Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2038
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Heisann,

halvveis hypotetisk sak dette, men med en ørliten sjangse for å bli virkelighet, derfor spør jeg.

JWH som de fleste vet om for tiden, et syntetisk cannabinoid, binder seg i hovedsak til CB2-reseptorne (immunsystemet / beinmargen) i motsetning til THC, som foretrekker CB1-reseptorer (hjernen).

Hva er potensielle risikoer ved å utføre en slik beinmargstransplantasjon etter å ha inntatt JWH(250) over en lengre periode (2 mnd'er, bortimot daglig)?

Er klar over at dette er et vanskelig/umulig spørsmål å svare på da langtidseffektene rundt JWH-stoffene ikke er forsket på, men finnes det noen teorier som er bedre enn andre innenfor dette feltet?

Det er rundt en mnd siden jeg rørte stoffet sist, og hvis saken mot formodning blir reell blir jeg selvfølgelig å informere leger om dette uansett hva jeg finner ut her.

Shoot.
Dette er det nok ikke så mange som kan svare på.
Jeg hadde prøvd meg med å spørre på Bluelight sin "Advanced Drug Discussion".
http://www.bluelight.ru/vb/forumdisplay.php?forumid=155

Lykke til!
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Trådstarter
det skal jeg gjøre, takk for svar.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Litt OT;

Får man dårligere immunforsvar under rusen da? Siden det binder seg til immunforsvar/beinmarg?
Sist endret av Mexxy; 27. mars 2011 kl. 15:10.
Vel, siden CB2 reseptoren etter det jeg har lest virker som om den er immundempende, det vil si at den hemmer responsen til immunforsvaret, så vil den nok svekke immunforsvaret ditt. Dette er jo noe som uansett skjer ved en benmargstransplantasjon, da man utraderer mesteparten av benmargen før man transplanterer. Spørsmålet er jo om det er du som skal donere, eller om du er mottaker.

CB2 reseptoren hemmer andenylyl syklase, og senker dermed nivået av cAMP (syklisk AMP) i cellen. Det er litt uklart enda hvilken innvirkning dette har på immunforsvaret, men det synes som om det hemmer immunforsvaret.

Om dette vil være negativt ved en transplantasjon er sannsynligvis vanskelig å si, det kreves nok at man observerer ting i praksis før man vet med litt større nøyaktighet hva som skjer.

Du skal vel i så fall til Riks- eller Radiumhospitalet, så jeg vil anbefale deg å spørre en av overlegene der, eventuelt ringe til professor i immunologi ved institutt for medisinske basalfag, Karl Schenk: +47-22840360

Ellers kan jeg anbefale å ringe Stein Evensen, en eldre professor, som jobber på avdeling for blodsykdommer ved Rikshospitalet, som nok er en av dem som har mest erfaring med benmargstransplantasjoner i Norge. Han er en veldig imøtekommende og hyggelig mann. Nummeret hans er +47-95167424, mailen:

Han satt blant annet i komiteen for vurdering av kandidater til benmargstransplantasjon i flere år. Er det noen som kan hjelpe deg er det han.

Lykke til.

Ps. Javius: Å be noen spørre på et forum for rusmidler om noe så viktig og komplisert som innvirkninger på en benmargstransplantasjon er, med mindre det er mange hematologer og immunologer som henger der regelmessig, uansvarlig og unødvendig
Sitat av Drachir Vis innlegg

Ps. Javius: Å be noen spørre på et forum for rusmidler om noe så viktig og komplisert som innvirkninger på en benmargstransplantasjon er, med mindre det er mange hematologer og immunologer som henger der regelmessig, uansvarlig og unødvendig
Vis hele sitatet...
Ikke så streng nå, det er jo han som alt spør på en rusforum
Dessuten kunne ikke jeg vite at han snart ville få svar av en som er på fornavn med norges fremste eksperter på emnet
Sitat av Drachir Vis innlegg
Ps. Javius: Å be noen spørre på et forum for rusmidler om noe så viktig og komplisert som innvirkninger på en benmargstransplantasjon er, med mindre det er mange hematologer og immunologer som henger der regelmessig, uansvarlig og unødvendig
Vis hele sitatet...
Så, du anbefaler trådstarter å ikke ta svar han får på rusmiddelforum seriøst?
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Så, du anbefaler trådstarter å ikke ta svar han får på rusmiddelforum seriøst?
Vis hele sitatet...
Ja. Det er vel det jeg sier ja...?
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Så, du anbefaler trådstarter å ikke ta svar han får på rusmiddelforum seriøst?
Vis hele sitatet...
Kverulant eh? Så du syntest det er en god ide å basere sine beslutninger fra et rusmiddelforum om bruk av JWH når en er i en såpass sårbar tilstand? Dette er faktisk snakk om en beinmargstransplantasjon. Dette kreves en ekspert utallelse om.