Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 2567
Hei alle sammen. Jeg og dama mi bor i et borettslag og vi har noen spørsmåler.

Vi har fått klager av styret i borettslaget på grunn av krangling og annet vi ikke vet.

MEN! Vi vet at de ikke liker oss men her kommer spørsmålet.

For noen måneder tilbake så gikk vi på butikken for å handle, og da lot vi døren stå oppe. Når vi kom tilbake så møtte vi 4 hvor 2 av de var i styret og de 2 andre bodde i borettslaget. Han ene av de guttene la igjen en video på telefonen, som forklarte at han faktisk hadde vært inne her og sjekket. (telefonen var og ladet mens vi var ute) De sa da når vi kom tilbake igjen at de hadde vært inne og sjekket.

Nytter ikke å kontakte styreledet da vi vil gå videre. Leiligheten er fra obos hvis det har noe å si.

Vi har vurdert å anmelde det men så har vi ikke lengre video på grunn av ny telefon.

Hva kan vi gjøre videre?
Sjekket? Sjekket etter hva? Oppga de noen grunn for å ha tatt seg inn i leiligheten deres?
Vi hadde en høylytt krangel 2 måneder før dette skjedde. Grunnen var at den kranglen var observert og at de etter 2 måneder kommer da for å sjekke. Vi vet virkelig at de ikke liker oss og gjorde dette bare for å snoke.

Spørsmålet er jo da at dette er vel innbrudd? De gikk bare rett inn og "sjekket".

Vi føler oss krenket og vil gå videre med dette.
Jeg tenker innbrudd! Selv ikke en utleier av sokkelleilighet i egen bolig og med ekstra nøkkel kan valse inn til deg uten på spørre først.
Sitat av Rizlaheledagen Vis innlegg
Vi hadde en høylytt krangel 2 måneder før dette skjedde. Grunnen var at den kranglen var observert og at de etter 2 måneder kommer da for å sjekke. Vi vet virkelig at de ikke liker oss og gjorde dette bare for å snoke.

Spørsmålet er jo da at dette er vel innbrudd? De gikk bare rett inn og "sjekket".

Vi føler oss krenket og vil gå videre med dette.
Vis hele sitatet...
Et styre i borettslaget har naturligvis ingen rett til å gå inn i din bolig og en politianmeldelse er veien å gå.

Jeg vet ikke hvor store konsekvenser det kan få, spesielt ikke om døren var åpen og de ikke tok noe (de har naturligvis ikke noe mer lov å ta seg inn av den grunn), men det er uansett en politisak.
Hørtes sært ut... legger igjen en video på deres telefon på at de har vært inne i leiligheten.

Sett opp et kamera i leiligheten til en senere anledning. Ta kontakt med styret på at dere vil ta saken videre. Ser ikke helt hvordan dere skal gå fram uten bevis, innrømmer de ikke det selv. Sikker på at dere ikke krangla samme dagen? De har vært bekymret for liv og helse. De banker på, ingen svarer. Døra er åpen.
Kranglet ikke denne dagen, så ingen grunn til at de eller noen andre skulle gått direkte inn i leiligheten. Vurderer gå til de som er over borettslag lederne, som da blir hos OBOS, vi har " saks behandler " / kontakt person der.

Legger til at disse to personene som ikke tilhører styret driver mye med rus og salg. Vet ikke om OBOS bryr seg om det men vi vet godt at disse styrelederne (jentene) vet om dette.

Men selv om de tror det kan være fare for liv og helse så betyr det at de kan valse inn på den måten? Jeg mistenker at de så oss gå ut fra leiligheten.
Sist endret av Rizlaheledagen; 17. september 2018 kl. 00:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Dere får prøve på anmelde det.

Men inmrømmer de ikke at de har vært inne i leiligheten blir ting fort litt vanskelig.

Ta det videre med andre beboere. Kan være flere som har negativ opplevelse med styret. Prøv få de avsatt som styre på en ekstraordinær generalforsamling.
Generalforsamling hjelper lite da vi ikke blir likt her på grunn av nettopp holdningen til styret og baksnakking.

Så tror vi er de eneste som har dårlig opplevelse med de.
..om videoen det henvises til i det 1. innlegget er reell så er vel det bevis nok?
Hva kunne vi eventuelt konfrontert lederen med her? Hun vet ikke at vi har slettet videoen men hun er klar over at den videoen "har vi"

Vi har ikke den videoen lengre på grunn av ny telefon, da den gamle ble ødelagt. Men saken her er jo at hun vet at den videoen ble laget og eksisterte da hun var med disse personene.
Sist endret av Rizlaheledagen; 17. september 2018 kl. 01:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Beviset er jo da dødt. Det kan sikkert fortsatt brukes som pressmiddel om den det gjelder tror du sitter på denne videoen. En annen ting å tenke på, syns jeg, er jo hvor langt du vill dra dette. Du skal fortsatt bo i dette nabolaget og ofte måtte møte de du nå går til krig mot.
hva er det man skal sjekke 2 mnd etter en krangel? Skulle de se om dere hadde kranglet i 2 mnd i strekk? Forklaringen de gav deg gir ingen mening
Det var akkurat det vi sa til henne også, men fikk ikke noe svar ut fra det. Vi vil bare vite hvordan vi kan eventuelt gå frem eller konfrontere.
Sitat av Rizlaheledagen Vis innlegg
Det var akkurat det vi sa til henne også, men fikk ikke noe svar ut fra det
Vis hele sitatet...
Hvis du ikke får svar så spør igjen.

Du sier dere har fått klager på krangling og noe dere ikke vet? Hva stod på klagen dere ikke vet hva gjelder?

Dette høres merkelig ut
Enten forteller TS en moderert versjon av saken, eller så bor han i tidendes kjipeste borettslag. Uansett er det ikke så mye å gjøre utover å anmelde, da folk i ledelsen var med på å bryte inn.
Lær leksa: Lås ALLTID døra når du går ut. Jeg låser alltid hvis jeg skal lenger enn søppelsjakta.

I mitt borettslag står det i reglene at det ikke er lov å lufte til gang. Dvs. at det er brudd på ordensreglene å la døra stå oppe (unødvendig).

(Jeg opplever stadig vekk at folk kjenner på døra mi for å se om den er ulåst, også en grunn til å låse døra).
Tror du de kan prøve å gå inn igjen?