Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1451
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei folkens! Jeg ble tidligere i år tatt av politiet og de fant ca 0,5 gram med kokain i lommen min. Det ble natt på glattcella og hele pakka. Jeg nektet urinprøve så jeg ble kjørt på legevakta for blodprøve, og jeg hadde inntatt både kokain og en monsterdose amfetamin (ritalin og concerta) så det var no chance at urinet mitt var rent.

Jeg sa til politiet at jeg ville bruke min rett til å ikke forklare meg når de spurte om avhør. Da ble de VELDIG truende, de sa at de skulle ha razzia hjemme hos meg, at de skulle tvinge meg til å låse opp mobilen med fingeravtrykk (da svarte jeg at jeg ikke brukte fingeravtrykk men pin-kode, og gliste lurt). Det ble ingen razzia eller noe som helst, men de holdte meg ca 5 timer lengre pga dette.

De holdte telefonen min i 2 uker etter dette for tapping, men jeg hadde gjort en fjernsletting av telefonen sekundet jeg kom hjem så der kan de ikke ha funnet noe.

Uansett, etter et par måneder fikk jeg brev i postkassen om at BEGGE sakene om bruk og besittelse var blitt henlagt. Hvordan i alle dager kan dette skje? Jeg er tidligere dømt for bruk, så i mine øyne burde det jo ha vært en open and shut case der jeg skulle fått bot.

Dette har ikke noe med den nye narkotikaforslaget å gjøre? At de allerede har roet seg ned med å gi bot for bruk og mindre besittelse av narkotika? Jeg er ihvertfall rimelig nysgjerrig enda på hvorfor jeg ikke fikk bot når jeg bokstavelig talt ble tatt på fersken.
Så lenge folk vet hvilke rettigheter de har, og velger å bruke dem, så blir det ikke plankekjøring for politiet å gi deg bot for småsaker. Mulig de velger vekk de sakene som kan koste mer enn det smaker.
Nok av mennesker som lar seg skremme til å inkriminere seg selv av norsk politi. som for øvrig er søppel.

Har selv blitt tatt med ett halvgram tjall, og det nektet jeg på i 2 år etterpå og sa det var noen som må ha utgitt seg for å være meg. De hadde til og me destruert halvgrammet når jeg spurte om å få se det de fant på "meg".
Saken henlagt.
Høytfungerende idiot
wormhole's Avatar
Man kan komme langt med å bare være vrien å ha med å gjøre. Når politiet innser at de ikke får presset ut en tilståelse av deg, blir det fort klart at selv en sak som dette kommer til å kreve mye tid og ressurser, noe de svært sjelden velger å bruke på sånne filleting.
Det nye forslaget er vel ikke innført enda, du kan også regne med at det tar lang tid før du får den i posten.
Bøtene jeg har fått har kommet opptill 1 år etter jeg ble tatt.
Lite ressurser og slikt vet du, sånn som de alltid klager på.
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Soletti Vis innlegg
Det nye forslaget er vel ikke innført enda, du kan også regne med at det tar lang tid før du får den i posten.
Bøtene jeg har fått har kommet opptill 1 år etter jeg ble tatt.
Lite ressurser og slikt vet du, sånn som de alltid klager på.
Vis hele sitatet...
Les posten hans da. Han gar fått brev.

Tipper ts gjorde det for vrient for politiet, og at de droppet det pga det ikke ble en tilståelsessak. Ressursene for å etterfølge det er større enn alvorlighetsgraden. Kan hende de har mye å gjøre for tiden.

Uansett, bra jobba. Ingen burde tilstå eller forklare seg i slike saker. Gir deg en kp!