Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 4279
Hei, jeg skal på avhør denne tirsdagen, og det kan hende at jeg må avlegge pisseprøve. Har ikke røyket siden 19 mai. Jeg røyker ikke så mye, men jeg røyka en del uka før 19. Røyket 5/7 dager totalt 10 J's fordelt på flere personer. Før det har jeg ikke røyka siden påskeferien, da røyket jeg bare en dag.

Hva burde jeg gjøre. Nekte straffskyld og nekte pissetest? Kan jeg bli tvunget til å ta pissetest? burde jeg leie advokat?

Burde jeg drikke mye vann, appelsinjuice og trene i tilfelle jeg må ta?

Føy på med erfaringer og tips gjerne. Setter pris på det.
Om du ikke er en daglig røyker fra før og bare har røyket i en uke og ikke noe mer før det. så kan det være en kjangse for att du er clean og kan bestå en pisseprøve, men uansett så ville eg nektet alt. for det er dem som skal bevise att du bruker det ikke du, det er jobben dems og bevise det. så nekt alt og bare vær stille er en anbefaling og saken blir hekt sikkert henlagt i små saker som dette, Koster for mye ressurser for staten og bevise dette, så om dem ikke har solide bevis så som blodprøve/pissprøver fra tidligere som kan bevise att du er en bruker så har dem ingen bevis på att du er en bruker nå bare fordi dem fant narkotika på deg eller nær deg, si det ikke er ditt. du hadde det bare på deg, og ikke noe mer, resten må politiet bevise for og kunne straffe deg. Du kan drikke mye vatten før du skal avgi pisseprøve for og tynne ut pisset og pisset blir bare vatten, men da må du uansett tilbake igjen etterpå og avgi en prøve og da kommer dem være mistenkelig på hvorfor du skjuler noe. Så om dem ikke har solide bevis du har ikke forklart så mye av situasjonen men eg ville nektet på alt og gitt dem så minste så information som mulig og saken blir helt sikkert henlagt etter 2 ukers tid.
Trådstarter
4 0
Greia var at vi ble tatt på med ferske spor. Satt i bilen og plutselig BOM var politiet der. De fant en J som lå bilen men den var ikke min. De fant ingen ting på oss andre når vi ble ran sjekka. Vi var dumme nok til å Erkjenne samme dagen, men det ble aldri tatt en pisseprøve eller blodprøve den 19 mai. Men nå skal vi nekte for alt og forhåpentligivs blir saken henlagt. Hva tror dere sjansene mine er?
Ikke innrøm noe, nekt for alt. Du kan vel også nekte å avgi urinprøve, men heller ta blodprøve. Da er du helt safe.
Er du under 18 så kanskje du slipper unna med påtaleunnlatelse mot urinprøver i 6mnd eller noe, noe som kanskje kan være greit mtp ung alder for å ruse seg
Sitat av Myjigga Vis innlegg
Greia var at vi ble tatt på med ferske spor. Satt i bilen og plutselig BOM var politiet der. De fant en J som lå bilen men den var ikke min. De fant ingen ting på oss andre når vi ble ran sjekka. Vi var dumme nok til å Erkjenne samme dagen, men det ble aldri tatt en pisseprøve eller blodprøve den 19 mai. Men nå skal vi nekte for alt og forhåpentligivs blir saken henlagt. Hva tror dere sjansene mine er?
Vis hele sitatet...
Att det ligger en J i bilen er ikke bevis til og straffe dere uten att du gir dem bevis fra før av, om alle i bilen nekter og sier att den J ikke er dems så blir saken helt sikkert henlagt, du kan også nekte og gi pisseprøve, men ikke blodprøve. om du ikke har røyket siden 19 mai så er du safe på blodprøve. men uansett så nekt på alt og ikke gi dem noe bevis eller si noe spesielt, du har i dine rettigheter og kan være stille i ett avhør og ikke si noe, Da må politiet bevise att den J:en var din og det blir vanskelig om alle i bilen nekter og sier den ikke er din og dem ikke har noen form av prøver som viser att du er en bruker av Cannabis.
Anonym bruker
"Velkommen Gullbust"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
kan slette om det blir domt, finner ikke ut hvordan jeg lager mitt egent innlegg, men har ett dilemma...
har pissing 2 gonger per mnd, så hadde jeg pisseprøve tirsdag nå som var, og jeg skulle egentlig ikke blitt kalt inn før neste fredag. Jeg har blitt kalt inn allerede nå på mandag, sikkert bare for og sjekke liksom, men jeg røyket sist igår, en liten liten J før jeg la meg. drakk 2 liter med appelsinjuice idag, og skal vertfall drikke mye vatten og juice ett par timer før. Noen bedre tips? si at jeg er syk, hva som helst. Håper på hyggelige svar.
Anonym bruker
"Klar Brunbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Si at du er syk.
Blomzterkasse
Jeg tenker det går bra med prøve mandag. Drikk mye vann hele tiden og piss to tre ganger rett før du tar prøven sånn at du pisser helt blankt så går det ivertfall bra. Jeg røykte en joint onsdag en torsdag og pissa reint tirsdag uten å drikke som jeg beskrevet.
Anonym bruker
"Velkommen Gullbust"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Insaine Vis innlegg
Jeg tenker det går bra med prøve mandag. Drikk mye vann hele tiden og piss to tre ganger rett før du tar prøven sånn at du pisser helt blankt så går det ivertfall bra. Jeg røykte en joint onsdag en torsdag og pissa reint tirsdag uten å drikke som jeg beskrevet.
Vis hele sitatet...
men liksom røykte ein igår, så du trur da ska gå fint og pissa på mandag? trur eg utsette da ein dag, så tar eg og drikke masse appelsinjuice og vatten og pisse
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Det er ingen som kan svare deg "rett" på dette ettersom det avhenger av for mange faktorer.
Sist endret av nso; 26. mai 2018 kl. 02:03.
Anonym bruker
"Velkommen Gullbust"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av nso Vis innlegg
Det er ingen som kan svare deg "rett" på dette ettersom det avhenger av for mange faktorer.
Vis hele sitatet...
Nei, var det jeg tenkte, men vil bare ha best svar, for har litt noia for og vær ærlig, var veldig brått på, så gjør alt av det jeg kan for og roe meg litt innvendig hehe.,
Anonym bruker
"Klar Brunbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Si at du er syk.

Jeg tror ikke du består den prøven.
du trenger ikke å si noe! du har rett til å bare sitte å glo i bakken når de spør deg om ting.
For min del fungerte sitronvann og masse pissing før jeg skulle inn. Men om jeg var nogenlunde clean fra før kan diskuteres, siste inntak var da 4 dager siden og den siste røde streken hang litt igjen iforhold til den andre men gikk som clean
Anonym bruker
"Klar Brunbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Si at du er syk. Ikke møt til den prøven. Bare synd hvis du faktisk hadde vært negativ, siden ikke møtt betyr positiv prøve i manges øyne.
Det å drikke appelsinjuice er det samme som å drikke vann, just saying.
Meningen med å drikke masse før slike tester er for å urinere vekk mest mulig av thc'en.
Det er ikke slik at vann eller appelsinjuice maskerer thc'en i urinen.
Tullete "kjerringråd" om hvordan man blir clean raskt funker ikke på noen måte.

I avhøret: nekt, nekt og nekt på alt som nektes kan.
Bruk retten du har til å nekte å forklare deg.

Si du ikke ønsker å avgi noe forklaring, spør de hvorfor så sier du bare at du ikke vet noe om det og derfor ikke har grunn til å forklare deg.
Blomzterkasse
Jeg har aldri hørt om noen som må pisse i avhør. Men jeg har ikke hørt alt heller. Jeg har bare vært i ca 50 avhør og. Jeg vet ikke hva du skal i avhør for heller men et godt tips er å si minst mulig. Det beste er å si Ingenting i grunn. Må du si noe så kan du si ingen kommentar. Eller dette vil jeg ikke svare på. Politi: hvorfor ikke? Du: ingen kommentar. Eller du kan bare ligge deg flat å tilstå, blåse alle du kjenner og få straff. Jo mer du sier jo mer har de å jobbe med. Sånn er det bare
Om du ikke har røyket mer enn du sier tror jeg ikke du får noe særlig smekk på fingrene...råder deg til og bare legge korta på bordet fordi om de først tar deg på urinprøve og finner bevis på rusbruk så vil de plage deg atskillig mer om du har en forklaring med hull i enn jeg tror du vil oppleve ved å bare si det som det er og husk du må svare/lyve på sekundet mens de har all verdens tid til å plukke svarene dine isønder og sammen i ettertid..Snakker etter egen erfaring ( muligens 10-15 episoder iløpet av livet selv der jeg har vært avhørt, var ikke akkurat en gull-unge som yngre men ting forandrer seg) Insaine: Det er ganske vanlig og måtte avlegge prøve om man først blir avhørt i forbindelse og de finner hull i historien din om det....det gjør de alltid. Jeg har også prøvd å lyge meg unna....it just doesnt work
Sist endret av Aaren; 27. mai 2018 kl. 01:43.
Blomzterkasse
Lyge er ofte en dårlig ide men er det vanntett er det bedre å lyge enn å bli tatt ivertfall. Det som alltid funker er ivertfall å si minst mulig og unnlate fortelle alt. Det er demmes jobb å bevise. Så ingenting er jo bedre for de enn folk som babler i vei .
Jeg har blitt tatt for 4 forskjellige rusmidler på samme kveld samtidig som jeg testa positivt på alle de og jeg fikk bare bot og 30 timer samfunnstraff så du skal ikke være redd for at de stenger deg inne eller noe. Det er forferdelig vanskelig og få til en vanntett historie sånn på sparket da er det ikke Insaine? Selv om man har planlagt på forhånd så klarer de alltid finne ett spm som du blemmer på i forhold til historien man har planlagt...eller?
Sist endret av Aaren; 27. mai 2018 kl. 01:56.
Blomzterkasse
Jo derfor si minst mulig. I dette tilfellet der det er snakk om en joint og bruk, ja det blir jo ikke rare boten. Det viktigste er vel at sjåføren ikke blir tatt for å ha røyka når han kjørte. Men det ble jo ikke tatt prøver på stedet. Så då så lenge ingen sier de røykte eller sjåføren kan de umulig bevise det. Og det må jo være en fordel om de får ta en prøve no som de er rein og
Ja for guds skyld ikke gi de noen som helst sjangs til og ta fra deg lappen! Til og med lege har plikt til og varsle Politiet hvis du inrømmer f eks å ha brukt hasj til tross for den heftige taushetsplikten leger egentlig har..Så ja, om det står om lappen så gi de minst mulig..mista lappen selv i 4 år etter jeg testa positivt på hasj i en helt random fyllearrest-situasjon *facepalm*
Sist endret av Aaren; 27. mai 2018 kl. 02:06.
Blomzterkasse
Det er fan sykt. Meg slet de i 8 år for å frata meg lappen men de klarte det til slutt. Nå har jeg kjørt ulovlig i 7 år for jeg gruer meg til å ta den igjen. Hører all slags historier om helseattest, pisseprøve i et år og alt mulig helvete folk må gjøre for å få lappen igjen. Så for guds skyld ikke innrøm bruk
ja tok de 6 år før jeg mista min også fra da de begynte å diskutere men de holdt faen meg på til de fikk tatt den...kjørte 2 år selv uten lappen men etter å blitt tatt 3-4 ganger for det så måtte jeg bare skjerpe inntil jeg fikk den tilbake igjen....and yes....jeg måtte pisse i 1 år før jeg fikk den tilbake...i can confirm that part
Sist endret av Aaren; 27. mai 2018 kl. 02:18.
Simpelt, uansett hva saken angår i ett avhør, alltid nekt og ikke si noe før dem har bevis i dokumentasjon. og ikke ord mot ord bevis, Det er ikke bevis. Sier du ikke noe så er det mindre kjangs for og si noe som du ikke skulle ha sakt. For en joint så kommer du sikkert få alt fra 3000-6900 kr i bot + pisseprøver for og beholde lappen. Nekter du og alle de andre så blir saken henlagt. politiet har ikke resurser til og skaffe bevis til sånne saker som dette, spesielt ikke nå med alt som skjer i norge. Så enten innrømmer du og får en bot + pisseprøver for og beholde lappen. eller så nekter du og ikke sier noe og håper på det beste 90% av gangene så blir saken henlagt for politiet har som oftest aldri godt nok bevis uten att du sier noe du ikke skulle ha sakt.
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Bare hold kjeft
jeg har vært i noen avhør pga ruskjøring og hvor bilen min har blitt brukt som fluktbil fra politiet. Jeg sier som de andre her. Du og dere kommer langt ved og nekte. De vill OFTE spørre mange spørsmål for å teste om historien deres er vanntett.
Ingen kommentar, det vill jeg ikke svare på, er to fine setninger som kan brukes på alle spørsmål. Og hvis du vill ha det ekstra artig så bare sitt å Glan på betjenten etter du har svart på om du har forstått dine rettigheter osv.
I mitt siste avhør brukte jeg en kombo av alle de 3. Saken ble henlagt selv om det var ganske obvious hvem synderne var.

Advokat? Ja om du har råd! de gangene jeg har gått uten prøver de seg alltid på BS som er litt på kanten med loven. Men om du har med advokat vill betjentene bli ekstra oppmerksomme på at de holder seg innenfor de rammene de har.
Anonym bruker
"Farlig Nebbhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
BS?