Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1831
Uvaksinert 👍
Vi har prøvd mange forskjelle headset og mot forskjellige telefoner. Nå så er det Plantronics Voyager legend vi bruker. ALLTID så er det slik at den kan drive å koble til og fra telefonen selv om telefonen bare er i jakkelomme eller baklomma. Greit at man kanskje er litt feit, men det bør ikke være slik? Opplever samme problem på alle vi har prøvd og som sagt mot forskjellige telefoner. Finnes det ett headset som faktisk virker og har en rekkevidde på minst 2 meter og virker i ei lomme i skinn eller stoffjakke eller baklomma. Det er frustrerende hvor dårlig det er. Vi har vel prøvd mot 6-8 telefoner opp igjenom de siste åra og det er jo alltid slik. Så hvis noen har ett headset som aldri har koblet seg fra så lenge tellefonen er innenfor 2 meter så vil jeg veldig gjerne vite hvilket merke og modell det er.
Creative Sound Blaster EVO ZxR

Dette bruker jeg, tror det er en rekkevidde på 5 meter.
Et utrolig godt headsett. Kan også spilles av lyd igjennom microusb, og Aux
Uvaksinert 👍
Trådstarter
ok, tenkte mer på ett lite headset som man kun har på ett øre, koblet til telefon. Men takk for tips, skal huske på det der når det er julegave til unga.
Hvor feit er «litt feit»? Typisk rekkevidde for bluetooth er enten mellom 10 og 100 meter med frisikt. Jeg vil tro at problemet ditt enten er noen form for strømspare modus eller støy fra andre støykilder i 2.4 GHz området som bluetooth bruker.
Uvaksinert 👍
Trådstarter
Problemet gjelder ikke bare meg, flere på jobben har samme problem, forskjellige telefoner, forskjellige headset. Har man telefonen f.eks i jakkelomme eller baklomma og går ute så kan de koble fra til flere ganger i løpet av en time.
Men om dere har en støykilde på jobb så vil jo dette påvirke alle på jobb, uavhengig av merke
Uvaksinert 👍
Trådstarter
ja, men ikke ute, i kjeller, på butikken osv. altså over alt.
Eg har Plantronics Voyager Edge. Denne har eg tidligere brukt på en Sony Xperia Z3 Compact uten problemer i det hele tatt. Byttet så til Nexus 6P og har der opplevd at forbindelsen mellom telefon og headsett har blitt brutt. Så det kan like godt være telefonene

Sjekk app'en til Plantronics å se om det er noen nye firmware oppdateringer samt strømsparing påslått
Jeg kjøpte meg Skullcandy INK'd og er superfornøyd! Ikke hatt ett eneste problem, kobler dem til Telefon,Pc og nettbrett rett som det er.

Kan kjøpes direkte ifra SkullCandy m/gratis frakt

http://www.skullcandy.eu/earbuds/INK...00&color=Black
Ser at mange kommenterer vanlige bluetooth headset her, men det TS spør om er vel egentlig en bluetooth handsfree som Plantronics Voyager Edge er. Så, on topic, sjekk firmware om det kan oppdateres, jeg opplever stor forsjell på de forsjellige telefonene jeg kombler opp på.
Uvaksinert 👍
Trådstarter
Sitat av Don P Vis innlegg
Ser at mange kommenterer vanlige bluetooth headset her, men det TS spør om er vel egentlig en bluetooth handsfree som Plantronics Voyager Edge er. Så, on topic, sjekk firmware om det kan oppdateres, jeg opplever stor forsjell på de forsjellige telefonene jeg kombler opp på.
Vis hele sitatet...
Er oppdatert med siste firmware. akkurat nå er det to av oss på jobben som har denne Plantronicsen og både mot HTC One M8 og mot Samsung Note 4 så kan de begynne å koble fra og koble til 5-10 ganger i løpet av minutter, selv under samtale kan de plutselig bryte selv om telefonen er 30 cm unna og de er full ladet. De kan jo virke godt på 10 meters avstand også. Eneste jeg har lagt merke til er at den bryter mye oftere når jeg har den i venstre baklomme eller venstre jakkelomme, headsette er på høyre øre. Tar jeg telefonen opp av lomma så den kommer på fremsiden av kroppen så virker det. Den kan bryte ellers også, men hos meg er det oftest når liksom kroppen kommer i mellom telefon og headsett og dette har skjedde med i hvertfall de 4.5 siste headsett og 3-4 siste telefonene jag har hatt. Han andre som har problemer har ikke noen spesielle situasjoner, den bryter når som helst.
Frankrikes Solkonge
Jeg har en Phillips SB6250 som funker fjell. Bruker den som regel utelukkende til trening, med noen unntak. Pleier å legge telefonen på gulvet under trening fordi den er i veien under diverse øvelser. Har ingen problemer med rekkevidde. 10-20 meter går helt knirkefritt. Ikke er den særlig dyr, og lydkvaliteten er mye bedre enn jeg først håpet på. Kan være litt småømt for ørene å ha på over lengre tid siden klokkene ikke går helt over ørene. Et annet problem er at de faller av hodet hvis du bøyer deg mye.
Lurker since -05/04
Nemizz's Avatar
Philips SHB7000, fantastisk rekkevidde. Tipper opp til 50m. Men usb pluggen går i stykker etter hvert, 3 av 4 ødelagte etter ca 12mnd.
Min nye sennheiser momentum wireless, grisedyrt, fungerer svært dårlig. Det er god lyd når det først er lyd, men og koble til en macbook uten blåtann dongle er det bare og glemme.