Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 6150
Tenkte at jeg skulle prøve å bestille snus på nettet. Ville egentlig bare se om det ville funke.

Det er noen dager siden jeg har bestilt, også kom jeg plutselig til å tenke på om pakker faktisk ville komme gjennom tollen, og hva som vil skje hvis den blir tatt i tollen? (bestilte forresten kun én boks, fordi jeg ikke var helt sikker på det å bestille på nettet).

Vil boksen komme i postkassa, eller kommer den på posten?
Er 17 btw.
Nå er det jo flere norske nettbutikker som selger snus online. Og noen har også brukbare priser for de som ikke orker dra til Sverige. Regner med at snus er relativt greit å kjenne igjen for tollerne da de gjøres mange beslag på tobakk og snus. Så tollerne kjenner sikkert igjen både emballasje og fasong på forsendelsen.

Hadde ikke orket bestille fra utlandet.

Om den kommer i postkassen eller på posten har jeg ingen aning om. Hender alt for ofte at selv småforsendelser må plukkes opp post i butikk synes jeg.
Bestilte snus derfra engang. Pakken var adressert fra Israel, og hadde skyhøy tollavgift. Henta den aldri. Mer lønnsomt å dra til Sverige.
Sitat av instinktinnsikt Vis innlegg
Bestilte snus derfra engang. Pakken var adressert fra Israel, og hadde skyhøy tollavgift. Henta den aldri. Mer lønnsomt å dra til Sverige.
Vis hele sitatet...
Hvor mye bestilte du? Kommer det til å være toll på sendingen når jeg kun bestilte en boks?
Vis prisen er over 350 inkl. frakt så må man betale toll ^^ vist ikke trenger du ikke bekymre deg tror jeg. Med mindre di har egne tollregler på tobakk og alkohol
Sitat av GalenIhalen123 Vis innlegg
Vis prisen er over 350 inkl. frakt så må man betale toll ^^ vist ikke trenger du ikke bekymre deg tror jeg. Med mindre di har egne tollregler på tobakk og alkohol
Vis hele sitatet...
Jeg vet det med 350kr, og jeg vet at det jeg har kjøpt er innenfor kvota for hva man kan ta med inn i landet. Greia er jo at siden jeg er under atten, så har jeg jo ingen kvote. Er i grunn mest det jeg lurer på.. Er det noen reelle konsekvenser hvis de tar boksen jeg bestilte i tollen?
Tror ikke det at du er under 18 har noe og si. Og reglene for å ta med noe over grensa er at du skal ha vært i landet i 24 eller 12 timer tror jeg.
Sitat av anonymbrvker Vis innlegg
Hvor mye bestilte du? Kommer det til å være toll på sendingen når jeg kun bestilte en boks?
Vis hele sitatet...
Bestilte 10 bokser. Vet ikke om det blir toll på én boks. Merkelig at de sender fra Israel, iallefall.
Har bestilt der og der lønner seg ikke. Pakken blir åpnet og du må betale toll på tobakksvarer.

Du kan lese mer her: https://www.toll.no/no/varer/alkohol...obakk_og_snus/
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av instinktinnsikt Vis innlegg
Bestilte snus derfra engang. Pakken var adressert fra Israel, og hadde skyhøy tollavgift. Henta den aldri. Mer lønnsomt å dra til Sverige.
Vis hele sitatet...
Hvor mye tok de i retur? Og måtte du betale non andre avgifter??
Har aldri opplevt og betale retur for noen pakker, toll avgift er vel på 250kr els(fikk det fra noe på ebay på verdi til 1500, ble sendt tilbake og sendt på ny med annen verdi)
▼ ... over en måned senere ... ▼
Det der er ikke trygt. Blir alltid tatt i tollen. Enten må du betale alt for mye, eller så bare tar de pakken din. Bestill heller fra en norsk nettbutikk, sånn som http://www.snushjem.no ellerhttp://www.snuslageret.no


Da får du i hvert fall snusen din!
Likte at man kan abonnere på snus. Må jo være flott for de som ikke bor i nærheten av svenskegrensa. Og prisene er jo ikke helt gærne heller. 74 per boks på nettet, og 91 vel i butikk. 54 i Sverige om jeg husker rett.