Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1600
Vurderer å skaffe pakke med tvkanaler og fibernett hos get, men har sett endel kritikk når jeg har lest om dem på nettet.

Har noen av dere erfaringer med get? Gjerne fra det siste året
Limited edition
Moff's Avatar
Det er svært få mennesker som aktivt går inn på sosiale medier for å skryte av leverandøren sin ut av det blå, men så snart det blir problemer, da er alle raskt ute med kritikk. Det finnes ikke en eneste leverandør i verden du ikke kan finne negative tilbakemeldinger på. Når det kommer til bredbånd, og spesielt fiber, så er det ikke så stor forskjell fra leverandør til leverandør. Prisene er stort sett de samme, produktene er stort sett de samme og infrastrukturen er stort sett den samme. Jeg pleier alltid å anbefale at du kjøper deg en egen trådløs router fra øverste hylle hos for eksempel Komplett eller Elkjøp, fordi den trådløse routeren du får fra leverandøren pleier å være av dårlig kvalitet. De har alle funksjoner du trenger, men ikke noe mer enn det. Hvis du vil ha suveren trådløs-dekning så må du kjøpe deg en god router.

Det som er "spesielt" med Get som tjenesteleverandør er at de bruker "Get-bokser", som er en multifunksjonsboks med innebygget TV-dekoder og trådløst internett. Det er flere leverandører som bruker samme type oppsett (for eksempel Altibox), og det er svært brukervennlig. Men som jeg skrev ovenfor, ikke forvent 100% optimal trådløs dekning hvis du har et stort hus. For en liten leilighet bør det imidlertid fungere bra. Nå snakker jeg om Getbox 2, ikke Getbox Mikro (sistnevnte har ikke trådløst internett eller innebygget router).

Så langt som personlig erfaring går så kan jeg melde at menyene på Get-bokser er relativt trege. Dette er et gjennomgående problem på alle billige dekodere og alle billige TV-er, så det er absolutt noe man kan leve med. Bare ikke forvent samme responstid som du får på en PC til 15 000 kroner. Man får det man betaler for, både hos Get og hos andre leverandører.

Du nevte ikke om fibernettet allerede er bygget ut hos deg eller ikke. Utbygging kan ta tid og kan komme med sine egne utfordringer, og her er det som regel en fordel å bo sentralt. Hvis infrastrukturen allerede er på plass så er det bare å prøve en måned eller to og evt. angre hvis det ikke fungerer for deg.
Takk for svar, høres bra ut til mitt bruk. Lita leil på 50 km2
Jeg har get grunnpakke tv, nett og mobil.

Får med HBO og bruker bare get tv fra tlf (streamer til chromecast) så en slipper hbo appen. Får 2GB ekstra data siden jeg har flere produkter fra dem.

Jeg betaler ihvertfall totalt litt i underkant av 400,- for alt pr. Mnd og er fornøyd med både service og oppetid. Mulig min pris er noe lavere fordi det er en boligsammensluttning.

Alt I alt hadde jeg valgt get igjen om jeg hadde alternativet.
Flyttet inn i ny leilighet i jan 2018, der husbygger valgte get.
Samt genialt med Get app på appletv
Null problemer stabilt
Hei, flytta inn hos samboer for 10 mnd siden, og hun har Altibox.
Der jeg bodde før, hadde jeg GET.

Da jeg hadde GET, (30/10 internett eller noe lignende, ble brukt til gaming), hadde jeg null problemer med internett what-so-ever. Jeg hadde altså ingen tilkoblingsproblemer noen sinne, og hastigheten var som lovet. Kundeservice var også raskt til stede, da jeg hadde spørsmål.

Nå, med Altibox, opplever jeg problemer daglig. Jeg får ikke hastigheten jeg er lovet, og nettet forsvinner alt fra 1 time til 2 døgn (med mindre jeg bruker TP-kabel). Altibox er kontaktet over telefon flere ganger, med beskrivelse av feilmelding, og med timesvis av lange samtaler, og de sier det er ruter det er noe galt med, gang på gang, selv om jeg har byttet ruter syv ganger nå. Og da er det snakk om rutere av nyere årsmodeller (og priser. DYRT).

Jeg syntes GET var svært behagelig å gjøre med, og skulle gjerne hatt GET-kobling enda, men det er dessverre ikke mulig i det området jeg bor i (livet på bygda). Jeg kan gledelig anbefale GET.
nettet forsvinner alt fra 1 time til 2 døgn (med mindre jeg bruker TP-kabel).

Da er det ikke noe galt med linjen til huset ditt eller aib sentralt men med det trådløse nettverket hjemme hos deg.

Kjøper du deg en nytt trådløst accesspunkt, for eks google sin mesh så hadde du mao hatt internett hele tiden.