Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 3828
Jeg bruker smertestillende. Nobligan depot. Har økt til d dobbelte. Går tom i løpet av to dager. Tør ikke dra på legevakt. Redd for at jeg skal få mistanke mot meg om misbruk, og at legen da ikke skriver ut. Gode råd?
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Knurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vel, misbruker du da? Hvis ikke, spør om mer. Hvis ja, kutt ut dritten.
Trådstarter
16 0
Ja- har begynt å tygge dem, og bruker dem når jeg skal noe som stresser meg. Forbruket r høyt. Men blir ikke rusa. Bare mer rolig og prater litt mer. Prøvde meg på en brå seponering. Fikk ukontrollerte bevegelser. Helt jæ... Men går ikke dette heller....Har brukt disse etter en lang periode på sterke morfinpreparater

Får ikke høyere dose
Sist endret av Vims; 15. april 2017 kl. 01:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Pillemisbruk er noe dritt som ender i enda mer dritt om du ikke skjerper deg og klarer å ro deg i land uten at andre enn oss på freak får vite om det, kort fortalt: du trenger de pillene, og blir det oppdaget at du misbruker dem så mister du dem, evt at du får dem utdelt under tilsyn- be a ninja.
Anonym bruker
"Fattig Hvithval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er i samme båt selv! Men jeg er tom fordi legekontoret mitt surra før de tok påskeferie så jeg fikk ingen ny resept. Har gått uten i 4 dager nå og er rimelig kjørt av absitenser.

Så om det er en enkel mulighet, dra på legevakta og få av de, så frister det nå. Men som dronepungen sier, så er jeg skeptisk til at andre skal blande seg inn i forbruket mitt som er avtalt mellom meg og fastlegen...
Noen med erfaringer med legevakt/resept?
Trådstarter
16 0
Jeg veit! Det r SÅ dumt. Nå vet jeg at hvis jeg ikke får tak i, blir jeg såpass dårlig at jeg knapt kommer meg ut av senga. Men sant som du sier, må få struktur, eller slutte. Og jeg tror neppe jeg klarer å administrere piller sjøl. Orker ikke tanken på at andre skal styre. Da må jeg vurdere andre alternativer. Har ikke vært uten smertestillende på over tre år, så brukt lenge. Blir frustrert. Angående legevakt- jeg bruker de til akutte ting- r redd for stempel som misbruker, så holder meg helst unna. Sist jeg var der, ble jeg kjørt i ambulanse til sykehuset etterpå, men MÅ du ha medisiner- og står på de fast, så er det ikke verre enn at det går an å ta en tur. Jeg ringer som regel først, for å høre hvor mye folk d er. Men som sagt- jeg r som regel veldig dårlig når jeg tar kontakt. Ikke dermed sagt at det skal være så ille fatt før du går på legevakta.
du er på vei ned en mørk vei, det at du bruker den mår du trenger roe deg ned er kanskje sant men etter hvert blir det mer og mer en unskjuldning du forteller deg selv for og dekke over at du har blitt pillemisbruker, øk dosen i samråd med legen og ikke på egenhånd
Trådstarter
16 0
Ja- jeg er fullstendig klar over hva jeg gjør. Jeg vet også at jeg kan bruke situasjoner som en unnskyldning for å ta ei pille, fordi det føles behagelig. Har vært gjennom veldig tøffe tak i forhold til sykdom, som gjorde at jeg fikk store mengder morfin, lenge. Så var det en kort avrusing, så over på Nobligan. Det gikk en liten stund- så rakt åt helvete føler jeg. Ikke snakker jeg m noen om d, og isolerer meg faktisk endel pga dette. Så d er jo egentlig BARE dritt ja. Har mye smerter, så må ta smertestillende. Og veldig redd for at jeg skal gjennom samme smertehelvete igjen, og hvis jeg da har fått stempel som misbruker....Den tanken er ikke helt god...
prøv og snakk med legen og hør om dere kan finne en løsning på dette sammen, ikke nevn at du har overdosert men at du har mista resten av pillene eller noe, jeg forstår frustrasjonen og at det er fort gjort og bare ta en pille til så er du mye bedre, håper uansett du kommer deg igjennom dette, stå på og ikke gi deg (Y)
Trådstarter
16 0
Jeg tør ikke d heller jeg...Skikkelig pyse sånn. Men MÅ jo bare gjøre noe. Vet at når tirsdag kommer, og jeg må ringe legen, kommer jeg til å ha totalt angst for hvem av sekretærene som tar telefonen. Men må jo bare. Har liksom ikke så mange valg. Dette rotet skal jeg ikke gjøre igjen

Takk for gode ord ��
Sist endret av Vims; 15. april 2017 kl. 17:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kan berolige deg med at du er heldig det ikke er benzo du er avhengig av. Nobligan roer seg veldig etter 4-7 dager, ja de første dagene er jævlige. Men ikke så ille som de andre b-prepsa man kan bli greit avhengige av. Det finnes nesten ingen substitutter for Tramadol withdrawals. Bit i det sure eplet, det kunne vært værre
Trådstarter
16 0
Ja- noe bra m dem da. Bruker ikke andre ting, bortsett fra paracet og NSAID. Som du sier- må nok snart ta en bit av d derre eplet
Det er derfor de har sikkerhetsrutiner med legemidler med misbrukspotenseale. Du kan enten bite tennene sammen og vente på neste resept og tenke at fra nå av skal jeg bruke medisinene mine ordentlig, eller så kan du dra til legen og få ny resept, så vil de sørge for at du bruker medisinene dine ordentlig. Problemet med sistnevnte er vel at du får minipakninger, potensielt svakere medikamenter og kronen pr pille vil øke. Men det er ofte sånn det blir. Når man misbruker avhengighetsskapende resepter vil man til slutt finne ut at man ikke gidder withdrawal hele tiden og tar medisinene som forskrevet, ellers sprekker man og får ny respet hos legen, og de vil kontrollere bruken din. Dersom du sliter psykisk med angst e.l så ta dette opp med legen og ikke selvmedisiner med opiattablettene du får av legen din, det er en elendig ide.
Trådstarter
16 0
Jeg har tatt ett oppgjør med meg selv, men følelsene svinger veldig akkurat nå. Jeg må ta d opp m legen. Det r ingen annen mulighet. Kan ikke gå uten en mnd, så det r vel tross alt bedre at legen får ta avgjørelsen nå. Jeg må ha hjelp. Jeg har bedt samboeren min om støtte for lenge siden, før dette sprakk. Men d blir bare snakk og fraskrivelser