Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2522
Uvaksinert 👍
Hva gjør man med San Pedro kaktus om vinteren? Ser jo at den bør tørke ut (jorda) og settes i ett rom med bare litt sol og helst ned mot 5 grader. men dette har jeg ikke mulighet til, man blir frarådet og ha de i stuetemperatur for da vil de jo vokse til stilker og ikke feite flotte kaktuser. Hva gjør dere andre med dem om vinteren? Trenger de vinterperiode eller kan de være under kunstig lys om vinteren?
Uvaksinert 👍
Trådstarter
Sitat av wackwrack Vis innlegg
Kanskje denne hjelper.

http://worldseedsupply.org/blog/?p=33

Jeg gikk inn på Google for deg, men har dessverre ikke mulighet til å ta meg av lesingen og.
Vis hele sitatet...
Har lest mye om det og kan google så spar deg for tullesvar, skulle man bare bedt folk google så hadde man ikke trengt dette forumet i det hele tatt da alt kan finnes på google, men nok om det. Det er jo andre her inne som har San Pedro eller andre slike artige kaktuser så hva gjør de om vinteren med dem? Finner ikke noen gode svar på det å ha de under kunstig lys året rudt og hvor mye lys som faktisk må til for at de ikke skal bli tynne stilker. Nå er de fete og glade og vil liksom ikke ødelegge det. Når man stopper å gi dem vann så stopper de å vokse når jorda har blitt tørr, men er litt redd for at temperaturen blir for høy. Det beste er jo å ha dem ute om vinteren men her er det litt for kaldt.
Lurer på akkurat det samme som deg. Etter mye lesing av div forum virker en kombo av HPS og MH lamper som toppen. Problemet er prisen. Vurderer T5 selv, hovedsaklig for å lage noen juicy grafts. Blanda meninger om T5 funker bra nok for San Pedro tho. Leste minst én forumpost om decent grow med det. Tipper de vokser bra under T5 sålenge kaktusene ende er unge og små? Har selv veldig lite erfaring med lys selv, så dette blir mest synsing ut i fra hva jeg har lest på div. etnobotaniske fora.
Sist endret av anon348863510; 14. november 2016 kl. 23:24.
Mine har ikke akkurat vokst så ekstremt iløpet av vintermånedene. Har dem bare i vinduskarmen og gir de bittelitt vann sånn litt nå og da. Det er noen centimeter som blir en tynn nippel liksom men det fyller seg ut ganske så bra når det blir lysere ute.
Lamper funker forøverig finfint, men om det er verdt å fyre på en 400watter for å gro fram kaktus får du nesten avgjøre selv. Jeg fant ut at det ble altfor mye pes til at jeg orket, men nå har ikke jeg akkurat mengder av dem heller. Hadde jeg hatt en 4-5stk skulle jeg vurdert dedikert lamp.
Men, du får nesten avgjøre dette selv. Hvis ingenting stopper deg så ville jeg anbefalt en 400watter HPS, bare å gønne på og holde veksten igang gjennom vinteren.
Uvaksinert 👍
Trådstarter
Har to stk stående i stua i vinduskarmen, de er tynne og pinglete men har sluttet å vokse siden de ikke får vann. Men regner med at det er for varmt til at de klarer å gå i dvale slik at jeg må vel gi dem litt vann etter hvert og da vil de jo bli enda mer pinglete, men de er satt der bare for å se hvordan det går med å ha de inne uten ekstra lys. De som står under lys etter at jeg tok dem inn fra drivhuset er feite og flotte, har nå LED og T8 lys og det ser ut som det går bra, de er jo små enda (snart 2 år). Men det jeg lurer mest på er dette med vann og hvor lav temperatur man faktisk må ha for å sette de i dvale. Dette er ett bilde av de som står under ekstra lys. Tror nesten jeg kommer til å ha de under lys i vinter så får jeg se neste vinter om jeg må bygge ett eget kjølerom til dem eller ett isolert hus ute med litt varme i.
http://i.imgur.com/2f185pG.jpg
Kan man trippe på denne kaktusen?
Uvaksinert 👍
Trådstarter
Sitat av fpz lele Vis innlegg
Kan man trippe på denne kaktusen?
Vis hele sitatet...
Håper det ;-)
Meskalin isåfall? Har de grodd i 2 år ? -,^
Uvaksinert 👍
Trådstarter
ja og snart 2 år.
Sist endret av daffe; 15. november 2016 kl. 18:27.