Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  66 14704
Før noen hopper på meg her, så kan jeg legge til, at det blir noe HELT annet med såkalte Stun guns, som skyter ut strøm ledere, da det ved slike, er en MYE større sansynlighet.. Eller rettere sakt, da er det en samsynlighet, for at minst motstans vei, kan være blodbanen og igjennom hjertet.. hvis dette skjer, så er det som noen har skrevet tidligere, en sjansje for at hjertet kan bli forstyrret, å dermed igjen kan føre til skader, komplikasjoner, døden osv..

Men ved en fast to polert stun gun, som det er snakk om her, så blir det noe halt annet..

Sitat av vidarlo
Du overser det at du kan sjå på et menneske som et uendeleg tal paralellkoplinger, der alle deler av kroppen er med, så i praksis vil det gå straum gjennom alle delar av kroppen, og ikkje bare mellom dei to punkta...
Vis hele sitatet...
Eeee.. Liksom.. Hum.. Strøm i fra et punkt, til et annet, vil altids gå "minst motstands vei".. Å så lenge denne veien ikke er variabel, så er den, å blir den samme.. Å ikke xxxxx forkjellige som du snakker om..

Videre med å sette en stun gun mot magen, så vil strømmen ALDRI finne minst motstands vei ut til arneme, fotene, hodet osv.. da liksom xxx cm med hud, har MYE MERE motstand, enn rett linje på 2 til 3 cm.. :P

men for all del, har du noen kjennskaper til ukent vitenskap, så bare post det her, å jeg skall knele framfor datan, å imrømme at du har rett, og en unik kunskap innen elektrisitet, som jeg ikke har..
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Så kjør forsøk eller utregninger. Mesteparten av strømmen vil gå minste motstands veg, men du vil få straumar gjennom alle delar av ei paralellkopling... Det trudde eg var almennkunnskap?
Så vidt jeg vet kan visse ting lede strøm til andre ting. Og er rimelig mange blodbaner og lignende i kroppen. For ikke å snakke om at du kanskje har mindre veskeannsamlinger her og der uten at du vet det. Måten du vil finne det ut på er neppe med en stungun.....
Dreper du noen er det uaktsomt drap enten du mente det eller ikke
Sitat av mp34567
Så vidt jeg vet kan visse ting lede strøm til andre ting. Og er rimelig mange blodbaner og lignende i kroppen. For ikke å snakke om at du kanskje har mindre veskeannsamlinger her og der uten at du vet det. Måten du vil finne det ut på er neppe med en stungun.....
Dreper du noen er det uaktsomt drap enten du mente det eller ikke
Vis hele sitatet...
Jeg veit at stun gun ikke er det lureste å leke med.. Men.. Ja, det virker ut som om meste parten av dere henger dere opp i "vanlig" strøm.. Dvs. netspenning osv, der man får kontakt i den ene "fasen", å strømen vil da gå i fra kontakt punktet, og videre til jord, siden de fleste apperater er jordet, og trafoen i seg selv, som huset er koblet til, og får strøm i fra, også er jordet..

Men slik oppfører ikke strømen seg, når vi snakker om en stun gun, siden den ikke er koblet til jord, å derfor ikke vil trekke imot bakken.. men i fra pol, til pol..

Og, ja.. Kroppen har rimelig mange blodbaner, og veske ansamlinger.. Men jo støre blod bane, jo mindre motstand.. Å strømen går som sakt, ALTIDS MINSTE MOTSTANDS VEI, iallefall i en slik kobling som her, der alle andre vier har xx mere motstand, en den korteste..

Å si noe annet, vil nesten være å si at et lyn vil slå ned over alt samtildig.. mens det i virkeligheten bare har et nedslagsfelt, som er det motstanden er minst, i fra der lynet ble skapt, og bakken.. (Som igjen, er grunnen for at dem ofte slåt ned i høye ting, siden dem er nermere himmelen, og dermed "mindre" motstand for lynet, da luft i seg self, har MYE motstand.. )

Ps. Som ordet sier, så er uaksomt drap, hvis du dreper noen, uten å mene det.. Å hvis du mener det, så er det et drap, eller overlagt drap, osv..

Sitat av vidarlo
Så kjør forsøk eller utregninger. Mesteparten av strømmen vil gå minste motstands veg, men du vil få straumar gjennom alle delar av ei paralellkopling... Det trudde eg var almennkunnskap?
Vis hele sitatet...
Ja, I en paralell kobling, der hver av dem paralelle koblingene her lik motstand, så vil strømmen spre seg likt over alle..

Men i en krets der en vei har XXX mere motstand, en den andre, å den kretsen er stor nok til å bære heile "strømen", så vil alt gå over den ene..

Du kan så klart si at der et en % fordeling, etter % motstand..

Men husk at jeg utaler meg her om en stun gun, å itte en krets, hvor vei en har 1 ohm, krets 2 har 2 ohm, og krets 3 har 3 osv..

men on en stun gun, der alle andre veir en kortest vei i mellom polene, har xx mere motstand.. Å da vil all strøm gå i fra.. til..
---------------------------------------------------------------------------------
I fare for å bli misstoket, å tat for at jeg snakker generelt om strøm, å strøm i vanlige kretser.. Så presanterer jeg nå, at alt jeg sier her, er ganske "forenklet", å ment i sammenheng ved bruk av en stun gun..

1: Der det er så å si ingen ampher med i bildet..
2: strømmen er såppas høy, at tøy, bekledning osv, ikke har noe å si..
3: Vi snakker om en stun gun, ved to fastsatte poler, med en avstand i fra 2 til 3cm..
4: Stømen vil ikke trekke mot jord, da stungunen på ingen måte er jordet, eller du bare får i deg den ene polen..
5: Normal bruk av en stun gun, der du setter den mot kroppen, å begge polene kommer i kontakt med den..
6: osv.. osv..
Sist endret av .:CyberMan:.; 27. oktober 2007 kl. 22:24.
En stun gun fungerer jo på prinsippet og slå ut motstandern. Den skal brukes i selvforsvar og sette en angriper ut av spill. Enig så langt? Om du bare hadde fått vondt i en cm av kroppen din er ikke dette nok til å stoppe deg. Derav strømmen skal spre seg og sette hele kroppen ut av spill. For å gjøre dette kan du neppe bare skade 1 cm med skinn. Den er nødt til å spre seg. Dette gjelder både tazere og stunguns. De fungerer i prinsippet likt. Bortsett fra et en må du ha direkte kontakt med og den andre kan du skyte på personen med. Dog den også kan du sette mot personen også trykke for å sette strøm i han. Det skal være like effektivt som de pilene du skyter. De får kramper i hele kroppen da også. Så vil nok tro at strømmen sprer seg via andre kanaler en bare pol til pol
Sitat av mp34567
En stun gun fungerer jo på prinsippet og slå ut motstandern. Den skal brukes i selvforsvar og sette en angriper ut av spill. Enig så langt? Om du bare hadde fått vondt i en cm av kroppen din er ikke dette nok til å stoppe deg. Derav strømmen skal spre seg og sette hele kroppen ut av spill. For å gjøre dette kan du neppe bare skade 1 cm med skinn. Den er nødt til å spre seg. Dette gjelder både tazere og stunguns. De fungerer i prinsippet likt. Bortsett fra et en må du ha direkte kontakt med og den andre kan du skyte på personen med. Dog den også kan du sette mot personen også trykke for å sette strøm i han. Det skal være like effektivt som de pilene du skyter. De får kramper i hele kroppen da også. Så vil nok tro at strømmen sprer seg via andre kanaler en bare pol til pol
Vis hele sitatet...
Forskjellen på en slik en som vi snakker om, å en som skyter ut ledninger, er at hvis en ledning da treffer ei arm, å den andre (Osv), så vil strømmen gå via hjertet, noe som potensielt vil kunne være dødlig..

Jeg veit ikke så mye om deg, men meg selv iallefall, ville ha vært GANSKe så redusert, ette et "spark" i underlivet.. Å lel om dette bare er en "skade" på noen cmer, så vil heile kroppen bli påvirket/reduser pga. av d, siden hjernen ikke vil klare å koble ut smerten, å fungere som normalt..
Sitat av .:CyberMan:.
Men i en krets der en vei har XXX mere motstand, en den andre, å den kretsen er stor nok til å bære heile "strømen", så vil alt gå over den ene..
Vis hele sitatet...

FEIL.. Det vil alltid gå noe strøm gjennom alle strømbanene i en paralellkrets. Om det ikke hadde gjort det, så hadde ikke motstanden blitt mindre enn den minste motstanden i kretsen, men lik den motstanden som strømmen går igjennom.. Sikkert en vanskelig setning, kan illustrere det om det er nødvendig..

Dette er GrunnKurs stoff, som alle som har gått på elektro har fått banket så hardt inn i tankene at man dagdrømmer om det.

Sett deg ned å regn på en krets med 2-3-4-5-6-7-8-9 eller hvor mange motstander du vil ha paralellt. Om du regner riktig, vil du se at en strøm vil gå gjennom alle motstandene, selv om det ikke er mye.

Poenget mitt i alt dette er at stun gun kan være potensielt farlig i alle situasjoner, så hvorfor leke med den når du kan risikere å ødelegge veldig mye for både deg selv og "offeret"?
Sitat av Remien
FEIL.. Det vil alltid gå noe strøm gjennom alle strømbanene i en paralellkrets. Om det ikke hadde gjort det, så hadde ikke motstanden blitt mindre enn den minste motstanden i kretsen, men lik den motstanden som strømmen går igjennom.. Sikkert en vanskelig setning, kan illustrere det om det er nødvendig..

Dette er GrunnKurs stoff, som alle som har gått på elektro har fått banket så hardt inn i tankene at man dagdrømmer om det.

Sett deg ned å regn på en krets med 2-3-4-5-6-7-8-9 eller hvor mange motstander du vil ha paralellt. Om du regner riktig, vil du se at en strøm vil gå gjennom alle motstandene, selv om det ikke er mye.

Poenget mitt i alt dette er at stun gun kan være potensielt farlig i alle situasjoner, så hvorfor leke med den når du kan risikere å ødelegge veldig mye for både deg selv og "offeret"?
Vis hele sitatet...
Så klart i en krets, men her.. I stun gun ekempelet, og nok til påføre skade..

(Veit at mine tidligere poster kunne ha blitt missforstått, da jeg heiletiden tenkte stun gun, ved bruk på en kropp, å nok strøm til å kunne gjøre skade.. :/ Da det er tross alt det vi diskuterer her, å sjansjen for å bli skadet ved bruk..)

Når det gjelder det siste, så er alt det vi gjør i livet, potensiell farlig.. Sjansjen å dø av en stun gun, er etter de talla som ble presentert tidligere her, ca. 50 ganger farligere som å drikke redbull eller mye kaffi.. Men fremdeles tilnermet lik 0...
Sist endret av .:CyberMan:.; 28. oktober 2007 kl. 02:49.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
I ei paralellkopling så vil straumen fordele seg gjennom *ALLE* resistanser, uavhengig av kor mykje dei varierer. Det stemmer viss du har diskret resistorerer, det stemmer viss et lyn slår ned i bakken, det stemmer i kroppen...

Eg har sett tilfelle der dyr har blitt slått ut av lyn. Grunnen? Dei sto på bakken, i nærheten av lynnedslag, og fikk då straumgjennomgang.
Sist endret av vidarlo; 28. oktober 2007 kl. 10:11.
Sitat av vidarlo
I ei paralellkopling så vil straumen fordele seg gjennom *ALLE* resistanser, uavhengig av kor mykje dei varierer. Det stemmer viss du har diskret resistorerer, det stemmer viss et lyn slår ned i bakken, det stemmer i kroppen...

Eg har sett tilfelle der dyr har blitt slått ut av lyn. Grunnen? Dei sto på bakken, i nærheten av lynnedslag, og fikk då straumgjennomgang.
Vis hele sitatet...
Eller at lynet traff dem, og gikk igjennom dem, å til den andre "polen" som her er bakken/jord?

(Hvorfor lynet her kan vært farlig med mange veier, ikke bare en? Fordi at vi her snakker om Mange xxx ampher, å at en krop i seg selv, ikke er nok til å "lede" all den kraften..)

Trur ikke vi blir helt enig her.. Men vi kan igjen enkelt avgjøre det, må å ta en ny tit på denne filmen, mens du spør deg selv: Ser du noen få smærter, tar på noen andre områder, eller på noen andre måter viser at dem har vont noen andre plasser ein der dem ble "utsatt" for?

(Eller at noen viser tegn til at "skaden" ikke er borte i løpet av relative få minuter.. Da vi her snakker om 7+ forskjellige personer, som tilsammen blir utsatt for en stun gun som er 10x kraftigere en den som er bestilt her.. Liksom.. Noen ble nesten ikke påvirket idet heletat, eller at effekten var borte på under 1-2 sekunder..)

http://www.stupidity.com/play-6590-Stun_Gun_Fun.html
Sist endret av .:CyberMan:.; 28. oktober 2007 kl. 23:46.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Invister heller i en Taser, istede for en stungun
Interresant tema, personlig kan jeg ikke "veldig" mye om det - men virket interesant nok til at jeg får teste det en gang i fremtiden.

For dere som sier at man kan "drepe" folk med det, i "værste senario".
Er den virkelig drevet av 9V og et enkelt batteri?
Klarer ikke helt og kjønne at du får SÅ mye power ut av et lite batteri. (:
1 mill Volt er fullt mulig. Du kan få 2 mill Volt i deg uten å skades, det er Ampere som skader/dreper.

Enkle fysiske lover dikterer dette. Volt er bare spenning.
Sist endret av LuXe; 7. november 2007 kl. 09:02.
Bare jeg som la merke til at linkene til Stun gun/tazer videoene lå på "Stupidity.com" ?

Burde jo si nok ..
Sitat av Rejolo
Bare jeg som la merke til at linkene til Stun gun/tazer videoene lå på "Stupidity.com" ?

Burde jo si nok ..
Vis hele sitatet...
Å du har aldri selv gjort noe dumt i fulla, bare for morro skuld, eller for å kunne utfordre andre? :P

For å videre motsi folk som hevder at 100K folt er dødelig, så kan det nevnes at på mith busters, så klare dem å få over 20 000 V, bare med å sprute sand på eit plastikk rør.. Uten at dem kunne måle noen ampher, å dermed konkluderte med at spenningen var helt ufarlig..
Sitat av mp34567
Om den blir stoppet i tollen risikerer du tiltale for våpensmugling. Alt som ikke er definert som lovlig i norge som feks Pepperspray, Batonger, Tazere, osv omhandles av våpenloven.
En tazer kan forøvrig gi fra seg 100,000 volt om du finner den riktige. Hvis du skal leke med dette må du være rimelig skrudd i hodet. Skyter du en person med dette går personen ned for telling og må til behandling på sykehus etterpå og da sitter du med våpenbesittelse og legemsbeskadigelse med særdeles farlig gjenstand.
For guds skyld rett opp i skrivefeilene dine.
Vis hele sitatet...

Har en stungun på 600 000 volt, tviler på at de jeg stunner må på sykehus!
I bruksanvisningen står det:

1. Soft - 1støt. Skal gi deg støt så du virkelig kjenner det.
2. Medium - hold inntil person i 3sekunder. Skal gi deg muskelkramper og du detter kanskje i bakken.
3. Hard - hold inntil person i 6sekunder. Personen ligger i bakken med muskelkramper og kan bli liggende i 10minutter før man kommer seg til hektene:P

** tror ikke de hadde solgt dette hadde man daua av det:P**