Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2047
Hei!

Jeg har inkassosaker på over 100000 utestående og har satt opp betalingsavtaler med alle.

Jeg fikk nylig jobb, noe jeg ikke har hatt på en stund, så har endelig mulighet til å begynne å betale ned.

Jeg har vel et par betalingsanmerkninger i tillegg.

Vil det være mulig å søke om et felles lån en plass og få samlet dette?
Ikke med betalingsanmerkniger :/ Har prøvd rimelig mye selv, og det eneste jeg får tips om er (Ikke skyt om jeg bommer) Namsmann.. Da går det maks 5år så er du helt gjeldsfri. Men da skal man helst ikke dra på seg noe mer i løpet av de årene for da er det på ræva ut.
Skal du refinansiere inkassogjeld med betalingsanmerkninger så trenger du sikkerhet, s
F.eks hus. Sjekk bluestep.no.

Gjeldsordning hos namsmann får du aldri for 100k når du er i fast jobb. For liten gjeld.

5000 i mnd så er du gjeldsfri på 2 år. Gi gass og betal gjelda di.
Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
Skal du refinansiere inkassogjeld med betalingsanmerkninger så trenger du sikkerhet, s
F.eks hus. Sjekk bluestep.no.

Gjeldsordning hos namsmann får du aldri for 100k når du er i fast jobb. For liten gjeld.

5000 i mnd så er du gjeldsfri på 2 år. Gi gass og betal gjelda di.
Vis hele sitatet...
Vært gjennom dette gjeldsordning og kan bare signere innlegget her.
Hold deg til ordningene du har fått deg.
Har du noe til overs og for å gi gass er snøballmetoden anbefalt. Her er det også en kalkis som kan hjelpe deg.
https://debiter.no/guider/snoballmetoden/
Bare å leve veldig gjerrig til gjelden er nedbetalt.
Sitat av Dough Vis innlegg
Vært gjennom dette gjeldsordning og kan bare signere innlegget her.
Hold deg til ordningene du har fått deg.
Har du noe til overs og for å gi gass er snøballmetoden anbefalt. Her er det også en kalkis som kan hjelpe deg.
https://debiter.no/guider/snoballmetoden/
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri forsøkt gjeldsonrdning, men vurderer det.. men det hørtes ikke så positivt ut for din del? Noen erfaringer?
Sitat av Krølleløffe Vis innlegg
Jeg har aldri forsøkt gjeldsonrdning, men vurderer det.. men det hørtes ikke så positivt ut for din del? Noen erfaringer?
Vis hele sitatet...
Da kom det litt feil ut, forskjellen mellom meg og TS er også en 0-null på totalen.

Det er et kriterie at man skal være "varig" ute av stand til å betjene gjelden. Med "varig" mener jeg de ser over en 10-års periode gitt at man har medgjørlige kreditorer som går med på avdrag osv.

De 5 årene en frivillig gjeldsordningen går er du under et strengt "regime" hvor alt-ALT overskudd utover bo og gjeldende satser for livsopphold går til å betjene gjeld. Med mindre gjelda innfris da naturligvis.

Klarer du løse det selv på <5år er det derfor absolutt min anbefaling.
100k er ikke mye penger, med fast jobb kan du danke det ut på et år om du vil.

Har selv drevet med slik nedbetaling og det går fort når man først kommer i gang og aksepterer at det faktisk må betales, jobb overtid, skaff en til jobb, lær deg å leve og spise billig, flytt hjem til mamma om du må.
Vært gjennom detta sjøl, er ute av det straks

Du har noen muligheter, enten få et refinanslån gitt at du har noe som dem kan ta sikkerhet i. Stå ved avtalene du har pr. nå og hold ut, eller om du ikke har sikkerhet så evt hør om noen kan kausjonere deg.

Jeg var heldig og fikk hjelp av min mor. Vi kontaktet banken vår og fikk satt opp et lån med sikkerhet i huset hennes, som et opplån på boliglånet. Ved det fikk jeg svært god rente og har fått god utnytte av lånet.

Lykke til og betal når du kan, mer om du har
Husker at luksusfelle folka sier at det er vanskeligere å forhandle ned nylig gjeld enn gammel gjeld. Så det er kanskje bedre å ikke ta opp et samle lån før du har snakket med gjeldsrådgiver et eller annet sted.