Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  70 6649
Sitat av Daffie Vis innlegg
Greia er at iOS (og iphone) er perfekt for de som bare vil ha noe som fungerer bra, og ikke noe mer enn det. Ikke alle har bruk for alt av tweaks og customising.
Vis hele sitatet...
Så hvorfor jailbreaker folk den da?
Sitat av raze Vis innlegg
Så hvorfor jailbreaker folk den da?
Vis hele sitatet...
De aller fleste gjør ikke det. Er selvsagt noen som vil ha mer muligheter, men disse tror jeg hadde hatt mer nytte av Android.
Sitat av Srbija Vis innlegg
Har note2 og det er den verste mobilen jeg har hatt!

-3100mah batteri er jo bare dritt, hva skal man med så stort batteri?
-utskiftbart batteri er jo kjedelig og ganske irriterende. Bedre å ikke kunne skifte det ut.
- Masse systemcrash 24/7 som jeg liker.
-Dritttelefonen varer i 2 dager. Jeg vil lade den hver dag, dritt opplegg av samsung.
-NFC er jo bare trist, hvem vil ha det ? Jeg forstår ikke hva vitsen med det er, å scanne ruter biletteten sin liksom ? Pff derfor man har bilettscannere på tbanen/bussen osv.
-Altfor bra høyttalere på mobilen, alle klager på for høyt musikk når jeg spiller av.
-Så dritt at samsung oppdaterer firmwaren 24/7, jeg vil ikke ha det nyeste!

Drittmobil rett og slett!

Kjøp iphone 5, den har alt !
Vis hele sitatet...
Skal si du er en merkelig person..
Sist endret av Playground; 12. desember 2012 kl. 12:47.
Skal man ha en Android tlf så vil jeg absolutt anbefale en NEXUS modell. Har selv Galaxy Nexus, og er veldig fornøyd. Nexus 4 er jo noe av det råeste du kan få av mobiltelefon akkurat nå, og det til en brøkdel av prisen til feks iphone 5. Synes det er rart at ingen nevner HTC One X. Det er en utrolig bra telefon, lik linje med S3. Har også bedre byggekvalitet synes jeg.

Anbefaler uansett ren android, ala Nexus familien
Sitat av ollibolli Vis innlegg
Skal man ha en Android tlf så vil jeg absolutt anbefale en NEXUS modell. Har selv Galaxy Nexus, og er veldig fornøyd. Nexus 4 er jo noe av det råeste du kan få av mobiltelefon akkurat nå, og det til en brøkdel av prisen til feks iphone 5. Synes det er rart at ingen nevner HTC One X. Det er en utrolig bra telefon, lik linje med S3. Har også bedre byggekvalitet synes jeg.

Anbefaler uansett ren android, ala Nexus familien
Vis hele sitatet...
Brøkdel? I Norge koster den rundt 4000 kr...
Sitat av Playground Vis innlegg
Skal si du er en merkelig person..
Vis hele sitatet...
haha, neida jeg var jo ironisk. Tydeligvis gikk ikke spøken inn
Prøvde jo bare å imitere en apple bruker

Men annbefaler note 2, beste mobilen jeg har hatt
Sist endret av SRB; 12. desember 2012 kl. 14:18.
det er da ikke noe unormat å klage over oppdateringer OG mangel på oppdateringer?

På min SII har jeg hatt 3 programvareoppdateringer, og appene prøver å oppdatere en gang. Når jeg ignorerer de, holder de kjeft

Det føltes for meg som om det var så mye feil i os'et at de måtte oppdatere alt mulig hele tiden, men det er ikke dermed sagt at det fungerer med, eller uten de nye oppdateringene.

Har hatt veldig få problemer med OSet. Har måttet tvangsomstarte den 2 ganger, på litt over et år.

jeg våknet i hvertfall opp HVER, og da mener jeg HVER morra med flere oppdateringer tilgjengelig OG flere programmer som sa i fra at de hadde oppdatert seg selv (og jeg hadde ikke spesielt mange apper installert)

Det betviler jeg. Jeg har ca. 6 apper, og for 3 dager siden ville Youtube oppdatere. Før det hadde jeg ikke hørt noe på måneder

nå er ingen android telefoner gode i mine øyne, men desier s skal være en helt ok telefon(er det sagt) og den var ikke treg eller noe sånt, så å si at dc er must er BS. Om os'et er "smooth" gir jeg langt beng i, så lenge det ikke fungerer slik jeg vil at det skal fungere.

Ingen androidtelefoner gode? Prøv en toppmodel, så kan du telle på en finger hvor mange ganger ting kræsjer, sett bort fra brukerfeil.

S2 var uaktuelt når jeg kjøpte ny telefon av flere grunner, den var ikke å oppdrive til 300kr, med valgfritt abonument, den er på ingen måte like robust (noe som var viktig da) og jeg hadde rett og slett ikke lyst til å bruke mer penger en det jeg anså som nødvendig for en telefon som skulle brukes til: ringin, sende meldinger, surfe litt, se litt på video og brukte teamviewer og kansje spille litt nå og da. og da trente jeg ikke en s2. Også er s2 MYE større, og rett og slett for stor i mine øyne

SII er mer enn robust nok. Jeg har hatt min i over et år, og det eneste er et lite ubetydelig, nesten usynelig hakk i chassiet. Jeg må innrømme at jeg har vært uforsiktig, og batteriet faller gang på gang ut når jeg mister den i bakken, uten at noen av delene har tatt skade av det.

Nå som jeg blei møkk lei android, og har anskaffet meg en over middels god økonomi falt valget på iphone 5, da jeg ville ha en telefon jeg viste kom til å fungere, samt kom til å vare i noen år.

Og hvorfor tviler du på at en hvilken som helst annen toppmodel ikke vil fungere, samt vare i noen år?

og å påstå at en s2 knuser en iphone 5 så kan dette godt hende, vil dog tru du ødelegger s2'en din om du prøver å slå i stykker en iphone 5 med de, men fra spøk til alvår, s2 er helt sikkert en fin telefon den, men den stiller ikke mine krav til telefon, det gjør heller ikke mursteinen av en s3 (man må jo gå med veske, da den ikke går ned i lomma)

SII er faktisk ganske robust, skjerm tåler mye. Og om du ikke får SIII ned i bukselommen, så vil jeg anbefale deg å slutte å gå med buksen som er så trang i skrittet at du blir steril


iphone 5 er uansett en telefon jeg anser til å gruse s2 og s3 til mitt bruk!
-den har ikke megagigaskjerm som man aldri har bruk for.

SII har ikke gigantisk skjerm, og når jeg ser tilbake på min HTC legend, så lurer jeg på hvordan jeg klarte meg med en så liten skjerm.

-den har et os jeg liker mye bedre
-du kan ikke rissikere å installere noe som fucker opp hele telefonen på appstore (been there, done that)

Så lenge du ikke laster ned "Deillige baber veggpapir v.02" så får du ikke virus eller noe på den. Gjelder å være en smule kritisk.

-det er deilig og ha tilgang til alle appene fra hjemskjermen, uten å måtte leite i gjenom hundre og ørten sider med appmenyer.

Ehm, du kan helt fint legge til apper på homescreenen på en Android også...

-9:16 formatet er delig å se film på
-har ikke hatt en eneste systemcrash ennå, og kun en systemopdatering (og alt fungerer som det skal)

Har hatt 3 systemoppdateringer, og 2 systemkrasjer. Hvor lang tid tar en sånn oppdatering? Maks 10 minutter. Om det er for lenge, har du muligens godt av å skilles med mobilen en liten stund

Men gi meg en android telefon som faktisk gir meg det jeg vil ha, så skal jeg mer en gjerne bytte mening, men slik som det er nå, er jeg maks misfornøyd med androidprissgreiene NEWER EVER AGAIN!! (med mindre det skjer STORE forandringer vel og merke)

Du har jo ikke prøvd en toppmodel, så hvordan kan du si at android er piss? Det blir som om jeg skulle installert iOS på Huawei 12900 Jalleversion.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Jeg hater å ikke ha frihet. Jeg hater å bli bitcha rundt. Derfor har jeg Android og ikke iOS/Windows.

Den 23. Januar kjøper jeg ny telefon, Nexus 4 (y).
HTC ONE X <3

Ikke noe fusking eller syting fra mobilen, og flyten samt skjermen er elsk. Ikke hatt ett systemhavari til dags dato.

Eneste jeg kan klage på er meg selv igrunn, for jeg har klart og knuse skjermen to ganger grunnet jeg er svært aktiv og bruker den på jobb også.
Ofte går folk fra en billig Android mobil, og så over til en iphone til 6000 kr, ikke rart folk har slike meninger (vrangforestillinger) da.
Sist endret av Umoralsk; 12. desember 2012 kl. 18:04.
Skjønner godt at du er irritert når du har en U8800. Har hatt en slik selv, og tok ikke lang tid før jeg gikk over S2. S2 har jeg hatt i nesten et år nå, og har fortsatt ingen problemer. Gjennomsnittlig levetid for min tlf er rundt 3 døgn, og jeg bruker telefonen til mye forskjellige (instagram, fb, twitter, freak, reddit, portal/itslearning, spill, wordfeud, + alt annet alle andre bruker tlf til). Hører også på spesielt mye musikk selv.

Vil du ha en bra tlf, men til en grei pris, med god levetid, så ville nå jeg sagt S2 holder. Kan jo oppgradere batteriet og, om ønskelig.

FYI: iPhone sine batterier er ikke noe bedre enn Android. De er rimelig like, faktisk.
Android-opplevelsen er veldig avhengig av hvilken mobil du har, da mtp. kvaliteten overall. Jeg har en HTC Desire HD som jeg har hatt i ca. 3 år nå, og den lever i beste velgående ennå. Den har begynt å få litt stusselig batteritid i det siste, og tåler "bare" Spotify osv kontinuerlig i omtrent 6-7 timer, som egentlig er helt greit for min del, da jeg ikke bruker mobilen allverden for tida pga. militæret. Jeg har da utvidet "levetiden" til mobilen min ved å gjøre flere tiltak, som f.eks å installere ny Android ved å roote telefonen. Kjører nå en ganske god og stabil CyanogenMod 9-ROM, som har gjort mobilen mye bedre å bruke enn utgangspunktet til HTC, så produsentens tweaks har utrolig mye å si på opplevelsen en ender opp med.

Jeg vil, som mange andre i tråden, anbefale en av Samsungs mobiltelefoner varmt. De er omtrent umulige å fucke opp i den forstand at Samsung har gjort det enkelt dersom du vil ha det enkelt, men gir fine muligheter for tweaking osv. De har god batteritid og fungerer ypperlig til absolutt alt, og viser hvor fantastisk Android kan være.

Dersom verken Stock Android, HTC Sense, Xperia eller TouchWiz er noe for deg, så vil jeg dog anbefale deg å sjekke ut f.eks Windows Phone 8X by HTC eller Nokia Lumia 920, som kjører Windows 8, og er en frisk og fin plattform du kan sjekke.
Om du vil ha noe billig er LG Optimus 4X HD et mye bedre valg enn for eksempel Galaxy S II. S2 er utdatert, men koster det samme som 4X.
Som Radium har jeg også en Desire HD. Som enda lever i beste velgående, men batteriet har oppført seg litt merkelig i det siste. Fungerer fint til 50% før det faller som en stein..

Jeg føler enda ikke behovet for å bytte den ut. (Ingen riper, mangler "C" i pryden på baksida tho).
Men jeg kommer meg nok til å kjøpe meg nettbrett i nermeste fremtid..
Da foreslår jeg Nexus 10. Oppdateringer direkte fra Google og en NYDELIG skjerm.
Sitat av Daffie Vis innlegg
Om du vil ha noe billig er LG Optimus 4X HD et mye bedre valg enn for eksempel Galaxy S II. S2 er utdatert, men koster det samme som 4X.
Vis hele sitatet...
SGS2 er langt fra utdatert.

Det er en gammel telefon, men den henger fortatt med i verden og alt går nesten like smooth som på min HTC One X.
Razr Maxx. En S2 med bedre skjerm og 3x batteritiden. Pluss at den tåler en liten støyt.
Sitat av Mozzie Vis innlegg
SGS2 er langt fra utdatert.

Det er en gammel telefon, men den henger fortatt med i verden og alt går nesten like smooth som på min HTC One X.
Vis hele sitatet...
Mener at den er utdatert i forhold til konkurransen som er nå, og til og med til samme pris.
Sitat av CheChin Vis innlegg
Razr Maxx. En S2 med bedre skjerm og 3x batteritiden. Pluss at den tåler en liten støyt.
Vis hele sitatet...
Elendig "skall" og låst bootloader. Men om du søker god batteritid så er det et godt valg.
Sitat av Daffie Vis innlegg
Mener at den er utdatert i forhold til konkurransen som er nå, og til og med til samme pris.
Vis hele sitatet...
Samme pris er det nå i hvert fall ikke.
Sitat av Tfan Vis innlegg
Samme pris er det nå i hvert fall ikke.
Vis hele sitatet...
Oi, beklager tok visst helt feil... Den er dyrere.

Samsung Galaxy S II: http://www.prisguide.no/produkt/sams...ii-16gb-144857
Billigste pris 2649,-


LG Optimus 4X HD http://www.prisguide.no/produkt/lg-optimus-4x-hd-155681
Billigste pris: 2579,-

Gjør litt research før du uttaler deg.