Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  88 10402
Rasisme kortet er\blir å kommer alltid til å bli brukt, visst vi (Norge) begynne å ta inn mindre innvandrere så blir vi sett på som rasister, så enten vi liker det eller ikke så må vi bare gjøre som de\andre land vil, værtfall helt til noen gidder å stå fram på en saklig måte å forklare at vi MÅ regulere innvandringen på en eller annen måte før den tar helt av.

Det var også noen som qouta meg om "går ikke ann å holde en rase rein", altså det var værtfall ikke det jeg snakka om.
Sitat av x3m187 Vis innlegg
Det er lett å skylde på staten, lett å skylde på systemet. Jeg skal være enig at staten skal ta noe av skylden for en feilslått politikk. Men in the end, staten er folket. Folket er staten.

Holdninger ovenfor innvandrere/asylsøkere føler jeg at ofte er negativt ladet. Det er en skitten ond sirkel.

Media-Innvandrer-Innvandrer utfører voldtekt-Alle innvandrere er voldtektsmenn

Innvandrer søker jobb-||||||||||||||||||||||| vegg med fordommer og stereotypier- avslag på jobbsøknad - innvandrer tyr kanskje til noe annet.

Det eksempelet jeg liker, er den med alfabet gjengene i Oslo. A-B gjengen, det var drittunger uten noe å finne på. De mislykket hjemme og på skole, foreldrene kunne ikke Norsk og ofte var løsningen hvis man fikk dårlig karakter på skolen å få lusing hjemme.
De falt ofte av det Norske skolesystemet og begynte å finne sammen til andre de kan menge seg med.

Dette utviklet og utviklet seg, til vi hadde en relativ ung gruppe med innvandrer barn som faktisk ble de som styrte Oslo bys kriminelle grupper.

Snakker meg kanskje litt i surr her nå, men så lenge vi har negative holdninger. Så lenge det er OSS og DEM. Så lenge vil vi ha et problem.

Og holdninger skiftes ikke over natta, det er godt mulig at noen av dere prøver å ha et positiv holdning ovenfor innvandrere. Men når det øyeblikket kommer når du leser i avisen om at en innvandrer har begått en fæl kriminell handling. Vel, da raser kortstokken sammen. Og man velger den enkleste og ekskluderende holdningen. Fordi jo, majoriteten har det.

Jeg snakker om holdninger som er de man ikke snakker om.

Jeg tenker da på " Somalere er en lat folkegruppe" "Pakkiser er en gjeng med bråkmakere og dealer dop"

Alle har tenkt på det, men ingen sier noe i offisielle sammenheng. Den bare ligger å ulmer til vi dør, samtidig som vi viderefører disse holdningene.

Jeg har trua på Norge og integrering, sunn god Norsk bondevett er en veldig fin tankegang. Men den kan raskt skli ut og bli en ekskluderende tankegang og ikke en inkluderende holdning.
Vis hele sitatet...
Du sier mye bra. Har selv gått yrkeslinje, og 6 mann som nevnt over her er (var i alle fall) en del folk på yrkeslinje.

Har selv tenkt mer enn en gang "Jævla pakkiser, kom dere ut i jobb. Lær dere norsk, slutt å snylt". Men når jeg tenker meg om, for å være ærlig:
Noen av de dyktigere hardarbeidende menneskene jeg vet om, er av utenlandsk opprinnelse. "Pakkiser" som jeg så fint siterte meg selv i stad.

Sannheten er, jeg tror de fleste vil jobbe og tjene penger for seg selv om de skulle ha muligheten. Det viktigste tror jeg, er at både "de" og "vi" må tilpasse seg til hverandre. Høres veldig klisje ut, men har fungert for meg.
jøss for et sosialistforum.. kan jeg bare få lov til å spørre hvorfor man er rasist kun basert på at man uttaler seg negativt om fremmedkulturelle? ja nå er jeg vel en rasist jeg og, etter å ha skrevet noe som forsvarer folk som ytrer seg mot dem?

Vil også påpeke at jeg har vanskelig for å forstå hvordan folk kan benekte at innvandring er et av de største problemene vi har her i landet? Vi tar inn alt for mange i forhold til kapasiteten vår for å integrere dem. Jeg mener nå at det ikke hjelper å ta inn alt for mange, gi dem bolig og penger og si lykke til. Jeg kan komme med et personlig eksempel.
En gammel klassekamerat fra Irak kom til meg en dag, og fortalte meg at han hadde fått seg playstation. Jeg spurte han hvorfor, og han sa "i dag er det min tur til å få ting". Foreldrene hans fikk så mye penger at de ikke trengte dem selv, så alle de tre søsknene hadde hver sin dag i uken hvor de fikk ting. Faren gikk med avisen, og moren var hjemmeværende. hva skjer med den flotte integreringen til rødnissene? Kanskje på tide å bli litt realistiske og ikke ta på seg oppgaver over evne. Alle invandrerne flytter til området rundt oslo, der de i motsetning til å integreres bygger sitt eget samfunn. Når en homofil mann ikke kan gå gjennom en stor bydel i oslo uten å få slengt etter seg at han ikke hører hjemme der, er det noe galt.

I tillegg mener nå jeg at straffene for nye statsborgere og asylsøkere skulle vært helt annerledes. En kriminalitet som kvalifiserer til betinget/ubetinget fengsel = rett ut av landet. Ingen formildende faktorer som familie. Familiegjenforening er også svindel. Velstående familier sender barne sine i en container til norge, og kommer etter på familiegjenforening. Dette gjelder selvfølgelig ikke alle, men veldig mange innvandrere kommer til norge med denne "taktikken".

Nå får jeg vel en masse negative svar og rasiststempler, men jeg tror nå det er mange her som mener det samme. Og får håpe nordmenn snart starter å stemme realisisk, og ikke tro på nissefar Stoltenberg og alle rødtopptøflene hans.
Ministry of Love
sptz's Avatar
Det virker jo mest ut som du er ute for å trolle vestkantgutt, men ok.

Jeg tror nok du har missforstått din Irakiske klassekamerat, det er nemlig ikke mulig at en familie på 5 der begge foreldrene har lav eller ingen lønn skal kunne bruke 9000kr i uken (40500,- i mnd) på gaver til hverandre.

At han kanskje har fått en playstation en gang, sikkert mulig, men generaliseringen din henger ikke på greip om du går den litt nærmere i sømmene.

Om vi kan legge til grunn at invandring kan skape problemer eller utfordinger, velg ordlyd etter politisk prefferanse, hva er da grunnen til disse problemene/utfordringene?

Er problemet at invandrere naturlig er blodtørste voldtekts og drapsmenn? Eller late unnasluntrere som får trygdepenger kastet etter seg og derfor tapper statskassen for rikdom? (ja siden de kan vel ikke være begge deler, en unnasluntrere drapsmann er ikke særlig farlig ;-) )

Eller er problemet hånteringen av innvandrere, stigmatiseringen (se over), statusen, utdannelsesnivået og fremmedgjøringen?
Det er en ting som irriterer meg mer å mer med innvandrere. Innvandrere på skolen min blant annet, som kom til Norge som flyktninger og reiser på ferie tilbake til hjemlandet sitt. Det er tragisk, og invandringspolitikken burde strammes inn med alle mulige midler, inkludert poengsystemet.
Sitat av vestkantgutt Vis innlegg
jøss for et sosialistforum.. kan jeg bare få lov til å spørre hvorfor man er rasist kun basert på at man uttaler seg negativt om fremmedkulturelle? ja nå er jeg vel en rasist jeg og, etter å ha skrevet noe som forsvarer folk som ytrer seg mot dem?

Vil også påpeke at jeg har vanskelig for å forstå hvordan folk kan benekte at innvandring er et av de største problemene vi har her i landet? Vi tar inn alt for mange i forhold til kapasiteten vår for å integrere dem. Jeg mener nå at det ikke hjelper å ta inn alt for mange, gi dem bolig og penger og si lykke til. Jeg kan komme med et personlig eksempel.
En gammel klassekamerat fra Irak kom til meg en dag, og fortalte meg at han hadde fått seg playstation. Jeg spurte han hvorfor, og han sa "i dag er det min tur til å få ting". Foreldrene hans fikk så mye penger at de ikke trengte dem selv, så alle de tre søsknene hadde hver sin dag i uken hvor de fikk ting. Faren gikk med avisen, og moren var hjemmeværende. hva skjer med den flotte integreringen til rødnissene? Kanskje på tide å bli litt realistiske og ikke ta på seg oppgaver over evne. Alle invandrerne flytter til området rundt oslo, der de i motsetning til å integreres bygger sitt eget samfunn. Når en homofil mann ikke kan gå gjennom en stor bydel i oslo uten å få slengt etter seg at han ikke hører hjemme der, er det noe galt.

I tillegg mener nå jeg at straffene for nye statsborgere og asylsøkere skulle vært helt annerledes. En kriminalitet som kvalifiserer til betinget/ubetinget fengsel = rett ut av landet. Ingen formildende faktorer som familie. Familiegjenforening er også svindel. Velstående familier sender barne sine i en container til norge, og kommer etter på familiegjenforening. Dette gjelder selvfølgelig ikke alle, men veldig mange innvandrere kommer til norge med denne "taktikken".

Nå får jeg vel en masse negative svar og rasiststempler, men jeg tror nå det er mange her som mener det samme. Og får håpe nordmenn snart starter å stemme realisisk, og ikke tro på nissefar Stoltenberg og alle rødtopptøflene hans.
Vis hele sitatet...
Kanskje din Irakiske venn trolla med deg mtp han vil virke som at han får en dyr gave en gang i uken for å ikke virke fattig. Mennesker er forskjellige, men også ganske like. Kanskje det er en forsvarsmekanisme for han som slår inn, som sier at "Idag skal jeg ljuge på meg dyre gaver som jeg har fått" sånn at ingen ser ned på meg.
Men igjen, det er også fullt mulig at han får dyre gaver av foreldrene sine en gang i mnd.
Så lenge det ikke er ulovlige midler eller skaffet via en ulovlig vis. Så har jeg og du, ikke en dritt vi skulle ha sagt. Du skal gi langt faen i om det er trygda foreldrene hans bruker for å kjøpe noe til han. Det får de fra staten, og staten betaler for dem. Indirekte så blir det meg og deg, jeg antar at dette irriterer deg.

Men ærlig, du har egentlig ikke en dritt du skulle ha sagt hvis det faktisk er lovlige spenn de bruker på seg selv og barna.

En annen ting du bør gjøre, er å slutte å generalisere. At en homofil ble angrepet i Grønland fordi han var homofil. Greit nok, det er feil. Men vi skal jo ikke generalisere HELE Grønland ved å si at ingen homofile kan ferdes på Grønland. Fordi det er bullshit, av den enkle grunn at jeg er i Grønland veldig ofte og der ferdes alle fritt og gjør hva faen de vil.

Jeg kan jo også nevne at Benjamin ble drept av nynazister, men jeg sier jo ikke at det er utrygt for en mørkhudet å ferdes fritt ved Holmlia.

Det er ingen som har kalt deg rasist, tror heller ikke at noen av de oppegående medlemmene på freak.no vil kalle deg det.

Jeg har faktisk sett tendenser til at når jeg diskuterer med en etnisk nordmann om faktisk innvandring og jeg setter ting litt på spissen og han må svare tilbake med sin ærlige mening om innvandrere som kanskje f.eks er:

Kollega "Det begynner å bli så mange svartinger i Norge nå"
Jeg: "Ok, du mener du eller?"
Kollega: "Skal du dra fram rasist kortet nå eller? Skal du si at jeg er rasist eller?"
Jeg: "Neeeehhh, jeg bare liker deg ikke"

Alltid like morsomt hvor satt ut folk blir. Også skal de prøve å gjøre opp for seg "******, jeg mener jo ikke deg. Jeg bare mener de andre landsmennene dine"

Skal ikke være helt skinnhellig jeg heller, jeg har svin på skog, jeg har fordommer. Men jeg prøver heller å være reflektert over dem, og faktisk når jeg får en fordom. Så tenker jeg ofte "Rart at jeg dømmer en person før jeg faktisk har sagt hei til han"

Integrering er ikke bare statens plikt, det er plikt også!

Sitat av ToxtethTerror9 Vis innlegg
Det er en ting som irriterer meg mer å mer med innvandrere. Innvandrere på skolen min blant annet, som kom til Norge som flyktninger og reiser på ferie tilbake til hjemlandet sitt. Det er tragisk, og invandringspolitikken burde strammes inn med alle mulige midler, inkludert poengsystemet.
Vis hele sitatet...
Du er klar over at forhold endrer seg? Irak i 2003 er ikke Irak i 2010!
Hei,

Jeg er ikke Norsk, bor I Norge.

You mad?

ellers.
Ingen formildende faktorer som familie. Familiegjenforening er også svindel. Velstående familier sender barne sine i en container til norge, og kommer etter på familiegjenforening. Dette gjelder selvfølgelig ikke alle, men veldig mange innvandrere kommer til norge med denne "taktikken".
Vis hele sitatet...
Velstående familier har ingen grund til å flytte på denne måten; men fattige familier sender ofte barna sine in først. Dette er deres kultur, barna hjelper til de eldre i familien som kansje har færre sjanser på å få komme in til andre land, og kansje ikke har helsa til å takle reisen. Dette er ikke dumt i det hele tatt.

Og at noen som kommer in hit har lyst å få inn sin mor, kone, gubbe eller lignende er heller et grunnlag til å klare seg i samfunnet en å svindle det.
Sist endret av Professor Chaos; 10. november 2010 kl. 01:45.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Hugs på at det er ikkje meir enn 150 år sidan folk flykta frå Europa, til Amerika. Det å flytte for å overleve er ikkje eit nytt fenomen, og det har skjedd i hopetal i vårt eige land for ein neve generasjonar sidan.
Slashdot: Så alle fra krigsherjede land skal flytte til Norge slik at terroristene får ha landene for seg selv? Når alle er flyktet ut av landet og rundt om i europa, så kommer jo u-landene til å stå tomt med terrorister og gjenger igjen..

Ser faen ikke de innfødte i Etiopia klage, som bruker busker og blader til å dekke til underlivet og må grave brønnene sine med nesten bare hender. Bor i trehytter dem har laget av busker og blar. De har ikke ikke engang tilgang til klær, så de går så og si naken rundt.

Og som det blir så fint fremhevet her, så fins det folk som drar på ferie til det krigsherjede hjemlandet sitt. DET er drøyt! Man drar jo ikke tilbake til det man rømmer fra? Ser ikke logikken.

Og x3m187: Kan ikke du bare skjønne og forstå at vi driter i hvilken hudfarge du og andre utlendinger har? Gir blanke faen i om du er brun, svart, gul eller grønn. Det er ikke det det handler om, så slutt å vinkle folk til rasister! Vi vil Norges beste, og da kan vi ikke ha den innvandringspolitikken vi har i dag. Enkelt og greit, og hvis innvandrerne selv ikke ser at dette ikke funker, så bør de få huet ut av ræva og begynne å tenke fremover litt, og ikke på seg selv og sine "egne".
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Ravedope Vis innlegg
Slashdot: Så alle fra krigsherjede land skal flytte til Norge slik at terroristene får ha landene for seg selv? Når alle er flyktet ut av landet og rundt om i europa, så kommer jo u-landene til å stå tomt med terrorister og gjenger igjen..
Vis hele sitatet...
Må du faen meg rulle inn her. Det har eg, eller andre her, aldri sagt. Så kutt ut stråmenna dine, og angrip meininger - ikkje det du måtte ønske å tillegge andre av meininger.
Sitat av Ravedope Vis innlegg
Ser faen ikke de innfødte i Etiopia klage, som bruker busker og blader til å dekke til underlivet og må grave brønnene sine med nesten bare hender. Bor i trehytter dem har laget av busker og blar. De har ikke ikke engang tilgang til klær, så de går så og si naken rundt.
Vis hele sitatet...
Igjen; rull inn. Det er to grunner til at folk flytter på seg: faktisk fare for liv og helse, og ønske om betre økonomisk levekår. Sistnemde får ikkje asyl i Noreg. Og har ikkje gjort det sidan 70-talet. Førstnemde får asyl i ein del tilfeller.
Sitat av Ravedope Vis innlegg
Og som det blir så fint fremhevet her, så fins det folk som drar på ferie til det krigsherjede hjemlandet sitt. DET er drøyt! Man drar jo ikke tilbake til det man rømmer fra? Ser ikke logikken.
Vis hele sitatet...
Så har du kjelder på at mange gjer det, mens krigen fortsatt pågår? Når ein har budd i Noreg i ein del år og har jobb og er etablert er det kanskje ikkje unaturleg å ville reise til opphavslandet på ferie, sjølv om ein har fast tilknytning til Noreg?

Eg kjenner folk som har fast jobb i Korea, og som like fullt reiser på ferie til Noreg...
Sitat av Ravedope Vis innlegg
Og x3m187: Kan ikke du bare skjønne og forstå at vi driter i hvilken hudfarge du og andre utlendinger har? Gir blanke faen i om du er brun, svart, gul eller grønn. Det er ikke det det handler om, så slutt å vinkle folk til rasister!
Vis hele sitatet...
Skrivestilen din over gjer det vel rimeleg openbart at du har et rimelig rasistisk verdenssyn...
Slashdot: Så vi skal bare fortsette å ta inn tusenvis av innvandrere som vi ikke engang har nok ressurser til å integrere på en skikkelig måte?
Om 100 år, hvordan tror du Norge ligger ann da med dette ekstremt høye inntaket av innvandrere hvert år? Er meget spent på å høre hvordan de naive tankene dine kan få denne innvandringen til å høres positiv ut jeg.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10010817

Stadig flere mindreårige gutter uten tilknytning til Norge opererer som selgere i Oslos harde rusmiljø.
Vis hele sitatet...
Bare et eksempel jeg fant. Media er selvsagt ikke en fasit på noe og at slik er det, men dette er det som er realiteten i dag. Fins selvfølgelig etnisk norske folk som selger stoff også, men ikke i nærheten av hvor mye innvandrerne gjør, basert på folkeantallet dem er og vi er.

Og hva har skrivestilen min med noe å gjøre? Folk forstår meg, er ikke det nok? Har allerede sagt jeg ikke er en rasist, men en realist. Skjerp deg.
Sist endret av Ravedope; 10. november 2010 kl. 17:50.
Sitat av Ravedope Vis innlegg
Vi vil Norges beste, og da kan vi ikke ha den innvandringspolitikken vi har i dag. Enkelt og greit, og hvis innvandrerne selv ikke ser at dette ikke funker, så bør de få huet ut av ræva og begynne å tenke fremover litt, og ikke på seg selv og sine "egne".
Vis hele sitatet...
Snakk for deg selv. Personlig vil jeg alles beste, ikke bare etniske, rene, hederlige, ariske og flotte nordmenn. Strengt tatt er det vel du som sitter med hodet i anus og kun tenker på deg selv og dine "egne"? Eller misforstår jeg deg hvis jeg tolker deg dithen at du vil at Norge skal fokusere på nordmenn, og ingen andre?
Sitat av minigolf Vis innlegg
Snakk for deg selv. Personlig vil jeg alles beste, ikke bare etniske, rene, hederlige, ariske og flotte nordmenn. Strengt tatt er det vel du som sitter med hodet i anus og kun tenker på deg selv og dine "egne"? Eller misforstår jeg deg hvis jeg tolker deg dithen at du vil at Norge skal fokusere på nordmenn, og ingen andre?
Vis hele sitatet...
Støtter gjerne u-land med penger til å gjennoppbygge deres egne land, men det er dumskap å tro at vi kan ta inn alle uten at det får konsekvenser i fremtiden.
Sist endret av Ravedope; 10. november 2010 kl. 17:53.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Ravedope Vis innlegg
Slashdot: Så vi skal bare fortsette å ta inn tusenvis av innvandrere som vi ikke engang har nok ressurser til å integrere på en skikkelig måte?
Vis hele sitatet...
Ikkje ressurser? Jo, visst pokker har vi det! Ein av ressursane er jo ei skikkelig oppfølging, rause arbeidstillatelser med ein gong folk kjem, uavhengig av asylstatus og slikt.
Sitat av Ravedope Vis innlegg
Om 100 år, hvordan tror du Norge ligger ann da med dette ekstremt høye inntaket av innvandrere hvert år? Er meget spent på å høre hvordan de naive tankene dine kan få denne innvandringen til å høres positiv ut jeg.
Vis hele sitatet...
Artig at du hevder eg er naiv. Ikkje fullt så artig som hersketeknikk.
Sitat av Ravedope Vis innlegg
Bare et eksempel jeg fant. Media er selvsagt ikke en fasit på noe og at slik er det, men dette er det som er realiteten i dag. Fins selvfølgelig etnisk norske folk som selger stoff også, men ikke i nærheten av hvor mye innvandrerne gjør, basert på folkeantallet dem er og vi er.
Vis hele sitatet...
Vel, kanskje ein av grunnane er at dei står på bar bakke i Noreg, utan kontaktnett, utan foreldre (som gjerne ikkje får asyl), utan pengar, og utan noko å ta seg til utanom kriminalitet? Lovlege jobbar får ein jo ikkje før ein har arbeidstillatelse... Og dei har gjerne kompetansekrav. Eit artig ekspriment er jo å sjå på sosial klasse og grad av nettverk istaden for etnisk bakgrunn, og sjå korleis statistikken ser ut for nordmenn vs. innvandrarar då.
Sitat av Ravedope Vis innlegg
Og hva har skrivestilen min med noe å gjøre? Folk forstår meg, er ikke det nok? Har allerede sagt jeg ikke er en rasist, men en realist. Skjerp deg.
Vis hele sitatet...
Østtyskland hevda dei var eit demokrati. Kva du hevder om deg sjølv er rimelig uinteressant.

Sitat av Ravedope Vis innlegg
Støtter gjerne u-land med penger til å gjennoppbygge deres egne land, men det er dumskap å tro at vi kan ta inn alle uten at det får konsekvenser i fremtiden.
Vis hele sitatet...
Det er ingen som har hevda vi skal ta inn alle, men at vi kanskje ikkje bør stramme inn praksis for dei som greier å ta seg til Noreg og søkje asyl.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Ikkje ressurser? Jo, visst pokker har vi det! Ein av ressursane er jo ei skikkelig oppfølging, rause arbeidstillatelser med ein gong folk kjem, uavhengig av asylstatus og slikt.
Vis hele sitatet...
Og hvor godt har oppfølgingen fungert hittill? Har den blitt bedre?

Vel, kanskje ein av grunnane er at dei står på bar bakke i Noreg, utan kontaktnett, utan foreldre (som gjerne ikkje får asyl), utan pengar, og utan noko å ta seg til utanom kriminalitet? Lovlege jobbar får ein jo ikkje før ein har arbeidstillatelse... Og dei har gjerne kompetansekrav. Eit artig ekspriment er jo å sjå på sosial klasse og grad av nettverk istaden for etnisk bakgrunn, og sjå korleis statistikken ser ut for nordmenn vs. innvandrarar då.
Vis hele sitatet...
Og hvor havner disse stakkars barna? Jo dem havner i fengsel og på barnehjem. Og vi alle vet jo hvor mye til hjelp barnehjem er. Og vi bruker bare mer og mer ressurser på dem med årene.

Hva er det egentlig du tror blir å skje om vi fortsetter å ta inn så mange innvandrere? Gi meg et svar på det, så kan jeg bekrefte at du er et naivt trangsynt menneske.
Jeg er smålei av at det alltid er "innvandringsforkjemperene" som stort sett blir forsøkt stilt til veggs av "innvandringsmotstanderene" i slike diskusjoner. Motstanderene kommer med klipp fra vg.no om innvandrere som dealer dop, voldtar og stjeler og anklager forkjemperene med "Er det slik dere vil ha det!!??". Svaret er: nei, selvsagt vil vi ikke det. Men vi tror heller ikke løsningen er å begrense innvandringen til et absolutt minimum og å automatisk kaste ut alle som begår lovbrudd. Det er faktisk mulig å analysere hva som skjer for å finne ut hvorfor det skjer, og å dermed kunne gjøre noe med problemet. Innvandring har ført til gnisninger og kommer fortsatt til å gjøre det, men så lenge motstanderene graver seg ned i skyttergrava mens de roper "send dem ut!" så kommer man ingen vei.

Som det er sagt tidligere i tråden så handler kriminalitet i all hovedsak om sosial klasse og ikke om kulturell bakgrunn. Så lenge innvandrere blitt sett på og behandlet som annenrangs mennesker ser man etterhvert på seg selv om nettopp dette, og da er det veldig enkelt å melde seg ut av samfunnet ved å bli kriminell. Dette kommer høyresida/motstanderene aldri til å skjønne siden de ikke har et klasseperspektiv på samfunnet, og da er diskusjonen nødt til å mislykkes.
synes det er artig at ingen her inne vil ha invandrere som "selger dop" og slike ekle ting, men samtidig innrømmer en stor del av forumets deltagere å gladlig handle deres varer.. Det ville sikkert vært mye finere om det var etnisk norske som solgte! Evt gjøre noe mer rekruteringen.. her kan vi velge.. tror ikke det ville vært så forbanna mange invandrere eller etnisk norske som gadd å selge dop med 0 kr i inntjening hver dag.. ville fort blitt litt kjedelig når regningene skal betales..
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Jeg er smålei av at det alltid er "innvandringsforkjemperene" som stort sett blir forsøkt stilt til veggs av "innvandringsmotstanderene" i slike diskusjoner. Motstanderene kommer med klipp fra vg.no om innvandrere som dealer dop, voldtar og stjeler og anklager forkjemperene med "Er det slik dere vil ha det!!??". Svaret er: nei, selvsagt vil vi ikke det. Men vi tror heller ikke løsningen er å begrense innvandringen til et absolutt minimum og å automatisk kaste ut alle som begår lovbrudd. Det er faktisk mulig å analysere hva som skjer for å finne ut hvorfor det skjer, og å dermed kunne gjøre noe med problemet. Innvandring har ført til gnisninger og kommer fortsatt til å gjøre det, men så lenge motstanderene graver seg ned i skyttergrava mens de roper "send dem ut!" så kommer man ingen vei.
Vis hele sitatet...
Hvor mange land har lyktes med å "analysere hva som skjer og gjøre noe med det"? Vi kommer en vei, en vei mot et fredelig Norge hvor barna og barnebarna dine og mine slipper å vokse opp med narkotika rundt seg og gå i frykt i gatene for å bli voldtatt.

Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Som det er sagt tidligere i tråden så handler kriminalitet i all hovedsak om sosial klasse og ikke om kulturell bakgrunn. Så lenge innvandrere blitt sett på og behandlet som annenrangs mennesker ser man etterhvert på seg selv om nettopp dette, og da er det veldig enkelt å melde seg ut av samfunnet ved å bli kriminell. Dette kommer høyresida/motstanderene aldri til å skjønne siden de ikke har et klasseperspektiv på samfunnet, og da er diskusjonen nødt til å mislykkes.
Vis hele sitatet...
Vi kan ikke gjøre noe med at det fins rasister som ikke tåler trynet på mørkhudene. Rett og slett, så vil det alltid være det og de vil aldri bli godtatt og har heller aldri vært godtatt. Og når innvandrerne selv sitter å whiner om at "nei, vi blir ikke godtatt i samfunnet" så nytter det jo ikke om hele norge endrer sitt rasistiske syn uansett. De vil alltids menge seg med sine egne "bros" uansett hva vi gjør. Og hvorfor menger de seg med sine egne? Jo, fordi vi hvite er ikke like som dem selv, de godtar ikke oss engang.
Sitat av Amitabha Vis innlegg
Rundt 60 prosent av alle asylsøkere i Norge kommer fra muslimske land.

Kilde.
Vis hele sitatet...
Jeg anbefaler deg å lese kildene dine. 60 prosent av alle asylsøkere er kristne. Kun en tredel er muslimer.

Sitat av Ravedope Vis innlegg
De vil alltids menge seg med sine egne "bros" uansett hva vi gjør. Og hvorfor menger de seg med sine egne? Jo, fordi vi hvite er ikke like som dem selv, de godtar ikke oss engang.
Vis hele sitatet...
Haha, jeg må le av deg! Først fyrer du løs med personangrep etter personangrep om naivitet og trangsynthet, noe som tydelig avslører dine manglende argumenter, og nå det her?? "Buhu, svartingene vil ikke akseptere oss!" Herregud, mann, se og skjerp deg. Det nytter ikke å klage og surve over at debatten blir usaklig når du kommer med denslags søppel til bordet.
Sitat av Provo Vis innlegg
Haha, jeg må le av deg! Først fyrer du løs med personangrep etter personangrep om naivitet og trangsynthet, noe som tydelig avslører dine manglende argumenter, og nå det her?? "Buhu, svartingene vil ikke akseptere oss!" Herregud, mann, se og skjerp deg. Det nytter ikke å klage og surve over at debatten blir usaklig når du kommer med denslags søppel til bordet.
Vis hele sitatet...
Jeg ler av deg. Skjerpe meg? For at jeg sier at innvandrere har samme hat-holdning til oss som rasister har mot dem? Fortell meg hvor jeg tar feil du. Har antageligvis vært i kontakt med flere innvandrere enn det du har, og det vises på intellektualiteten din at du ikke vet hva du står for.
Har ikke klaget eller survet på noen at debatten er usaklig, du som bringte det opp.
Sitat av Provo Vis innlegg
Jeg anbefaler deg å lese kildene dine. 60 prosent av alle asylsøkere er kristne. Kun en tredel er muslimer.
Vis hele sitatet...
Jeg er enig i meningene dine, men....

... du ber han om å lese kildene sine? Skjekk selv da. 60 av alle asylsøkere er muslimske land. 60 % av alle innvandrerne i norge kommer fra et kristent land.
Sitat av Ravedope Vis innlegg
Hvor mange land har lyktes med å "analysere hva som skjer og gjøre noe med det"? Vi kommer en vei, en vei mot et fredelig Norge hvor barna og barnebarna dine og mine slipper å vokse opp med narkotika rundt seg og gå i frykt i gatene for å bli voldtatt.
Vis hele sitatet...
"Det anslås at det er cirka 16 000 voldtekter på årsbasis i Norge, og disse 41 overfallsvoldtektene i Oslo på tre år utgjør en veldig liten del av dette, sier Partapuoli."
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=562076

Voldtekten kom nok ikke til Norge med innvandring.

Også kan du jo slutte med den dårlige debatteknikken din, å bruke frykt som et middel for å få fram poenget sitt på er vanligvis en dårlig idé.
[/quote]

Sitat av Ravedope Vis innlegg
Vi kan ikke gjøre noe med at det fins rasister som ikke tåler trynet på mørkhudene. Rett og slett, så vil det alltid være det og de vil aldri bli godtatt og har heller aldri vært godtatt. Og når innvandrerne selv sitter å whiner om at "nei, vi blir ikke godtatt i samfunnet" så nytter det jo ikke om hele norge endrer sitt rasistiske syn uansett. De vil alltids menge seg med sine egne "bros" uansett hva vi gjør. Og hvorfor menger de seg med sine egne? Jo, fordi vi hvite er ikke like som dem selv, de godtar ikke oss engang.
Vis hele sitatet...
Virkelig?
Hvordan vet du hvem 552 000 personer liker å menge seg med? Du snakker om trangsynthet også skriver du noe sånt? Jeg kjenner mange innvandrere, vil nesten tippe at jeg kjenner flere enn deg når du har slike holdninger. Ingen av dem har problemer med å menge seg med "hvite".
Sitat av Ravedope Vis innlegg
Hvor mange land har lyktes med å "analysere hva som skjer og gjøre noe med det"? Vi kommer en vei, en vei mot et fredelig Norge hvor barna og barnebarna dine og mine slipper å vokse opp med narkotika rundt seg og gå i frykt i gatene for å bli voldtatt.
Vis hele sitatet...
For your information: de fleste voldtekter skjer innenfor hjemmets fire vegger eller mellom bekjente. Hvis du virkelig trur at norske, hederlige (kanskje jeg burde legge til hvite) menn ikke voldtar, så er du jaggu naiv. Fei for egen dør før du skriker ut om andre. Og ikke kom drassende med at overfallsvoldtekt er verre enn hvis du blir voldtatt av en du stoler på eller kanskje elsker.

Et annet spm som du ikke har tatt særlig stilling til; hva med de 'innvandrerne' som er født og oppvokst her? Hva med de som har fått norsk statsborgerskap? Skal vi sende de 'hjem'? Til hvor da? Grorud? Det blir for teit å snakke om innvandrere når du ikke en gang klarer skille mellom de som har søkt asyl, de som har fått asyl, de som har bodd her i 20 år og de som er født her men har to foreldre som innvandret til Norge på 70-tallet.
Sitat av Ravedope Vis innlegg
Jeg ler av deg. Skjerpe meg? For at jeg sier at innvandrere har samme hat-holdning til oss som rasister har mot dem? Fortell meg hvor jeg tar feil du.
Vis hele sitatet...
Det er du som ytrer påstanden, så bevisbyrden er helt og holdent din. Dermed er det du som bør legge dokumentasjon på bordet som forsvarer utsagnet om at innvandrerne "henger med sine bros" fordi de "ikke aksepterer oss hvite". Hvis du skal forsøke å holde dette på et minimum av saklighet, så kan du ikke rase ut med hva som helst av utsagn og deretter hevde at de skal stå som sannhet inntil de kan motbevises – et såkalt argumentum ad ignorantiam.

Sitat av Ravedope
Har antageligvis vært i kontakt med flere innvandrere enn det du har,
Vis hele sitatet...
Og den slutningen trekker du på hvilket grunnlag?

Sitat av Ravedope
og det vises på intellektualiteten din at du ikke vet hva du står for.
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke hva jeg står for? Fordi jeg tydeligvis ikke er enig i utsagnene dine? Jeg har problemer med å ta deg seriøst, men kanskje det er min sviktende intellektualitet som har skylden.

Sitat av Ravedope
Har ikke klaget eller survet på noen at debatten er usaklig, du som bringte det opp.
Vis hele sitatet...
Det har du rett i; jeg må ha blandet det med noen andre.

Sitat av hammondB3
du ber han om å lese kildene sine? Skjekk selv da. 60 av alle asylsøkere er muslimske land. 60 % av alle innvandrerne i norge kommer fra et kristent land.
Vis hele sitatet...
Sannelig min hatt. Men jeg vil si at det som er mest relevant – så langt det er relevant overhode – er andelen innvandrere.
Laget meg bruker her bare for å kommentere deg Ravedope. Latterlig å si at alle innvandrere har en "hatholdning" til dere hvite. Du sier også at du vil få et fredeligere norge om vi stopper inntak av innvandrere, noe som får meg til å lure litt. Tror du at det bare er innvandrere som voldtar og dealer dop? Vet ikke om du har gjort deg misforstått men slik du prater for deg, så er det jo så ukorrekt som man får det.
Som innvandrer selv da jeg var 6 år, så kan jeg se hva du mener og vil frem til. Kan være enig i at innvandringspolitikken er et stort problem, og det er også et faktum at innvandrere bedriver kriminalitet i større grad enn nordmenn. Det som ikke blir sagt, er at det opprettes asylmottak på småplasser, noe som er dømt til å ende i konflikt mellom de fastboende og innvandrerne selv. Her på øya, som en gang var fredelig, opplever vi tyverier hver uke, innbrudd i butikker, sykler som forsvinner fra eiendommene og et "skjult" narkotikamiljø. De tror folk ikke vet om at det deales her, men folk vet det veldig godt og jeg personlig synes ikke noe om at de selger til kompisene mine, som aldri hadde rørt rusmidler før asylmottaket kom. Tror det er mye folk flest ikke vet om innvandringen og hvordan integreringen fungerer, men slik det er nå, så får de ingen form for oppfølging, ingen form for språkkurs, ingen form for jobbsøkerkurs og heller ingen form for å lære seg norsk kultur og normer. I tillegg stiller jeg meg skeptisk til at de faktisk sjekker om asylsøkerne har en kriminell bakrunn fra der de kommer fra. Vet dette inderlig godt selv da jeg bor midt på ghetto-landsbygda og har selv sett hvordan det fungerer. Kommunene har ikke råd til å integrere dem og stoltenberg bare lirer av seg løgn på løgn. Noe må hvertfall gjøres om vi skal kunne bo og leve sammen i hundrevis av år fremover.
Sist endret av Amir-Alexander; 10. november 2010 kl. 20:56.
Hmm. Får jeg vri litt på dette?
Folk som kommer til vesten fra u-land kommer gjerne hit til vesten (Ikke bare Norge) på grunn av krig og dårlige kår.

"Problemet" er bare at vesten har allerede oversteget bæreevnen som planeten vår takler. Og når "alle" fra u-landene kommer til vesten for å bo og søke det gode liv, så overstiges den enda mer.

Om innvandrere kommer til Norge, sverige, danmark eller usa for å leve bedre har ingenting å si. De kommer til vesten.
For min del, så gir jeg faen sålenge jeg kan føle meg trygg når jeg går ute om natta.

Mitt argument for at vi bør begrense innvandring basert på det jeg skriver ovenfor.
Vi må først og fremst sørge for at vi har nok ressurser til alle sammen før vi åpner for fri innvandring (som tildels er nåværende situasjon)
Sitat av Ravedope Vis innlegg
Og x3m187: Kan ikke du bare skjønne og forstå at vi driter i hvilken hudfarge du og andre utlendinger har? Gir blanke faen i om du er brun, svart, gul eller grønn. Det er ikke det det handler om, så slutt å vinkle folk til rasister! Vi vil Norges beste, og da kan vi ikke ha den innvandringspolitikken vi har i dag. Enkelt og greit, og hvis innvandrerne selv ikke ser at dette ikke funker, så bør de få huet ut av ræva og begynne å tenke fremover litt, og ikke på seg selv og sine "egne".
Vis hele sitatet...
Hoho, dette har jeg ventet noen dager på....

Hvem faen er vi? Fortell meg gjerne, mopedgjengen din er ikke en "vi". Du, representerer deg. Så jeg kan svare deg som en person og et individ, jeg gir faen i den vi'en din. For den eksisterer bare i den fargevoldtatte hverdagen din.

Kanskje du ikke forsto innlegget mitt, hele poenget med den var at jeg faktisk ikke vinker folk til rasister før de innrømmer at de hater folk grunnet deres etnisitet, hudfarge, religion og tro. Da kaller jeg dem gjerne rasist. Men da må de ha innrømmet det.

Første bondefeilen du gjorde var å si at "vi" vil Norges beste.
Hva tror du jeg vil? Voldta søte blondiner mens jeg runker over oljefondet?
Du vet ikke en dritt hva jeg har gjort for Norge, derfor skal du ikke lage en "vi" og dem bås.

Si meg en ting, har du noen gang tenkt på hvor mange Norske etteretningssoldater som faktisk er innvandrere/etniske minoriteter som faktisk tjenestegjør i utlandet i regi av Norge for å ivareta Norges interesser?


Sånn møkk som du kommer med er ganske typisk her på freak.no, du er ikke den første og du er heller ikke den siste. Er litt morsomt da, er nesten alltid de unge som mener å vite at de vet absolutt hva de skal gjøre med innvandringspolitikken.


Men uansett jeg tuter i bullshit hornet for 2.gang denne mnd. Dedikert bare til deg.

http://monyetotak.files.wordpress.com/2010/06/bullshit.jpg
Nå har de tenkt å integrere seg enda mindre i samfunnet.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10018910
Ja fy faen. Alle vet jo hvor lite integrerte i samfunnet steinerskole-barn er, så jeg skjønner jo godt at en det blir ramaskrik når det dukker opp enda en privatskole som har som mål å lage monstre ut av barna våre.

Er det religionsfrihet eller privatskoler du har noe imot?
Sist endret av Mith; 12. november 2010 kl. 07:54.
Sitat av onClipEvent Vis innlegg
Nå har de tenkt å integrere seg enda mindre i samfunnet.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10018910
Vis hele sitatet...
"
- Så vidt jeg forstår, vil alle fag stort sett bli de samme som i norsk skole, bortsett fra livssynsfaget, som blir erstattet av islam. I tillegg vil det bli undervist i arabisk i stedet for tysk og fransk, sier Linstad."

"
De to skolene mener videre at de vil være et alternativ for muslimske foreldre som ellers ville ha sendt sine barn til madrassaer i utlandet."

Jeg ser ikke problemet, vi har allerede kristne privatskoler i Norge, så hva er forskjellen?
Norge er uffattelig gode til å flytte fokus fra ting som er viktig, for ikke lenge siden var alt fokus på de eldre. Nå er det noen minker. Invandringspolitikken har sklidd vekk, sammen med eldrepolitikken. Politikerne er håpløse.
Sitat av Ravedope Vis innlegg

Og helt seriøst, bor i en storby og utav nesten alle mørkhudene jeg har vært borti, så er de enten frekk i kjeften, eier ikke oppdragelse, er "gangstah"-kledd og har en gi faen holdning til arbeid. Når jeg gikk byggfag hadde vi hvertfall 15 mørkhudene fordelt på 4 klasser.
Vis hele sitatet...
Somaliere?

Har nettopp vaert i Djibouti (fransk-styrt, ligger nord for Somalia), hvor mesteparten av befolkningen er etniske Somaliere. Absolutt alle jeg pratet med visste hvor Oslo var, og en god majoritet hadde familiemedlemmer i Oslo.

Absolutt alle som en hadde dratt for aa faa gratis penger (i skarp motsetning til Ethioperene og menneskene fra Yemen som jeg har moett, som oensker aa komme til et land med muligheter). Alle etniske Somaliere faar Somalisk pass (staar i grunnloven deres.. som ogsaa sier at 1/4 av Ethiopia tilhoerer Somalia interessant nok), saa de kastet sitt Djiboutiske pass og dro til Norge. De har knapt sett et vaapen i loepet av livet sitt, og aldri noensinne vaert i krigshandlinger.

De stakkars flyktningene i Soer/Ost Somalia derimot har jo selvfolgelig ikke raad til flybilletten og er stuck i Somalia. De som klarer aa komme seg paa et fly ut av landet er saerdelse sjelden ekte flyktninger!

Nord-Somalia, som kaller seg selv Somalialand er foroevrig rimelig fredelig. Vurderte sterkt aa stikke innom men dro til Yemen istedenfor. Er i Sanaa naa.
Sitat av Provo Vis innlegg
Jeg anbefaler deg å lese kildene dine. 60 prosent av alle asylsøkere er kristne. Kun en tredel er muslimer.
Vis hele sitatet...
Les kilden selv, da.

Sitat av NRK
Asylsøkere fra muslimske land
Når det gjelder asylsøkere er imidlertid situasjonen en annen. Der er flyktninger fra muslimske land i flertall.

UDIs tall fra i år viser at 60 prosent av de som søker om asyl i Norge, kommer fra land der islam dominerer.

Det kom totalt inn 14.918 asylsøknader til og med oktober i år. Av disse kommer 9.079 personer fra til sammen 38 land der islam er den største religionen. De fleste asylsøkerne som kommer til Norge kommer fra krigsherjede Afghanistan.

I alt har 3.515 afghanere søkt om asyl i Norge i årets ti første måneder
Vis hele sitatet...
Sitat av Professor Chaos Vis innlegg

Men uansett, ja, jeg mener at Norge enkelt kan ta in flere. Vi har ikke nok av mangfold og kulturelle impulser. Det er veldig lett å fokusere på "storbyene" Norge har, men resten av Norge trenger folk, som i retur betyr arbeidskraft og arbeidsskapere. Og helt seriøst, Oslo er en dårlig vits i forrhold til det Oslo burde være i størrelse.

Om befolkningen er Norsk eller ikke har ingenting å si. Tvært imot synes jeg at utlendinger flest er mye hyggeligere en norske folk.
Vis hele sitatet...
Jeg synes vi har mer enn nok av mangfold og såkalte kulturelle impulser, f. eks den saken om hijab i politiet...

Oslo er etter min mening stor nok, med MASSE kriminalitet, spesielt når det gjelder narkotika. Er ganske sikker på at jeg har lest at Oslo er en av verdens største byer når det gjelder narokotikakriminalitet.

Det siste du sier er litt komisk, ettersom at mange synes sikkert
det samme, bare omvendt.


Grunnen til at vi ikke liker innvandrere (fra Irak, Somalia og den typen land) her i Norge, er fordi folk generelt bare ikke liker dem. De forbindes med kebab sjapper, pizza resturanter, dårlig norsk og Islam.
Jeg synes alle saker om f. eks drap er triste, og uttrykker ofte hat overfor gjerningsmannen. Det ville blitt sett på som en naturlig reaksjon. Derimot, hvis gjerningsmannen var svart, eller en utlending ville jeg blitt kalt rasist.
Det er dessverre slik det er, og det er utrolig irriterende.

Greia er at jeg skjønner meg mer på etniske nordmenn enn jeg gjør på innvandrere. De spiser ikke gris, kler seg ofte rart (hijab f. eks) og gjør generelt mye rart (faste f. eks). Hvis en Norsk person ville kledd seg i hijab, sluttet å spise gris og lest koranen, ville han dessverre ha skapt et mellomrom mellom andre etniske norske og seg selv. Skjønner ikke at det er så vanskelig å forstå. Innvandrere ER annerledes, og de dyrker deres forskjeller istedenfor å tilpasse seg 100% med oss nordmenn. Ikke at det er så fryktelig farlig, eller noe jeg er i mot, men da får de samtidig merke konsekvensene av det å være annereledes.

Har selv blitt kjent med/snakket mange forskjellige utlendinger, og de fleste er helt greie.
Ingen av oss er mer onde eller annerledes som sådan, men hvordan vi lever, og hva vi gjør er såpass forskjellig at fenomener som rasisme dukker opp.
Det er sånn jeg ser det, hvertfall.
Sist endret av Dagdriver; 14. november 2010 kl. 18:42.
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
saa de kastet sitt Djiboutiske pass og dro til Norge. De har knapt sett et vaapen i loepet av livet sitt, og aldri noensinne vaert i krigshandlinger.
Vis hele sitatet...
Sannhet med modifikasjoner. Var vel borgerkrig i området tidlig 90tall.

Men uansett, kjenner en som kommer fra djibouti som kom til landet rundt 2000. Fyren har bursdag en dag, men i passet står til og med feil årstall(1år-2år feil). Han er i tillegg 23 og har ungdomskort...

Aldri helt tatt kluet med hvorfor han er i landet. Lukter lureri lang vei imo. Uansett, grei fyr
Sitat av Kinseek Vis innlegg
De må ha vært virkelig beinharde på å utradere ironiforståelse på det universitetet ditt...
Vis hele sitatet...
Wow, du maa jo tro at alle som leser innlegget ditt er sinnsykt opplyste paa deg og dine holdninger naar du tror at alle skal forstaa at det skvulpet du skrev var ironisk. Ikke vet jeg hvordan du forstaar ironi,
men jeg tar det som oftest paa ironiske virkemidler i kommunikasjonsmiddelet (I.e. Ironisk tonefall, kroppspraak, I bunn og grunn alt det innlegget ditt mangler) saa jeg forstaar verken hvorfor du skrev det eller hvorfor du har faatt kp for sitatet. Vel vel, er ikke bare Meg som misforstaar deg, tydeligvis
Ironi på onlineforum MÅ presiseres. Kan være så dumt det vil, folk tar det som god fisk uansett.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Kewse Vis innlegg
"I 2005 bodde det mellom 120 000 og 150 000 mennesker med muslimsk bakgrunn i Norge"
Wikipedia.

"Innvandrere i Norge utgjør 11,4 % av befolkningen i Norge, eller 552 000 personer (pr 1.1.2010)"
Wikipedia.

Nå er ikke jeg en av de som kan regnes som svært stødig i matte, men enkel prosentregning vil nok vise at det ikke er 90% av innvandrere i Norge er muslimer.
Vis hele sitatet...
Du kan ikke blande tall fra 2005 med tall fra 2010 skjønner du vel?
Det har vært en KRAFTIG økning innvandrere de siste 5 årene..

Skal du regne ut andelen muslimske innvandrere, må du jo bruke KUN tall fra 2010.
Uansett: disse tallene tar ikke for seg andre og tredje generasjons muslimer..

Det har vært en KRAFTIG økning innvandrere de siste 5 årene..