Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  84 11280
blir på samme måte som det perfekte mord. men et ran går mye mer på utførelsen og holde hode kaldt til enhver tid og stress faktor gjør det vansklig å begå et ran.

så hvis dere sitter i en knipe å trenger raske penger hvordan ville dere ha gått fram? hva ville dere ha rana, hvordan ville dere gått fram og hvordan unngå å bli tatt?
Spør David Toska og den gjengen der..
Sitat av -steff1-
blir på samme måte som det perfekte mord. men et ran går mye mer på utførelsen og holde hode kaldt til enhver tid og stress faktor gjør det vansklig å begå et ran.
Vis hele sitatet...
Så du mener virkelig at et ran går mye mer på utførelse og holde hode kaldt til enhver tid enn et mord?
Det perfekte ran er simpelt.

Være ett steg foran de som gjør den virkelige jobben, eller være "mannen bak" som ingen vet hvem egentlig er og heller aldri får vite. Du tar pengene når jobben er gjort, fikser slik at ranerne blir tatt med gode beviser på åsted og oppholdssted. Pengene kan de jo ha gjemt hvor som helst, så uansett hva de sier vil en nok ikke helt tro på deres ord med bevisene mot dem.

Kort og greit: Du får pengene for noe andre har gjort.

Well, det er det jeg vil si er det perfekte ran.
Sitat av dosky
Det perfekte ran er simpelt.

Være ett steg foran de som gjør den virkelige jobben, eller være "mannen bak" som ingen vet hvem egentlig er og heller aldri får vite. Du tar pengene når jobben er gjort, fikser slik at ranerne blir tatt med gode beviser på åsted og oppholdssted. Pengene kan de jo ha gjemt hvor som helst, så uansett hva de sier vil en nok ikke helt tro på deres ord med bevisene mot dem.

Kort og greit: Du får pengene for noe andre har gjort.

Well, det er det jeg vil si er det perfekte ran.
Vis hele sitatet...

Det der var jo bare lame.
Er det ?

Hvis du aldri har vært med på ranet kan ikke du bli siktet for det, bare sørge for at du er der det ikke skjer samtidig som du vet hva som foregår. At du blir merket på en eller annen måte, er i et møte kanskje ?
Ville vel ikke zerget nærmeste bank, tenkt taktisk å loota noe som ikke kommer til å forbinnes til meg om de ikke faktisk finner spor av meg der, noe de ikke kommer til å gjøre med forhåndsregla mine :> ( Jeg er overlegen ). Ville vel skaffet et crew av folk jeg kan stole på, for et brekk krever vel koordinering, og planlegging og utføring fungerer vel bedre jo flere som er med på det, tho sjansen for å bli busted øker også/minker, Sjansen for at noen skryter på seg noe blir jo større men selve brekket kommer til å ta midre tid så det kan redde en( dette kommer selvsagt an på hva en har tenkt å gjøre).

Tenker det hadde gått greit om omfattende planlegging hadde vært til stede;O
Sitat av dosky
Er det ?

Hvis du aldri har vært med på ranet kan ikke du bli siktet for det, bare sørge for at du er der det ikke skjer samtidig som du vet hva som foregår. At du blir merket på en eller annen måte, er i et møte kanskje ?
Vis hele sitatet...
Du får prøve da! Så kan jeg sitte å heie på deg i retten når du blir sikta for ran. Hvis du lar folka istikken, kommer de selvsagt til å tyste på deg. Purken/Kripos er ikke så dumme som du tror!
Du ville nok kommet lengre med å ta fra de som faktisk har gjort jobben enn å faktisk gjøre jobben selv. Hvordan du velger å spille mellom deg og de som gjorde den jobben blir noe helt annet. Og hvordan du oppfører deg i ettertid spiller nok en stor rolle om hvorvidt folk skal se hvor pengene har tatt veien.

Jeg sier ikke at jeg skal gjøre det, men at dette ville vært den beste måten.

Om noen faktisk ville ranet en bank bare fordi de legger ut sin plan her, eller drept et menneske fordi de har forklart sin beste måte i den andre tråden, vil jeg si er opp til dem som gjør det - tror faktisk ikke noen har guts til det for å si det slik.

Jeg for min del har annet å bruke tid og krefter til, og nei, jeg har som alle andre heller ikke guts til å gjøre noe slikt.


Ps! Greit en ikke trenger å si seg enig i min teori, men å mene at "Det der var jo bare lame." fortjener et kvalitetsinnlegg her på nFF sier litt mer om dere enn det gjør om meg

Skulle vært noe andre poengvalg: "moropoeng" eller slikt : )
Sist endret av dosky; 26. april 2008 kl. 02:24.
Om politiet leser denne tråden (ikke helt utenkelig), blir de helt sikkert imponert over nivået på diskusjonen (ironi).
Sitat av TravisBickle
Om politiet leser denne tråden (ikke helt utenkelig), blir de helt sikkert imponert over nivået på diskusjonen (ironi).
Vis hele sitatet...

Om politiet leser denne tråden legger de ned det lokale lensmanskontoret....
En av de mest sukseffulle ranene noen gang gjort, var når en mann med kaps og briller og gikk fram til disken med en gønner inne i jakken, så når det var hans tur lå han gønneren på disken og sa, skrik så skyter jeg deg. Hun la pengene i en pose, og han tok dem på innsiden av jakken, gikk ut i bilen og kjørte sin vei. Ble ikke tatt før flere måneder senere pga et hår de fant på disken.
Noen av verdens mest vellyka bank ran er jo folk som har gravd tuneller til hvelvet til banken, ideen er kanskje ikke så dum?

http://en.wikipedia.org/wiki/Banco_C...y_at_Fortaleza
Sitat av Pyro_Killer
En av de mest sukseffulle ranene noen gang gjort, var når en mann med kaps og briller og gikk fram til disken med en gønner inne i jakken, så når det var hans tur lå han gønneren på disken og sa, skrik så skyter jeg deg. Hun la pengene i en pose, og han tok dem på innsiden av jakken, gikk ut i bilen og kjørte sin vei. Ble ikke tatt før flere måneder senere pga et hår de fant på disken.
Vis hele sitatet...
Hvordan kan dette være et av de mest suksessfulle ranene gjort noen gang - fyren ble jo tatt!?
Jeg vil våge å påstå, skyt meg gjerne, at et ran er ikke ingen suksess om du blir tatt...
Sist endret av wkL; 26. april 2008 kl. 11:47.
Fordi det var en jævla bonde fra sør statene som trengte penger. Han gikk rett inn og rett ut, og hvis de ikke hadde funnet håret hadde han ikke blitt tatt. No tactics, no alarming, just a man and a gun.
Les boka "Sorgenfri" av Jo Nesbø, der er det ett par ran! De er visstnok veldig forseggjorte. Om de er realistiske, det er en annen sak. Uansett, når du raner, ha en nøytral kroppsholding(kjennere innen ransmiljøet kan fort se hvem raneren er på holdningen), bruk sko som øker høyden din(når raneren er en "Jon Doe" er signalementet alfa omega), dekk til ansiktet og prat minst mulig(stemme kan brukes på lik linje som kroppsholdning til å kjenne igjen ranere). I tillegg bør du skaffe et alibi, men det er lettere sagt enn gjort...
Det perfekte ran?

Meld deg inn i AP og vinn valget en gang til.
I like turtles
Skyfex's Avatar
oleandreas: Please.. ikke vær barnslig.

Perfekte ran ville kanskje vært noe man kunne gjort digitalt.. Ganske lett å sørge for at man ikke blir tatt hvis man først har muligheten.

Ellers har egentlig dosky et godt poeng. Et perfekt ran er et hvor du gjør lite av arbeidet, har lite risk og ender opp med alle penga
må det være noe stort eller holder det å rane en matbutikk? det akn jo funke å gå inn i butikken med vanlige klær uten merkelapper, ha en softgun/luftpistol/pistol/kniv eller noe annet å be om penger. løpe som bare faen og få noen til å plukke deg opp.

jeg har ikke tenkt så veldig mye mer på dette, kommer sikkert med mer detaljert plan senere.
Vil du kalle et et perfekt ran, TSN? O_o
Sitat av dosky
Du ville nok kommet lengre med å ta fra de som faktisk har gjort jobben enn å faktisk gjøre jobben selv. Hvordan du velger å spille mellom deg og de som gjorde den jobben blir noe helt annet. Og hvordan du oppfører deg i ettertid spiller nok en stor rolle om hvorvidt folk skal se hvor pengene har tatt veien.

Jeg sier ikke at jeg skal gjøre det, men at dette ville vært den beste måten.

Om noen faktisk ville ranet en bank bare fordi de legger ut sin plan her, eller drept et menneske fordi de har forklart sin beste måte i den andre tråden, vil jeg si er opp til dem som gjør det - tror faktisk ikke noen har guts til det for å si det slik.

Jeg for min del har annet å bruke tid og krefter til, og nei, jeg har som alle andre heller ikke guts til å gjøre noe slikt.


Ps! Greit en ikke trenger å si seg enig i min teori, men å mene at "Det der var jo bare lame." fortjener et kvalitetsinnlegg her på nFF sier litt mer om dere enn det gjør om meg

Skulle vært noe andre poengvalg: "moropoeng" eller slikt : )
Vis hele sitatet...
enig, hvordan kan en få 5kp for en så "lame" kommentar?
Sitat av dobbeltve
Vil du kalle et et perfekt ran, TSN? O_o
Vis hele sitatet...

inn ut håpe du ikke blir oppdaga.

jeg vet alt for lite for å planlegge å rane en bank.
Det perfekte ran ville jo vert å rane en bank uten å vere inne i banken.
gjøre det elektronisk med andre ord :P

eller ta deg et lån på 200 000, så ta ut alle penga og flytte til brasil der du lever resten av livet i en junglehytte og holder deg langt borte fra all sivilasjon.
hvis du først skal ta et lån, deretter flytte ut av landet og prøve å unngå å bli oppdaget, ville jeg tatt opp et mye større lån enn 200 000.
Sitat av stian3108
Spør David Toska og den gjengen der..
Vis hele sitatet...
Det er ikke ett perfekt ran hvis du blir tatt.
Jeg har vurdert sterkt å rane en 7'eleven eller noe sånn ved flere anledninger (uten at jeg har gjort det!).

Det jeg har kommet fra til er at man kjøper seg en finlandshette og skaffer seg en gønner. Deretter er det bare til å velge hvilken kiosk/butikk, og slå til en gang du vet det ikke er kunder der. Pek på de med våpenet, si du skal ha pengene, og når du får de beiner du avgårdekåre til bilen. Hvordan KAN man bli tatt?

Problemet er jo hvis duden bak kassen har sett for mange filmer på TV og tror han kan overmanne deg og du ender opp med å skyte han/bli tatt.
Sitat av Snurrefisk
Det perfekte ran ville jo vert å rane en bank uten å vere inne i banken.
gjøre det elektronisk med andre ord :P

eller ta deg et lån på 200 000, så ta ut alle penga og flytte til brasil der du lever resten av livet i en junglehytte og holder deg langt borte fra all sivilasjon.
Vis hele sitatet...
Hva skal du med 200 000 om du holder deg unna sivilisasjon? Det er som å ha våpen, men ikke mat. Som i Afrika.
Folk prater om å rane 7'eleven som om det er det perfekte ran? Det perfekte ran skal jo ikke bare være å komme seg unna med det, men også med en nevneverdig sum..

Kunne det fungert å kidnappe en person med mye penger, som driver med pengetransaksjoner, overføre til en konto i "Sveits", binde fast offeret, dra til Sveits og ta ut pengene i kontanter, dra videre til et liberalt land og ringe fra en telefonkiosk til en bekjent av offeret og si hvor han befinner seg? Alt dette med falsk identitet selvfølgelig. Hvis du virkelig vil gjøre dette med stil kan du bruke en annen person sin identitet (en som er relatert til offeret og kanskje har et motiv), kidnappe personen før du begår synden, låse han inne på et rom så han ikke har alibi, og informere om denne personen til politiet som et anonymt tips?
Sitat av Xasma
Hva skal du med 200 000 om du holder deg unna sivilisasjon? Det er som å ha våpen, men ikke mat. Som i Afrika.
Vis hele sitatet...

Det var eit eksempel...
et sterkt overdrevet eksempel


men et godt ran hadde vert å reise til et sted langt borte, der du ikke kjenner noen eller har noe som kan knyttes til deg.
ikke bruke kortet ditt, ringe eller oppholde deg på plasser slik at folk kan gjenkjenne deg.
Gå inn på en butikk uten kunder, helst et stykke fra sentrum og.

Gå inn rolig og gjør som sagt før her.
ikke ta pistolen ut av jakka, bare pek og si at du skyter viss du gjør noe.
be dem pakke penger i en pose, i tillegg til den stor dose med snusbokser

så går du rolig ut og kommer deg bort nokså fort, ikke kjør over fartsagrenser eller vekk unormalt mye oppmerksomhet.

Gå i store klær, slik at de ikke kan gjenkjenne din kropsbygning.
bruk caps og hettegenser med hetta over hode, og legg opp skjegg først.


Viss du skal vere sikker på at ingen fremkomstmiddelet ditt, (dette er litt dristig)
så tar du taxi bort til butikken.
når du har skaffet deg tinga dine, så tar du bussen til et sted et par km fra plassen, der du selvsagt har en kompis som venter på deg med en bil.
Se alle sessongene av "The Real Hustle", mange goder ideer om hvordan man kan svindle til seg litt peng.
Så mye stress for å rane en butikk? Nei, da hadde jeg heller gått for en 7'eleven, slipper å reise så langt.
Noen sett inside man? Der har du det mest geniale ran=) Aldri forlate banken
Olsenbanden FTW. Se og lær folkens!
Sitat av Snurrefisk
Det var eit eksempel...
et sterkt overdrevet eksempel


men et godt ran hadde vert å reise til et sted langt borte, der du ikke kjenner noen eller har noe som kan knyttes til deg.
ikke bruke kortet ditt, ringe eller oppholde deg på plasser slik at folk kan gjenkjenne deg.
Gå inn på en butikk uten kunder, helst et stykke fra sentrum og.

Gå inn rolig og gjør som sagt før her.
ikke ta pistolen ut av jakka, bare pek og si at du skyter viss du gjør noe.
be dem pakke penger i en pose, i tillegg til den stor dose med snusbokser

så går du rolig ut og kommer deg bort nokså fort, ikke kjør over fartsagrenser eller vekk unormalt mye oppmerksomhet.

Gå i store klær, slik at de ikke kan gjenkjenne din kropsbygning.
bruk caps og hettegenser med hetta over hode, og legg opp skjegg først.


Viss du skal vere sikker på at ingen fremkomstmiddelet ditt, (dette er litt dristig)
så tar du taxi bort til butikken.
når du har skaffet deg tinga dine, så tar du bussen til et sted et par km fra plassen, der du selvsagt har en kompis som venter på deg med en bil.
Vis hele sitatet...
Du mener at det perfekte ran er å aldri kunne være på offentlige steder med mye folk, å heller bo i skogen uten å kunne ha stor kontakt med omverdenen o.O
Virker ikke veldig gjennomtenkt.
Sitat av dosky
Det perfekte ran er simpelt.

Være ett steg foran de som gjør den virkelige jobben, eller være "mannen bak" som ingen vet hvem egentlig er og heller aldri får vite. Du tar pengene når jobben er gjort, fikser slik at ranerne blir tatt med gode beviser på åsted og oppholdssted. Pengene kan de jo ha gjemt hvor som helst, så uansett hva de sier vil en nok ikke helt tro på deres ord med bevisene mot dem.

Kort og greit: Du får pengene for noe andre har gjort.

Well, det er det jeg vil si er det perfekte ran.
Vis hele sitatet...
Tror det er vanskelig for folk å tenke slik at; "ja, la oss bare stole blindt på denne tilfeldige personen som aldri viser seg". Det er mye snakk om tillitt, og du mister også en stor form for direkte kontroll over hva som foregår. Observering og evaluering av de som skal utføre det blir mye vanskeligere om ikke umulig, det å ha autoritet og respekt ovenfor dem blir umulig, og jeg tror de aldri kunne stolt på deg av den grunn.
Trådstarter
Sitat av TheButcher
Så du mener virkelig at et ran går mye mer på utførelse og holde hode kaldt til enhver tid enn et mord?
Vis hele sitatet...
et ran vil nok være mer komplisert en et mord på en person som er alene.
et perfekt ran må du forholde deg til levende mennesker i motsetning til et dødt menneske noe som kan være ganske uforitsigbart i en stress situasjon. bare det gjør et ran til en mer stressende situasjon en et mord. å i en stressa situasjon er det mye mer som kan gå galt i en ikke-stressende situasjon. men du har jo din fulle rett til å være uenig vi er jo tross alt mennesker!
Enkelt og greit, du finner ut hvor sjefen for banken bor, drar ditt og tillbringer natten der. Neste morgen går bankranarne og sjefen ned til banken før resten av arbeiderene kommer. Så får du sjefen til å åpne safen, ta penga å stikk.
Sitat av twisted shroom
Enkelt og greit, du finner ut hvor sjefen for banken bor, drar ditt og tillbringer natten der. Neste morgen går bankranarne og sjefen ned til banken før resten av arbeiderene kommer. Så får du sjefen til å åpne safen, ta penga å stikk.
Vis hele sitatet...
Tidslås...?


+ ekstra bokstaver,
Sitat av Bundy
Tidslås...?


+ ekstra bokstaver,
Vis hele sitatet...
Har egentlig ikke peiling, så det på en film. Så veldig genialt ut.
Trådstarter
Sitat av twisted shroom
Enkelt og greit, du finner ut hvor sjefen for banken bor, drar ditt og tillbringer natten der. Neste morgen går bankranarne og sjefen ned til banken før resten av arbeiderene kommer. Så får du sjefen til å åpne safen, ta penga å stikk.
Vis hele sitatet...

tror det ville ha vært bedre å ikke kopiere et ran som har vært på film eller liknende, men heller la seg inspirere.

men få fram noen orginale ideer da! det er ikke morsomt å lese uorginale ideer!
Sist endret av -steff1-; 28. april 2008 kl. 23:06.
Til de som henviser til David Toska når vi snakker om det perfekte ran:
Nokas-ranet var alt annet enn perferkt.
- De brukte uberegnet lang til på å komme inn ruta som de ikke visste var skuddsikker
- Når de tente på en lastebil utenfor politistasjonen hadde de ikke regnet med en annen vei politibilene kunne ta.
- Ranet resulterte i drap, noe som var alt annet en beregnet.
- Politiet fant en bil (knyttet til en av de dømte) i Danmark med lokalt kart over Stavanger. Dette minsker ikke akuratt mistanken.
- De ble tatt.

Det perfekte ran; Hmm.
Mange geniale ran å se i filmer, men hvor gjennomførbare disse konseptene er i virkeligheten er jo svært spekulativt.
Det perfekte ran tror jeg måtte være å på en aller annen måte bygge opp tillitt til en bedrift/e.l, f.eks jobbe der over en lang tid, og hatt en jobb der man fikk ansvar over mange penger. Dermed missbruke tillitten i de grader.
Sist endret av illuSiOn^; 28. april 2008 kl. 23:53.
Sitat av Stuk3hue
Du mener at det perfekte ran er å aldri kunne være på offentlige steder med mye folk, å heller bo i skogen uten å kunne ha stor kontakt med omverdenen o.O
Virker ikke veldig gjennomtenkt.
Vis hele sitatet...
mener at du ikke bør oppholde deg offentlig på det stedet der du skal begå ranet...
si det sånn... ville ikke rana en shellstasjon på en plass der alle kjente alle,
og du var den eneste som hadde en gammel hvit 240 som hadde samme lyden som en traktor.

ble du smartere?
Sitat av Snurrefisk
mener at du ikke bør oppholde deg offentlig på det stedet der du skal begå ranet...
si det sånn... ville ikke rana en shellstasjon på en plass der alle kjente alle,
og du var den eneste som hadde en gammel hvit 240 som hadde samme lyden som en traktor.

ble du smartere?
Vis hele sitatet...
Det er da liten tvil om at det perfekte ran ikke begås på en shell-stasjon anyways....

edit: shell, ikke shall
Sist endret av illuSiOn^; 29. april 2008 kl. 00:22.
Trådstarter
pengetransportran er faktisk en del tryggere en banker. det er få mennesker invollvert, vaktene er så å si ubevæpna, god gevinst og liten risiko. kvalitetn på pengetransportranet i bærum kan sammenliknes med karaokekveld på byen etter 12 halvlitere og et par drammer.

her er en gjennomførbar måte!

1. du kler deg ut som en boms som faller i veien forran bilen, de bråstopper 2 andre personer sniker seg opp mot dørene og overrasker dem med en gønner å sier sett dere inn igjen!

2. du ber sjåføren fortsette ruten i mens en annen er opptatt med å binde fast vekter nr 2 bak i bilen, du tar uniformen og alt utstyret. 3 mann drar avgåre å gjør klar en god avledning til politiet når den tid måtte komme.

3. like ved siste stopp på ruta dems stopper dere bilen og slår ut sjåføren og plasserer han i bak i bilen, dere kjører vidre til et møtested der dere tar penga. vekterene har ikke sett noen fjes eller noe. de ligger der bare bundet fast å kan ikke gjøre noe før bilen blir funnet. det gir deg et par timers forsprang så dere kan komme dere unna og sørge for at politiet har viktigere ting å gjøre!

4. bli kvitt alt av bevis som kan knytte dere til saken! og sørg for å ha en god plan ossen pengene skal brukes.

noe i den duren virker som en sikrere plan enn å bygge opp tillit hos en arbeidsgiver for så å bryte den etterpå!

men forarbeid må gjøres i forveien!
Sist endret av -steff1-; 29. april 2008 kl. 01:14.
Det perfekte ran alle sammen.

Få litt informasjon om hvem bank som har mest kontanter tilgjengelig. (stor bank eller liten bank)

Fremgangsmåte:

1.Finn en kjerring som jobber i banken, finn ut navn og adresse på henne. Finn en som har små barn å finn ut hvem barnehage eller skole dem går på med navn.

2. Du spaserer rett inn i banken, med solbriller og caps. Du gir dama en telefon og sier en skal snakke med deg.

3. I telefoner har du en kollega som sier følgende: Gi denne mannen alt av kontanter du har tilgjengelig. Jeg står her ved barnet ditt ( sier navn og hele pakka) Hvis du ikke gjør som jeg sier tar jeg barnet ditt. Du må holde helt kjeft og gjør som jeg sier så går dette bra.

4. Du tar alle spenna, spaserer rolig ut å setter deg i en ventende bil.

En bra plan? kom med innspill
Sitat av -steff1-
pengetransportran er faktisk en del tryggere en banker. det er få mennesker invollvert, vaktene er så å si ubevæpna, god gevinst og liten risiko. kvalitetn på pengetransportranet i bærum kan sammenliknes med karaokekveld på byen etter 12 halvlitere og et par drammer.

her er en gjennomførbar måte!

1. du kler deg ut som en boms som faller i veien forran bilen, de bråstopper 2 andre personer sniker seg opp mot dørene og overrasker dem med en gønner å sier sett dere inn igjen!

2. du ber sjåføren fortsette ruten i mens en annen er opptatt med å binde fast vekter nr 2 bak i bilen, du tar uniformen og alt utstyret. 3 mann drar avgåre å gjør klar en god avledning til politiet når den tid måtte komme.

3. like ved siste stopp på ruta dems stopper dere bilen og slår ut sjåføren og plasserer han i bak i bilen, dere kjører vidre til et møtested der dere tar penga. vekterene har ikke sett noen fjes eller noe. de ligger der bare bundet fast å kan ikke gjøre noe før bilen blir funnet. det gir deg et par timers forsprang så dere kan komme dere unna og sørge for at politiet har viktigere ting å gjøre!

4. bli kvitt alt av bevis som kan knytte dere til saken! og sørg for å ha en god plan ossen pengene skal brukes.

noe i den duren virker som en sikrere plan enn å bygge opp tillit hos en arbeidsgiver for så å bryte den etterpå!

men forarbeid må gjøres i forveien!
Vis hele sitatet...
Blir litt for dumt på punkt 1, føler det blir som å stjele veska til en gammel dame
Jeg har tenkt på dette lenge og grublet frem følgende (selvsagt da bare teoretiske fremgangsmetoder):

Forberedelser:
1: Du finner et postkontor eller en bank i distriktet. Det er vanskelig å rane en bank i en by, uten at man er flere eller er like teit som David Toska. Du kan også noen måneder i forveien gjøre research på hvor lang tid politiet bruker å komme på et åsted. I en bygd eller på landet, er dette ofte 20-30 minutter. Man trenger også to biler. En flukt bil og din egen. Fluktbilen kan du gjerne stjele en plass på ransdagen! Din egen bil, parkerer du på et sted der det ikke ferdes folk til vanlig, men samtidig skal den ikke vekke oppsikt.

2: Ring inn en trafikkulykke fra en mobiltelefon som er stjålet eller registrert uten navn eller betalt med visa-kort. Trafikkulykken må finne sted langt unna.*

3: Ta på deg en kjeledress du har kjøpt. Hansker, finnlandshette og teip godt igjen hanskene. DNA bevis kan veldig lett komme på ransstedet. Du teiper også godt igjen rundt støvlene og andre plasser der hår, hud, spytt etc. kan komme ut.

Aksjon:

1: Etter du har ringt inn ulykken, slår du til.
2: Gå inn i banken og tru betjeningen. La dem gjøre alt arbeid som å ta penger i posene du har med deg. Her er det også viktig at posene er "sterile" fra dine spor.
3: Gå rolig ut igjen. Behold masken\finnlandshetten på.
4: Kjør bort fra ransstedet. Ikke for fort. Ikke for seint.

Etter ranet:
1: Kjør ut til stedet der din egen bil står. Parker ransbilen noen hundre meter fra din egen bil. Ta av deg ransklærne og dynk dem og setene i bilen med bensin. Tenn på! Pass på at det brenner skikkelig. Alle dine spor ligger i bil og i klærene.

2: Kjør enda lenger inn i "dalen" og gjem pengene på et sted i terrenget du kjenner lett igjen.

3: Kjør tilbake tilbake mot ransstedet. Hold deg kald. Gå hjem og ta en pils.

4: Etter 4-5 mnd, kan du gå ut i skogen og hente pengene.

Kanskje litt dårlig forklart siden jeg er trett, og det mangler kanskje noen detaljer.
Sist endret av hyys; 29. april 2008 kl. 02:23.
Hmm nå begynte jeg å fantasere...:P

Forbedelsesdelen:
1. Snok rundt i forskjellige byer/tettsteder, se etter banker, museer o.l. Hvor det er "lett tilgjenglig" og komme til komme ut. Vit mest mulig om bygningen du skal rane, og hvor pengene eller verdi sakene ligger.

2. Skaffe seg en et crew og/eller en insider.

3. Lage en detaljert plan, og skaffe nødvendig matriell.

4. Skaff deg alibi.

Aksjon:
1. Sette opp flere jammere rundt stedet du skal rane som blokerer sambandsutstyr/mobiltelefoner, med en radius på ca 500 - 1000m

2. Ring inn en bombetrussel på en eller flere skoler et lite stykke unne der ranet skal skje. Eller gjøre som Toska blokere veien for politiet (bare gjøre det riktig....) Altså lage en avledningsmanøver og sabotere politiet.

3. Aktivere jammerene.

4. Inta plassen du skal rane. Plaser en noen bagger med ekte hjemmelaga røyk bombe med hjemmelaga tråløs tenner... laget på NFF vis....

5. Dra opp gunneren, la ranet vare i 5min. Start røykbompene litt før dere løper ut av bygget og inn i fluktbilen.

JKomme seg vekk:
Kjør til nermeste skogsholt der det står motorsykkel med sidevongn. + ekstra kjøretøy til de andre. sett fyr på flukt bilen og kjør opp i landet til en avsidsliggende hytte, hvor du har champagnen klar...
Sitat av dosky
Ps! Greit en ikke trenger å si seg enig i min teori, men å mene at "Det der var jo bare lame." fortjener et kvalitetsinnlegg her på nFF sier litt mer om dere enn det gjør om meg

Skulle vært noe andre poengvalg: "moropoeng" eller slikt : )
Vis hele sitatet...

Det sier vel forsåvidt at folk er enige tenker jeg?