Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1580
Hei, befinner meg i en sær og vanskelig situasjon og ser meg nødt til å benytte sosial støtte fra NAV. Står på NAV's hjemmeside at jeg må blant annet fremlegge kontoutskrift 3 mnd tilbake i tid. Jeg tenker å kartlegge kun det som er nødvendig med tanke på boutgifter og strømutgifter. Noe mer enn det føler jeg krenker privatlivet mitt. Altså jeg vil tusje vekk alt annet som ikke kartlegger det NAV ber om, boutgift, strømutgift og inntekt. Vil NAV godta det? Har også lest på regjeringen.no at NAV ikke kan kreve noe mer boutgift, strømutgift og inntekt.

Setter pris på innblikk fra dere freaks
Vet ikke hvor du ser det men her står det:

kontoutskrifter (hvis ikke nødvendige opplysninger kan dokumenteres på annen måte. Du kan stryke over tekst som ikke er relevant for saken)

Du kan altså stryke over teksten "massasjestudio" men la beløpet stå.
Når jeg sendte søknad holdt det med saldoutskrift. Altså utskrift med saldo på alle konto jeg eier. Ikke transaksjoner.
NAV kan sjekke kontoene dine helt uten at du får beskjed så vidt jeg vet.
Sitat av dggr Vis innlegg
NAV kan sjekke kontoene dine helt uten at du får beskjed så vidt jeg vet.
Vis hele sitatet...
Sosialtjenesteloven er ikke like inngripende som folketrygdloven, og har ingen hjemler for å hente ut opplysninger fra finansinstitusjoner. Uansett skal opplysninger hentet ut fra finansinstitusjon med hjemmel i folketrygdloven, brukes til kontroll fremfor vanlig saksbehandling.
Sitat av dggr Vis innlegg
NAV kan sjekke kontoene dine helt uten at du får beskjed så vidt jeg vet.
Vis hele sitatet...
Det er jo bare en myte.

Ikke dermed sagt det er noen anbefaling å prøve lure de. Med mindre det er svarte penger har de ganske god oversikt.