Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 3038
Hei, jeg kom over en artikkel om åpne HP printere kan finnes ved et enkelt google søk. Dette er jo ganske skremmende hvilken informasjon google sitter på. Selvsagt så er jo det skremmende at folk/IT-ansvarlige bryr seg så lite om IT-sikkerhet at dem lar printerne deres stå åpne. Jeg har tidligere kommet over en artikkler der man kan finne åpne webkamerar.

Så teoretisk sett så kan man vel også finne åpne routere å, ved å søke på URL-stringen til fjernadministrasjons grensesnittet til routerne, for så å prøve default password. Jeg kan tippe at det vil fungere på 80% av routerne med fjernadministrasjon aktivert.

Her er artikkelen: http://gizmodo.com/5979004/print-to-...anks-to-google

Her er google søket som er blitt brukt: http://google.com/search?q=inurl%3Ah...nav%3Dhp.Print

Det er også mulig å finne norske printere ved å trykke "Avansert søk", og velge under "Land" Norge, jeg gjorde et kjapt søk på norske printere, å den fant 51 norske printere, og dette er bare HP printere, det er også mulig å gjøre det samme med andre merker som har mulighet for fjernprinting.

Jeg vil gjerne høre hva freakene tenker om dette.
Sist endret av 0xFF; 25. januar 2013 kl. 21:56.
Printe ut linken til artikkelen på gizmodo på alle printerne?
Det burde få de som ikke har passord på printer-siden sin til å legge dette til, og få de som har passord til å oppdatere det...

Btw. man får opp flere printere om man bare søker på dette i google:

Kode

inurl:hp/device/this.LCDispatcher?nav=hp.Print
Noen som vil fortelle hvordan jeg kan skrive ut med hjelp av dette ??
Sitat av Oddiii Vis innlegg
Noen som vil fortelle hvordan jeg kan skrive ut med hjelp av dette ??
Vis hele sitatet...
har ikke prøvd selv, men skal være så enkelt som å finne en printer som er online, dvs. når du klikker på en av søkeresultatene i google, så laster siden, i motsetning til noen som bare laster i all evighet...

deretter skal det være mulig å printe direkte fra url eller filopplastning.
War room
0xFF's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av Oddiii Vis innlegg
Noen som vil fortelle hvordan jeg kan skrive ut med hjelp av dette ??
Vis hele sitatet...
Ved google søket så finner du fjern printings grensesnittet til printerne til de printerne som er åpne, der man kan laste opp dokumenter, som vil bli printet ut på printeren

EDIT: Turbolego hadde litt for mye turbo.
Sist endret av 0xFF; 25. januar 2013 kl. 22:18.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
deretter skal det være mulig å printe direkte fra url eller filopplastning.
Vis hele sitatet...
Antall filformater er begrenset ut i fra det jeg har kommet over. PDF ser ut til å fungere de fleste steder, dog. Legger ved Freaken i PDF-format her. Kan hende kvaliteten er så der, men det er vel ingen hindring for masseangrepssultne freakere?
Det er veldig liten hit prosent du får får opp ved og søke google, er du heldig får du liksom bare 5-10stk , vil ikke si det er "bra" , men er morro start.
Sitat av ontheroad Vis innlegg
Det er veldig liten hit prosent du får får opp ved og søke google, er du heldig får du liksom bare 5-10stk , vil ikke si det er "bra" , men er morro start.
Vis hele sitatet...

Kode

inurl:hp/device/this.LCDispatcher?nav=hp.Print
"About 86,700 results (0.49 seconds) "
Sitat av Tawon Vis innlegg
Antall filformater er begrenset ut i fra det jeg har kommet over. PDF ser ut til å fungere de fleste steder, dog. Legger ved Freaken i PDF-format her. Kan hende kvaliteten er så der, men det er vel ingen hindring for masseangrepssultne freakere?
Vis hele sitatet...
Vær så snill og ikke dra nFF inn i vandalisme dere gjør som privatpersoner.
Ja det er en av de mest dustete forslagene på lenge please ikke sett freak i vannry