Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 3804
Jeg husker for noen år tilbake hvor jeg fikk kjøpt poser med slike sjokoladebiter med ris inni. De ser ut som dette:
http://www.lunsj.no/13401-home_default/risbrod-sjokolade-330-gr.jpg


Selges disse i poser enda? Finner dem ikke hos mine nærbutikker.. :/
Sist endret av Molekyl; 29. august 2015 kl. 22:34.
Vet ikke om de finnes i poser, men føler meg sikker på at jeg har sett disse i smågodthylla på rema1000.
Kanskje Minde risbrød kan brukes som erstatning?


;pPpPpPPpppP
Fanz44's Avatar
Dersom sjokoladen er laget av Hval sjokoladefabrikk, kan du kjøpe den på Europris og Staples hvis jeg husker rett.
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Posene med den typen sjokolade som den der får du ikke kjøpt lenger på vanlig butikk. Men du får de som oftest i smågodthyllene på de aller fleste butikker
Nøyaktig den typen trådstarter har bilde av finnes i Sverige på smågodtbutikkene i løsvekt.
Trådstarter
Hva tror dere et halvt kilo med sånne risbiter koster i løsvekt i smågodthylla? Vet ikke hektoprisene nå til dags...

Skal inn til byen i morgen så skal se om jeg finner noe der!
Sitat av Molekyl Vis innlegg
Hva tror dere et halvt kilo med sånne risbiter koster i løsvekt i smågodthylla? Vet ikke hektoprisene nå til dags...

Skal inn til byen i morgen så skal se om jeg finner noe der!
Vis hele sitatet...
Aner ikke, men jeg hadde prøvd å sammenligne kiloprisen med prisen for melkesjokoladeplater + puffet ris.

Er ikke vanskelig å lage dette selv, bare stapp puffet ris i noen former, varm opp melkesjokoladen i vannbad og hell over i formene.
Trådstarter
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Aner ikke, men jeg hadde prøvd å sammenligne kiloprisen med prisen for melkesjokoladeplater + puffet ris.

Er ikke vanskelig å lage dette selv, bare stapp puffet ris i noen former, varm opp melkesjokoladen i vannbad og hell over i formene.
Vis hele sitatet...
Hmm.. faktisk ikke en dum idè!
Sitat av Molekyl Vis innlegg
Hmm.. faktisk ikke en dum idè!
Vis hele sitatet...
Jo, egentlig en veldig dum ide.

Du får kjøpt risbrød og tilsvarende for mer eller mindre det samme det koster å lage dette selv. I tillegg slipper du kaste bort masse tid.
Sitat av Molekyl Vis innlegg
Hva tror dere et halvt kilo med sånne risbiter koster i løsvekt i smågodthylla? Vet ikke hektoprisene nå til dags...

Skal inn til byen i morgen så skal se om jeg finner noe der!
Vis hele sitatet...
35,- om du svinger innom eurognit på ein lørdag. Da kjører dem 6.90 for hekto. Men kan jo spørre de om de har hele bokser du kan kjøpe så slipper du biter som 100 dretunger har kladda på før du lemper dem oppi posen. Ellers så har du jo som nevnt risbrød i pose.
^ Ja, men en boks med smågodt er som regel 2 kg. Pris på smågodt i butikk er rundt 13 kr/hekto, 130 kr/kg, og det er faktisk lavere enn kiloprisen på det meste av brand name sjokolade. I grunn ikke så rart, ettersom vanlig vingummibasert smågodt helt sikkert er langt billigere å produsere enn sjokolade.

Sånn forresten så er Minde Risbrød UTROLIG DIGG, særlig hvis de puttes i fryseren! NAM FROSSEN SJOKOLADE