Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2690
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Si en fyr på 30 år som har drukket sprit hver dag i mange, mange år faller om pga dehydrering og underernæring - og havner på sykehus. Der går han inn i delir så fort abstinensene kommer, og han blir noen dager til observasjon til det verste har gitt seg. Hva skjer under, og etter et slikt opphold?

Hva gjør sykehuset for å hjelpe han?(type medisiner, næring, væske, slike ting) De sjekker vel leververdier og sånne ting? Tar de MR av leveren for å sjekke etter skader?
Og har de rutiner på hva de gjør når fyren er kommet til hektene, men ikke vil ha mer hjelp?

Dette er fiktivt, forresten
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Og hvor lenge kan de "kreve" å holde hun under observasjon?
delirium tremens har jeg hatt noen ganger pga alkohol. Jeg ble lagt inn på lukket psykiatrisk avd. under observasjon.
Etter noen ca 4-8 uker der under tvangsinnleggelser der ble jeg overført til DPS. på DPS fikk jeg også utreisenekt men etter 3-4 uker fikk jeg lov til å gradvis å reise ut.
Til og begynne med fikk jeg følge med meg å etterhvert over tid fikk jeg bli med på aktiviteter som luke i bed på sykehuset, reise ut å handle klær å av og til reise på butikken for og handle godteri. Over tid og under observasjon av flere ansatte å samtaler med lege å psykolog fikk jeg mer frihet.
De siste ukene fikk jeg lov og reise hjem i helgene. men det var mye greier når jeg kom tilbake mange samtaler med helse personell samt urin å blodprøver. Jeg må også si det at jeg brukte ganske mye amfetamin å piller da så det gjorde at jeg ble litt ekstra syk og vanskelig når deleriumen inntraff. abstinenser av piller. alt for mye amfetamin å store aklkohol problemer var grunnen til min innleggelse
På selve sykehuset så ser jeg for meg at den akutte behandlingen først og fremst vil gå ut på behandling med Diazepam i opptil 3 dager og muligens væske intravenøs dersom man ikke får i seg nok væske på egenhånd.
Nå kan ikke et vanlig sykehus nekte deg å reise, så det er nok ikke problematisk. Det blir først problematisk dersom du blir overført til lukket avdeling på psykiatrisk. Noe som selvfølgelig ikke er noe som (vanligvis) skjer i en akutt fase. Dette er nok mest aktuelt visst du har hatt et problem med rus tidligere (som de vet om).

Når det gjelder å teste leververdiene så er nok dette nærmest en selvfølge. Men vil tro at dette gjøres via blodprøve og ikke MR.
Sist endret av Who?; 5. mars 2018 kl. 20:46.
De tok tester av levra mi. pga dårlige verdier og dårlig almentilstand fikk jeg ikke noe benzo i starten av oppholde, tror det tok noen uker før jeg fikk lov til å få vival å sobril. Men jeg fikk ganske store doser av anti psykotiske medesiner. Den første perioden satt jeg mye i tv rommet å sikla mens jeg prøvde å se på tv
Sykehuset nektet meg å reise. Jeg var helt desperat med tanke på å komme meg ut. Men jeg var i en slik tilstand at det ble helt blankt avslått. jeg var der på tvang å insisterte på å reise hjem men det var null sjanse til at de hadde sluppet meg ut på gata i den formen. Jeg var til fare for meg selv å alle rundt meg
Sist endret av Pils; 5. mars 2018 kl. 21:01.
Di tar blodprøver og ser på lever verdier og ser etter nyrefeil også. Så får du somregel drypp iv
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Kan noen beskrive hvordan det er å oppleve delirium?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren