Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 5610
Hei! Første gangen jeg trår fot inne på litteratur er det noen som har lest Harry Potter Barnets Forbannelse? Anbefales? Ikke? Fikk den i julegave, og den er vel skrevet som et manus.. vet ikke helt ass, har ikke begynt på den enda da men.
Jeg fikk den i julegave selv, ''spesialutgave bygget på prøvemanuset''
Prøvde å lese litt da jeg har lest alle de andre harry potter bøkene men synes det var forferdelig å lese det som et manus..
Kom vel til side 20 før jeg la fra meg boken.

Det er kun samtaler, og man får ikke med seg noe som helst av det som skjer rundt, det er så vidt du vet hvor de er ved mindre personene sier at de er der eller der. Null beskrivelser av noe som helst.

Kun i starten av hver akt hvor du kanskje får en bitteliten fornemmelse av hvor de er.
Slik som dette:

''Vi er nå inne i en eventyrverden hvor tidforløpet skjer i sprang.
Hele denne scenen er pur magi.
Skiftene sker kast i kast, mens vi hopper mellom verdener.
Det går ingen individuelle scener, bare fragmenter som illustrerer at tiden går.
Vi begynner inne i storsalen på galtvort. Alle danser rundt Albus.''

Alle sider er satt opp på en slik måte:

Scorpio: (forhåpningsfull)
Hei, Rosa.
Rosa: (tvert)
Ha det, Albus.
Scorpio: (fortsatt forhåpningsfull)
Hørtes bare distraherende og tungt ut å lese egt..
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Det er gjerne litt uvant å lese manuskript i begynnelsen men en venner seg veldig kjapt til det. Fordelen er at det går meget kjapt. Barnets Forbannelse er en helt ok historie, og hvis du liker Harry Potter er det verdt å ta seg de 4 til 5 timene det tar å lese stykket.
Sist endret av tep0sen; 13. januar 2017 kl. 19:20.
Uvaksinert 👍
Ei jeg kjenner kjøpte den på engelsk og likte den så godt at hun kjøpte den når den kom ut på norsk også. Hadde ingen problemer med å lese den, men nå er hun oppslukt i harry potter da.
Takk for svar folkens! Har noen av dere sett den nye filmen?