Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 9593
Hei,

Jeg har fanget interesse for litteratur skrevet på 60/70 tallet. alt startet med Ken Keseys bok Gjøkeredet fra 1962. men kort forklart, er det noen som har noen lignende bøker eller andre type bøker ifra denne perioden å anbefale?

På forhånd , takk

KongGrev
Rickhard Herr. 'Dispatches'.

En knyttneve av en bok, selvbiografi fra Vietnam krigen, journalister embedded med ARVN og US styrker.
'Apocalypse Now' og 'Full metal jacket' er basert på denne.
Obligatorisk lesning for Asia backpakcere.
Hva med André Bjerkes De dødes tjern fra 1959?
jamen yolo da.
luni's Avatar
Kurt Vonnegut. F.eks. "Slaughterhouse-Five" (1969) eller min favoritt "Slapstick, or Lonesome No More!" (1976).
Festningen Faller - Finn Alnæs
Mila 18 - Leo Uris
Har nettopp lest "Stoner" av John Wiliams, fra 1965. Den var ihvertfall bra nok til at jeg kommer til å sjekke ut ihvertfall Butcher's Crossing av samme forfatter (handlingen i disse er dog ikke fra 60-70-tallet, hvis dette evt. også var et krav)
lest "Stoner" selv, likte den også veldig godt. Handlingen trenger ikke være satt til noe spesiell tid, bare skrivemåte og tidsperiode bøkene er skrevet på som gjør meg interessert. noe rart kanskje.
Har allerede satt par bøker her i bestilling, så takk så langt.
Kom litt senere, men 23-salen av Ingvar Ambjørnsen ble utgitt i '81. Anbefales på det sterkeste!
A Confederacy of Dunces fra 67-68 er en av de morsomste bøkene jeg har lest, og skildrer 60-tallets New Orleans på en flott måte.
▼ ... over et år senere ... ▼
"Mannen fra Kiev" Bernard Malamud
"Natt i Lissabon", Erich Maria Remarque
Hunter S. Thompson;
Hell's Angels: A Strange and Terrible Saga (New York, Random House, 1966)
Fear and Loathing in Las Vegas, and Other American Stories (New York, Random House, 1971) (Frykt og avsky i Las Vegas)
Sjekk Jens Bjørnebo, synes han har noen bra bøker :-)