Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 12959
Kunne tenke meg å lese min første Stephen King roman rett og slett fordi jeg elsker Castle Rock og It. Er det noen som kan anbefale en roman å starte med? Den kan gjerne være skummel som faen,

Med snart 50 bøker er det litt vanskelig å finne ut av hvor man skal starte, så håper noen mer beleste kan hjelpe.
Det finnes en novellesamling som jeg ikke finner navnet på akkurat nå du burde lese. Meget mange gode historier, og de fleste av dem skumle eller eventuelt veldig creepy

Eller er det The Stand den boken jeg likte best. Det mørke tårn (som ble pisset på av filmskaperne) er kul hvis man vil ha noe mer fantastyaktig han har forfattet. Litt knotete skrevet, men ellers spennende historie med mye innhold.

Jeg svarte vel ikke helt på spørsmålet ditt siden du etterspør skumle bøker, men du vil like The Stand antageligvis
Carrie og Cujo er også gode og relativt lettleste bøker. Min favoritt var Needful Things (noe for enhver?). Ikke spesielt lettlest, men likte tematikken og det psykologiske aspektet. Pass deg for å ønske deg noe, en dag kan det gå i oppfyllelse.
Har ikke lest så mye Stephen King, men jeg likte de to første Dark Tower-bøkene veldig godt. Pet Sematary er også veldig god og temmelig creepy!
En novelle-samling jeg har lest heter Four past Midnight.
(https://en.wikipedia.org/wiki/Four_past_Midnight)
Sist endret av dggr; 27. juli 2018 kl. 15:28.
Boka It er min personloge favoritt. Så har du jo The Stand og Dark Tower-serien som tidligere nevnt. Misery, Dolores Claiborne og The Shining som også er gode filmer, og for change of pace: The Girl Who Loved Tom Gordon. The Talisman og Black House (skrevet sammen med Peter Straub) er også gøy.
Der har du litt å begynne med
Takk for mange tips, og mer enn "litt" å begynne med :P

Tror jeg skal prøve Pet Sematary først som ble nevnt av Bluish. Litt pga lengden, litt fordi at jeg har sett mange nevne den rundt omkring på nettet. Ønsk meg lykke til!
Bare sånn av nysgjerrighet, hva slags språk foretrekker dere at boken helst skal være på? ��
Engelsk.
Leser kun norsk når det er norske forfattere personlig.
Sitat av dggr Vis innlegg
En novelle-samling jeg har lest heter Four past Midnight.
(https://en.wikipedia.org/wiki/Four_past_Midnight)
Vis hele sitatet...
OT:
:O
Kjøpt i Norge?
Har spurt etter denne på alle bok butikker jeg fant uten at noen kunne skaffe den. (For mange år siden)
Hadde så lyst til å lese secret window secret garden
Sitat av Mrlarsen Vis innlegg
OT:
:O
Kjøpt i Norge?
Har spurt etter denne på alle bok butikker jeg fant uten at noen kunne skaffe den. (For mange år siden)
Hadde så lyst til å lese secret window secret garden
Vis hele sitatet...
Hvis du ser etter en bok kan du alltid sjekke med Adlibris! De har veldig godt utvalg
Tror bare jeg har lest en bok av stephen king og det er carrie, veldig bra bok som kan anbefales
▼ ... over et år senere ... ▼
The running Man (Flykt for livet) er heseblesende.
Om du starter med The Stand kan det være greit å ikke velge "complete and uncut" versjon, det er en stor bok. Men om du allerede liker King og/eller liker å lese vil jeg anbefale den.

Ellers var The Long Walk ganske lettlest.