Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1066
Yosann, jeg har brukt printer i ca ett år nå og er storfornøyd men ønsker mer fleksibilitet og mulighet til og pinte mer enn bare PLA. Jeg har nå en Xyz mini Og det jeg savner mest er varmt bord og størrelse. Noen tips? Jeg tror også det hadde vært morro og måtte lage deler selv til den nye printeren.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Kjenner ikke til den spesifikke modellen så godt, men prinsippene er jo det samme på enhver fillament-printer.
I ditt tilfelle er printeren ganske liten og lukket, noe som gjør modifikasjoner vanskeligere å utføre, men ikke umulig

Først må du sjekke at dysen tåler høyere temperaturer enn det PLA krever, ABS krever somregel litt mer, selv om det bare pleier å være en begrensing i software.
I ditt tilfelle så ser det ut til å fungere.

Du finner silikon varmeelementer på feks ebay
Det du må tenke på hvis du monterer denne er at du må ha temperaturstyring + strøm til den. Enten kan du la det balle på seg ved å bytte hovedkortet til RAMPS, eller så kan du kjøpe en slik
(Vær OBS på at du mest sannsynlig må bruke et kraftigere rele til denne)

Noe som også forbedrer prints er lukket miljø rundt printeren, da har du en stabil temperatur rundt objektet du printer, du slipper også unna små trekk som kan forekomme. Du kan enten bygge noe av pleksiglass, eller så kan du jo bare legge en boks e.l over printeren.

Du kan jo søke litt rundt på Thingiverse etter modellen din for å finne noen kjappe oppgraderinger iallefall
Spesiell
Sterol91's Avatar
Trådstarter
Takk for godt svar, men den modellen jeg har er sær, og må kjøpe en ny, men vet ikke hvordan Har sett noen som man bugger selv og printer deler, men har ingen erfaring.