Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  44 3493
jeg våkna opp i dag og det første jeg tenkte på var: må jeg spy?, og så litt senere tenkte jeg: hva ville jeg drept for? og mitt svar ble, hvis noen hadde tatt min iron maiden billet og revet den i stykker, da skal jeg love deg den personen hadde lagt lang flat på gulvet. noen andre som har lyst til å dele hva dem hadde drept for?
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
selvforsvar, og alle som svarer noe annet enn det er en ren manifestasjon av hva som er gale med denne verden
Har på følsen av at dette blir en lang liste med svar som "En pizza" og "Neeei hvis noen tok datan min" sånn egentlig er dette en veldig teit tråd som kommer til og bli unødvendig svær hvis crew ikke passer på den. Men jeg får å være litt ontopic: selvforsvar, bli nso så klart
Det meste kan vel egentlig få en person til å drepe.. Følelsene styrer en til slutt, ting kan bli personlig.. Dessuten har det en del med adrenalin å gjøre.
Jeg ville drept for 100.000 kr + betaling for utstyr (våpen etc.) ^^


Men om jeg hadde hatt en datter\sønn, og en person hadde overgrepet seg (eller drept\alvorlig skadet han\henne), så hadde ikke 21 års fengsel vært godt nok.

Ville nok også gjort det viss noen hadde drept noen andre i min nærmeste familie.
0 takk til deg.
mongob0ffel's Avatar
selvforsvar/forsvar av familien måtte det være

men jeg tviler sterkt på at det noen gang vil skje
Selvforsvar av meg og min familie, eller at noen hadde drept/alvorlig skadet noen av mine nærmeste. Eller en stor nok sum penger
Om noen hadde mishandlet/drept en av mine nærmeste, hadde jeg uten tvil tatt livet av den personen. Hadde ikke gjort det for penger.

nso: Hadde ikke du gått utenfor lovens rammer for å straffe en person som hadde drept kona/kjæresten/barnet/foreldra/søskena dine?
Sist endret av Samurai JacK; 25. juni 2005 kl. 13:58.
Jeg aner ikke, da jeg enda ikke har drept.

Kansje jeg ville drept hvis jeg forsvarte meg ørlittegranne for sterkt, og det gikk for hardt utover angriper?

Jeg tror de fleste her inne kan si at de ville drept for penger, men hvis de først fikk tilbudet, så ville de stusset langt mer.
Sist endret av pinnsvinet; 25. juni 2005 kl. 13:58.
hvis jeg fikk et løfte om at jeg ville bli LYKKELIG og ikke ha noen bekymringer på 5 år.. ville jeg glatt drept..

men det ville krevd mer om jeg skulle drept en kattunge.. Oo
Jeg hadde glatt drept en mygg for et ukespass til Quarten. Kanskje til og med en fisk eller måke...
Det er lett å si at man -ville- ha drept noen for noe, og vanskeligere å faktisk utføre det.

Hvis jeg hadde hatt nerver av stål hadde drept for å beskytte mine aller nærmeste eller for å komme ut i frihet.
Dette blir ekstremt hypotetisk, siden de aller fleste aldri er i en situasjon hvor det faktisk kan bli aktuelt. Det er utrolig lett å si at man kan drepe, men husk at selv godt trenede soldater skyter over de første gangene fordi mennesket i sin natur ikke har noe primal behov for å drrepe sine egne da det ikke gavner menneskets overlevelse. Jeg har vært i situasjoner hvor å løsne skudd har vært en mulig og vurdert ende, men heldigvis har det aldri blitt noe av, men det er ikke noe kult å vær på den sikre siden av avtrekkeren, selv om man har forberedt seg aldri så lenge for det.
Jeg lar ikke dem slippe unna med død - de skal lide hverdag hvis de har drept mine nære (og holdes i livet for de skal tro de kan reddes). Ingen slipper meg!

Hvis jeg absolutt må drepe noen - får det bli selvforsvar men vil prøve å unngå å drepe
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av Samurai JacK
nso: Hadde ikke du gått utenfor lovens rammer for å straffe en person som hadde drept kona/kjæresten/barnet/foreldra/søskena dine?
Vis hele sitatet...
Nei, det tar samfunnet seg av
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Penger. (Nå kan dere begynne å skrive stygt om kapitalismen)
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Når en person er skikkelig forbanna eller redd kan han nok være i stand til å drepe. Problemet for de fleste ville nok være samvittigheten, den kan gjøre enhvert menneskesinn syk av anger og drapet ville tært på en hele livet.

Samvittigheten er opplært, så det varierer nok på individet...
Det eneste jeg kan drepe for, er frihet.
Sitat av Gitarfreaken
Det eneste jeg kan drepe for, er frihet.
Vis hele sitatet...
Jeg som trodde du kom til å si at du ville drept for gitaren din.
litt vanskelig å si på stående fot hva jeg ville drept for, men kan si så meget at hvis noen hadde alvorlig skadet\mishandlet\drept noen i min næreste familie eller dama, så skulle ikke personen sluppet unna med døden... langsom pining, kanskje til og med psykisk tortur.

Men hadde nok drept i selvforsvar. Valget mellom mitt liv og den som vil ta det.
Som god borger hadde det nok blitt som følge av nødrett eller nødverge.
Som ond borger hadde det blitt etter å ha blitt tilbudt en seriøs god sum penger/mange goder + "den perfekte plan".
Jeg er ikke sikker på om jeg kunne klart det i nødverge en gang...
Sitat av Samurai JacK
Om noen hadde mishandlet/drept en av mine nærmeste, hadde jeg uten tvil tatt livet av den personen. Hadde ikke gjort det for penger.
Vis hele sitatet...
Jeg er egentlig pasifist, men når det går så langt, tror jeg at jeg også ville gjort det samme.

Og hvis det hadde gått an å gå tilbake i tid hadde jeg gått tilbake til april 1945 og hjulpet den røde armé med å ta seg av nazijævler.
Sist endret av charz0r; 25. juni 2005 kl. 16:17.
BigFigWasp's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Sitat av nso
Nei, det tar samfunnet seg av
Vis hele sitatet...
ja, det gjør dem nok, men se på Varg "Greven" Vikernes som drepte en person og satt fyr på tre kirker, han fikk 21 år men slapp ut etter 9 eller no' og da prøvde han å rømme landet, så samfunnet kunne nok ikke gitt dem den straffa dem fortjente
Ett vanlig menneske kunne vel kverket en pedofil narkoman eller kommunist for å gjøre verden en tjeneste ?

Jeg selv trår ikke på en maur avsiktlig engang, men hvis Kongeriket Norge ble innvadert av kommunister hadde jeg vervet meg til forsvar på sekundet.
Og jeg kunne gjort det i nødverge for mine barn, samt for min klient under livvaktoppdrag.

Står det om mitt private liv, sett bort fra jobbforhold, så hadde jeg neppe drept i selvforsvar engang.
Sitat av Cthulhu
Jeg er ikke sikker på om jeg kunne klart det i nødverge en gang...
Vis hele sitatet...
Faen da du skal jo liksom spise planeter til frokost?
Sitat av nihao
Ett vanlig menneske kunne vel kverket en pedofil narkoman eller kommunist for å gjøre verden en tjeneste ?
Vis hele sitatet...
Hvordan i helvete kan du sammenligne en kommunist med en pedofil narkoman? ARGH *sinna*

Hadde folk som nihao invadert Norge (les: USA), hadde jeg først hjulpet skadde og sivile i sikkerhet, så hjulpet til med å forsvare landet.
Sist endret av charz0r; 25. juni 2005 kl. 16:32.
Mange dreper ikke da de er redd for å bli tatt og få straff. Men i sitvasjoner der man kan drepe uten konsekvesnser, som i krig, ser man at vanlige menesker begår grusomme handlinger.

Hvis det ikke hadde noen konsekvenser for meg, tror jeg ikke det skulle så mye til å drepe noen.
Jeg kunne ha drept i selvforsvar, eller i forsvar av noen jeg var glad i. Skal være rimelig god grunn viss noe skulle drevet meg til et mord. Men øye for øye hadde nok vært regelen. La meg si det slik, hadde noen skadet noen som jeg er glad i så vet jeg selv at jeg hadde sett svart helt til vedkommende hadde fått sin straff og jeg hadde fått min hevn.
Jeg kunne sagt at jeg ville drept et menneske om han/hun hadde skadet, drept ol. noen av mine nærmeste venner eller familie, men jeg tviler sterkt på at jeg hadde klart å gjennomføre det, derfor dropper jeg å si det.

Store mengder dæng, JA. Men å med overlegg tatt livet av en person tror jeg fåtallet av oss her hadde klart å gjennomføre.
Jeg kunne drept hvis noen hadde gjort et alvorlig overgrep på kjæresten, søsken, mora mi Det er vel dem som betyr mest for meg, som jeg kunne drept for.. Men ingen av oss vet hvordan man ville reagert tror jeg..

Ellers så tenker jeg ofte på hevn over faren min. Men det er vel følelsene mine som er fucked etter det jeg har opplevd gjennom oppveksten. Jeg vil gjort _mye_ for å gjort livet surt for han. Og ja, jeg er åpen for forslag.
Sitat av soetnos@dANI
Jeg kunne drept hvis noen hadde gjort et alvorlig overgrep på kjæresten, søsken, mora mi Det er vel dem som betyr mest for meg, som jeg kunne drept for.. Men ingen av oss vet hvordan man ville reagert tror jeg..

Ellers så tenker jeg ofte på hevn over faren min. Men det er vel følelsene mine som er fucked etter det jeg har opplevd gjennom oppveksten. Jeg vil gjort _mye_ for å gjort livet surt for han. Og ja, jeg er åpen for forslag.
Vis hele sitatet...
Hell masse diesel/bensin på tanken hans. Avhengig om han har bensin eller dieselmotor på bilen sin. Hiv på det motsatte.

Stjel avisen hans.

Har du nøkkel til huset hans? Knekk den i låsen.

Bruk fantasien gutt
Sitat av soetnos@dANI
Jeg kunne drept hvis noen hadde gjort et alvorlig overgrep på kjæresten, søsken, mora mi Det er vel dem som betyr mest for meg, som jeg kunne drept for.. Men ingen av oss vet hvordan man ville reagert tror jeg..

Ellers så tenker jeg ofte på hevn over faren min. Men det er vel følelsene mine som er fucked etter det jeg har opplevd gjennom oppveksten. Jeg vil gjort _mye_ for å gjort livet surt for han. Og ja, jeg er åpen for forslag.
Vis hele sitatet...
Stjele 50kg dop fra mafiaen f.eks, plante det i huset hans og gi dem ett anonymt tips ?
Neida, man skal da ikke være ond...
Hvordan skal jeg nappe 50kg nark fra mafian? HmmM, god forslag

VeeVee: Jeg kan jo ikke knekke nøkkelen i døra hans. Da har han jo bevis på at jeg har gjort det.
jeg tenkte mer på en rimelig stor stein gjennom ruta på hans nye 2005 modell Ford Mondeo TDi

Men back on topic.
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Hadde noen gjort mine nermeste noe alvårlig, hadde jeg ikke nølt en gang.
Å drepe i selvforsvar kommer helt ann på situasjonen, men hvis det er mitt liv mot den andres, gjør jeg alt for at mitt liv er det gjenstående.

Dette er jo snakk om å drepe mennesker, men andre levende små saker som mygg og uønskede kattunger, da er det bare snakk om mulighet eller penger.
Jeg er villig til å drepe for frihet..
hadde drept om noen drepte venner/familie
Hvis noen hadde truet meg/familie/noen andre jeg er glad i, ville jeg nok ha drept dem. Men det er ganske vanskelig og si det nå, man tenker garantert anderledes hvis man noen gang kommer opp i en slik situasjon. Men "øye for øye - tann for tann" er jo en fin regel^^
Ministry of Love
sptz's Avatar
Sånn generelt kunne jeg nok ha drept om jeg følte noe var verd og forsvare. Egentlig så skal det ganske lite til før jeg kunne vært rede til og drepe noen. Men da må drapet være eneste effektive måte og hindre personen på.
er enig med maiden-billetten du
Sitat av nso
Nei, det tar samfunnet seg av
Vis hele sitatet...
Samfunnet i Norge har ikke akkuratt store nok straffer for slikt. Hvis noen hadde drept en i familien min og bare fått 21 år, og prøvetilatelse etter kansje 10, hadde ikke det vert nok i det hele tatt. Jeg hadde blit "mad" og mest sansynlig ikke beholdt roen og drept vedkommende.

Passende straff for mord er livstid uten prøvetid, i sibir. Da kan de angre resten av livet.
Selvforsvar, eller for å redde andre.
Jeg skulle gjerne drept for å sikre den sosialistiske folkerepublikken Noreg.
En Paul Reed Smith gitar