Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 5586
Noen som vet om det er finnes en bra test for fargesyn på nettet?
Har tenkt å søke meg inn på politihøyskolen om et år eller to, å da må jeg blant annet ha et "friskt" fargesyn.
Grunnen til at jeg vil finne en bra test er at når jeg ar på sesson å skulle teste fargesynet mitt, så så jeg ikke en dritt. Men, fant noen sånne bilder i går hvor jeg skulle se etter tall (var en sånn test), og da så jeg alt sammen. Så er litt forvirra liksom.
Var sykt trøtt når jeg var på sesjon + jeg gikk med krykker, så derfor ga jeg litt faan. Men, skulle uansett ha sjekket dette. Anyone?
Gå til fastlegen din. Eventuelt ta en telefon og hør om du ikke kan få en slik test hos han. Kanskje en optiker kan hjelpe deg. De holder til på stort sett alle brillebutikker...

På nettet tror jeg det blir vanskelig fordi en dataskjerm ikke gjenspeiler virkeligheten 100 % riktig.
Ministry of Love
sptz's Avatar
FlyingVeeVee og printere er selvsagt ikke oppfunnet... forøvrig tror jeg det ikke har noe og si.
Det er da mange printere som printer ut med feil farge.
Sitat av spetznaz
FlyingVeeVee og printere er selvsagt ikke oppfunnet... forøvrig tror jeg det ikke har noe og si.
Vis hele sitatet...
Oops

Tenkte jo ikke på printere. Heh...

Men uansett. En optiker vil jo sørge for at det hele blir gjort 100 % riktig. Da kan du også få med deg et papir på at du faktisk har 100 % riktig fargesyn (dersom det skjer) Da kan du vise den frem hvis det skulle vise seg å bli noen problemer senere.
Her er det jo en. Det er forøvrig denne testen som brukes overalt, også på sesjon.

Dette kan og også være en kjekk side å se på.
Sist endret av vidder; 24. juni 2005 kl. 15:05.
Ministry of Love
sptz's Avatar
Poenget med og gå til opptikkeren er altså at du kan bevise at du hadde bra fargesyn før du kom inn på opptaket. Men hva skal du med det iom at du må se på de samme bildene og gennomføre alle krava når du kommer på opptaket. Opptaket er til og med gratis, det er ikke optikeren. Så hva med og komme med slike bilder som kan hjelpe darris? jeg har ingen men jeg vet det finnes masse slike.
WTF?
Darris's Avatar
Trådstarter
Takk for url's vidar. Vis jeg strever så klarer jeg å se tallene, men er nokk ikke helt bra nei =(