Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  66 5673
Da er jeg igang med mitt sove system.. Sov 4 timer i natt, og sto opp 2 timer før jeg skulle på jobb. Satt på kaffetraktern å rusla bort på hydron å kjøpte ferskt brød, og lagde froskost.. spiste å så litt på TV, så hadde jeg en treningsøkt på ca 30 minutter før jeg dro på jobb.

Nå er jeg akkurat kommet hjem fra jobb. Har fått fiksa litt her hjemme og sånt.. Nå spørrs det bare om jeg får til å sove. I følge planen min kan jeg enten legge meg nå, eller klokka 19.. Så har en sjangse til om jeg ikke får sove.

Scha
Dag 2.

Jeg merker allerede godt at jeg er i bedre form enn til vanlig. Jeg klarte å få sove 2 timer i går fra klokka 5 til 7 på ettermiddagen. Var våken til klokka ett og satt klokka på 5. Jeg lå å snooza fra 5 til kvart på 6 i morrest, før jeg sto opp, satt på kaffen, tok meg en dusj, og spiste frokost. Både i går og i dag trente jeg bare 15 minutter, men det skal utvides ettervært. Tar det litt med ro i begynnelsen ettersom kroppen min ikke har trent på masse år. Jeg laga meg også matpakke før jeg dro på jobb.

Resten av dagen i dag blir en blanding mellom fredag og vanlig ukedag siden det er fridag i morra. Er litt usikker på hvordan jeg løser det, men tro nok jeg skal prøve å få meg noen timer søvn etter jobb.

For ikke å spamme for mye så skriver jeg en rapport på slutten av uka hvordan det har gått, og hvordan formen/energien min har endrett seg.

Scha
I dag (torsdag) våknet jeg ca. klokken 18:00 etter å ha lagt meg i 22:00-tiden dagen før. Dersom du leter etter bivirkninger, trådstarter, så kan jeg gi deg mine mindre vellykkedeerfaringer her. Grunnen til denne lengre søvnperioden var at misbruk førte til at jeg mistet kontrollen. På Tirsdag denne uka stod jeg opp i seks-tida, og fikk derfor ikke sove før langt på natt som vanlig. Normalt, tekte jeg, så jeg døgna bare. Men natta etterpå skjedde det samme. jeg sov ikke i det hele tatt. Det vil med enkle kalkusjoner si at jeg ikke sov på ca. 42 timer, og ble dermed ganske føkka opp i hodet.
Jeg vet ikke hva som skjer om jeg fortsetter lengre nå, men jeg har en aning om at det vil bli vanskelig å slutte. Så om du leter etter bivirkninger er det bare rett og rimelig å advare deg, men dette kan jo virke forskjellig på alle.. kanskje du klarer å holde full kontroll og eneste bivirkning er at du blir så asosial som det går an
HaZnO's Avatar
Trådstarter
Haha, oioi, artig å se at folk ble ganske keen på dette

Min status for dette prosjektet: Funka ypperlig i 2 uker, merka med en gang at jeg ble mye mer aktiv på skolen, var mye mer opplagt osv, men så er det disse damene som forstyrrer alt da
Var bortreist en uke, og ja, resten sier vel seg selv.. Kunne ikke akkurat fortsette med prosjektet der

Uansett, jeg gjenopptok prosjektet igjen, funka knall, men nå er det russetid, så følte jeg måtte tilpasse meg omverden. Etter russetiden er det tilbake til døgnrytma igjen

Noe av det morsomste med det hele, er at fatter'n trodde jeg hadde blitt kjempe sprek om morra'n osv siden jeg alltid var oppe før han

Og nei, jeg har ikke hatt problem med bivirkninger utenom at jeg blir litt mer asosial, hehe. Ikke det at jeg er noe veldig sosial til vanlig uansett da. Folk i klassa spør meg stadig åssen prosjektet går, og det er vel de som merker lettest (utenom meg selv) når det er brudd på døgnrytma og ikke, utifra hvor jævlig jeg ser ut dagen etter, og ikke minst hvor ofte jeg sovner i timen (noe jeg IKKE gjør ved hjelp av denne døgnrytma).
ulysses: jeg ble så revet med når jeg først begynte

Og jeg må jo ha en plan og følge.
Jeg er veldig stolt
Har levd sånn lenge, men det sosiale går til helvette.
Re-member
Drix's Avatar
Jeg holdt på sånn da jeg tok ex.phil ex.fac, og det funker ganske bra, men det blir mye tull etterhvert. Plutselig er det ting du skal gjøre på dagtid, også får du ikke lagt deg, og når du fucker opp den døgnrytmen der, da er du skikkelig ute å kjører. Endte med et smell når helgene sklei ut, og mandagen ble enda værre en før. Men det funker bra for en periode..
▼ ... over en måned senere ... ▼
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Aiai, jeg savner en rapport, scha. Eller sovnet du da du skrev den?
det går an å sove i 20 min. hver 4 time for resten av livet. mange kjente flinkinger har gjort det for effektivitetens skyld. blandt annet noen av de gamle presidentene i united states of fat-and-dumb-ness
Sitat av ulysses
det går an å sove i 20 min. hver 4 time for resten av livet. mange kjente flinkinger har gjort det for effektivitetens skyld. blandt annet noen av de gamle presidentene i united states of fat-and-dumb-ness
Vis hele sitatet...
Kalles überman-sleepschedule, skal prøves i sommerferien her!


http://www.kuro5hin.org/story/2002/4/15/103358/720
ooh, ubermans sleep schedule har jeg prøvd. det suger.

edit: logg: http://kratskij.goseweb.com/USS/
Sist endret av kratskij; 27. juni 2005 kl. 01:51.
Sitat av kratskij
ooh, ubermans sleep schedule har jeg prøvd. det suger.
Vis hele sitatet...
Haha, stemmer det. Funka ikke så bra for deg?
Sitat av kratskij
ooh, ubermans sleep schedule har jeg prøvd. det suger.

edit: logg: http://kratskij.goseweb.com/USS/
Vis hele sitatet...
Problemet med den er at kroppen trenger de andre søvnstadiene til diverse oppgaver. Det går blant annet utover hukommelsen om man kun får REM-søvn så jeg tror ikke Ubermans sleep schedule er den beste metoden. Selv har jeg testet mye rare metoder gjennom årene(ivrig laner i mine yngre dager). De færreste har funka ettersom jeg ikke har orket å følge dem ordentlig og jeg har endt opp med skikkelig fucked døgnrytme. Nå sover jeg 5-7 timer hver natt og sover halvtime til 1 time mellom 16.00-20.00. Det funker veldig bra for meg og jeg er stort sett veldig opplagt.
Husker da jeg gikk på videregående, da hadde jeg en slik døgnrytme:

Stå opp ca 07:00
Kom hjem fra skolen ca mellom 14:30 og 15:30 og da la jeg meg på sofaen og titta tv ca en times tid før jeg sovna og sov ca 2 timer..
Våkna og la meg rundt 02:00 på nattan igjen.
Var seriøst helt avhengig av å sove etter jeg kom hjem fra skolen, klarte ikke en dritt utover dagen hvis jeg ikke gjorde det. Funka faktisk litt bra.

Etter videregående, da jeg begynte på høgskole (i fjor) så brukte jeg samme døgnrytme, men pga den nye timeplanen så ble alt fucka!
Sto opp ca 09:00
dro på skolen og kom hjem etter 2,5 timer.. Hadde kun 2 timer om dagen (blokkundervisning) pluss halvtime gange fra skolen. Kom hjem, satt en times tid foran maskina og gikk rett til å sove 2-3 timer.. Våkna, og var våken til ca 2-4 på nattan, kom helt ann på om jeg hadde noe å gjøre om nattan.

Etter ca litt under et halv år med dette (rett før juleferien) så pleide jeg brått å våkne 2-3 timer etter jeg hadde sovnet.. Så si hvis jeg la meg klokka 2 hendte det nesten hver natt at jeg våknet klokka 4 eller 5.. Lys våken. Slet lenge med å prøve og sove.. Fikk det ikke til før somregel 5 min før klokka ringte.. Like sur på klokka hver eneste gang.. Så kom juleferien, og seriøst hele ferien ble ødelagt pga døgnrytmen. La meg kanskje 2-4 på nattan, og kunne jo da selvfølgelig sove lenge siden jeg hadde fri, men NEI da, jeg våknet ca 6 om morran hver eneste dag, LYS VÅKEN.. Og da ble jeg selvfølgelig så trøtt utover dagen/kvelden at jeg MÅTTE sove noen timer..

Da jeg begynte på skolen etter juleferien igjen så måtte jeg tvinge meg selv til å legge meg tidligere og IKKE sove etter skolen, noe som var et rent helvete.. Måtte konstant sitte foran pcen HELE dagen for ikke å sovne, kunne ikke se tv eller noe for å holde meg våken!
Men det funket faktisk, og nå har jeg så og si helt grei døgnrytme..
Legger meg litt sent på sommern, men våkner iallefall ikke klokka 6.. Våkner nærmere 14-15

En annen ting, litt offtopic, men det får gå:

Når dere sovner, sover dere da til dere våkner(står opp), eller våkner dere flere ganger i løpet av natten? Kom i diskusjon med folk, og de fleste jeg kjenner sover somregel fra de sovner til de våkner om morran/dagen, alt ettersom..
Mens jeg våkner gjerne opp til 5-8+ ganger om nettene, og da forblir gjerne våken 5-20 min av gangen, meget irriterende! Noen som opplever det samme?

Puh! ble brått mye! :s
Nå som det er sommerferie sover jeg når jeg føler for det. Våknet i går kl 05.00 etter kansje 2 timer søvn, orket ikke å sove mere før jeg ble trøtt så jeg venta til 09.00 og la meg igjen. Sov da til rundt 16.00.

Våkner flere ganger om morgenen fordi jeg er følsom for støy når jeg skal sove. Morgenen = 09 - 12 for da står de andre i huset opp. Hadde det ikke vert for det hadde jeg sovet mye lengre.

Skal stå opp om ca. 4 timer nå så jeg tror jeg legger meg. Kommer til å bli trøtt men det overlever man.

Gammel men intresang tråd .. =)
The Rhymenocerous
polle's Avatar
gled deg til du starter å merke mangelen av lys på kroppen DIGG
Dere som trener om morningen..
Spiser dere før eller etter treningsøkten?

Har lenge hatt det samme i tankene, men har bare blitt med tanken så langt, siden den sosiale biten hos meg gjerne varer til sent utpå kvelden..