Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 785
Jeg var i København i helgen og handlet litt klær. Saken er at når fattern skulle vaske disse idag lurte han på hvorfor en av de tyverialarmene (sånne hvite runde) fortsatt var på. Jeg sverger at jeg IKKE har stjålet noe på denne turen og jeg sjekket og har kviteringer på alle plagg. Så det jeg lurer på er om noen vet hvordan jeg kan fjerne disse uten å herpe plagget helt. Jeg kan jo alltids ¨spørre en butikk om de kan fjerne den, men dette er jeg ikke akkurat så veldig hypp på.

All hjelp / forslag mottas med takk.
om du har kvitering så ville jeg spurt om en i en butikk hadde giddi å gjort det.
men kanskje det er enkelt å ta det av, vet ikke jeg.
Ministry of Love
sptz's Avatar
Om du har kviteringen så kan du vel bare spør i en butikk? forøvrig løste jeg det med en vinkelsliper sist jul. Det var igrunnen litt overkill men en baufil vil også gjøre jobben. Om det da ikke er en av dem ekle med fargestoff i (lite trolig da de ikke er så utbrett). bare ikke kutt i plagget. Hva var det du kjøpte foresten?
Trådstarter
Kjøpte meg en shorts til 900 danske(ja, sosseplagg ) , derfor er jeg hypp på å få den hel.

Ser på kviteringen at det ikke står direkte at det er en shorts, men kun en kode for plagget. Ergo kan jeg ikke direkte bevise at det er det plagget.
Ministry of Love
sptz's Avatar
OK jeg gir igrunnen faen i om du har stjelt den eller ikke. Men ta deg en tur ned i pappsen sin garage eller bod. finn ett verktøy som kan kutte stål og sett i gang..
har opplevd noe liknende selv, da var det en fyr jeg kjenner som stod i kassa og vi skravla såpass mye at han glemte å ta den av. Heldigvis gikk ikke alarmen, og jeg fikk den av med en tang når jeg kom hjem.
Tror det er en form for magnet som ligger inni der, fordi de avmagnetiserer den greia på butikken slik at den detter av. :P Tror værtfall det er noe slikt de gjør.
Sitat av nPulz
Tror det er en form for magnet som ligger inni der, fordi de avmagnetiserer den greia på butikken slik at den detter av. :P Tror værtfall det er noe slikt de gjør.
Vis hele sitatet...
Det er en teknisk anretning som fungerer på den måten at piggen på den ene delen blir kilt fast inni den andre delen. Når butikkpersonalet putter alarmen ned i det hullet på disken for å få den av, er det en sterk magnet som trekker i metallet som kiler fast piggen slik at man lett kan dra alarmen fra hverandre.

Så har du en sterk magnet kan du prøve dette.
(ha meg unnskylt den rotete skrivingen, klokken er nesten halv fem)