Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  48 3842
Hei! I morgen drar klassen vår på klassetur til Oslo, men vi har ikke akkurat de største planene over hva vi skal finne på... Noen som har noe funny shit vi kunne gjort for å få dagene til å gå? Blir litt kjipt å sitte inne på Haraldsheimen hele helga.
Gå og shoppe i KarlJohan,Oslo City og Byporten...Eller hvis du er over 18 ta og sette deg på Aker brygge og ta deg en pils...
Nå vet jeg ikke om klassen din er så interessert i sånt, men jeg ville tatt meg en tur på noen muséer o.l. Spesielt hvis jeg hadde funnet et krigsminnemuseum av et eller annet slag.
Tusenfryd?
Konsert eller noe sånt?
Hva med en tur innom Apple-senteret?
se hvor mange ganger dere klarer og ta heisen i oslo plaza
Vi var på klassetur til Oslo i dag faktisk.. var på holmekollen og vanket en stund på karl johan, oslocity osv. Artig nok, men blir grundig lei.
mainer's Avatar
Trådstarter
Skal på karl Johan, nrk og shoppe...
Sitat av Octavarium
Hva med en tur innom Apple-senteret?
Vis hele sitatet...
Der sa du det.

Sitat av Bobben
Vi var på klassetur til Oslo i dag faktisk.. var på holmekollen og vanket en stund på karl johan, oslocity osv. Artig nok, men blir grundig lei.
Vis hele sitatet...
Uæææ, Holmenkollen. Jeg har høydeskrekk og ble så svimmel der at jeg måtte legge meg ned.
Da jeg var i Oslo sist gjorde vi følgende:
shoppet, spiste på diverse sjapper/kafeer, sjekket ut nattelivet, drakk utepils og spilte kort, spiste is i parken, tuslet rundt å gjorde oss kjent. Skulle også på piercing/tatoveringsmesse men den fant vi ikke fram til Ellers vurderte vi tivoli +++

Masse å finne på egentlig. Sjekk litt opp i hva som foregår.. Her i Bergen har vi en gratisavis (utgitt av BT) hvor det står litt om hva som skjer de forskjellige dagene i uken (konserter, kunstutstillinger, messer, osv). Godt mulig de har noe lignende i Oslo også. Ganske genialt
Sist endret av Yuna; 8. juni 2005 kl. 22:50.
Hjemmefront m. er veldig fint.
Stiligt. Vi skal på klassetur til Oslo Tirsdag neste uke. Rett etter muntlig eksamen. Eneste vi skal gjøre som jeg vet om er å gå på tusenfryd og bo på en forbanna campingplass. 10.kl, så det blir vel ikke så mye "utepils på kaia"
Sjekk om det er noen interessante konserter der mens dere er i byen, musikksjapper, slappe av, Tusenfryd og kanskje en tur til... tja, det du måtte ha interesse for. Stor by med mange muligheter.
Bare vær forsiktig med hvor du går! Jeg gikk i fella da jeg gikk rundt og vaste da jeg var fyllesyk og i 30varmegrader. Før du vet ordet av det vet du ikke hvor du er, og du går rundt et hjørne hvor det står en gjeng lettkledde jenter og spør om du vil pule en baby!

Pass opp for hvor du går!
Det museet på frogner\tøyen (husker dårlig), er ganske interessant. Masse utstoppede dyr.
Nå er det et par år siden jeg var der, og var kanskje litt mer interessert i dyr da; men skader neppe å ta turen dit. :P

Spiderman burde være et mål ^^
Tror det ligger i Dronningens gate. En av de gatene som krysser Karl Johan i alle fall.
Stikk innom blitz å spis lunch. Billigbillig, og man er garantert en spesiell opplevelse Masse hyggelige folk der.
Jeg er i fra Klepp, altså rett utenfor Stavanger. Men er det ikke en 3D-kino på Aker-brygge? Hadde i hvertfall vært en flott opplevelse, synes jeg!
Det du også MÅ gjøre er og spise en billig burger på JAFS og se på alle knarkerne som står utenfor 7 eleven
Sitat av soetnos@dANI
Jeg er i fra Klepp, altså rett utenfor Stavanger. Men er det ikke en 3D-kino på Aker-brygge? Hadde i hvertfall vært en flott opplevelse, synes jeg!
Vis hele sitatet...
IMAX kinoen er nok lagt ned
Kommer litt ann på hvilke intresser man har osv.
Men Frognerparken, slottet og Karl Johan er jo obligatorisk.
Aktuelt kan jo også botanisk hage, teknisk museum, Ullevål stadion, Blindern være.
Send en pm til meg hvis du lurer på noe!
IMAX ja.. Da skjønner dere hvor lite jeg er oppdatert Men å gå i Karl-Johan er jo kult da! Det merker du på lommeboka, believe me
tikk innom blitz å spis lunch. Billigbillig, og man er garantert en spesiell opplevelse
Vis hele sitatet...
Kommer litt ann på dagshumøret til et par av... originalene...

Men kanskje du kunne si noe om musikksmak, interesser ol, så det hadde blitt enklere å foreslå noe?
Så kanskje du får en litt bedre opplevelse enn å stirre på narkomane, som noen foreslo..
Tror neppe jeg hadde sittet å stirret på narkiser, hvis jeg hadde vært i Oslo Men, som Pinh34d sier. Si hva som er interessant.
Avalon: En gate som krysser Karl Johan
Blitz: hakke peiling
Freia fabrikken: har ikke peiling hvor.Du kan faktisk som gruppe organisere tur til hvis du ringer inn og spørr. Så har du
Burger King: midt i karl johan
Big horn Steak house: Aker brygge. Knall mat til stiv pris.
Spirdermann: en plass rundt karl johan.
En Revy er morsomt hvis det er plass da. Aker brygge hvis jeg ikke husker helt feil.

Du reiste en dag for seint til og gå glipp av konserten.
Har vert på Haraldsheimen selv.
Egentlig ganske koslig der, men dassen tettet seg litt lett der.
En ting som er kjekt å vite:
Det er en koslig liten kiosk et par hundre meter unna som er åpen til rundt 23:00.
Du bare går bortover mot fotballbanen og fortsetter.
Hvis du går enda lenger kommer du til en butikk. Den er bare åpen til 8, men de har litt bakevarer som du kan fylle magen med.
Anbefales at du kjøper med deg rundtstykker fra butikken og legger den i fryseren.
Frokosten er ikke så god at det gjør noe.

Men ang osloturen:
Da vi var i Oslo var vi på nrk-huset(husker ikke hva det heter) og traff på team antonsen.
Utrolig morsomt. Ring til nrk og spør om noe lignendes.
Jeg husker ingenting fra da jeg var på klassetur til Oslo

Hvor skal dere bo hen? Vi bodde på noe som het Cochs Pensjonat rett bak Slottsparken. Sentralt og billig med eget bad på hvert rom. Nok av morsomme utesteder i Oslo også. Husker ikke navn for jeg ble guidet av noen som var mer kjent, men ut må dere.
Du er min venn
niigu's Avatar
Dra på vorspiel hos bazzisten (Gilgamesj)?
Jeg vil anbefale å oppsøke den mest lugubre kebabsjappa, bestille seg en kebab... Betale med 500lapp og oppleve å bli ranet av han som jobber der og to kamerater 20min etterpå. (sann historie)
mainer's Avatar
Trådstarter
Vi er nettopp ferdig med muntlig eksamen... (10 klasse) Drar klokken 16.00 i dag. Det er forresten ikke noe å se på på Ullevål stadion før søndag, da Lyn møter enga. Tipper jeg kommer til å gå opp 5 kilo på turen pga. mcdonalds, burger king og all annen junk food. Eneste fast food kjeden vi har i levanger er Big Bite


Edit: Tror folk ville dra på Nightwish konsert i spektrum. Har hørt mye rart om haraldsheimen fra andre som har vært der før... Kommer ikke fram før ved midnatt i kveld, men i morgen blir det besøk på nrk og et museum (husker ikke hvilket).
Sist endret av mainer; 9. juni 2005 kl. 08:15.
Sitat av niigu
Dra på vorspiel hos bazzisten (Gilgamesj)?
Vis hele sitatet...
Vorspiel? Nei, det har vi ikke sett.
Sitat av mainer
Har hørt mye rart om haraldsheimen fra andre som har vært der før... Kommer ikke fram før ved midnatt i kveld, men i morgen blir det besøk på nrk og et museum (husker ikke hvilket).
Vis hele sitatet...
Hehe, jeg var der en gang før, rundt juletider. Og da var det stort sett bare innvandrere og fulle svensker der. Vi ble sittende å vorse i TV-stuen
Hvorfor får dere bare dra til Oslo? Min egen klasse, og igrunn alle andre jeg kjenner, har reist til utlandet. Sikkert greit med Oslo liksom, er ikke det. Men bare lurte på hvorfor..?
mainer's Avatar
Trådstarter
Sitat av ZuPrEmE
Hvorfor får dere bare dra til Oslo? Min egen klasse, og igrunn alle andre jeg kjenner, har reist til utlandet. Sikkert greit med Oslo liksom, er ikke det. Men bare lurte på hvorfor..?
Vis hele sitatet...
Fordi vi ikke har mer penger...
Haraldsheimen ligger rett ved meg. Så en skoleklasse med sekker og stæsj på trikkeholdeplassen ved 10-tida i dag(grefsen stadion). De hadde en ugjennkjennelig dialekt. Det var vel ikke dere?
Sitat av thomaseh
se hvor mange ganger dere klarer og ta heisen i oslo plaza
Vis hele sitatet...
den prøvde vi og prøvde på sas hotellet, ble stoppa i trappa av noen STORE vakter. så kanskje litt dumt ut med 14 gutter inn på ett hotell som det. men vi ville jo bare prøve heisen, dårlig gjort av dem å kaste oss ut.
men vi fant en liten heis et annet sted i slutten av gågata ved tanum! :P den går bare tre etasjer, men grei nok for det.. hehe

EDIT: greide å skrive litt skrivefeil.
Sist endret av zeronz; 10. juni 2005 kl. 12:18.
Teknisk museum er ganske stilig, jallefall som jeg husker det. Meget intresant. Noen som vet hvor det ligger? Skal til Oslo selv den 28. juni - Iron Maiden Baby hehe
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Hvis det er fint vær så anbefales en rusletur på Aker Brygge og en runde på Akershus Festning, fine steder. Gjerne få en omvisning på Festingen, det er helt rått hvis du har litt interesse for historie osv..
mainer's Avatar
Trådstarter
Sitat av Pinh34d
Haraldsheimen ligger rett ved meg. Så en skoleklasse med sekker og stæsj på trikkeholdeplassen ved 10-tida i dag(grefsen stadion). De hadde en ugjennkjennelig dialekt. Det var vel ikke dere?
Vis hele sitatet...

Haha.. Det kunne vært oss. trønder dialekt!

Alle hadde ikke med sekker, nei. Ikke skolesekker vaffal...



Edit: Jeg og Hogwarts fra forumet har funnet oss godt til rette på en internettcafe i storgata.
Sist endret av mainer; 10. juni 2005 kl. 18:20.
Sitat av Pinh34d
Haraldsheimen ligger rett ved meg. Så en skoleklasse med sekker og stæsj på trikkeholdeplassen ved 10-tida i dag(grefsen stadion). De hadde en ugjennkjennelig dialekt. Det var vel ikke dere?
Vis hele sitatet...
Var det du som var han nesten skalla fyren som satt på benken der ?

Edit: No Offence
Sist endret av Sambadelight; 10. juni 2005 kl. 18:30.
jeg kjenner pinh34d, og det er nok ham ja
For de som snakker om å ta heisen på Oslo Plaza. Det greier man ikke selv om man ikke blir stoppet av vakter. Det er kun for de som bor på hotellet og man må ha ett keycard for å åpne den.. Men seff, er man slu nok greier man det ;P
Sitat av Luric
Blitz: hakke peiling
Spirdermann: en plass rundt karl johan.
Vis hele sitatet...
Blitz: Pilestredet
Spiderman: Kirkegata, krysser Karl Johan

Sitat av ZuPrEmE
For de som snakker om å ta heisen på Oslo Plaza. Det greier man ikke selv om man ikke blir stoppet av vakter. Det er kun for de som bor på hotellet og man må ha ett keycard for å åpne den.. Men seff, er man slu nok greier man det ;P
Vis hele sitatet...
Hvordan? Har lenge drømt om dette, og det hadde jo vært perfekt for sightseende Oslo-besøkende som kommer fra mindre urbane hjemsteder
Var det du som var han nesten skalla fyren som satt på benken der ?
Vis hele sitatet...
Litt forskjell på skalla og skinna, men men
De eneste jeg beit merke på var hu svartmetalleren, og han med alt stålet i trynet.
Da tror jeg du beit merke på noen andre. Men, er sant at vi var der kl 10
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Ta en sprøyte på plata
Sitat av ZuPrEmE
For de som snakker om å ta heisen på Oslo Plaza. Det greier man ikke selv om man ikke blir stoppet av vakter. Det er kun for de som bor på hotellet og man må ha ett keycard for å åpne den.. Men seff, er man slu nok greier man det ;P
Vis hele sitatet...
vi hadde null peiling når vi kom der, gikk bare opp en av de store trappene rett innen for døra på venstre side når du kommer inn..
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hiver inn en post her i steden for å lage ny topic
Jeg og familien skal til Oslo fredagen i neste uke å hente bil. Så vi skal da ta hele lørdagen i Oslo-by. Og det er spesielt en plass jeg har lyst å stikke innom, og det er Spiderman.
Så jeg har et par spørsmål.
- Er det noen som kunne gitt meg eksakt adresse på Spiderman-sjappa?
- Også nevnte noen en butikk som heter Avalon, hva er dette slags butikk? Og adressen på den er?

Takk for hjelpa.
dANI-
Sitat av soetnos@dANI
Hiver inn en post her i steden for å lage ny topic

- Er det noen som kunne gitt meg eksakt adresse på Spiderman-sjappa?
- Også nevnte noen en butikk som heter Avalon, hva er dette slags butikk? Og adressen på den er?
Vis hele sitatet...
http://www.avalon.no/

http://www.gulesider.no/gsi/tolink.d...3ZFQ7&spraak=1

http://www.gulesider.no/gsi/tolink.d...269FU&spraak=1

http://www.gulesider.no/gsi/tolink.d...1XDGU&spraak=1

Var dette egentlig så vanskelig å finne ut selv, når du tenker litt etter?
Supert med adressene Don! Takk

Avalon: Er det den butikken med all slags Star Wars, kniver, sverd og slike ting?