Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1307
Hvordan er det mulig å få seg skjult nummer på mobilen?

Jeg har snakket med politiet og de sa at de bare kunne hjelpe hvis det var Kontakt -og besøksforbud inni bilde.

Men hvordan kan jeg skaffe meg et nummer slik at folk ikke kan spore meg til den mobilen, ved hjelp av Opplysningen eller noe?

Akkurat nå så står jeg blank på det spørsmålet. Så det trengs litt hjelp.

Telefon-terror er ikke kjekt i noen anledning. Så det hadde vært topp om det hadde fantes et smutthull..

Takk.
dANI-
ring telenor og be om å få det, det koster vel 20kr i måneden eller noe. Vi har det på hjemmetelefonen, og man finner ikke nummeret vårt på opplysningen eller noe..
med hustelefon hos telenor kan man ringe kundeservicen dere's og be om hemmelig og skjult nr mot en liten sum penger..

burde vel gå med mobiltelefon også ?
Har det selv på mobiltelefonen. Bare ringte til telenor når jeg tegna abbonementet og sa at jeg ville ha hemmelig nr.
Betaler ikke noe ekstra for det i måneden.
Nå er det jo litt forskjell på å ha et hemmelig nummer i den form at det ikke står oppført i offentlige kataloger (og ikke vist på nummerviser), og den form at det ikke er bundet opp mot noe navn i det heletatt. Det kommer ann på hvem nummeret skal være hemmelig for.

Den første typen kan nok telenor hjelpe deg med, men den andre blir litt vanskeligere da det idag er påbudt ( ny lov nylig ) å ha alle abbonement og kontaktkort knyttet mot en identitet.
Ja, stemmer Micro.

Det som er planen er å skaffe seg et skjult nummer slik faren min ikke kan få tak i meg. Han har jo det nummeret jeg har nå. Men om jeg kunne skaffet meg en ny mobil med nytt nummer. Et nummer som han ikke kan finne noen plass med uten at noen forteller det til han. Så får jeg fred på den fronten liksom... If you catch my drift
Da skal det ikke være noe problem å få telenor ( eller operatøren ) til å la være å distribuere nummeret ditt... Alternativt kan du få en kamerat eller lignende til å tegne abbonementet...
eller du signere et nytt kontakt kort under falsk navn. de sjekker vel neppe etter folkeregisteret nå heller, da access til folkeregisteret koster penger etter hva jeg husker
Jo, psych|com, det er nettopp det de er pålagt etter den nye loven.
Jeg har skjult nr. Du finner ikke mitt nr hvis du søker etter det, og jeg har netcom
Jo, de skal ha personnummer under kjøp av mobil. Men ja, som dere sier. Hadde ikke vært dumt hvis en kompis kunne "kjøpt" den for meg. Skal høre med Telenor først

Takk for hjelpa!
dANI-
Ja, man sjekker folkeregistret når man registrerer kontantkort

Nei, det er ikke noe problem å få seg hemmelig nummer (enda mindre problem om man bare vil være skjult fra opplysningsregistrene). Skal man kun være skjult fra 1881 osv er det bare å si ifra til operatøren om dette, skal nummeret være hemmelig koster dette litt spenn, og all kontakt med din operatør må skje skriftlig
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Ut i fra posten du hadde om deg og faren din så kan ikke jeg se problemet med å skaffe deg skjult nummer. Har du tatt å forklart hele saken til politiet? Du trenger ikke å være redd for at dem skal gjøre noe uten at du ber dem gjøre noe med faren din.

(Min mening er at dette alltid har vært en politisak, men så kan sikkert ikke jeg heller helt sette meg inn i din situasjon)
Deezire: Jo, jeg og moren min var hos politiet idag. Politi-betjenten forstod meg fullt og helt ut. Og han skal ta saken videre, han skal se hva hvilke muligheter/begrensninger vi har. Deretter skulle han ringe så fort så mulig. Så jeg får se hva det blir til. Men det er helt klart en politi-sak. Og dersom det skulle ende med masse styr. Så vil jeg gjerne ha et skjult nummer slik at han kan slutte å terrorisere meg. Han ringer ikke hjem her..

Men det hadde hjulpet på min egen selvtillit med et skjult nummer. Slik at jeg kan slippe å gå rundt med en form for angst og frykt for at han skal ringe eller få tak i meg. Men kommer han med nye trussler på SMS f.eks. Så drar jeg rett til politiet med en gang. Til jeg vinner saken mot han med et brev -og besøksforbud. Husker ikke helt hva det heter. Men det er bare 10-11mnd til jeg er myndig, og da har han ikke noe han skulle ha sagt.
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Uansett hvordan dette ender så får du stå på!