Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 976
Har stått på Imovane 7,5 mg i 1 år og 6 måneder snart. Føler at jeg får mindre sexlyst av de og problemer med å komme. Minner litt om bivirkninger jeg fikk av antidepresiva for mange år siden. I tillegg så føler jeg ikke at søvnen er av særlig god kvalitet. Vurderer å be om bytte til Stilnoct. Jeg bruker ingen andre medisiner eller rusmidler. Andre som har noe erfaring med dette?
Er du sikker på at det er Imovane'n som gir deg redusert sexlyst, og hvordan er du sikker på det? Det er utallige faktorer som påvirker sexlysten (både fysisk og psykisk).

Ellers ville jeg tatt opp med legen angående lav sexlyst. Vi på freak kommer bare til å komme med masse rare gjetninger.
Fordi det begynte ett par dager etter at jeg begynte på Imovane. Alle blodprøver er tipp topp. Testosteron også.
Sitat av FriFugl Vis innlegg
Fordi det begynte ett par dager etter at jeg begynte på Imovane. Alle blodprøver er tipp topp. Testosteron også.
Vis hele sitatet...
Jeg har brukt imovane daglig i flere år og har ingen av disse bivirkningene.
Fasit får du om står av medisinen en periode så ser du om det endrer seg tilbake. Eller ikke.
Søvnproblemer kan være påvirkningen i seg selv, eller de underliggende årsakene til at du har søvnproblemer kan være det.
Leste nettopp i Felleskatalogen. Står oppført som sjelden bivirkning. Typisk meg i så tilfelle å få de sjeldne bivirningene. Er veldig sensitiv når det kommer til ad sånt. Mange legemidler jeg ikke tåler i det hele tatt. Egentlig like greit. Tenkte å prøve å gå av innsovningsmedisin til våren uansett. Kanskje jeg bytter til Stilnoct frem til det.
Notorisk for den super gode ettersmaken dette preparatet gir
Sitat av Candiru Vis innlegg
Notorisk for den super gode ettersmaken dette preparatet gir
Vis hele sitatet...
Den ga seg tilslutt hos meg. Nå kjenner jeg ingenting av den. Brukte å få det om morgenen men bortevekk nå. Synes det er en grei pris å betale for ei natt med søvn.
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Den ga seg tilslutt hos meg. Nå kjenner jeg ingenting av den. Brukte å få det om morgenen men bortevekk nå. Synes det er en grei pris å betale for ei natt med søvn.
Vis hele sitatet...
Toleranseutvikling også tilfeldigvis?

Jeg har slitt kraftig med søvn siden jeg var 15, er nå 30. Noe av det mest provoserende er folk med, tja "søvnproblemer" som klager over denne ettersmaken.

Har du virkelig søvnproblemer så gir du så langt faen av denne smaken som det kommer, og hadde jeg vært lege hadde jeg umiddelbart terminert alle resepter for vedkommende for alltid.
Sitat av Candiru Vis innlegg
Toleranseutvikling også tilfeldigvis?

Jeg har slitt kraftig med søvn siden jeg var 15, er nå 30. Noe av det mest provoserende er folk med, tja "søvnproblemer" som klager over denne ettersmaken.

Har du virkelig søvnproblemer så gir du så langt faen av denne smaken som det kommer, og hadde jeg vært lege hadde jeg umiddelbart terminert alle resepter for vedkommende for alltid.
Vis hele sitatet...
Ikke plaget med særlig toleranseutvikling nei. Tar jeg dosen til samme tid hver dag er den nesten ut av kroppen pga kort halveringstid. I perioder har jeg brukt 7.5mg over lengre tid men noen dager bare halvparten.
I starten ble jeg litt sløva ned men selv om jeg ikke blir det særlig lengre har jeg fortsatt effekt.
Sitat av Candiru Vis innlegg
Toleranseutvikling også tilfeldigvis?

Har du virkelig søvnproblemer så gir du så langt faen av denne smaken som det kommer, og hadde jeg vært lege hadde jeg umiddelbart terminert alle resepter for vedkommende for alltid.
Vis hele sitatet...
Det går jo an å ha to tanker i hodet på en gang. Man kan hate ettersmaken av imovane samtidig som man har søvnproblemer.
Jeg er nødt til å bruke sovemedisin for å få sove i det hele tatt, men jeg hatet ettersmaken også, samtidig hadde jeg ikke så mye valg siden jeg måtte ha litt søvn
Sitat av Fraktalist Vis innlegg
Det går jo an å ha to tanker i hodet på en gang. Man kan hate ettersmaken av imovane samtidig som man har søvnproblemer.
Jeg er nødt til å bruke sovemedisin for å få sove i det hele tatt, men jeg hatet ettersmaken også, samtidig hadde jeg ikke så mye valg siden jeg måtte ha litt søvn
Vis hele sitatet...
Hvis det er så ubeskrivelig jævlig for deg så har du to effektive alternativer jeg kan nevne: Zolpidem, nitrazepam. Så slipper du den ulidelige ettersmaken
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Ba om bytte til stilnoct selv da jeg fikk så forjævlig utslag på den velkjente Imovane-"metall-smaken". Ikke no problem det, bare sa jeg visste det var et preparat som begynte med Zol, men at jeg hadde fått forsøke en sånn av en venn som sa de var tilsvarende effekt, altså innsovning og at jeg på dette preparatet ikke opplevde noen ubehagelige bivirkninger.
Alle benzodiazepiner og benzolignende stoffer gir mindre sexlyst. Iallefall hos meg. Tror ikke du vil ha mer hell med Stilnoct.
Hvorfor skal du uansett trenge å ha sexlyst på kvelden når du skal sove?