Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 15916
Jeg har aldri prøvd kokain før. Prøvd speed i moderate mengder et par ganger før. Tenkte å lage en kjapp rapport her.

Sitter igjen med en blodig femtilapp jeg har brukt til å sniffe. Var aleine i Oslo, siste kvelden. Kompisen min jeg hadde tenkt å møte uteble. Blir småfull, nektet adgang et par steder, kommer inn et par andre steder. Kommer i snakk med en amerikaner.

På veien tilbake møter jeg en utenlansk utseende fyr. Han har aldri hørt om benzo. Faen. Men kola har han. Kjøper litt bare for å ha prøvd det, til blodpris. Plaget med innpaknigen. Skuffings. Drar ut igjen og finner litt mer. Straight from Colombia my ass.

Klokka er 06:12, jeg har et fly å rekke kl. 09:00. Fikk testet kolaen aleine på hotellrommet. Nå sitter jeg igjen littegrann mer våken enn jeg var, fremdeles halvveis dobbeltsyn etter en for mye øl. Sitter også igjen med en femtilapp som bærer preg av å ha blitt snortet gjennom, blodflekker til tusen. Kommer det til å bli merket i sikkerhetskontrollen? Bør jeg hive femtilappen i søpla? I alt må jeg si at kolaen skuffet. Kanskjer det ikke annet å vente når man kjøper fra en tilfeldig fyr på Karl Johan. Joda. Litt våken ble jeg. Men noe rush fikk jeg ikke. Må si jeg, til tross for bare å ha testet et par ganger, foretrekker speed. Varer lengre, mikser bedre med alkohol. På speed føler jeg meg edru selv om jeg ikke er det. Nå sitter jeg igjen med et hotellrom som må renses fra alle spor av illegitim aktivitet.

Er dette alt kokain har å by p?. Har tilbrakt tiden med å chatte med ei gammel studievenninne på facebook, that's it. Litt mer pratsom ble jeg nok, og da jeg vandret rundt i Karl Johan på kola var plutselig bouncerne mye mer åpne for å slippe meg inn en da jeg var litt for full. Men detta var dyre og kjedelige greier.

Ett gram, du liksom. Enten er jeg en hund etter kola, eller så betalte jeg blodpris for mindre enn et gram. Uansett, dette var skuffende greier. Jeg er ikke i Colombia, har bare tilgang på den dritten som finnes i Norge.

Er dette en typisk kola-opplevelse i Norge, eller det bare jeg som har fått slappe greier? Andre erfaringer?

I det minste greier jeg å dra en all-nighter, siden jeg må opp tidlig i morra uansett.
titegn

se vedlegg
Sist endret av panopticon; 31. mars 2014 kl. 06:35.
Etter min erfaring så er kokain vanvittig oppskrytt. Jeg har ikke handlet det på gata av utlendinger, og det anbefaler jeg deg å ikke gjøre da du etter all sannsynlighet får dårlig kvalitet. Jeg har testet to ganger, av ren nysgjerrighet, men har samme erfaring som deg, mer eller mindre. Dyr og dårlig amfetamin Jeg har ikke mye erfaring med noen av delene, siden jeg vet at begge er "usunne", og når jeg i tillegg ikke liker rusen så er det en no-brainer for min del.

Du betalte nok blodpris for mindre enn et gram Som sagt, hold deg til norske dealere som du helst har et eller annet forhold til. Dette har ikke noe med rasisme å gjøre, men har hørt om folk som har kjøpt "et gram hasj" og veid det til 0.5 flere ganger, og tilsvarende. En du "kjenner" vil ikke lure deg på samme måten fordi han vet at du kan komme tilbake, eventuelt aldri komme tilbake....

Uansett, vet at mange "elsker" dette stoffet, men de to gangene jeg har prøvd det har det vært samme opplevelse, og en skuffelse. Men igjen; jeg liker ikke dopamin-stimulanter generelt, så jeg er kanskje ikke rette personen til å svare..

Jeg aner ikke hva du har prøvd og ikke prøvd, men mine favoritter er enten serotonin-agonister (LSD etc.) eller de frigjør serotonin (f.eks MDMA, "amfetamin" for serotonin). De har MYE mer å by på i mine øyne
Kokain er det dårligste og mest oppskrytte rusmiddelet jeg har vært borte i. Hadde ikke tatt det om jeg fikk det gratis engang. Selv med alkohol som mange sier gjør det bedre er det helt elendig, men folk reagerer vel forskjellig på det. Trodde jeg bare hadde fått tak i elendige greier (selv om det var kjøpt av en person med veldig godt rykte), så jeg ga resten til en med en del erfaring og han sa det var dritbra. Konklusjonen er at for svært mange synes kokain gir en elendig rus, og hvis du gjør et googlesøk finner du nesten flere som sier det er oppskrytt enn folk som digger det.
Faen, var altfor full og høy da jeg skreiv dette. Kommer tilbake med litt mer, og litt mer velformulert, forhåpentligvis. Men hovedpoenget er det samme: er det virkelig så dårlig som jeg opplevde det? Er det god kola å oppdrive i Norge, har jeg bare hatt uflaks?

Ville aldri handla på gata om det ikke var for at jeg var på besøk i en by jeg ikke kjenner, hadde null kontakter og hadde egentlig ikke planer om å teste engang. Men nå bodde jeg femti meer fra Karl Johan, og i seine nattestimer fantes det dealere (av noe laber kvalitet) der, og jeg var full, så jeg tenkte hva faen, jeg slår til.

Fins sikkert injurierende EXIF-data i bildene også, men de er da bare "illustrasjonsbilder", vel?
Sist endret av panopticon; 31. mars 2014 kl. 11:23.
Sitat av panopticon Vis innlegg
Faen, var altfor full og høy da jeg skreiv dette. Kommer tilbake med litt mer, og litt mer velformulert, forhåpentligvis. Men hovedpoenget er det samme: er det virkelig så dårlig som jeg opplevde det? Er det god kola å oppdrive i Norge, har jeg bare hatt uflaks?

Ville aldri handla på gata om det ikke var for at jeg var på besøk i en by jeg ikke kjenner, hadde null kontakter og hadde egentlig ikke planer om å teste engang. Men nå bodde jeg femti meer fra Karl Johan, og i seine nattestimer fantes det dealere (av noe laber kvalitet) der, og jeg var full, så jeg tenkte hva faen, jeg slår til.

Fins sikkert injurierende EXIF-data i bildene også, men de er da bare "illustrasjonsbilder", vel?
Vis hele sitatet...
Haha, det er bare illustrasjonsbilder og alt som skrives her er oppspinn uansett

Uansett, om det hadde vært slik at du hadde prøvd dette, så er både jeg og han under meg, og tydeligvis han som har gitt KP enig i at cola i Norge er oppskrytt. Jeg har i teorien prøvd to ganger, og begge ganger var fra meget robuste kilder, den ene gangen fikk jeg høre av selger (på kompisvis) at denne var så bra at han vurderte å begynne på igjen (han hadde tidligere et kanskje litt høyt forbruk og sluttet). Alt annet jeg fikk fra denne kilden var topp kvalitet, så jeg har ingen grunn til å betvile at dette var gode saker etter norsk standard, men for meg var det totalt antiklimaks. Siden det er et hvitt pulver er det jo utrolig lett å putte inn cuts, og uten MS-GC er det umulig å bestemme renheten, men han var dreven og mente at dette var "skikkelig bra saker".

For min del er det litt som alkohol uten fyllesyke og svimmelhet, så det har jo en effekt, bare ikke i nærheten av så bra som noen skal ha det til å være. Jeg hadde helt sikkert ikke blitt så skuffet om jeg ikke hadde såpass høye forventninger til dette. I min bok er dopamin-stimulanter ikke noe å rope hurra for, men hver sin smak...

En ironisk ting med kokain som jeg kom til å tenke på da jeg så femtilappen med blod på, er at jeg så en britisk dokumentar en gang om en som hadde fått ødelagt neseveggen på grunn av overdreven bruk, og under operasjonen brukte de nettopp kokain som lokalbedøvelse på grunn av at det trekker sammen blodkar og er bedøvende. De siste fire årene har det blitt brukt over 4 kg kokain på norske sykehus, og jeg regner med at hvis du klarer å få kloa i noe av dette, så får du bra kvalitet

Tillegg:

Bilder av litt bakepulver og en femtilapp med ketsjup på er nok ikke noe problem heller, men til neste gang må du ha med deg en tusenlapp.. en krøllete femtilapp er ikke "riktig" seddel
Sist endret av Antagonist; 31. mars 2014 kl. 11:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har tatt kola en del ganger, og må si meg enig i din store skuffelse. Har tatt bra kola óg. Eneste som skjer er at du blir veldig stimulert og pratesjuk, holder konstant øyekontakt, vil ha ordet hele tiden. Kan kanskje sammenlignes med speed, bare at effekten avtar veldig fort. VELDIG fort

Tullete å holde på med dersom man ikke har råd til å ha en tusenlapp liggendes kun til snorting. Rikmannsdopet, så usunt at man kan risikere å blakke seg helt på ei uke!
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Ordentlig god kokain som du får i Sør-Amerika og Spania er MYE bedre enn den gjennomsnitts-greiene man får her oppe - pga at det må gå gjennom veldig mange ledd, blir kuttet mange ganger veit dere.

Kokainen i Spania (pga at *ikke* er mange ledd mellom Spania og søramerikanske land, pga sjøveien) og i f.eks Brasil eller Colombia er mye renere - og biigere, og gir en mye sterkere følelse av det du beskriver.
DESSUTEN, så skal en helst ta kokain generelt, og spesielt dårlig kokain, sammen med alkohol. Appåtil varer kola-effekten dobbelt så lenge hvis du har drukket i tillegg, typisk over én time.

Tilslutt, jeg forstår godt at du er skuffet, men vit også at det er mye lettere å få dårlig kvalitet enn god kvalitet her oppe i nord-Europa. Kola er jo er tross alt mye "smoothere" stoff enn amfetamin på mange måter, men som sagt så utvannes stoffet mange ganger før det kommer i hendene på en bruker i Oslo f.eks.
Synd men sånn er det.
Sist endret av aeon_illuminate; 31. mars 2014 kl. 16:40.
Kokain er noe som blir bedre med tiden, og ikke minst sammen med andre, bare tull å ruse seg på alene.
Det at kokain i Norge er så dårlig tror jeg bare er tull, alt du kjøper på gata er som regel dårlig, men gjenomsnittlig kokain
i Norge er helt ålreit, ihvertfall det jeg har erfart.

''i 2002 gjennomsnittlig høy renhet, med fra 28 % i Estland til 68 % i Den tsjekkiske republikk og Norge.''
- http://ar2004.emcdda.europa.eu/no/page064-no.html

Riktignok endel år siden, men prisen har gått ned og kvaliteten opp, ihvertfall i mitt miljø.
Sist endret av wintip; 31. mars 2014 kl. 17:31.
Ok, nå er jeg såpass klar at jeg kan skrive ned denne bedrøvelige historien i en litt bedre, men likevel sann versjon.

Det hadde seg altså slik at jeg begikk meg fra småbyen min i Nord-Norge som er såpass liten at det ble hurrarop da det ble direkterute til Oslo et par ganger i uka. Delvis for å ta en ferie fra den helvetes plassen og delvis for å møte en kompis som bor i hovedstaden. Denne karen var ute med arbeidskamerater fredag, greit nok, men så var han fyllesjuk og eller opptatt mer eller mindre hele helga, så jeg fikk aldri møtt ham.

Uansett, for å hoppe over alt turiststyret og kebaben jeg spiste og komme til rusens kjerne. Siste kveld satt jeg alene på hotellet, som altså lå i ei sidegate femti meter fra Karl Johan. Hadde et fly å rekke klokka ni, men jeg ville ikke legge meg tidlig og gå glipp av storbyen helt heller, siden det nok blir lenge til neste gang jeg drar. Det endre opp med at jeg drakk noen øl på hotellet, samt hev i meg et par Stesolid oppå Lyrica, som jeg tar hver dag. Altså en skikkelig GABA-cocktail som enkelt gjorde at jeg ble mye fullere av et par øl enn den jevne, lovlydige borger som ikke hadde vært innom hverken harde miljøer eller psykiatrien. Etterhvert ble jeg nektet adgang flere steder, og endte opp på en jævla karaokebar hvor jeg så portugisiske turister halsbrekke poplåter. Nok om det.

Jeg var full, det var i ferd med å stenge på alle de plassene jeg hadde blitt avvist for å være for full, og det var bare timer til jeg måtte opp for å komme meg til flyplassen. Da dukker en av disse hjelpsomme afrikanerne opp. På det tidspunktet var jeg jævlig sugen på noe benzo, men det hadde selvsagt ikke disse kara. Ikke hadde de hørt om det heller. Hadde ikke tenkt å kjøpe noe, men lot meg overtale likevel. Var jo full.

Første, lille posen jeg fikk, godteposen jeg skulle åpne på hotellet, fikk jeg faen ikke opp. Det var lag på lag med teip og plast, og da bobla endelig sprakk griset jeg det bort. Så jeg dro ut på leting på ny, fant en ny hjelpsom Nigerianer eller deromkring, og fikk mitt voksengodteri til godt over markedspris. Var vel inn og ut hotelldørene tre ganger før jeg fikk det jeg skulle ha.

Så kommer selve rusopplevelsen. Den lille klumpen jeg har fått må ha vært godt utblanda, om det nå var kokain i den i det hele tatt. Jeg knuser klumpen til pulver delvis med kredittkortet og delvis med romnøkkelen til hotellet. Deretter ruller jeg en femtilapp jeg har framskaffet for anledningen og begynner å lage og dra linjer. Hadde selvsagt ikke vekt på meg, hadde jeg hatt vekt hadde jeg nok også hatt kontakter, men jeg ble lovet 1,5 g av han siste "hjelpsomme" fyren, og det aner meg at det var nærmere 0,5.

Blant alt det som må ha vært brukt til å blande ut, satte i alle fall kokaindelen følgende spor: det var jævlig vanskelig å slutte før det ble tomt. Rusen i seg sjøl var ikke overveldende god. Jeg hadde nok alkohol i meg til å se dobbelt om jeg ikke konsentrerte meg skikkelig, så her lå forholdende godt an til at det skulle dannes kokaetylen, kokain og etanols skrudde datter som er bedre og verre enn begge. Men nei.

Kjente ikke noe rush, og heller ikke noen merkbar kroppsrus den ene eller den andre veien. (Til sammenligning kjenner jeg en deilig følelse bre seg i kroppen når jeg dobler eller muligens kvadrupler utskreven dose Lyrica. Antar det er enda bedre med opiater, som jeg ikke har erfaring med.) Derimot satt jeg natten igjennom og chattet med ei gammel studievenninne jeg ikke har sett på tre år, og ikke var vi bestiser på den tiden heller. Hadde en lang og antagelig unaturlig fascinerende samtale med henne på facebook natten lang. Snart hadde jeg vist "illustrasjonsbildene" over, selv om det ante meg at hun var rimelig straight edge og muligens ville mislike det.

Sov ikke et sekund den natta selv om jeg etter så mange øl, stesolid og lyrica burde sloknet for lengst. Rakk flyet også.

Synd det ikke var noen andre der, da hadde jeg fått testet de prososiale egenskapene. I ettertid ser jeg at jeg ga mer faen enn før, jeg ble, om ikke overnaturlig våken som på amfetamin, i alle fall ikke trøtt, og jeg merket ikke før i dag ettermiddag at jeg kun hadde spist en pølse med brød hele gårsdagen. Ønsket om å laine opp nye linjer og suge dem opp i stor fart var konstant avbrekk fra musikken i ørene--som jeg insisterte til hun på facebook var den beste i verden, selvsagt--og samtalen på nett. Sett i etterkant delte jeg kanskje litt mye der, men ellers gikk jeg ikke over streken.

Jeg har prøvd speed en tre-fire ganger. Alle i kombinasjon med alkohol, når venner har spandert. Jeg vil påstå at noe som er så mye billigere logisk sett burde være dårligere, men det var mye bedre. På kola, i alle fall den dårlige dritten som mørke dudes i mørke hoodies prakker på turister i nattemørket, ble jeg "ikke trøtt." På speed ble jeg "våknere enn jeg noensinne hadde vært." Dessuten varer speed mye, mye lenger.

Alt i alt er jeg glad for å ha prøvd; så lenge det ikke var noe rottegift eller levamisol inni der, vel og merke. Nå kan jeg si at jeg har prøvd det òg. Selv om jeg sløste bort masse penger på det.

Jeg er ingen "upper"-person, direkte. Jakter heller på xanor eller rivotril. Men skal jeg ha en stimulant, gi meg da i det minste noe mer euforisk enn dette. Typ meth (prøvd, intranasalt) eller MDMA (ikke prøvd). Trodde kokain, med sin trippel-reopptaksprofil og sitt myteomspunnede rykte, var kongen av sentralstimulantia. Men ikke den jallablandingen her, i alle fall.
Kokain er mye bedre enn speed for brukere som liker å sove å kunne spise normalt.Det er det som er så fint med kokain,kan brukes på byen å man slipper den kjipe nedturen etterpå.Når jeg bruker kola på fylla får jeg totall kontroll,selvtillit som få å føler meg på topp.Stor fordel å at man kan bruke det uten at andre fulle folk merker noe,det er verre med speed.Å speed har så jævlig mye mer bivirkninger.
Men det er overprisa,men sånn blir det når det skal fraktes halve jorda rundt.
Om du bruker det på byen må du vel ut på dass og gjøre suspekte aktiviteter ganske jevnlig? Tar du noe som varer i mange timer, kan du legge det igjen hjemme og la være å tenke på det mer. Timer du kurven rett er det mulig å sove når du kommer hjem igjen også, uten å bade i et hav av sovepiller. Dessuten kan du bruke speed til å få ting gjort, ikke bare rekreasjonelt.

Uansett skal jeg ikke starte noen krangel om hvilket rusmiddel som er best, både fordi det er fullstendig subjektivt, og fordi jeg i dette tilfelle snakker om stoffer jeg har prøvd henholdsvis 1 og 3-4 ganger i rekreasjonell sammenheng (dog lest mange rapporter om dem). Skuffelsen her lå i kvaliteten på rusen i seg selv: den ga ikke total kontroll, selvtillitt som få eller følelsen av å være på topp. Siden det er nokså sjelden jeg har muligheten til å kjøpe/teste slike stoffer, er det selvsagt ekstra nedtur når neseblod og tomme lommebøker er effekter og rusen muligens reduseres til bieffekt.
Sist endret av panopticon; 1. april 2014 kl. 00:59.
Du har jo også forsåvidt 'erstatninger' til kokain, noen research chemicals som har liknende eller nesten like effekter, samt at de er nokså mye billigere.

Hvilke det er vet jeg dog ikke sikkert, er en stund siden jeg hadde koll på nøyaktig hva som var hva av research chemicals. Noen her som vet - altså hvilken res.chem likner kola?
Vær klar over at med research chemicals så er sånn i gjennomsnitt mer risiko enn medordinær kokain (hvis man ser bort fra at kola i England ble i en periode kuttet med glassbiter..).
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Du har jo også forsåvidt 'erstatninger' til kokain, noen research chemicals som har liknende eller nesten like effekter, samt at de er nokså mye billigere.
Vis hele sitatet...
Man har mephedrone,som er den beste stimulanten jeg har brukt noensinne.Brukte mye av det når det var nytt på rc markedet.Men det gir mye heftigere rus enn kokain,er som en blanding av meth/kokain/mdma.
Men ikke så lett å få tak i det lengre,og kan ha endel skumle bivirkninger ved misbruk.
Sitat av panopticon Vis innlegg
Jeg er ingen "upper"-person, direkte. Jakter heller på xanor eller rivotril. Men skal jeg ha en stimulant, gi meg da i det minste noe mer euforisk enn dette. Typ meth (prøvd, intranasalt) eller MDMA (ikke prøvd). Trodde kokain, med sin trippel-reopptaksprofil og sitt myteomspunnede rykte, var kongen av sentralstimulantia. Men ikke den jallablandingen her, i alle fall.
Vis hele sitatet...
Jeg er omvendt, ingen "downer" versjon. Føler ikke at det gir meg noe i etterkant, men samtidig føler jeg mye det samme med dopamin-stimulanter. Et lite tips fra meg kan være å prøve MDMA, men sørg for å enten ta det i en .. intim setting med enten kjæreste eller gode venner, eller ta det på en "event" der du kan være 100% komfortabel og ingen ser på deg to ganger om du har pupiller som tallerkner.

"Downers" for min del er bare egnet for å "flykte" fra nuet (de jeg har prøvd hittil), mens jeg kan med hånden på hjertet si at min første gang med MDMA endret livet mitt og måten jeg så på ting på

Jeg har hørt mange si det samme, men jeg har aldri hørt noen si at "amfetamin gjorde livet mitt bedre". Ellers er f.eks mephedrone og andre RCs muligens bra (mephedrone er et katinon, som er en klasse med stimulanter jeg ikke har prøvd enda), men etter at de nye forskriftene om narkotika kom er det svært få (om noen) RCs som ikke kan regnes som narkotika. Det var gøy så lenge det varte
Free Yourself
Chakra's Avatar
7 11
Cola er tull. Tok det for første gang med en kompis i helga. Vi delte 1g (0.5 hver) på 4 timer, med intens sniffing. Jeg forventa å få ett villt kick og bli mæd gira, med istedet ble jeg bare slapp.. riktignok litt mer pratsom, men ellers følte jeg ikke noe spesielt. Oppskrytt tull.
Fin rapport! Den «oppgraderte» utgaven var mye artigere å lese enn den han fulle nordlendingen skrev på hotellrommet, dog. Spøk til side: Det var artig å få det fra «begge sider» av rusen. :-)

Når det er sagt, er ikke kola oppskrytt. Da har du bare ikke prøvd god kola.

Kokain på gata i Norge er sannsynligvis som regel (met)amfetamin, med litt kokain som gir det en tvist. Dermed oppleves det – for de som har prøvd speed – som en mild, kortvarig speedrus. Som aeon_illuminate skriver, er det helt annerledes i f.eks. Sør-Amerika (da er du jo ikke mange landene unna der det kommer fra) – selv på gata er kokainen faktisk kokain(!), ikke like kuttet og til en helt annen pris. Seddelen blir ikke blodig etter et snaut gram.

Selv om kokain gir deg energi, gjør det deg ikke rastløs/hyper og våken i flere netter etter noen gram. Du får kongefølelse, enorm selvtillit og en følelse av velvære. For ikke å snakke om eufori som gjør at du kan ta deg selv i å sitte og glise helt uten grunn.
Sitat av tartaruga Vis innlegg
Fin rapport! Den «oppgraderte» utgaven var mye artigere å lese enn den han fulle nordlendingen skrev på hotellrommet, dog. Spøk til side: Det var artig å få det fra «begge sider» av rusen. :-)

Når det er sagt, er ikke kola oppskrytt. Da har du bare ikke prøvd god kola.

Kokain på gata i Norge er sannsynligvis som regel (met)amfetamin, med litt kokain som gir det en tvist. Dermed oppleves det – for de som har prøvd speed – som en mild, kortvarig speedrus. Som aeon_illuminate skriver, er det helt annerledes i f.eks. Sør-Amerika (da er du jo ikke mange landene unna der det kommer fra) – selv på gata er kokainen faktisk kokain(!), ikke like kuttet og til en helt annen pris. Seddelen blir ikke blodig etter et snaut gram.

Selv om kokain gir deg energi, gjør det deg ikke rastløs/hyper og våken i flere netter etter noen gram. Du får kongefølelse, enorm selvtillit og en følelse av velvære. For ikke å snakke om eufori som gjør at du kan ta deg selv i å sitte og glise helt uten grunn.
Vis hele sitatet...
Det er opplagt stor forskjell på cola i Norge og cola i Colombia og de landene der, men likevel; det jeg kjøpte sist var av en bekjent som (ja, jeg vet at det ikke er uvanlig å skryte ting opp i skyene, men han sa at det var noe av det beste han hadde prøvd. Han har også vært ærliig når han har noe av dårligere kvalitet, f.eks hadde han noe hasj som jeg kunne få billig fordi han syntes det var under den kvaliteten han forventet, sså jeg har egentlig ingen grunn til å tvile på ham.)

Jeg tror det mer slik at "noen liker mora, andre liker dattera", og jeg kan si at for min del er MDMA 100 ganger mer euforisk enn "god" cola. Jeg begynte heller ikke å blø av min, noe jeg ser på som et dårlig tegn angående renhet...men så er ikke det å kjøpe av en random nigerianer på Carl Johan det lureste heller Det var helt sikkert SPOR av cola i det...

Jeg føler egentlig at jeg har nok grunnlagt til å uttale meg, men utelukker ikke at "ekstremt god cola" i Norge er høyst middelmådig i forhold til det du får i landene der kokain blir produsert...

MDMA i Norge er billigere (omtrent lik pris, men den "skikkelig gode" varianten var dyrere) og 0.2g sender deg til himmelen når det gjelder eufori... gitt at du har noen å dele kjærligheten med
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Kanskje det fins bra koks, men aldri hørt om noen som ikke i ettertid av masse eskapader egentlig sier det er sykt waste og et impotent stoff.

"Når det er sagt, er ikke kola oppskrytt. Da har du bare ikke prøvd god kola."

Den her går som et refreng fra koksekoret. "Bare du hadde vært der den gangen da jeg hadde de lissene og da, nå skal du høre, sniff sniff snort snort snort"
Sist endret av meaculpaUIO; 2. april 2014 kl. 21:50.
Ser at det er flere her som har sterke meninger om kokain etter kun å ha prøvd det ett par ganger. Kokain blir bare bedre og bedre for hver gang du tar det, noe som gjør det til ett svært avhengighetsskapende og farlig stoff. De første gangene så er det ikke sikkert man merker noe som helst, selv om det skulle være veldig bra vare. Stoffet kan ikke sammenlignes med amfetamin; Joda, kokain hjelper deg også med å holde deg våken, men du vil ikke ha noe særlige problemer med å få sove om du bare går inn for det. Mat går - i motsetning til når man er påvirket av amfetamin - fint ned når du er på kokain, og du blir også beruset av alkohol, dog langt fra så beruset som du hadde blitt uten stoffet. Det gjør at du blir mer våken, får en bedre selvtillit, og mister hemninger, men ikke stort mer enn det. Jeg har aldri handlet det på gata i Norge, men har smakt mye god kokain her i landet. Jeg hadde aldri takket ja til gratis amfetamin, men om noen hadde bydd på litt kokain, så hadde jeg ikke vært vond å be.
Sist endret av caperno; 2. april 2014 kl. 22:28.
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Kanskje det fins bra koks, men aldri hørt om noen som ikke i ettertid av masse eskapader egentlig sier det er sykt waste og et impotent stoff.

"Når det er sagt, er ikke kola oppskrytt. Da har du bare ikke prøvd god kola."

Den her går som et refreng fra koksekoret. "Bare du hadde vært der den gangen da jeg hadde de lissene og da, nå skal du høre, sniff sniff snort snort snort"
Vis hele sitatet...
Kan jo også si at amfetamin/evt meth til og med, av og til kalles "poor mans cocaine" i USA. Hva tror du/evt dere her er grunnen til det(?), det er jo nemlig ikke uten grunn..


Slenger inn en påstand her; ja, speed bøffes med mye rart, men med kokain er det mye verre. Anslagsvis 3/4 tror jeg av en vanlig brukerdose du kjøper i Norge inneholder alt annet enn kokain, men mindre enn halvparten tilsvarende for speed.

Koksekoret: Lol.
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Kan jo også si at amfetamin/evt meth til og med, av og til kalles "poor mans cocaine" i USA. Hva tror du/evt dere her er grunnen til det(?), det er jo nemlig ikke uten grunn..
Vis hele sitatet...
Det har vel mer med prisen enn selve rusen å gjøre. White trash kjøper hjemmekokt meth, mens Wall Street-gutta kjører kokain. Og Adderall, masse Adderall, som jo forsåvidt er rein amfetamin produsert av Big Pharma. Synd vi ikke har dexedrine eller Adderall i Norge. Da kunne man fått 100% rein speed og unngått utbøffing totalt.
Det finnes dårlig narko hvor enn det finnes narko. Andre vil utelukkende legge skylden på dårlige kontakter da det meg bekjent alltid er hidef cola tilgjengelig innenfor bygrensa. Dette kommer som regel ikke via en uskyldig anal, men i mye større kvantum. Oslo er kjent for god cola, men det som ødelegger er de lugubre drittdealerne rundt omkring i sentrums sidegater som selger "1g med god cola" til 500,- som egentlig er 0,5g med like mye amf som annen dritt. Cola er ikke-eksisterende i den miksen av kjemikalier. Gratulerer med asscoke, volvodaniel.
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Kanskje det fins bra koks, men aldri hørt om noen som ikke i ettertid av masse eskapader egentlig sier det er sykt waste og et impotent stoff.

"Når det er sagt, er ikke kola oppskrytt. Da har du bare ikke prøvd god kola."

Den her går som et refreng fra koksekoret. "Bare du hadde vært der den gangen da jeg hadde de lissene og da, nå skal du høre, sniff sniff snort snort snort"
Vis hele sitatet...
Som flere nevner hjelper det ikke at colaen var 100 % om du prøvde det én eller to ganger. Medlemmer av koksekoret var nok ikke så begeistret de første gangene de heller, men man blir bare mer og mer glad i dette stoffet.

Og har du først blitt ordentlig forelsket, kan jeg love deg at amfetamin og kokain er to ganske forskjellige ting.
hva faen er galt med "asscoke" ch0ke..? blir da pakket godt inn veitdu
Sitat av tartaruga Vis innlegg
Som flere nevner hjelper det ikke at colaen var 100 % om du prøvde det én eller to ganger. Medlemmer av koksekoret var nok ikke så begeistret de første gangene de heller, men man blir bare mer og mer glad i dette stoffet.

Og har du først blitt ordentlig forelsket, kan jeg love deg at amfetamin og kokain er to ganske forskjellige ting.
Vis hele sitatet...
Prøver du å si at det er avhengighetsskapende, eller at har effekter du må lære å kjenne ved gjentatt bruk? Rein kokain er en trippel-reopptakshemmer av de nevrotransmitterne som gjør deg våken og glad: serotonin, dopamin og noradrenalin. Med andre ord skal én dose (om du har skikkelig stoff riktignok) sende deg til himmels.

Første gangene jeg drakk alkohol likte jeg ikke smaken, men effekten fikk jeg jo. Og sånn skal det være med alle rusmidler med akutt effekt (som jo er nesten alle).
Haha, Taywe - ingen i hele verden kan verken fortelle ei overbevise deg om hva som kunne vært galt med asscoke da dette stammer fra personlige preferanser. Det handler om mer enn bare plast, i mine øyne. Sa vel heller aldri at det var noe galt med asscoke i den forstand. Gratulerte han over meg fordi det virket ikke som han skjønte story'en bak egget..
Sitat av panopticon Vis innlegg
Prøver du å si at det er avhengighetsskapende, eller at har effekter du må lære å kjenne ved gjentatt bruk? Rein kokain er en trippel-reopptakshemmer av de nevrotransmitterne som gjør deg våken og glad: serotonin, dopamin og noradrenalin. Med andre ord skal én dose (om du har skikkelig stoff riktignok) sende deg til himmels.

Første gangene jeg drakk alkohol likte jeg ikke smaken, men effekten fikk jeg jo. Og sånn skal det være med alle rusmidler med akutt effekt (som jo er nesten alle).
Vis hele sitatet...
Jeg ordla meg litt teit, panopticon. Tenkte ikke på avhengighet, men å lære å kjenne, ja. Selv husker jeg at jeg fikk god effekt første gang, men senere føltes det bare helt kongle.

Vet ikke hva det kommer av, og skal trå forsiktig ettersom jeg ikke har god greie på dette. Det har vel mye med forventninger å gjøre, og selv om de fleste rusmidler gir ordentlig effekt første gang, er det vel kanskje noe med å vite hva man skal kjenne etter. Kjenner flere som ikke «følte noe» første gangen de røyket cannabis annet enn «litt rar», og det er sikkert flere som kjenner seg igjen her.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Kjenner jeg er mest nyskjerrig på hvordan denne chat-en artet seg. Sitter du med ønske om at gi ett innsyn i hele kvelden er jeg fremdeles sulten.