Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 5027
Hallo.

Jeg har lenge lekt med tanken om å skrive et utkast for å så sende inn til et forlag.

Slik jeg har skjønt det, skal de forlagene som godtar dette vurdere alle bidrag. Om det skulle vise seg at utkastet/boken faktisk var så bra så er det faktisk en sjanse for å få gitt den ut.

Hvor stor er sjansen for at dette kan bli en realitet for den vanlige mannen i gata? Planene mine er å skildre en veldig sterk historie om noe jeg selv har følt ganske nært.

Helt sikkert flere som har tenkt slik og jeg har lest om folk som faktisk har "slått igjennom" på denne måten.

Ka du tenker?

heartslava.
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Er jo bare til å starte med å bruke fritiden din å skrive / sende inn noe, skader ikke å prøve.

Du burde dog ikke slutte i jobb for å skrive, siden sjangsen for å slå gjennom er minimal.
Du kan også gi den ut på kindle selv. Markedsfør den på facebook og diverse
Jeg har prøvd å få utgitt "profesjonelt" siden jeg var sytten. Belag deg på mange avslag. (desverre). Har selvpublisert til Kindle, men fant ut at jeg ikke var helt ferdig med dem, så jeg tok dem ned igjen. Skal snart publisere dem på nytt Lykke til, uansett hva du velger!
Jeg ville skrevet et utkast og gitt det til en person som har erfaring eller kunnskap om skriving, eller forlag. De kan kanskje gi deg svar på hvor godt det du skriver er; og selv om det ikke skulle være bra, kan du alltid bli bedre

Lykke til!
Jeg anbefaler deg bloggen Ikke slik, men slik. Personen bak har arbeidet med å vurdere manuskripter for forlag i årevis, og deler tips og triks med forfatterspirer. Hvert eneste innlegg er gull verdt.
har selv en bejent som har skrevet en bok på omlag 580 sider. Han har hatt den inn til forlag, selv om jeg synes den virker veldig interresang så ble den ikke godt motaatt. han har brukt en periode på ca 2 år nå og "perfeksjonere" den. Vil si det er en risky ting.
Bukker for svar. Har absolutt ingen planer om å slutte i jobb og bare fokusere på skriving. Dette vil bli noe å fylle opp dagene med ellers, når jeg har tid.

Tenker de periodene jeg ellers sitter på nettet, starter på en ny tv serie eller gjør noe "lite" produktivt.

Alltid vært glad i å skrive, spesielt de oppgavene man fikk på skolen.

Igjen, takk for svar... Ville egentlig bare høre om dette var helt bortkastet eller om det var bare var noe så lite som "one in a million" sjanse. Det holder for meg.. Underdogs 4 life!

Blir spennende ihvertfall, kommer til å legge noen ut noen utkast på freak i nærmeste fremtid!

Og hvem vil ikke være en forfatter? Et glass vin, skjeggstubber, slitne briller, halvtomt askebeger og tom for ideer? hehe..

heartslava.
har du lyst så gå for det.. bedre å prøve og eventuelt feile/få suksess enn å angre på at du ikke gjorde det
▼ ... over en uke senere ... ▼
Lykke til da!

Tror det er vanskelig å slå gjennom med en egenopplevd historie med mindre den er vanvittig bra, eller at du er kjent for det, men det skader jo ikke å prøve.
Go for it!
Yolo you know haha!
Gå på en forfatterlinje. Personlig har jeg hatt tre utrolig gode lærere som alle er forfattere. Blandt annet Kjersti Annesdatter Skomsvold. Det hjelper å få gode referanser også. Jeg kan love deg at du sitter igjen med mye i ettertid som du kanskje aldri tenkte på, engang. Du vil også få tips om hvor du bør henvende deg, hvilke forlag du bør satse på og mye annet som kan hjelpe deg godt på vei.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg har ambisjoner om å skrive selv, men jeg vet ikke hvordan jeg skal gå fram. Noen forslag?
Sitat av stripilove123 Vis innlegg
Jeg har ambisjoner om å skrive selv, men jeg vet ikke hvordan jeg skal gå fram. Noen forslag?
Vis hele sitatet...
Penn å papir.
Sitat av Junglemafia Vis innlegg
Penn å papir.
Vis hele sitatet...
Datamaskin, lettere å fikse skrive feil, eller andre ting du ikke vil ha med.
Hei
Vil hjørne skrive noe, og prøve å gi den ut, men det er bare det at jeg ikke har fått den rette ideen enda!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av stripilove123 Vis innlegg
Hei
Vil hjørne skrive noe, og prøve å gi den ut, men det er bare det at jeg ikke har fått den rette ideen enda!
Vis hele sitatet...
Det finst haugevis med bøker, nettsider og kurs for forfatterspirer. Du får kaste deg over det da.
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Tror det er vanskelig å slå gjennom med en egenopplevd historie
Vis hele sitatet...
Jeg vil tro at alle historier er mer eller mindre egenopplevd. Bare vridd og vendt på for å tilfredsstille et publikum.

Sitat av stripilove123 Vis innlegg
Hei
Vil hjørne skrive noe, og prøve å gi den ut, men det er bare det at jeg ikke har fått den rette ideen enda!
Vis hele sitatet...
Her er en idé:
Prosessen
Departementet for Lykke og Positivitet anbefaler alle å bruke en prosess for å tenke positivt. Men det får uante og farlige konsekvenser.

Det finnes ikke noen "rett" idé. Skriv om idéen over, om det er aldri så kort, for å øve deg.
Det finnes ikke noen "rett" idé. Skriv om idéen over, om det er aldri så kort, for å øve deg.

En ide er rett når du føler du for det til