Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 35920
Hvor mange pakker tyrkisk pepper skal jeg bruke på 350ml/ 0,35l sprit?
Har vel bare dropsene i ei panne og litt vann i og knuser de, så tar det oppi flaska og lar det stå?

Takk for svar
gjør deg selv en tjeneste, kok dropsene i litt vann, 1,5 dl ca for 0,35 vodka (men ha vodkaen i etter kokingen).

hvor mange poser aner jeg ikke da jeg ikke drikker tyrker selv etter det jeg selv vil kalle "Den tyrkiske vulkan-hendelsen av 2001"
Sitat av ztaale Vis innlegg
gjør deg selv en tjeneste, kok dropsene i litt vann, 1,5 dl ca for 0,35 vodka (men ha vodkaen i etter kokingen).

hvor mange poser aner jeg ikke da jeg ikke drikker tyrker selv etter det jeg selv vil kalle "Den tyrkiske vulkan-hendelsen av 2001"
Vis hele sitatet...
Haha, care to elaborate? Høres ut som en spennende historie.
Sist endret av Vice; 14. september 2012 kl. 00:24.
Sitat av Vice Vis innlegg
Haha, care to elaborate? Høres ut som en spennende historie.
Vis hele sitatet...
http://chzderp.files.wordpress.com/2010/10/dc125708-0c53-4211-9364-530138c3ea4a.jpg
I do, but i cant.. men det kan nevnes at jeg våkna med ett bitemerke i armhulen som var blitt betent, jeg hadde ingen sko og hadde vistnok trampet avgårde 2-3 kilometer i finnmarksnatten (februar) i 20 minus i penskjorte og dressbukse.. uten sko, og med bitemerke i armhula...

det er desverre alt jeg vet
les denne tråden for oppskrift.
Enkleste er bare å presse droppa ned i ei flaske og riste de ut med varm vann. En hel pose drops pr halvliter bruker jeg.
Tror jeg går for litt under 1 pose og 1,5 dl vann Kokes til tyrkersaft,kjøles og blandes med fluidum

Ferdig resultat

http://i47.tinypic.com/2jfywl5.jpg

Ferdig resultat

http://i47.tinypic.com/2jfywl5.jpg
Sist endret av freeaak; 14. september 2012 kl. 02:09.
Den ble ihvertfall brukbar, blir en fra kveld
Personlig pleier jeg aldri å koke noe som helst, funker fett å bare putte dropsa ned i vodkaen, la den stå og riste den litt innimellom, mindre søl blir det også. Jeg foretrekker forresten å lage Doc-shots, syntes det smaker bedre enn tyrker.
Sitat av holy_toy Vis innlegg
Jeg foretrekker forresten å lage Doc-shots, syntes det smaker bedre enn tyrker.
Vis hele sitatet...
Gir ikke dette veldig urolig mage, enda verre enn det man får av tyrker?
skjønner ikke hvordan dere har hjerte til å gjøre slikt med spriten
Sitat av Skrue Vis innlegg
skjønner ikke hvordan dere har hjerte til å gjøre slikt med spriten
Vis hele sitatet...
Når man har 2 liter billig Absolutt fra Tyrkia så må man nå kunne mikse litt med den...
Sitat av HexUaV Vis innlegg
Når man har 2 liter billig Absolutt fra Tyrkia så må man nå kunne mikse litt med den...
Vis hele sitatet...
appelsinjuice...

fin noen gode miksoppskrifter, det hemmer den dårlige spritsmaken veldig.
Bare fordi du har dårlig sprit betyr ikke at du ikke kan late som om du har god sprit
Sitat av Paradigm Vis innlegg
Gir ikke dette veldig urolig mage, enda verre enn det man får av tyrker?
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri merka noe, hverken på tyrker eller doc.
En gylden tommelregel: dess mer drops du får kokt inn i en viss mengde vann, dess mer smak får du av produktet.

Alle typer drops kan brukes, men ikke alle gir like god smak.
  1. Kok opp vann i en liten kjele.
  2. Plasser et dørslag på toppen av kjelen slik at den kommer under vann.
  3. Fyll dørslaget med drops.
  4. Kok på lav varme til du har kokt inn en 'passende' mengde drops.
  5. Bland hjemmelaget essens med sprit etter ønske på smak og volum.

Sammen med tyrker er det forresten veldig godt å blande med sprit med sur bringebærsmak, men det bør kjøpes: «Sourz Raspberry». Denne miksen vil gi deg smaken av disse hodeskallene.

http://images4.fanpop.com/image/photos/21300000/Rainbow-Puke-D-random-21329583-500-382.jpg
Husker jeg fylte en halvlitersflaske med varmt varmt vann, tok så mange drops jeg fikk plass til og rista til det bare var flytende veske.. Så var alt i boks, bare å blande i..

Dette var dog en periode hvor det gikk mye i hjemmebrent..
Husk at alkohol har kokepunkt på ca 79, så vent til blandevannet har kjølt seg ned litt
RedBull og Sprit er ikke feil, men er det noe som kan skjule spritsmaken helt?
Capri Sonne eller lignende?
ananasjuice tar helt knekken på spritsmak, farlige greier :P

Når det kommer til å lage tyrker så pleide jeg og noen kompiser å drikke en skikkelig stor munnfull av spriten for å så fylle opp med tyrkerdrops og så spille Shake your booty av KC and the sunshine band tre og en halv gang mens vi rista på spritflaska og vips så var man i partyform med masse god drikke.
Ser at du har fått mange gode svar her, som helt sikkert fungerer. Men det er en framgangsmåte som ikke er nevnt ser jeg.

Slipp dropsene i en glassflaske med vodka, sett den i oppvaskmaskinen å sett på et program, auto er som regel bra. Husk å skru korka GODT fast. Når maskina piper er tyrker`n ferdig
Selv bruker jeg bare å ta et par poser med tyrkisk pepper i en panne og fyller på med vann til vannet dekker dropsene. Deretter koker jeg det til alle dropsene har smeltet og setter pannen i kjøleskapet til blandingen har blitt nedkjølt, deretter blander jeg den med sprit og eventuelt litt cola. NAM! Glir rett ned.
▼ ... flere år senere ... ▼
Denne slår alle oppskrifter:

-Ta en halvlitersflaske Cola (ikke farlig hvilken type, og tøm ut/drikk halvparten.
-fyll oppi 1-2 poser Tyrkisk Pepper i colaen som er igjen.
-la dette stå noen timer, dropsene vil løse seg opp og det hele blir en litt seig lakrissmørje. Rist på flaska for å speede opp prosessen (evt ta deg bryet med å knuse dropsene)
-fyll på med vodka til flaska er full, rist godt.

Dette blir helt eminent tyrker! ����
Men så svak da gitt? Foreslår å heller bruke 60% for de som handler på polet eller evt. for de som ikke trives på polet så skaffer dere sterk heimert av god kvalitet. Ferdig tyrker shot bør imho aldri tippe under 40-40 ish og kan fint ligge opp mot 60-70 % for ekstra mye kick.
Jeg bruker en pose på en halv liter 60%. Er smak og behag. Bare knus de litt eller ha de i blender og legg det opp i flaska så løser det seg opp innen en dag eller to.

Hvis det er spontant kan du koke det i litt vann, og Helle det i vodkaen så er det ferdig på en halvtime.

Ingen vits i å koke hvis du ikke trenger det før om noen dager feks.
Sist gang jeg lagde noe slik (20-ish år siden) så tok jeg og knuste en pose med Tyrkisk og puttet alt i en 0.35 flaske (vodka, 40%) og lot den stå en uke eller så. Fikk aldri smakt på den, for jeg byttet den bort i en flaske Martini (dum, svært dum ide), men hun jeg byttet med ble svært happy.
Sist endret av meitemark; 26. november 2018 kl. 02:57.
Jeg blander to poser drops per 0.7 flaske sprit. Tømmer dropsene i en liten dunk, fyller med sprit. Så er det bare å riste godt. Når alt er oppløst legger jeg den i fryseren til den tykner, og da er den prima����