Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 2723
Kjære freaks!

Jeg sitter med ei bønne her nå, som er like myk som tyggis. Den er garantert 100% Inica.

Problemet er at til og med i små menger blir jeg så sinnsykt soffa-stein av denne bønna. Blir helt borte, alt som skjer er bare "woooow". Blir mongo trøtt i kroppen, og sinnsvakt rusa generelt.

Lurer på om noen har noe tips, annet enn å røyke mindre mengder, til å piffe opp rusen litt? Ikke få den sinnsykt tunge rusen, tenker jeg på. Vil det hjelpe å hive i seg en halvliter redbull el.? Erfaringer?

Ønsker ikke å benytte andre rusmiddler..
Trur nok du bare har jævla god weed, og da blir du sånn. Spesielt av brunt.
Tehe, hørtes jo ikke ille ut det.
Det du kan gjøre er å kjøpe deg litt weed og mekke inn. Gjerne noe sativadominert, hvis sånt er å finne.
Da blir det litt mer funky, skal du se.

Ellers er det vel ikke noen særegen måte å redusere funken av bønna?
Riv opp litt og fyr rent i bongen, vil du ikke røyke så mye trenger du bare to-tre flak, I guess.
Deltidsnykter
elytsmoorhs's Avatar
Trådstarter
Jeg har røyka i alle år, men den bønna her tar kaka. Jeg har ikke råd til å kjøpe noe Sativa akk nå, derfor jeg lurte på om det var noe hjemmemekka løsninger som f.eks redbull eller gud vet hva. Det er ingen grense mellom edru og totalt fucka med den bønna her. Poff, så er man superstein, uansett.
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Koffein. Jeg pleier å ha en energy drink eller noe stående hvis jeg skal røyke "tung" sofa-hasj. Evt. kjøp koffeinpiller eller noe, ta 100-200mg ca. 20 min før du begynner å røyke.

+ Det er lurt å ha spist noe sunt, slik at man har energi og næring i kroppen. Også lurt å drikke en del vann.

Du kan også ha litt kaldt vann i fjeset, gjerne også håret (dusj hodet i vasken noen sekunder) så tørk godt med håndkle. Ganske oppkvikkende.
Sist endret av lex123; 25. juni 2012 kl. 16:31.
Tenker i samme retning som han over.
Hm, drikk litt kaffe så går du deg en tur i solskinnet mens du røyker spliffen.
Ta sofasteinen ut av sofaen - mye koseligere.
Deltidsnykter
elytsmoorhs's Avatar
Trådstarter
Regnvær her ATM, så funker dårlig :P Men takk for tips, har ikke muligheten til å mekke noe kaffe, men kan fint kjøpe inn noe koffeindominert energidrikk før dagens økt^^ Lovt en kompis å komme over for å spliffe i kveld, se på film og munche noe godt^^
Stjeler tråden til et lite spørsmål
Somregel når jeg røyker, så blir jeg dritdårlig uansett. Trenger ikke mer enn 4-5 puffs, så blir jeg helt kake, og hvor hver minste bevegelse gir meg brekninger.
Så er tingen at jeg skal til Amster om 1 uke, og lurte på om de selger weed til nybegynnere, eller om de bare har prima weed?
Deltidsnykter
elytsmoorhs's Avatar
Trådstarter
Sitat av Iamnaabcake Vis innlegg
Stjeler tråden til et lite spørsmål
Somregel når jeg røyker, så blir jeg dritdårlig uansett. Trenger ikke mer enn 4-5 puffs, så blir jeg helt kake, og hvor hver minste bevegelse gir meg brekninger.
Så er tingen at jeg skal til Amster om 1 uke, og lurte på om de selger weed til nybegynnere, eller om de bare har prima weed?
Vis hele sitatet...
Tror det har noe å si med tobakken. Prøvd uten robakk, eller riktig tilberedt tobakk? Sjekk mekkeguiden min for å få en pekepinn til hvordan tobakk skal toastes.

I Nederland får du alt mulig rart. Mye dårlig weed og mye bra weed. Kommer helt ann på hvor du går=) Men kjøp god weed, og ta det i en liten one-hit pipe^^ Bare et lite rusk oppi, og øk med mengden du trenger, du føler fort hvor mye di vil ha

Her er mekkeguiden btw, hvis du er lat
Sist endret av elytsmoorhs; 25. juni 2012 kl. 17:07.
Røyker sigaretter til vanlig, så jeg tåler tobakken. Blir dårlig uansett om det er rent grønt, eller blanda ut med tobakk.
For et år siden røyka jeg mye på en hyttetur, da ble jeg ganske innrøyka etterhvert. Men er irriterende å bli dritdårlig etter 4 trekk
Weeden i Amsteren varierer. De beste varene får man som regel fra erfarne private dyrkere. Jeg synes kvaliteten var helt grei i Amsterdam. Du er ihvertfall sikkert på at du får varer som er ordentlig tørka og cura.

På enkelte coffeeshops selger de tjall alla den vi har her hjemme og marijuana som er dyrket utendørs i Holland (og ikke spesielt potent). Spørs ekspeditørene i coffeeshopene. Ellers er Big Bang (GHS), Big Bud (Sensi), Power Plant (Dutch Passion) realtivt milde varianter.
Hør om de har varianter med et høyt CBD innhold. CBD vil gjøre rusen enklere å håndtere, og itillegg har CBD-rike planter et lavere THC-innhold.

Jeg hørte også noe om at det har blitt innført et 15% THC-grense på produktene. Dvs. at de fleste produktene er realtivt billige (du får ikke tak i olje, ice-o-lator hash og svært godt dyrket marijuana).

*billige=milde.
Bare forklar ekspeditøren at du er ny i gamet og ikke er ute etter å rave siklende gatelangs i Amsterdam. Jeg gjorde dette og ble anbefalt en type ferdigrullet joint, og det var helt topp. Nå skal det sies at jeg sikla på meg likevel, men det var bare koselig
Sist endret av AntonSR; 25. juni 2012 kl. 18:46.
Hei, jeg er ganske ny på herb's men har røykt det 5-7 ganger men har ikke kjent noe "effekt" :s Har røykt det rent og med tobakk og har bare røykt grønnt. Er det som folk sier, at man må røyke et par ganger før man kjenner noe?
Sikker på at du trekker ordentlig? Sant at mange ikke kjenner noe første gangen.
Sitat av Contr3l Vis innlegg
Hei, jeg er ganske ny på herb's men har røykt det 5-7 ganger men har ikke kjent noe "effekt" :s Har røykt det rent og med tobakk og har bare røykt grønnt. Er det som folk sier, at man må røyke et par ganger før man kjenner noe?
Vis hele sitatet...


Det er sant, de fleste kjenner ikke noe før andre, tredje gangen. Men 5 -7 ganger uten effekt hørtes mye ut.
Jeg fikk ikke skikkelig effekt før 7. eller 8. gangen. Trodde jeg hadde hatt for store forventninger til hva som kom til å skje først men når det endelig fungerte som det skulle så ja ... trenger vel ikke si mer enn at det funker etter hvert.
Sitat av Spirituell Vis innlegg
Sikker på at du trekker ordentlig? Sant at mange ikke kjenner noe første gangen.
Vis hele sitatet...
Trekker så dypt eg kan og hoster en god del også. Har ikke røykt siden Mars nå, pga dårlig økonomi men skal kjøpe meg litt nå i Juli. Har bare røykt Joints og har røykt et par ganger med sånn liten trepipe. Får man bedre effekt med Bonge?
Sitat av Contr3l Vis innlegg
Trekker så dypt eg kan og hoster en god del også. Har ikke røykt siden Mars nå, pga dårlig økonomi men skal kjøpe meg litt nå i Juli. Har bare røykt Joints og har røykt et par ganger med sånn liten trepipe. Får man bedre effekt med Bonge?
Vis hele sitatet...
Prøvd med bong én gang, og du får mye røyk fra det. Jeg kjente dog ingenting i det hele tatt den gangen. Var vel 3. eller 4. gangen det.
Sitat av Contr3l Vis innlegg
Trekker så dypt eg kan og hoster en god del også. Har ikke røykt siden Mars nå, pga dårlig økonomi men skal kjøpe meg litt nå i Juli. Har bare røykt Joints og har røykt et par ganger med sånn liten trepipe. Får man bedre effekt med Bonge?
Vis hele sitatet...
Trepipe, joint, bong - spiller ingen trille. Alle er effektive røykemåter. Grunnen til at du ikke får effekt er at du er nybegynner. Mange som ikke merker noe de første gangene. Jeg røyka hvertfall 6-7 ganger før jeg fikk effekt, dette er ikke uvanlig. Ikke la det gå månedvis mellom hver gang, og du skal se du snart får effekt.
Men ikke gjør som meg og venn deg til at du kan ta mangen trekk uten noe veldig effekt, min første skikkelige effekt endte opp med å bli alene på natta når jeg kjeda meg, og jeg fikk i meg mer enn nok for å si det sånn. Veldig lett å freake ut litt i begynnelsen, så ta det rolig og til du hvertfal har kjent en skikkelig effekt så er det sikkert best å røyke i lag med kompiser.
elytsmoorhs: Det går nok over etterhvert som du blir mer innrøyket på det. Jeg har hatt en del slike opplevelser selv på brunt. De første gangene endte det opp med at vi alle lå i senga mi og nærmest siklet. Det skal en del til før jeg havner på det stadiet der men brunt kan virkelig slå deg ut. Anbefaler også å skifte setting når været er litt bedre. Å gå ut i skogen, for eksempel. Da er det ingen sjanse for å slukne helt på sofaen. Eventuelt bruke litt mindre i spliffen.
Stranger in paradise
GeirGeirGeir's Avatar
Skaff deg noe sativa! Hvis jeg sitter eller ligger et eller annet sted mens jeg er på indica skal det ofte en del til for at jeg skal reise meg opp derfra
Stikk og kjøp deg noe ananas skiver og nyt en joint uti marka.

Var aldri noe fan av ananas før jeg testa det fjern og virkelig fikk en fresh følelse over meg,en kopp kaffe til slutt gjør vel heller ikke vondt tenker jeg. Luksusproblem det du har uansett
Poy
Stay positive..lala
36 1
Hvis du drikker rebull, burn o.l så kvikner man opp litt, som regel