Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 2121
Jeg fant et gammelt sim-kort i skuffen min for noen dager siden. Jeg prøvde sim-kortet på mobilen, og det gikk helt fint pågrunn av at kortet ikke hadde pin kode. DEt er 0 kroner på kortet. Jeg husker ikke nummere på dette kortet, derfor lurer jeg på om dere vet hvordan jeg kan finne ut nummere.. Jeg har en Nokia 6230 og en T630...kortet er så slitt at man ikke ser nummeret !!
Sist endret av amigo502; 19. mars 2006 kl. 13:51.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Jeg vet jo ikke hva slags mobil du har, men på min mobil er det fult mulig å få vist nummeret. Du får lete litt i menyene.
Er det Netcom eller Telenor? Det står ett nr på sim-kortet som du kan oppgi til teleselskapet. da forteller de deg nummeret. Bare ring til netcom eller telenor.
kreativ nerd
devotio's Avatar
Eventuelt kan du jo søke på gulesider.no etter navnet ditt (eller hvem du tror det kan stå på) og se om du finner det der.
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Devotio: Har du nummerett ditt på gulesider.no?

Stikk innom en mob-butikk. De hiver kortet i en leser og kan fortelle deg med en gang.
Hvis du har en SE så kan du bare trykke på volumknappen på siden. Da kommer det opp nr og dato etc.

Du kan jo sjekke produsentens hjemmeside, eller teleselskapet.
Sitat av Thedeeq
Hvis du har en SE så kan du bare trykke på volumknappen på siden. Da kommer det opp nr og dato etc.

Du kan jo sjekke produsentens hjemmeside, eller teleselskapet.
Vis hele sitatet...
Jeg har SE K700i, og når jeg trykker på volumknappen på siden får jeg bare opp modell, ledig minne og litt forskjellig.
bare å gå til en mobiltelefonforetning, de setter kortet i en eller annen rar innrettning, og ser info om det. tror jeg...
Ring teleoperatøren, forklar saken og spør om hvilket nr du ringer fra.
nå vet jeg ikke hvilket selskap du bruker. men kan du ikke ringe kontofonen? får du ikke nr. da? det er vel gratis?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Ingen som tenkte på å bare ringe en kompis og be han si hvilket nr det var?

Svar til posten under: Man trenger ikke nummeret for å kunne lade opp telefonen med noen kroner?
Sist endret av Dodecha; 19. mars 2006 kl. 18:33.
usertitle import
bleh's Avatar
Les første posten en gang til da, så ser du hvorfor ingen har foreslått det enda.
Siden han har kr. 0 på kortet, nei..

edit: Treg jeg er
Sitat av Dodecha
Ingen som tenkte på å bare ringe en kompis og be han si hvilket nr det var?
Vis hele sitatet...
Du leser ikke godt nok, kortet er tomt.
Sitat av |FSK|
Du leser ikke godt nok, kortet er tomt.
Vis hele sitatet...
Du leser heller ikke godt nok

Sitat av dodecha
Ingen som tenkte på å bare ringe en kompis og be han si hvilket nr det var?

Svar til posten under: Man trenger ikke nummeret for å kunne lade opp telefonen med noen kroner?
Vis hele sitatet...
hvis navnet på det nummeret står på deg er det ingen problem å ringe teleoperatøren. jeg jobber selv som dette og hadde lett gitt ut nummeret hvis innringer hadde sim-nummeret samt hadde opplyst om navn og fødselsdato. litt værre hvis det ikke står på deg
Hvis du er nysgjerrig kan du jo bare kjøpe deg ett nytt kontantkort og lade opp. du trenger jo ikke nr får å gjøre det.. når du har gjort det så ringer du til en telefon som viser nret.. og vips! da var den saken løst
Bare pass på at du ikke feks. kjøper Netcom i stede for Telenor :P
På min 6230 kan jeg gå inn på Kontakter menyen, og velge 'Mine Numre" for å få opp mitt telefonnummer.
Du kan finne nummeret bak på sim-kortet. Tror det er Netcom som har det, at nr. står på baksiden av kortet
Sitat av DimmuBorgir
Du kan finne nummeret bak på sim-kortet. Tror det er Netcom som har det, at nr. står på baksiden av kortet
Vis hele sitatet...
LES første post da!*20 søte karakterer!*

Sitat av amigo502
Jeg fant et gammelt sim-kort i skuffen min for noen dager siden. Jeg prøvde sim-kortet på mobilen, og det gikk helt fint pågrunn av at kortet ikke hadde pin kode. DEt er 0 kroner på kortet. Jeg husker ikke nummere på dette kortet, derfor lurer jeg på om dere vet hvordan jeg kan finne ut nummere.. Jeg har en Nokia 6230 og en T630...kortet er så slitt at man ikke ser nummeret !!
Vis hele sitatet...
Om det er et kontant kort og det har ligget uten penger overlengre tid er det stor sansynlighet for at det er slettet hos teleopperatøren. Er vel en 6mnd. grense eller noe slikt som har blitt innført i nyere tid, du er nok ikke den eneste som sitter med et gammelt SIM med et nummer som teleopperatørene gjerne skulle hatt kloa i.

Eneste vettuge som forsåvidt har blitt foreslått her uten at det skal koste deg for mange kroner og for mye tid,ringe teleopperatøren, oppgi SIM nr, så kan de gi deg opplysning om nr fortsatt kan brukes av deg. Er du heldig da sender de deg PUK i posten og du kan lese meldinger fra gammle falmmer :)

edit:

eller du kan selvfølgelig bruke den litt mer tidkrevende metoden å stikke ned på nærmeste mobil utsalg. De stappern i lesern, og gir deg PUK med engang, såfremt kortet ikke er deaktivert.
Sist endret av voktern; 21. mars 2006 kl. 18:10.