Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  77 15230
Sitat av Kailua Vis innlegg
http://www.youtube.com/watch?v=HT284Ss5lX0

Faen for en latterlig gjeng.
Vis hele sitatet...
03:28
"Røyk Cannabis og gi faan i dem som styrer det. Det er så korrupt att det er heilt jæævlig. Jævla forbanna fuck you Jens, altså!!!!!"

Kill it before it lays eggs
Sist endret av Mr.NicePrice; 4. mai 2013 kl. 11:11.
https://imma.gr/52846 fikk ikke til å laste opp som forumbilde på mobilen.. Altfor mange med dreads og grisete hår.. Og går i gangster eller hippie klær... Arild Knutsen er her though
Sitat av Nick O' Teen Vis innlegg
https://imma.gr/52846 fikk ikke til å laste opp som forumbilde på mobilen.. Altfor mange med dreads og grisete hår.. Og går i gangster eller hippie klær... Arild Knutsen er her though
Vis hele sitatet...
så da overaskende casual ut det der?

..eller tar jeg feil?
Tromsørapport: Liten sjarmerende gjeng, 30-40 som stilte opp ca.! 1 1/2 god appell, resten mente at ord som "faen", "jævlig" og "staten og politiet snakker bare tull" var det beste å komme med for å fremme saken på en god måte.
Var rett ved youngstorget for en time siden. Hele opplegget så rimelig uorganisert ut, og jeg tror ikke forbipasserende forsto hva de demonstrerte mot engang.
Jeg gikk ikke bort til dem, så jeg fikk ikke høre noen av budskapene dems, men tror ikke jeg gikk glipp av noe...


Hadde heller dratt på tom waits løpet hvis jeg hadde hatt muligheten.
Sist endret av 3RD; 4. mai 2013 kl. 17:32.
Sitat av 3RD Vis innlegg
Var rett ved youngstorget for en time siden. Hele opplegget så rimelig uorganisert ut, og jeg tror ikke forbipasserende forsto hva de demonstrerte mot engang.
Jeg gikk ikke bort til dem, så jeg fikk ikke høre noen av budskapene dems, men tror ikke jeg gikk glipp av noe...


Hadde heller dratt på tom waits løpet hvis jeg hadde hatt muligheten.
Vis hele sitatet...
Helt enig. Jeg var der, og jeg måtte ta en god titt før jeg så en karakteristisk vest med "legalize it" og skjønte at det faktisk var marihuanamarsjen. (Jeg leste denne tråden noen dager i forkant, og jeg hadde derfor en mistanke om at det var dette)
Merkelig hvor mange av de som er åpen om røykingen som stolt klapper seg på brystet og er høyrøstet her inne når det er prat om legalisering osv men straks det er mulighet for å stå opp og prøve å vise fram meningene sine offentlig har de plutselig "ikke tid" og "bedre ting å bruke tiden på osv"

ikke godt nok spør du meg.
Sist endret av watchman; 4. mai 2013 kl. 17:47.
Sitat av watchman Vis innlegg
Merkelig hvor mange av de som er åpen om røykingen som stolt klapper seg på brystet og er høyrøstet her inne når det er prat om legalisering osv men straks det er mulighet for å stå opp og prøve å vise fram meningene sine offentlig har de plutselig "ikke tid" og "bedre ting å bruke tiden på osv"

ikke godt nok spør du meg.
Vis hele sitatet...
Finnes faktisk bedre måter å fronte det på enn å henge på youngstorvet å røyke hasj
Arild hadde en flott tale! legger ut video senere..
Sitat av wintip Vis innlegg
Finnes faktisk bedre måter å fronte det på enn å henge på youngstorvet å røyke hasj
Vis hele sitatet...
ok hva er da din måte?
Sitat av watchman Vis innlegg
ok hva er da din måte?
Vis hele sitatet...
Engasjere seg i politikk, underskriftskampanjer, avisinlegg ++ Bare å bruke hue, eneste den slappe gjengen jeg så i dag får til er å provosere..
vil noen legge ut video fra i dag ? har lyst og se om folk ser like sliten ut som i fjor :P
Sitat av Nick O' Teen Vis innlegg
Arild hadde en flott tale! legger ut video senere..
Vis hele sitatet...
Gjør det, og post gjerne lenken her. Han har alltid gode argumenter å komme med.
Siden jeg akuratt så denne på facebook, så kan jeg jo likegodt poste linken her:
http://www.youtube.com/watch?v=MUzrVpDUot8 (Talen til Arild.)
Sist endret av Bruskork1; 4. mai 2013 kl. 21:45.
Oj, oj, oj, den videoen var pinlig. Denne kommentaren var "Nyhetsspeilet gone wrong":

"Folk må snart våkna og begynne å ta ansvar for sitt eige liv ... Vi lever i eitt av verdas mest korrupte land, og som sagt så må faktisk alle berre våkna opp nå ... Røyk cannabis og gi faen!"
Sitat av Ramaskrik Vis innlegg
Oj, oj, oj, den videoen var pinlig. Denne kommentaren var "Nyhetsspeilet gone wrong":

"Folk må snart våkna og begynne å ta ansvar for sitt eige liv ... Vi lever i eitt av verdas mest korrupte land, og som sagt så må faktisk alle berre våkna opp nå ... Røyk cannabis og gi faen!"
Vis hele sitatet...
Snakk om overdrivelse
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Siden jeg akuratt så denne på facebook, så kan jeg jo likegodt poste linken her:
http://www.youtube.com/watch?v=MUzrVpDUot8 (Talen til Arild.)
Vis hele sitatet...
Flott at det ihvertfall er en seriøs aktør der.

De andre talene kan enkelt summeres opp i "420 blaze it fagget".
Sist endret av Mr. Flash; 4. mai 2013 kl. 22:58.
Sitat av Space-Time Vis innlegg
Snakk om overdrivelse
Vis hele sitatet...
Denne dama vet jo åpenbart ikke hva korrupsjon egentlig betyr. Hvis det er slike fjerne tanker folk flest skal forbinde med marijuana-røykere, skjønner jeg godt at de ikke vil ha det i samfunnet.

Hvert år er det noen som sier at homo-paraden er stereotypisk og et tilbakesteg for homofiles rettigheter. Det vet jeg egentlig lite om. Men jeg skjønner argumentet: Hasj-marsjen slik den er nå, er åpenbart til skade for en saklig marijuana-debatt.
http://www.nordlys.no/nyheter/article6639679.ece
avisa nordlys har laget en artikkel om marsjen i Tromsø.

Har ikke sett noe fra marsjen i Oslo fra nettavisene jeg pleier å lese?!
"Fjern marijuana som straffetrussel"

Det er vel ingen som truer med marijuana som straff?
ttj
Trip Time Journey
ttj's Avatar
Sitat av Ramaskrik Vis innlegg
"Fjern marijuana som straffetrussel"

Det er vel ingen som truer med marijuana som straff?
Vis hele sitatet...
Nei, men du blir vel truet med straff vis du besitter/bruker cannabis(?)

Arild hadde en spot on tale nok en gang i ruspolitikken!
Kan jo alltids gå inn på goodvibe.no som de promoterte i videoen å kjøpe fin glassbong.

http://goodvibe.123hjemmeside.no/157...ong?catid=7851

blodsikker på at det er denna de selger http://imgur.com/Vo3c2jF
For oss vanlige mennesker som er i jobb og ikke ser ut som en dass men likevel nyter cannabis så er dette opplegget helt håpløst. Ser ikke hvordan det skal hjelpe på veien mot legalisering på noen måte at stereotypiske stonere sleper seg rundt og roper ut konspirasjonsteorier og usakligheter. Synes hele greia burde avvikles frem til tabuene er nedbrutt nok til at mer oppegående folk er i flertall.
Jeg klarer ikke finne en god grunn for hvorfor cannabis er ulovlig?
Derimot finner jeg mange grunner til hvorfor det bør legaliseres.

#1: Hvem tjener penger på kriminalisering? De som selger det.

#2: Det er aldri bevist dødsfall av cannabis. Ref. Frankrike. 50.000 døde av alkohol i 2010.

#3: Det sies at man har lettere for å bli avhengig av sterkere stoffer? Ja, fordi de man må kjøpe illegalt av ofte tilbyr deg sterkere stoffer. Ser for meg at man kommer inn i en coffee shop og de spør om du vil ha et gram amfetamin også. Min tanke er at kokain/amfetamin/diverse piller osv oftere blir tilgjengelig når man drikker alkohol. Dette er ihvertfall noe jeg personlig erfarer.

#4 Mye av den cannabisen man får kjøpt av dealere er ofte blandet med kjemiske stoffer som ikke er bra å røyke. Eks. Se for deg at alkohol er ulovlig, og du må kjøpe dårlig sprit. Ødelegger lever etc.
Problemet er også at man ofte må røyke mye mer for å få en effekt. Noe som igjen er mer skadelig for kroppen.

#5: Jeg sammenlikner ofte med alkohol siden dette er lovlig. Hvor mange familier ødelegges ikke hvert år pga alkhol. Hvor mange voldtekter skjer pga alkhol. Flesteparten av drap skjer i alkhol rus. Hvor ofte er disse hendelsene relatert til cannabis?

Var forøvrig i københavn i helgen og deltok der. tipper det var nærmere 10.000 personer som stilte opp. Alle gikk fredelig og saklige. Ikke en politi å observere. Å det ble delt ut tusenvis med jointer i gatene. Tipper at det blir legalisert der ila. året. Så får vi sørge for at Norge følger etter.
Til info. Pusher street i christiania blomstrer for fult
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
@marius85 :

Ja... Alle disse fem argumentene/punktene _vet_ vi her på Nff - igrunn punktene er faktisk nesten *allmenn kunnskap*, som f.eks si at forbudet gjør mer skade enn nytte. Her på forumet har det vært mange, mange, endeløse legaliserings-tråder, og antageligvis flesteparten her er pro-legalisering.

Når det gjelder Danmark, så har det seg sånn at det landet har en mer liberal tradisjon og kultur for cannabis, og cannabis er langt mindre uglesett enn her til lands. Synet på cannabis er spesielt liberalt i (enkelte deler) av Køben, så at demonstrasjonen gikk fint for seg og at det var så mange som møtte opp, er ikke oppsiktsvekkende..


Men hva så tenkte du å tilføye egentlig med de fem punktene som er ramset opp??
Sist endret av aeon_illuminate; 6. mai 2013 kl. 16:33.
Det var vel rettet mer mot tidligere kommentarer jeg leste som kun mente det var stoners som viste seg frem og det legger grunnlaget for alle som røyker gress.
Disse sitter ofte å forsvarer alkohol kontra cannabis uten noe form for forståelse for at alkhol er mer skadelig enn cannabis. Så lenge staten sier at alkohol er lov, og hasj er narkotika, så er det bare sånn. Mange mener at så lenge staten sier det er farlig så er det sånn.

Til dels enig med deg i det du skriver ang. køben. Det er ingen tvil om at det er mer allment akseptert.

Men jeg føler også at nordmenn begynner å løsne på dette punktet. Fler å fler røyker cannabis virker det som. Samt at mange jeg møter som ikke røyker selv, er for legalisering da de skjønner at dette ikke er noe stress. Problemet med marsjen og markering i norge er at det ikke blir nok fokus rundt opplegget. Folk flest vet ikke engang at den eksisterer eller når den evt går av stabelen.
Vi som ønsker å gå i fronten for dette burde få mer fokus på konkrete ting rundt stoffet. Ikke bare si ja til hasj uten noe grunn til hvorfor. Problemet: Jeg blir sett på som kriminell :P
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Sorry kompis, men du bare spyr opp gammel kunnskap vi alle kjenner til. Problemet med hasjmarsjen er menneskene som deltar. De representerer ikke rusmiddelet på en god måte, faktisk vil jeg strekke meg til å si at mange av de er på grensen til latterlige. Når en 17-åring som har droppa ut på skolen og røyker hver dag prøver å vise til forskning, så er det dessverre ingen som tar han seriøst.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Kailua Vis innlegg
http://www.youtube.com/watch?v=HT284Ss5lX0

Faen for en latterlig gjeng.
Vis hele sitatet...
Denne "gjengen" passer jo du perfekt inn i