Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 1594
Hei,

Tenkte jeg skulle kjøpe meg en PSP slim/vanlige psp, Siden jeg har spart opp penger nå til det.. Innen en uke tror jeg at jeg skal bestemme meg..

Har dere noen linker der den er billigst mulig?
Hva er forskjellen på vanlig PSP og PSP Slim? Pris? Ytelse? Spill?

Hva er kult? Kan man ha bilder? Isåfall, Hvor stor Hardisk?Internett?

Linker til der man kjøper? Kjøpt på nett før?

Har tillgang til Ebgames, Platekompaniet, Spaceworld og litt sånne butikker i nærmiljøet..

Takk
På en skala fra 1 til 100, hvor vanskelig er det å finne informasjon om forskjellene mellom vanlig PSP og PSP Slim? Eller for den saks skyld om PSP generelt?

-1.

http://en.wikipedia.org/wiki/PlaySta...es_and_changes
http://babelfish.altavista.com/babel...76465,0,0.html
Sist endret av Nichotin; 10. desember 2007 kl. 15:58.
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Slim er akkurat det samme som vanlig PSP, bare tynnere, lettere, og med litt høyere klokkefrekvens.
Så eneste forskellen jeg har forstått er det du sier SharQ, Og at Slim er hacket?
Så altså tror du en 12åring som liker å lage programmer og spill foretrekker Slim?
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Egentlig ett fett, opplevde ikke den vanlig som noe spessielt stor jeg hvertfall.

Jeg har 2 spill, si ifra om du er interisert. (Min psp ble ødelagt).
Sitat av SharQ
Slim er akkurat det samme som vanlig PSP, bare tynnere, lettere, og med litt høyere klokkefrekvens.
Vis hele sitatet...
Hvor har du det fra at PSP Slim kjører på høyere klokkefrekvens? Det var vel kanskje doblet intern lagringsplass du tenkte på (fra 32 til 64mb)?

EivindH: Hvor har du hacket fra? Uansett om du går for PSP eller PSP Slim trenger du en tredjepartsfirmware evt. en modchip for å kunne kjøre homebrew på den.
ok.. Så det er egentlig samma hvem jeg kjøper da? Bare om jeg ønsker en liten en så bør jeg få for PSP Slim?
PSP Slim er generelt sett en forbedret versjon av PSP. Det blir litt som Nintendo DS vs. Nindendo DS Lite.
da tar jeg en tur ut i morgen å kjøper PSP Slim med Simpsons The game.. Noen spill og anbefalle for en 12åring som liker å spille Strategi, Humor, Bil, Sport (Hockey) og action?

Tips til hvor jeg får kjøpt GTA billig? Uten foreldre.. Orker ikke å dra dem med på sentere..
Er som oftest på sentere etter skolen..

Sitat av comi
Jeg har 2 spill, si ifra om du er interisert. (Min psp ble ødelagt).
Vis hele sitatet...
De spillene, Hvilke spill?


Noen som forresten har noen forslag til "Tillegs"ting jeg kan kjøpe til den?

Har forresten hørt litt om at hvis du oppgraderer til en verson over 2.0(?) på et eller annet på PSP'en så
ble noe(n) morsomme funksjoner fjernet? Eller noe sånnt? er det sant?
Sist endret av EivindH; 10. desember 2007 kl. 19:38.
Du kan muligens få kjøpt GTA uten foreldre.Er ikke alle som bryr seg. Uansett så er begge GTA spillene er utrolig bra (psp standard). Det er vel omtrent det beste du får kjøpt til PSP.
Og du bør IKKE oppgradere, nei. Hold alle muligheter åpne til homebrew o.l. om du skulle ha lyst på det en gang.

Edit: Tror kanskje de fleste PSPene i dag selges med over 2.0 firmware?
Sist endret av Gjøk; 10. desember 2007 kl. 20:16.
er det muligheter å degradere da?
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Jeg har GTA (Liberty City) og Tony Hawk Pro skater.
Sitat av SharQ
Slim er akkurat det samme som vanlig PSP, bare tynnere, lettere, og med litt høyere klokkefrekvens.
Vis hele sitatet...
Ikke glem TV-Ut.
Skal ned på senteret i morgen og kjøpe.. Får se hva jeg skaffer meg
Jeg bare _MÅ_ ha i morgen Satser på en Slim da.. Gleder emg sinsykt.. Tiden går SAKTE :P

Tv ut, FOr å spille på tv? fett..

Forresten; Noen tillegsting jeg bør ta med ?
Sitat av Tostoo
Ikke glem TV-Ut.
Vis hele sitatet...
Oi, det visste jeg ikke. Da anbefaler jeg slim versjnoen:P
Om det går ann å nedgradere kommer litt an på hvilken versjon det er, men det kommer vel ut nye downgrades for hver upgrade. Men det blir mer og mer komplisert.
Du kan jo eventuelt leite litt på finn.no el.l for "originale" PSPer, men det er en del styr. Det er jo ikke sikkert du kommer til å bruke homebrew i det hele tatt.

Ehm, du bør i alle fall ha et minnekort for å save og eventuelt legge til filmer og annet. Men det får du i de fleste pakker tror jeg, lenge siden jeg kjøpte min. Ellers et etui og ørepropper? Jeg har omtrent ingenting av ekstrautsyr.
Sist endret av Gjøk; 10. desember 2007 kl. 20:43.
Hvis du ikke får nedgradert i dag, tar det gjerne ikke lang tid før du kan Custom firmware miljøet til psp er ganske aktivt. Hvis du skal ha custom firmware vil jeg anbefale deg noen av versonene til dark Alex eller m33. Det er de mest kjente, stabile og brukervennelige

Tobbelulle
Herregud,
Skjønner meg faan ikke på folk som whiner så sykt om at man skal søke!? PSP verden er tett kaos i starten, og det er forvirrende med all firmwaren, etcetc... Dette gjelder for øvrig ikke bare denne tråden, men alle andre tråder også.. Hvorfor inni huleste gidder dere å skrive at man skal google det når det mest sannsynlig hadde vært bedre å skrive noe konstruktivt eller drite i å svare, og heller finne på noe annet (Les: poste i noen tråder hvor du har noe å bidra med.) ARGG! (*litt provosert *)
Får ikke lov til å kjøpe brukt, Kan være ødelagt.. Pappa sier btw at jeg ikke bør sløse bort penger på det, Men får nok overtalt han. Og jeg har google til dere som lurer..

Takk for alle svar
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Nichotin
Hvor har du det fra at PSP Slim kjører på høyere klokkefrekvens? Det var vel kanskje doblet intern lagringsplass du tenkte på (fra 32 til 64mb)?

EivindH: Hvor har du hacket fra? Uansett om du går for PSP eller PSP Slim trenger du en tredjepartsfirmware evt. en modchip for å kunne kjøre homebrew på den.
Vis hele sitatet...
En PSP fat(vanlig) kjører på klokkefrekvensen 222Mhz..en PSP slim kjører på 333Mhz...så jo..klokkefrekvensen er høyere i en slim.... i TILLEGG til at internminnet er større

I tillegg kan jeg vel nevne at de fleste PSP slim'ene som blir solgt nå for tiden ligger inne med FIRMWARE 3.71/3.72... Fikk akkurat den samme selv...men å legge inn CFW(custom firmware) er NULL problem egentlig..alt du trenger er et modifisert batteri og et memory-stick med riktige filer på(Magic stick)
R-M-I: Tror du bør ta en titt på Wikipedia-artiklene om PSP. PSP kan kjøre på 333MHz hvis spill trenger det, sett at du har 3.50-firmwaren eller nyere.
http://en.wikipedia.org/wiki/PlaySta...specifications
Sitat av Nichotin
R-M-I: Tror du bør ta en titt på Wikipedia-artiklene om PSP. PSP kan kjøre på 333MHz hvis spill trenger det, sett at du har 3.50-firmwaren eller nyere.
http://en.wikipedia.org/wiki/PlaySta...specifications
Vis hele sitatet...
Les gjennom Sony's egne spesifikasjoner...og ikke stol blindt på ting på Wikipedia, da ALLE kan legge inn "FAKTA" der inne

Key features

* Charge via USB
* The new PSP® is available in 'Piano Black'
* Video-out port
* Slimmer and Lighter


External Dimensions

* 169.4 x 18.6 x 71.4 mm

Weight

* Approx. 189 g

CPU

* PSP CPU (333MHz)

Memory

* Main Memory: 64MB

LCD

* LCD screen:: 4.3 inches (16:9) 480x272 pixels

Sound

* Stereo Speakers

Internal Disc Drive

* Read-only UMD™ drive

Main I/O

* Video Out
* High Speed USB (USB 2.0)(mini-B)(Add USB power supply)
* IEEE802.11b (Wi-Fi)
* Memory StickDuo / PRO Duo

Interface/ connecter

* Video out / headset connector
* USB connector
* Memory Stick Duo™ slot

Battery pack

* Lithium-ion rechargeable battery 1200mAh
* Game 4-6h, Video 5-6h (UMD)

Key / Switch

* Directional button
* WLAN switch
* Display, Sound, Volume +/- button x1
* POWER/HOLD switch x1
* START, SELECT, HOME x1
* Analog stick, L, Rbutton x1

Supported profile

* PSP Game / UMD Audio / UMD Video

Supported codec (UMD)

* Music: Linear PCM, ATRAC3plus
* Video: H.264/MPEG-4 AVC MP Level3

Supported codec (MS) (Video)

* MP4: MPEG-4 SP(AAC), H.264 MPEG-4 AVC MP (AAC)(CABAC) / BP (AAC)
* MS Video format: MPEG-4 SP(AAC), H.264 MPEG-4 AVC MP(AAC)

Supported codec (MS) (Music)

* MS Audio format: ATRAC3, ATRAC3plus, MP3MP3, MP4, WAVE, WMA

Supported codec (MS) (Photo)

* JPEG, TIFF, BMP, GIF, PNG

Security

* Encryption 128bit AES

Encryption 128bit AES

* Region code, Parental control

Wireless networking

* Infrastructure mode
* adhoc mode
Tror Nichotin mente at PSP fat kan kjøres på 333mhz. Jeg kan bekrefte det.(Kan ta bilde hvis du trenger bevis)
Send meg pm hvis du trenger hjelp til å få nedgradert psp-en og lagt inn Custom Firm ware.
Jeg er her på nff med min PSP nå
Sitat av R-M-I
Les gjennom Sony's egne spesifikasjoner...og ikke stol blindt på ting på Wikipedia, da ALLE kan legge inn "FAKTA" der inne

Key features
[snip...]
Vis hele sitatet...
Jeg stoler ikke blindt på Wikipedia. Hvis du har skjønt hvordan det systemet fungerer så ser du at mye av det som står der har kilder, og det har blant annet min påstand om at vanlige PSPer kan kjøre på 333MHz hvis spill krever det sett at du har 3.50-firmwaren. Noe tobbelulle også kan bekrefte. Hvorfor du paster inn masse spesifikasjoner på PSP Slim vet jeg ikke.