Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 7883
Hei, jeg lurer på om noen vet om en måte å øverføre alle apper til SD kort automatisk ved 1 klikk istedenfor å flytte 1 og 1 app manuelt? Har oppdatert alle appene via google play og ser at noen av appene har blitt flyttet til det interne minner, og orker ikke å flytte alle over igjen manuelt da det tar tid.. Dette må jeg enten jeg overfører via appen "app2sd" eller andre typer apper.. Finnes det en annen måte?

Anyone?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Hvilken Android har du? Jeg har kunnet gjort dette innebygd i Android i et par år tror jeg.
Ligger under innstillinger-> lagring-> overfør data til SD kort.
Der kan du velge apper, bilder, videoer, etc.
Dersom du ikke kan velge dette, hvorfor ikke bruke apper? Er mange som kan flytte apper automatisk.

Vær OBS på at visse apper ikke kan flyttes, og noen apper vil ikke fungere med mindre de ligger på internminnet
Trådstarter
Jeg gikk inn på innstillinger -> lagring, men står ingenting om "flytt data til SD kort"
Trådstarter
Jeg har android 5.0.2
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Kvifor vil du flytte dei til sd-kort?

Generelt sett så funker android heilt utmerka uten at du held det i øyra, og eg mistenker kanskje at det du prøver å oppnå ikkje er smart.
Trådstarter
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Kvifor vil du flytte dei til sd-kort?

Generelt sett så funker android heilt utmerka uten at du held det i øyra, og eg mistenker kanskje at det du prøver å oppnå ikkje er smart.
Vis hele sitatet...
Jeg har samsung A5 som ikke er den kjappeste telefonen, så jeg merker at jeg at når jeg flytter alle appene til SD kortet så går den litt fortere. Så, kan du svare på spørsmålet takk ?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Hvis telefonen er treg kan du begynne med å oppdatere til Android 6, mulig du også får muligheten til å flytte apper uten en tredjeparts app.

Installerer du Android 6,så får du også muligheten til å bruke adoptable storage. Se på det som å utvide internminnet til minnekortet, fungerer greit dersom du alltid har minnekortet i telefonen og ikke bruker det til andre ting.
Sist endret av Fleff; 19. februar 2017 kl. 16:52.
Trådstarter
Sitat av Fleff Vis innlegg
Hvis telefonen er treg kan du begynne med å oppdatere til Android 6, mulig du også får muligheten til å flytte apper uten en tredjeparts app.

Installerer du Android 6,så får du også muligheten til å bruke adoptable storage. Se på det som å utvide internminnet til minnekortet, fungerer greit dersom du alltid har minnekortet i telefonen og ikke bruker det til andre ting.
Vis hele sitatet...
Nå har jeg android 6 på min samsung galaxy A5, men får fortsatt ikke til å bruke SD kortet som intern lagringsplass.....
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
For å bruke adoptable storage må du formatere minnekortet, da skal valget komme opp.
Mulig det kun er på noen merker du kan flytte bulk apper.
Trådstarter
Sitat av Fleff Vis innlegg
For å bruke adoptable storage må du formatere minnekortet, da skal valget komme opp.
Mulig det kun er på noen merker du kan flytte bulk apper.
Vis hele sitatet...
Jeg har formatert MicroSD kortet, men fortsatt kommer ikke valget opp

Teori 1: Denne funksjonen støttes ikke på noen Samsung telefoner, blant annet A5

Teori 2: Minnekortet er ikke formatert i FAT32 format

Teori 3: Er kun Sandisk minnekorter som støtter denne funksjonen