Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 3475
Har fått meg et NAS som jeg prøver å koble meg opp mot og mappe opp lokalt.
Jeg har satt DNS til routeren/DHCP Serveren
Jeg får logget med på NAS med browseren, men finner den ikke i fil utforsker med \\NASnavn

Hjelp meg
Hva med \\NASIP?
Overskuddsmateriell
Er windows share aktivert på NAS'en?
Trådstarter
20 1
Sitat av VidarT Vis innlegg
Hva med \\NASIP?
Vis hele sitatet...
Finner ikke NASet med ip i fil utforsker heller.
Trådstarter
20 1
Sitat av Bullhill Vis innlegg
Er windows share aktivert på NAS'en?
Vis hele sitatet...
Har ikke aktivert windows share nei. Er dette inne på NASet jeg skal gjøre? Er et Thecus 4100 +
Trådstarter
20 1
Sitat av Bullhill Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Prøvde å sette et RAID på NASet igår. Fikk bare meldingen "Raid creation failed"

Har 2 disker i NASet
Har også prøvd å ha de i forskjellige stasjoner/slots.

Takk for guiden, skal sjekke den ut når jeg kommer hjem.
Er ikke \\datamaskinnavn\mappe en del av Windows' sin fildelingsprotokoll? SMB, eller Samba...?
Hvilket betyr at å skrive inn \\datamaskinnavn i adressefeltet bare fungerer viss 'datamaskinnavn' kjører Windows, eller i allefal en Samba-server.
\\IP-adresse funker jo som regel, å bruke vertsnavnet avhenger vel av at serveren enten har vartsnavnet synlig via NetBIOS eller at det finnes en DNS-server i nettverket?
Trådstarter
20 1
Sitat av Bullhill Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Jeg har et helt annet GUI på min browser
Her er gyazo over hvordan min ser ut
https://gyazo.com/065eb10089352e947e9a3350d61dd767
Hvis RAID Creation feiler så har du ikke noe "VOLUME" til å sette opp "SHARES"

Problemene dine ser ut til å være relatert til disker eller førstegangs oppsettet av NAS-boxen, når du har fått laget et raid volume så skal du kun behøve å opprette et share for at SMB skal aktiveres og at den dukker opp på laptopen under nettverk eller via utforsker \\NAS-IP\ eller \\NAS-NAVN\
Trådstarter
20 1
Sitat av knutazz Vis innlegg
Hvis RAID Creation feiler så har du ikke noe "VOLUME" til å sette opp "SHARES"

Problemene dine ser ut til å være relatert til disker eller førstegangs oppsettet av NAS-boxen, når du har fått laget et raid volume så skal du kun behøve å opprette et share for at SMB skal aktiveres og at den dukker opp på laptopen under nettverk eller via utforsker \\NAS-IP\ eller \\NAS-NAVN\
Vis hele sitatet...
Jeg har laget et share med public folder. Men ja, har ikke fått laget noe RAID.
Må dette settes opp? eller kan den bli brukt standard med (i mitt tilfelle 2 disker) bare ?`

Som sagt tidligere så finner jeg ikke NAS i windows explorer
Normal så skulle du måtte sette opp et raid før du kunne opprette et share, jeg er usikker på have dette Public Folder greiene er, med kun 2 disker så skulle du ha 4 valg Stripe (Raid0), Mirror (Raid1), Flex-Raid (Egen definert fil system) og JBOD dette må settes opp først sånn at diskene dine blir brukt og du kan lagre filene dine på dem