Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 873
Sjekk ut ny låt jeg lagde i går, veldig chill, dyp og trippy.

Håper dere liker den:

https://soundcloud.com/frenchmusic/f...allegoric-bird
Utrolig chill låt Digger choppsa dine

konstruktiv "kritikk"; Kanskje det hadde gitt den enda litt mer atmosfære om du hadde dyttet på med litt juicy reverb på annenhver clap med en bright plate eller no?

Keep em coming!
Sist endret av BarBeats; 6. mars 2013 kl. 00:34.
Takk for kritikken! Haha, rart at du sier det, hvis du hører etter, i "refrengene", så er det masse reverb på clapsene når paden/samplet går opp

Dope at du digget låta mi, det settes stor pris på! Del gjerne videre til venner osv hvis du føler den er verdt det!

Ha en fin uke videre kompis!
Jo da, eg hører det og, det gir en kjempe atmosfære, men prøv å sleng på en reverb med en litt annen type klang som er litt tynnere som eg sa og se om det funker, for eg tror det kunne blitt konge i tillegg til den du har nå (Tror ikke den kommer til å maskerer noe særlig, heller bare gi en litt mer variert rom følelse)
Er og mulig at du har gjort akkurat det eg sikter til, og at sidechain har huket ut litt for mye av tailen til at eg hører det :/

Skal spre ETTER at du har testet dette, hehe!
Konge! Skal gi det er forsøk.. synes "refrenget" er fint som det er nå, men er kanskje enig i at clapen i verset kunne trengt litt verb

Sier i fra når det er gjort, og sender resultat
Funker det ikke så funker det ikke Er en smooth låt uansett
(Var versene eg tenkte på hovedsakelig så det blir nok bra det).
Sitat av BarBeats Vis innlegg
Utrolig chill låt Digger choppsa dine

konstruktiv "kritikk"; Kanskje det hadde gitt den enda litt mer atmosfære om du hadde dyttet på med litt juicy reverb på annenhver clap med en bright plate eller no?

Keep em coming!
Vis hele sitatet...
Det BarBeats sa. Ellers er det syyyyykt fett!
Hva produserer du med?
Deilig! titegn
Forøvrig synes jeg ikke DAW har noe å si på selve produksjonen, kun workflowen.

DAW: Ableton Suite

Synther: Diva, Simpler, Massive, Kontakt 5, Fabfilter Twin, Alchemy

Effekter: Fabfilter (Pro-Q, Pro-C, Saturn, Timeless, Volcano), Valhalla (Shimmer, Room), dBlue Glitch, Waves (S-1, L-2), PSP Vintagewarmer.

Libraries: Imperfect Samples Fazioli

Og forresten takk for tilbakemelding folkens!

Vel, jeg forstår akkurat hva dere mener med en plate verb på annen hver snare, men på den annen side ville jeg ha verset mer "tørt" og mer "jammete".. synes jeg fikk til feeling ganske greit med synth soloen osv
Den er ikke "feil" som du har gjort den. Det er bare snakk om preferanser
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Digg låt, elsker hvordan bassen på refrenget gir en følelse av at ørene blir klemt sammen, eller satt under høyt trykk.
Vet ikke om dere opplever det samme, men jeg syntes denne var bare utrolig chill.

Keep it coming!
Sitat av Melcor Vis innlegg
Digg låt, elsker hvordan bassen på refrenget gir en følelse av at ørene blir klemt sammen, eller satt under høyt trykk.
Vet ikke om dere opplever det samme, men jeg syntes denne var bare utrolig chill.

Keep it coming!
Vis hele sitatet...
Takker man! Målet med musikken er jo at folk skal nyten den, så jeg setter veldig pris på det du sier (dette gjelder dere andre også seff).

Haha, ang. det du sier om bassen.. Alle har jo forskjellige måter å forklare lyd på. Men jeg regner med at du snakker om dybden og måten den slider opp og ned på. Jobbet faktisk mye med bassen. Personlig oppfatter jeg det mer som at bassen er fanget i dybden og prøver å hoppe opp (men faller ned igjen) (<--- jeg vet jeg er litt fucka i hodet, men vi er tross alt på freak), men jeg skjønner hva du mener, og det er fett at du digger det!

Peace!
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Sitat av itstherubberduc Vis innlegg
Haha, ang. det du sier om bassen.. Alle har jo forskjellige måter å forklare lyd på. Men jeg regner med at du snakker om dybden og måten den slider opp og ned på. Jobbet faktisk mye med bassen. Personlig oppfatter jeg det mer som at bassen er fanget i dybden og prøver å hoppe opp (men faller ned igjen) (<--- jeg vet jeg er litt fucka i hodet, men vi er tross alt på freak), men jeg skjønner hva du mener, og det er fett at du digger det!
Vis hele sitatet...
Hehe, ja ser den. Er nok det jeg mener (har en litt merkelig måte å beskrive lyd på, bruker ofte begrepet 3d lyd også )
Men når du sier det, så virker det som om bassen hopper og faller litt og.