Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 980
Burdet det finnes en lov om virituel stjeling?. http://www.itavisen.no/showArticle.p...icleId=1306339

Ettersom folk noenganger betaler penger for ting som er virituelle?
Den finnes, kalles åndsverklovene (eller noe lignende). Han kunne brukt at han hadde kjøpt rettighetene til dette åndsverket, og at han andre stjal rettighetene hans.

Men, om jeg vil følge de lovene...
Tviler sterkt på at dette kunne blitt slått ned på med lemmel i åndsverksloven. Han var jo ikke skaperen av et åndsverk.
Ellers så er jo dette rent tyveri, han stjal 6000,- fra han. Jeg tror dette kunne blitt dømt for i Norge, på samme måte som man ikke har en egen lov om stjeling av biler, en om stjeling av stereoannleg eller en egen lov om stjeling av datamaskiner. Han stjal en verdi.
Joda. Men spørs om en dommer ville godtatt en virtuell gjenstand som verdi.

Pinnsvinet: Det er jo ikke han som har opphavsretten på dette våpenet. Det er det spillprodusenten som har. Åndsverksloven gjelder bare for åndsverk, noe du selv har skapt.
Men hva om noen stjeler accounten din på et mmorpg da?
Noen lov mot DET da?
Hadde vært morro om noen på nff var advokat og kunne opplyse oss om dette.
Har noen venner som er blitt utsatt for account-stealing i diablo2.
Tingen er, skal man ha loven på sin side i en sånn sak, så kan man skrive en kontrakt.
0 takk til deg.
mongob0ffel's Avatar
i planetarion stjal vi asteroidene fra hverandre hele tiden..
dette kan umulig være ulovlig. som mongob0ffel sier, i planetarion skjer jo slikt hele tiden. selv om jeg betalte noen for få lov til å ta asteriodene deres, og de for da kanskje hadde en verdi på noen kroner, blir det ikke akkurat ulovlig for noen andre å stjele dem.