Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1240
Jeg lurte på hva dere her i freakforum.nu forventer av en blogg? Funksjoner, design, brukervennlighet osv.

Trenger forslag ettersom jeg er med i utviklingen av en ny blogg. Alle forslag er velkommne
Du burde jo ha en stilfull side. Ikke for mye farger, kjør på noe som er orginalt og stilfullt.

Velkommen til nFF forresten
Kategorier er også ganske praktisk. Slik at man bare kan se postene i en kategori om man ønsker.
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Synes det først og fremst er viktigst at den blir holdt ved like. Dagbladets spill/IT-blogger blir bare fylt med hets mot de som foretrekker Nintendo forran Playstation, Mac foran PC osv.
Design har også en hel del å si. Det må være stilrent og pent å se på.
Funksjonalitet er også fint. Er greit med en slags kalenderfunksjon som gjør at man lett kan finne frem til den nyheten man vil.
For at bloggen skal være interessant trengs en flink skribent. Det er viktig å holde seg unna orddelinger, å/og-feil og andre gramatiske feil.
Sitat av Kakcoo
Synes det først og fremst er viktigst at den blir holdt ved like. Dagbladets spill/IT-blogger blir bare fylt med hets mot de som foretrekker Nintendo forran Playstation, Mac foran PC osv.
Design har også en hel del å si. Det må være stilrent og pent å se på.
Funksjonalitet er også fint. Er greit med en slags kalenderfunksjon som gjør at man lett kan finne frem til den nyheten man vil.
For at bloggen skal være interessant trengs en flink skribent. Det er viktig å holde seg unna orddelinger, å/og-feil og andre gramatiske feil.
Vis hele sitatet...
Arg, ja. Jeg mister virkelig interessen, om bloggens navn er "Bjarne å Bernt's super blogg!"

Edit: Ville bare si det rette navnet på den tenkte bloggen "Bjarnes og Bernts superblogg!"
Sist endret av Kalakov; 2. juni 2005 kl. 17:18.
Innholdet!
En blogg uten godt innhold blir som en tallerken uten god mat.

Etter det kommer strukturen, og til slutt designet.
Det spørs egentlig hvordan Blog du har lyst til å lage. Skal det være en nyhets blog, en blog fra ditt liv, ting som du tenker på etc.

Jeg har selv en dødskjedelig blog etter template fra www.blogger.com, og som man skjønner av dette er den ikke videre fancy. Men det holder til mitt bruk. Og i og med at jeg er like flink til å styre med HTML som jeg er til å svømme New York Marathon så legger jeg ikke stor vekt på fancy design.

For meg er det viktigste hva som står i bloggen. Kan mer enn gjerne lese bloggene til vennene min om hva som skjer i deres liv, selv om utseende på siden er for å si det mildt tragisk.
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
boingboing.net er et eksempel på en blog som har blitt veldig populær på grunn av sitt morsomme og sære innhold
Det er et blogg-system ikke en blogg-side som skal lages... Jeg er foresten en av "Teamet" som skal lage det!
Mener du med blogg-system som i ett sted hvor folk kan lage sin egen blogg?

På en måte ett publiseringssystem?
Du kan jo se på den mest leste bloggen (i følge de som driver den), www.boingboing.net
Forventer ikke en dritt av en blogg.
Jeg er så forbanna lei av ordet blogg at det er ikke er mulig ><

Dagbladet og VG har sånn bloggkrig: "se den nye spillbloggen", "sånn blogger man" og "hvilken blogg er best"

Skjønner ikke vitsen med blogger på de to sidene, de kan jo lage vanlige artikler istedenfor å være "in" med blogger...
Vi skal lage et bloggsystem akkurat som PHPBB lager et forum-system! Skjønner?
Ja jeg skjønner, er ikke helt skada. Det her er bare noen kjappe idèer.

-Ha gode muligheter til å endre designet på bloggen. Fordi innholdet på bloggen styrer jo eieren av den, så designet burde også ha mulighet til å skildre eieren
-RSS-Feeder

-Det burde også være lett å registrere seg
-Lett å legge til nye innlegg i bloggen


Edit:
-Å endre navigasjonen ville også vært nyttig
-Mulighet til tilhørende galleri (galleri som henger sammen med blogen)
-Kommentar-system
Sist endret av DevilWings; 3. juni 2005 kl. 16:36.
mulighet for å få kommentarer. om det er virkelig spennende blogger, men som ikke oppdateres altfor ofte så kanskje mulighet for varsling på mail. en kalender hvor du kan se kalender og hvilke dager det er skrevet no, et arkiv hvor det sorteres etter mnd. mulighet for å legge til et par bilder til hver tekst, og et samle galleri for alle bildene.

og selvfølgelig mulighet for å endre alt! og å logge inn fra hvor som helst for å skrive en ny tekst.

når forventer dere å ha dette ferdig? er veldig interrisert i et sånt verktøy som jeg kan putte på min egen side. det er det dere skal lage? et script som man kan legge inn på sin egen side? planer om at det skal være gratis? eller skal det koste no?
Sist endret av hakkon; 3. juni 2005 kl. 16:43. Grunn: litt sein ja, men jeg står på mitt!
Det skal være gratis!