Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 467
Jeg fikk i dag beskjed om at jeg kunne bli med på beta-test av picasaweb.google.com. Tjenesten ser utmerket ut! Men en ting jeg stusset på, er at adressen til albumet mitt blir picasaweb.google.com/mittbrukernavn

Da vet jo alle at det eposten min er "mittbrukernavn@gmail.com". Dette kan spamboter utnytte til tusen! de begynner å tester "picasaweb.google.com/abc", og får de respons, så vet de nokså sikkert av noen bruker kontoen "abc@gmail.com" hyppig, og du vil være listet for livet.

Det finnes nå en funksjon som sier "Want to add a new Google username?" som lager en ny identidet, men dette burde man fått beskjed om når man registrerte seg. Ikke alle går inn å ser på hvilke forandringer man kan gjøre.

Gmail har jo en utmerket spambox. Den har luket ut ca 200 spammailer, og ingen ordinære mailer har blitt styppa ned i spamboxen slik annenhver gjør i hotmail. Men de bør ikke invitere til spam, når de offentliggjør min epost på alle tjenester jeg registrerer hos dem.

Jeg måtte bare si min mening om dette, og synes at det blir for dumt å publisere googleaccont navnet mitt over alt.
Sist endret av Sabbi; 15. juni 2006 kl. 19:48.
Så langt har bare 2 spammeldinger havnet i innboksen min hos gmail. Det på tross av at jeg mottar 2-300 om dagen. Av en eller annen grunn tror jeg ikke det blir et problem