Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 4072
Lurer på hvilke typer brun sprit folk her på forumet foretrekker. regner med det er et par karar her med sans for ekte varer.
selv liker jeg brun sprit fremfor alt annet. whisky er så klart en vinner, og da mener jeg ikke karamell-tull som Jack.
hittil er skotsk whisky det beste famous groue og johnnie walker kjøper jeg til vanlig.
det hender seg også jeg går for en brandy special, som var utrulig god i kaffen.
noen som har smakt sprit til over 2000kr litern?
HENNESSY!!! (minst 20 tegn)
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Jeg er en sucker for Southern Comfort, det er omtrent det eneste jeg drikker for tiden. Nammenam som SharQ fikk meg hekta på.
snø's Avatar
Trådstarter
det villeste jeg hittil har drukket er johnnie walker blue label. synd man ikke har råd til slikt hvert år
Bare jeg som tenker ny klassiker-tråd?
"Brun sprit av snø"
Her går det i Jack Daniels for det meste, for det har den karakteristiske sursmaken... Om det er "ekte" whisky eller ikke, er ikke relevant. (Bare for å understreke det, siden trådstarter misliker livsvannet)

Ellers går det i Cpt. Morgan Jamaican rum, og så slår jeg på stortromma til tider og adopterer med meg hjem en Johhny Walker eller Jameson...
Captain Morgan her og. Herlig rom

Southern Comfort virket fin "Dyp gyllenbrun. Aromatisk duft av vingummi, fersken og syltet appelsin, hint av urter og fat. Middels fylde. Søt"
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Chivas regal er favoritten her, skal få meg en chivas royal (lagret 21 år, 1200,- flaska) til bursdagen, gleder meg

Driver vel å utforsker enda, men famous grouse, bells og upper ten er blandt favorittene i whiskey.
Liker cognac også en gang i blandt, bache gabrielsen vsop er veldig fin.
Famous Grouse og Bells er favoritter, har også en flaske 45år gammel Chivas Royal, men har ikke tenkt å drikke den med det føste
Dr Jack Daniel hjelper meg tiitt og ofte med formen.
Kaptein Morgan tar meg nå og da til nye og morsomme destinasjoner.
Onkel Jose Cuervo special tar meg nå og da til plasser jeg bestandig glemmer å ha vært
Southern Comfort er gode greier som jeg faktisk har arvet lysten på av min bestemor som bare drakk det

Det er vel for det meste det det går i, enkelte andre whiskey og Cognac'er går det jo og en del av men..
Sitat av ztaale
Dr Jack Daniel hjelper meg tiitt og ofte med formen.
Kaptein Morgan tar meg nå og da til nye og morsomme destinasjoner.
Onkel Jose Cuervo special tar meg nå og da til plasser jeg bestandig glemmer å ha vært
Southern Comfort er gode greier som jeg faktisk har arvet lysten på av min bestemor som bare drakk det

Det er vel for det meste det det går i, enkelte andre whiskey og Cognac'er går det jo og en del av men..
Vis hele sitatet...

Jack'n'Coke er en slager.
Herregud det er godt.

+ den der Whiskey'en han andreas hadde den gangen,
med navn Toro (Okse).. kvalitet's whiskey. mmmm
Tequila,

Brun Sierra er ikke så verst. Bedre enn den blanke.

Er ingen tequila-shotter, men er ikke så verst fra whiskyglass, veldig sjelden jeg tar en tequilafylla

Tequila Sauza ettellerannet er og veldig god. Bare drukket den en gang da men.
Liker både god Cognac og Whisky

Famous Grouse? fy helvete nei, ikke Bells heller. Glenfarclas, Glenmorangie eller Lagavulin derimot (selv om sistnevnte er noe spesiell)
Bache XO.... smoooooth
Rakkamakkafo
Marken's Avatar
Både Cognac, Whiskey, Whisky og Burbon er kos.
Nå for tiden går det i Otard VSOP (XOen til meeeeget spesielle anledninger), DeLuze XO, Jameson og selvfølgelig Jack. Må vel bare opplyse om at å blande ut whiskey er én av dødssyndene.
Sitat av snø
det villeste jeg hittil har drukket er johnnie walker blue label. synd man ikke har råd til slikt hvert år
Vis hele sitatet...
ehm, har du drukket johnnie walker blue? Er ikke den en verdens dyreste wiskyer?!? Hvordan var det? Kjente du igjen "walker" smaken?
har gått på storsmellen når det gjelder Whiskey ;( Holder meg til hr "Jäger"
Glemte å nevne at den beste tequila'n som eksisterer er den brune patron tequilan'n <3

http://www.patronspirits.com/
Sitat av Semfic
Bache XO.... smoooooth
Vis hele sitatet...

Helt enig der Semific
Single malts fra Islay. Ardbeg, Bowmore, Laphroaig og Lagavulin. Ellers Talisker og Macallan. Litt cognac også. Otard(VSOP/XO) smaker fantastisk. Det samme gjør de eldre årgangene av Courvoisier. En 17y Ardbeg, Bowmore Darkest og en slant Talisker er det som befinner seg i barskapet mitt just nu.
Drikker for det meste whiskey og disse er de jeg anbefaler

Balvenie Port Wood
Caol ila
Glenlivet
Glenmorangie
Glenfiddich Caoran reserve

Dette er alle single malts som er gode, glenmorangie'n er det ikke fullt så mye smak i som de andre men den egner seg ekstremt bra for fyll når man skal skjemme bort seg selv.
Vil spesielt anbefale Caol Ila for de som liker røykfull ilay whiskey
Til vanlig helgekos blir det gjerne en Dawson Special (som er en meget god blend) eller Famous Grouse. Er jeg rik eller lignende synes jeg det er veldig kos med litt Laphroaig.
elsker bacardi med brun rom.. husker ikke hva den heter ifarta.. den er suveren. elsker rom. det er det beste som fins rin og cola er fantastisk.. er riktig nok full nå men mener det!!!
Ingen som drikker Jim Beam?
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Alt med sprit i, det duger for meg. Gjer meg en god helvete, her skal det drekkes

PS. Er full, men likervel, sprit er sprit etter en viss andel foksegnikk
bronnjing e ein fining
Drikker bare vodka. Blir like full uansett hva slags type det er så det er egentlig ett fett så lenge det går ned
Drikker stort sett alt av whisky. Kjøper stort sett Laphroaig eller Talisker (når jeg har råd).
Sitat av N3m0
Single malts fra Islay. Ardbeg, Bowmore, Laphroaig og Lagavulin. Ellers Talisker og Macallan. Litt cognac også. Otard(VSOP/XO) smaker fantastisk. Det samme gjør de eldre årgangene av Courvoisier. En 17y Ardbeg, Bowmore Darkest og en slant Talisker er det som befinner seg i barskapet mitt just nu.
Vis hele sitatet...
Her har vi en med smaken på rett sted.
snø's Avatar
Trådstarter
Sitat av Sabbi
ehm, har du drukket johnnie walker blue? Er ikke den en verdens dyreste wiskyer?!? Hvordan var det? Kjente du igjen "walker" smaken?
Vis hele sitatet...
den koster vel 1200 for 0.7 heromkring ja. kjente igjen walker smaken ja=)

ellers har jeg smakt sånn brandy fra ei glassflaske som ser ut som eifeltårnet, så at den kostet 4000 på tax-free:S den var mildere enn andre brandyer jeg har smakt.

veit ikke hva prisen på en helflaske med larsen v.s.o.p er, men den var steike god:P
Sist endret av snø; 11. juni 2006 kl. 19:36.
d var få vodkaentusiaster her gitt:P jaja.... smaker ikke så ille det da ..
Nå finnes det vel ikke så mye brun vodka.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Om ein skal ha billig og god whisky er jo ikkje akkurat Chivas Regal å forakte. Den er fin smak på, og levelig pris
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Jeg må si meg enig med Dodecha og Slashdot. Chivas Regal er en fin bil.
Jim og Jack kan jeg også drikke, men det er mer som å kjøre buss. Man kommer frem, man møter folk, men egentlig suger det. ^^
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Mullah: Alt som e basert på mais er piss i mine auge. Vaskevatn med en liten dråpe zalo i.