Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1063
Jeg så og hørte gjennom det jeg fant i denne tråden: her - og jeg likte det.

Og da kom det opp for meg at jeg faktisk en gang har spillt inn noe musikk, både med keyboard og gitar... Ja, det er det samme å spille på Piano som keyboard.

Men tilbake til musikken, som jeg da håper faller litt i smak. Til tross for kanskje litt dårlige opptak til tider, men jeg har ikke det beste utstyret å ta opp med.


Jeg vil starte med å legge ut en sang jeg spillte inn med Gitar, hurtig og uten noe endringer. Alt ble rett frem for å vise det jeg klarer å gjøre på sparket (Litt av hvert, småbiter - ikke hele sanger)...

Last ned her.
  1. House of the Rising Sun, Animals
  2. Mmm Mmm Mmm Mmm, Crash Test Dummies
  3. Wherever You Will Go, The Calling
  4. Wonderboy, Tenacious D.
  5. Stairway to Heaven, Led Zeppelin
  6. Nothing Else Matters, Metallica

Så vil jeg fortsette med enda ett gitar innspill, en kort Metallica Medley - denne er også tatt på sparket, og er også uklippet.

Last ned her .
  1. ...And Justice For All
  2. Fade To Black
  3. One
  4. Welcome Home (Sanitarium)
  5. The Unforgiven
  6. Wherever I May Roam
  7. Enter Sandman
  8. Seek & Destroy
  9. ...And Justice For All (Igjen)

Etter dette har jeg, under den første tiden jeg hadde keyboard (lånte av naboene mine) spillt inn litt forskjellig som jeg har funnet frem til selv.

Legger dem enkelt i en liste:
synth
tetris
noe norskt, folkemusikk
Für Elise (Prøvde hvertfall)

...det får være alt for nå!


Så, hva sier folket ?
Fett med tilbakeblikk, spesielt når man
står frem seriøst med så småspesielle innspillninger.
Sist endret av dosky; 1. juni 2006 kl. 23:39.
La meg få høre:
Master Of Puppets - Metallica
The Trooper - Iron Maiden

Ellers jævlig bra

Om du klarer det kan du ta Eruption :P
En del feilspill på fûr elise`Også gikk den vel litt treig syntes jeg, men flott utgangspunkt.

Norske folkemusikken var helt jævlig å høre på

Gøyt med tetrisen, men den var _veldig_ sen syntes jeg.

Synt vet jeg ikke, blir dumt å uttale seg da, men den også var kanskje rotete?

Gitaren var rått, men med engelte feilgrep og misser ble det litt rotete av og til, men talent har du i allefall, både piano og gitar. keep up the good work!
Kan rigge meg opp og se hva jeg får til...
Kan ikke hele Master of Puppets, og Iron Maiden blir ikke.


Mushy; dette er snakk om å kaste ledningene på plass, starte recording program, starte recorde, spille, stoppe, slå av rec. og lagre : <

Gidder ikke starte på nytt hvis jeg failer noe ;D
Sist endret av dosky; 1. juni 2006 kl. 22:54.
Syns forsåvidt du er filnk, men om du øver enda mer bilr du flinkere

Noe feilspill på für elise, du virket litt usikker på den. Men igjen, det er sånnt som kommer når du har spilt et stykke 50 ganger ++
spill soloen i master of puppets, så er du helt ellers var det bra spilling, lett feil i für elise, enter sandman gikk litt fort men..øving gjør mester :P
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
Heheh...

Når vi først poster pianostuff vi spiller selv kan jeg legge ved en liten ting jeg har spilt selv. Jeg har skjendet "Sommarsång" av Wilhelm Peterson Berger med å spille den som et funky... øh. noe.

Uannsett. Du kan høre selv. Det er et opptak fra en klassekonsert vi hadde her på musikklinja på Lundehaugen VGS, og det skal nevnes at jeg var svært nervøs da jeg spilte, så jeg gjør noen feil. Pulsen(som i rytmen) min er ikke akkuratt heller helt til å stole på. Uannsett: Døm selv.

HER
Sitat av dosky
Jeg vil starte med å legge ut en sang jeg spillte inn med Gitar, hurtig og uten noe endringer. Alt ble rett frem for å vise det jeg klarer å gjøre på sparket (Litt av hvert, småbiter - ikke hele sanger)...

Last ned her.
Vis hele sitatet...
Åh, hva heter den sangen nå igjen!?!?!?
Sitat av Sabbi
Åh, hva heter den sangen nå igjen!?!?!?
Vis hele sitatet...

nå bare gjetter jeg egentlig, men jeg syns den første minnet litt om House of the Rising Sun?
Jeg la til info om det jeg spiller...
Sitat av mariush
nå bare gjetter jeg egentlig, men jeg syns den første minnet litt om House of the Rising Sun?
Vis hele sitatet...


søren en av de beste sangene noen gang!
Sitat av TurboAciid
Heheh...

Når vi først poster pianostuff vi spiller selv kan jeg legge ved en liten ting jeg har spilt selv. Jeg har skjendet "Sommarsång" av Wilhelm Peterson Berger med å spille den som et funky... øh. noe.

Uannsett. Du kan høre selv. Det er et opptak fra en klassekonsert vi hadde her på musikklinja på Lundehaugen VGS, og det skal nevnes at jeg var svært nervøs da jeg spilte, så jeg gjør noen feil. Pulsen(som i rytmen) min er ikke akkuratt heller helt til å stole på. Uannsett: Døm selv.

HER
Vis hele sitatet...
Blasfemi! Fine sangen .. her høres den ut som en dårlig såpeseries theme på speed.


Lurer på om jeg må pusse litt støv av notearkivet i ferien, har ikke spilt på lenge.
Sitat av TurboAciid
Heheh...

Når vi først poster pianostuff vi spiller selv kan jeg legge ved en liten ting jeg har spilt selv. Jeg har skjendet "Sommarsång" av Wilhelm Peterson Berger med å spille den som et funky... øh. noe.

Uannsett. Du kan høre selv. Det er et opptak fra en klassekonsert vi hadde her på musikklinja på Lundehaugen VGS, og det skal nevnes at jeg var svært nervøs da jeg spilte, så jeg gjør noen feil. Pulsen(som i rytmen) min er ikke akkuratt heller helt til å stole på. Uannsett: Døm selv.

HER
Vis hele sitatet...
Går den ikke litt vel fort?