Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1208
Kan jeg spre Golden teacher sporer på kubeite nå eller vil viteren ta knekken på sporene?
Har en halvliter LC som er forurenset, så tenker å spre dette på et kubeite jeg har i nærheten, god idé?
Det er en god idé!
Anonym bruker
"Hatsk Røyskatt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vinteren vil ikke ta knekken på sporene, da hadde jo fleinsoppen blitt utryddet ganske kjapt vil jeg tro!
Du har da egentlig ingenting å tape! Sporene klarer seg muligens, om de ikke blir brutt ned av bakterier men er vel litt mer skeptisk til om klimaet tillater noe særlig til utspring av mycelium. Denne typen er jo ganske tropisk av seg.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vinteren vil ikke ta knekken på sporene, da hadde jo fleinsoppen blitt utryddet ganske kjapt vil jeg tro!
Vis hele sitatet...
Nå er det litt mindre frost der golden teacher gror i naturen da, derfor jeg spør
Anonym bruker
"Særegen Valp"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er ikke dette økologisk kriminalitet?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er ikke dette økologisk kriminalitet?
Vis hele sitatet...
Langt fra mitt største lovbrudd
Digital nomade
trippy's Avatar
Hadde dette fungert ville det allerede vokst cubensis her da det er trolig hundrevis av folk som dyrker året rundt og sprer sporer enten de vil eller ei.

Beste måten er å grave ned enten PF-kaker eller spawn på egnede plasser rundt mai/juni. Kan også dyrke i plantekrukker i hagen feks rundt sommeren. Mycelet dør dog på vinteren og det fortsetter ikke å vokse på egenhånd. Iallefall ikke på noen år før det blir varmere i Norge.
Sist endret av trippy; 24. september 2023 kl. 11:54.
Sitat av trippy Vis innlegg
Hadde dette fungert ville det allerede vokst cubensis her da det er trolig hundrevis av folk som dyrker året rundt og sprer sporer enten de vil eller ei.

Beste måten er å grave ned enten PF-kaker eller spawn på egnede plasser rundt mai/juni. Kan også dyrke i plantekrukker i hagen feks rundt sommeren. Mycelet dør dog på vinteren og det fortsetter ikke å vokse på egenhånd. Iallefall ikke på noen år før det blir varmere i Norge.
Vis hele sitatet...
Det jeg var redd for! Tror du den rekker å etablere seg på våren og spire på sensommeren og høsten?
Digital nomade
trippy's Avatar
Sitat av CannaLars Vis innlegg
Det jeg var redd for! Tror du den rekker å etablere seg på våren og spire på sensommeren og høsten?
Vis hele sitatet...
Kommer an på året/været, har gjort det selv bare for å teste, funker helt klart. Noe som er enda mere stas er å plukke flein, gro ut mycel på agar og begynn en fleinkoloni i egen hage året etter Hvis du gjødsler hagen greit og de liker seg der så popper de opp hvert år.
Sitat av trippy Vis innlegg
Kommer an på året/været, har gjort det selv bare for å teste, funker helt klart. Noe som er enda mere stas er å plukke flein, gro ut mycel på agar og begynn en fleinkoloni i egen hage året etter Hvis du gjødsler hagen greit og de liker seg der så popper de opp hvert år.
Vis hele sitatet...
Da prøver jeg til våren!!

Jeg lagde spissflein LC tidligere i august som jeg spredde i parken ved leiligheten, så kanskje jeg også er heldig!
Digital nomade
trippy's Avatar
Sitat av CannaLars Vis innlegg
Da prøver jeg til våren!!

Jeg lagde spissflein LC tidligere i august som jeg spredde i parken ved leiligheten, så kanskje jeg også er heldig!
Vis hele sitatet...
Ahahah, artig
Anbefaler å grave ned spawn/pf-kaker, da er man ganske garantert sopp så lenge du holder plassen fuktig
Sitat av trippy Vis innlegg
Ahahah, artig
Anbefaler å grave ned spawn/pf-kaker, da er man ganske garantert sopp så lenge du holder plassen fuktig
Vis hele sitatet...
Det skal jeg, men mitt første monotub er ikke ferdig kolonisert enda
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Jeg har aldri lyktes med lc rett til utendørs, men det skal jo gå i teorien.

For arter som bare frukter utendørs er dette heller ikke akseptert fremgangsmåte av det jeg har sett på shroomery

Det jeg har sett er at subs som blir gravd ned ute som er hydrert nok kan Fruite på ny eller ihvertfall flushe mer

Om sommeren kan cubes funke ute i Norge

Tror 14 ute substrat av flein blir ferdig denne uken, tvi tvi
Sist endret av meaculpaUIO; 26. september 2023 kl. 19:15.