Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 761
Hei, da er min pc alt for utdatert og tenker at enkleste er å bygge helt ny.

Er jo lenge siden min ble bygget og har lite peiling på hva som er hot i dag. Pc må klare flysim og FPS, prisklassen blir mellom 20-30k og har sett meg ut følgende:

i7-13700k
ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4070 Ti
DDR5
Vannkjøling

Resten trenger jeg litt hjelp til, også gjerne tips til merker som er å unngå og hva som er å anbefale.
Enkleste er å velge en ferdigbygd maskin fra feks komplett, muliticom eller digital impuls.

Feks:
https://www.komplett.no/product/1244886/
https://www.multicom.no/multicom-mes.../c/p1500023921
Sitat av tonnn Vis innlegg
Hei, da er min pc alt for utdatert og tenker at enkleste er å bygge helt ny.

Er jo lenge siden min ble bygget og har lite peiling på hva som er hot i dag. Pc må klare flysim og FPS, prisklassen blir mellom 20-30k og har sett meg ut følgende:

i7-13700k
ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4070 Ti
DDR5
Vannkjøling

Resten trenger jeg litt hjelp til, også gjerne tips til merker som er å unngå og hva som er å anbefale.
Vis hele sitatet...

Hvis du vil ha mest bang for the buck har AMD et overraskende godt grep på Intel igjen de siste 3-4 åra for første gang på over 20 år

Vannkjøling er nice, men tenker du å bygge loop selv eller bruke AIO? All In One cpu kjøler med tank/pumpe og radiator ferdig montert?

Fra råder stort sett alltid å bruke AIO da disse (selvom produsentene selv sier at de er vedlikeholdsfrie) så er også forventet levetid 3-5 år

En egen loop bør renses MINST annenhvert år.

Luft over AIO

Digitalimpuls har en stor bit av kaka i Norge når det kommer til vannkjøling. Og hvis du har penger vet jeg både komplett og digitalimpuls har ferdig montert gpublokker på skjermkort

Her kan man ofte snuble nedi et stort ormehøl med forskjellige brikkesett og blokker som fort ender opp med ikke å passe hvis du ikke gjør litt research