Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 3761
Har søkt på forumet med søkeordene weed + trening og fant ingen tråder relatert til det jeg nå lurer på.

Jeg røyker nå og da weed/gress/grønt og lurer på om dette har noe effekt på treningsprestasjoner?

tenker da ikke på om dette er et prestasjonsfremmende midell, noe jeg betviler da jeg aldri har hørt noe om det, men snarere om det kan ha dempene eller mildt økene(?) effekt på muskelvekst.

det psykiske aspektet, som å "gidde/orke" å trene, innbiller jeg meg at kan være til stede, men personlig klarer jeg å dra meg på trening selv om ikke lysten er på topp.

Er her snakk om styrketrening hovedsaklig, og jeg trener i snitt 5 ganger i uken.

hypotetisk: om jeg hadde fast røyket en joint HVER kveld etter å ha trent, ville da dette ha påvirkning på; restutisjon, muskelvekst eller andre punkter som påvirker trening og prestasjon.?

Takker på forhånd for svar
Dette er vel diskutert før, uten at jeg kan huske å ha sett noen komme med kilder på påstandene sine.

Har hørt at det har liten eller ingen innvirkning på treningen din. Det er en myte om at musklene slapper av etter man har røyka, og dermed får musklene den hvilen de trenger for å bygge seg opp igjen etter trening. Hvor vidt dette er fakta eller ikke aner jeg ikke.

Trener du kondis derimot vil røyking generelt sett redusere lungekapasiteten din.

Søker du på Cannabis workout på Google finner du en del du kan se igjennom.
Tidligere tråd endog om hasj og trening her: http://freak.no/forum/showthread.php?t=95426
Veit at Underdusken på Ntnu hadde en artikkel om noe forskning som hadde blitt gjort på de som tok en blås en gang i blant, tror de fikk ett litt høyere oksygenopptak om de ikke røyka vanlig sig ved siden av. prøv å google.

Legger ved en link om en lignende tråd på et annet forum: https://norcan.org/ipb/index.php?/to...s-paa-trening/
Er i samme situasjon som deg. Bare hold deg til røykings ETTER trening. Hjelper deg og slappe av + at det gir deg munch noe du trenger for å gaine :P
Vell, både Michael Phelps (verdens beste svømmer) og Usain Bolt (verdens raskeste mann) har vell innrømmet bruk av cannabis. I følge denne artikkelen er det også mye bruk i NFL og NBA blant annet. Og det er vell bevist at cannabis ikke skader lungene i så stor grad som tobakk, om den i det hele tatt skader noe. (orker ikke lete etter kilder på dette)

Nå er vell dette idrettsformer som går mer på kondisjon enn styrke, men tror ikke det påvirker muskelvekst noe særlig. Det kan selfølgelig føre til mindre fokus og motivasjon på treningen, som igjen gir dårligere løft og dårligere prestasjoner, men det er vell mer opp til personen som trener.
Så lenge du ikke mister motivasjonen går det helt fint. Er flere kroppsbyggere som røyker weed. For lungene dine sin del hadde det jo vært en fordel med vaporizer, men. Du kan slappe heeelt av!
Jeg har lest ganske mye rundt på dette temaet, og det virker som det ikke har noen nevneverdig virkning på restitusjon. Så lenge du ikke røyker før du skal trene går det nok fint

Selv om det er ikke er noe problem å røyke før lett trening, jeg er selv fan av å en sjelden gang røyke litt, for så å dra på en lett/middels lett sykkeltur, de turene kan ikke beskrives om annet enn idylliske

En annen ting er jo hvor deilig det er å ta en joint etter trening, da du både har en del endorfiner og dopamin etter treningen, og cannabis utløser enda mer dopamin, så det er en skikkelig "lykkerus"
Sist endret av Membranplan; 3. mai 2012 kl. 15:04.
Bedre å røyke enn å drikke såfall med tanke på treningen..
Sitat av Incogn1to Vis innlegg
Bedre å røyke enn å drikke såfall med tanke på treningen..
Vis hele sitatet...
Godt vi fikk det avklart.
Trådstarter
2 1
Takk for mange gode og raske svar, virker som om situasjonen er slik jeg først trodde

som det også er nevnt over her, munchies etter trening er jo gull for "gainen" sin skyld, samtidig som det er føles bedre å fyre når man er utslitt og har fått en dose god samvittighet innabords
Zyzz brukte hasj, da går det vel greit for deg også ^^
Sitat av Paa9 Vis innlegg
Veit at Underdusken på Ntnu hadde en artikkel om noe forskning som hadde blitt gjort på de som tok en blås en gang i blant, tror de fikk ett litt høyere oksygenopptak om de ikke røyka vanlig sig ved siden av. prøv å google.
Vis hele sitatet...
Jepp, inntil 2555 jointer øker lungekapasiteten din. Merk at dette kun er snakk om korrelasjon, men det er den mest omfattende undersøkelsen noensinne. Jeg mener jeg merker at kondisjonen blir dårligere, men så blander jeg med litt tobakk også. Sunneste blir vel å innta oralt. Random kilde: http://www.stuff.co.nz/life-style/we...-lung-function
Sist endret av Chronic420; 3. mai 2012 kl. 15:33.
Mener å ha lest at overdreven og langvarig bruk kan svekke testosteronproduksjonen din. Det taler ikke for deg om muskelvekst er målet.
Som de andre sier, let litt rundt. Har selv liten tro på at litt røyking til eller fra har for mye å si reint fysisk. Er vel heller stonerfood og latskap som vil være mest ødeleggende. Så om du kommer deg på trening og muncher på proteinrike måltider med rein mat tror jeg du er godt innenfor
synes det er helt knall med en liten rev før en god joggetur. Musikk på øret og bare vralte avgårde i mitt eget tempo. Anbefales Er nok lett å miste motivasjonen, men for min del blir jeg mer motivert av å røyke før jeg jogger
Har trent sånn ca fra jeg var 10år. Det har da vært alt fra fotball, svømming, karate og nu er det styrke.
Trener fem ganger i uken, ulike muskler osv. Røyker hasj sånn ca. hver helg, iblannt blir det flere ganger i uken også.
Og vil du vite noe morsomt? Selv om jeg røyker så mye, så er jeg fortsatt bedre trent enn de aller fleste på min skole.
Du kan bli litt sløv til tider, men jeg personlig merker ingen effekt på trening når det kun er fredagen og lørdagen jeg røyker på.

Ikke overdriv med å fyre, så vil det nok gå bra
Først til deg som påstår at cannabis skader lungene mindre enn tobakk. Det er helt tydelig bevist at cannabis er mer skadelig for luftveiene enn tobakk. i tillegg er cannabis mye mer kreftfremkallende enn tobakk.

Det kan også ødelegge for hormonproduksjonen din som nevnt tidligere, noe som helt klart ikke er bra for muskelveksten. De sykiske plagene er det ingen vits å begynne på engang.
Sitat av catteded Vis innlegg
Først til deg som påstår at cannabis skader lungene mindre enn tobakk. Det er helt tydelig bevist at cannabis er mer skadelig for luftveiene enn tobakk. i tillegg er cannabis mye mer kreftfremkallende enn tobakk.

Det kan også ødelegge for hormonproduksjonen din som nevnt tidligere, noe som helt klart ikke er bra for muskelveksten. De sykiske plagene er det ingen vits å begynne på engang.
Vis hele sitatet...
Bare i tilfelle du ikke troller

http://www.inquisitr.com/179549/smok...-recent-study/

http://www.washingtonpost.com/wp-dyn...052501729.html
Haha, hvis ikke han troller så er han helt klart av typen som utaler seg om ting han ikke har peiling på...
cannabis røyking med trening er ikke bra sammen hvis du har tenkt til å bygge muskler. siden man får dårligere lungekapasitet. noe som gjør atte du klarer bare å løfte vekta bare 13 ganger, isteden for 15 ganger, med en ok lunge kapasitet. det er de siste løftene som gjør atte du bygger.

munchen er ikke bra. noe man som regel får når man røyker cannabis. for da ender man opp med å spise mer enn det kroppen klarer å forbrenne.

men det er jævlig digg å fyre etter trening
Sitat av catteded Vis innlegg
Først til deg som påstår at cannabis skader lungene mindre enn tobakk. Det er helt tydelig bevist at cannabis er mer skadelig for luftveiene enn tobakk. i tillegg er cannabis mye mer kreftfremkallende enn tobakk.

Det kan også ødelegge for hormonproduksjonen din som nevnt tidligere, noe som helt klart ikke er bra for muskelveksten. De sykiske plagene er det ingen vits å begynne på engang.
Vis hele sitatet...
Du bør gjøre et søk på google: "dr donald tashkin cannabis"
Sitat av flykick Vis innlegg
det er de siste løftene som gjør atte du bygger.

men det er jævlig digg å fyre etter trening
Vis hele sitatet...
Det er tull. Fortell meg hvordan en styrkeløfter som utelukkende trener for styrke og sjelden løfter mer en 6 reps kan bygge muskler?
Trener selv mellom 4-5 ganger i uken, og blir noen jays iløpet av en uke selvom jeg personlig synes at det optimale er å holde det til helgen. Eneste jeg merker er at ukens første treningsøkt, etter en helg med jaying og evt fylla kan bli relativ seig.
Vet også at det som tidligere er nevnt i tråden er vanlig å røyke blant kroppsbyggere.
Sist endret av Madlib; 7. mai 2012 kl. 23:52.