Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  54 10854
Har altid hatt moral når det gjelder stoff.

Siden jeg begynte med hasj hver dag som 16 åring, da var det eneste jeg noen gang kom til å bruke, hver dag som 16-åring. Alle som brukte "skikkelige" stoffer, var jo seff de tullingene og narkomane!
Men det tok ikke mer en gjeng kompiser som prøvde XTC i syden og fortalte hvor sinnsykt hærlig følelse det gav dem, før jeg komanderte: Skaff meg og!! Tok ikke lange tiden før all moral, bortsett fra den om nåler, var lagt langt bak i glemme boken

Derimot tok det under 8 år før eg selvfølgelig klarte å få ett skudd i armen.
Men da var det gjort. Tenkte: Kommer aldri til å sette det selv, men prøvde og selvfølgelig viste jeg meg å være alt for flink å treffe årene.
Trengte ikke trekke stempelet tilbake for å sjekke om eg hadde truffet.

Men selv om jeg aldri har fått det "rushet" somalle snakker om, klarer jeg ikke å sniffe det lengre. Eller det vil si; vil ikke sniffe det lengre.
Setter meg gjerne en smell i gravemaskinen på jobb!!

Men uansett. Noen ganger når jeg hiver amfen i vannet, blir det noen ganger liggende store klumper i korken, som jeg knuser med hetten på nålen.
Er det farlig? Eller tar bomullen de partiklene det ska uansett?? Er de der fordi jeg har for kaldt vann eller ikke har rørt lenge nok?

Og en ting til: Hva er best å bruke til stramme rundt armen med?
Ting jeg har brukt, som f.eks belter, tau osv, har en tendens til å ikke løsne når jeg sprøyter inn, slik at blod sirkulasjonen ikke er satt i gang igjen og årene er store og harde mens jeg sprøyter shitet inn! Er det farlig? Må biceps binde verktøyet løsnes helt før injisering?? Og går det an å ta dødelig overdose av speed? Hender ofte at jeg hiver godt over et halv gram i 2 ml sprøytene. Har ikke merket noe vondt i årene eller noe sånt.

Jaja mensan. Takker no for svar hvis de skulle komme
Hvis du har en klump så knuser du den selvfølgelig i korken eller hva du bruker, og alt skal/burde løse seg opp. Det som ikke løser seg opp i vann er annet tull(bøff) som ikke skal være der. Hvis det er noen småklumper og sånt oppi der så tar bomullet det...

Det andre spørsmålet vet jeg ikke egentlig, jeg trengte vanligvis ikke noe og stramme med siden jeg har så tydelige blodårer. Men en gang i blandt når jeg trengte det fikk jeg bare en kompis til å holde og da ba jeg han slippe etterhvert mens jeg trykka inn. men det var sånn jeg ble lært det så bare fortsatte med det.

Nei, det går ikke ann og ta en dødelig overdose.

Kjenner jeg blir fylt av skam når jeg skriver at jeg har skyti så jeg må legge til at jeg har slutta å skyte og med stoff generelt.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Er det noe blodfortynnende og reseptfri medisin bortsett fra globoid/dispril og bruke? Plages med at årene er så tynne og vanskelig og få svar i lenger samt TYKT blod....

Virker som åra i albueleddet vrir seg unna og stikker av og blir tynnere og dårligere... Er det noe krem som er bedre enn hydrodoid og smøre for og få funk igjen?
[quote=appel;1341949]

Nei, det går ikke ann og ta en dødelig overdose.



går det ikke hva skjer når man tar alt for mye speed da jeg har bare følt at jeg blir kvalm eller får hodepine hvis jeg tar for mye
Amfetamin i større doser kan medføre feber, svetting, hodepine og svimmelhet. Meget store doser kan gi hurtig og uregelmessig puls, kramper, koordinasjonstap og kollaps. Dødsfall kan inntre som følge av virkninger på hjerte- og karsystemet og høy feber..

Sakset fra http://www.motstoff.no/

Kilde til ett tilfelle av overdosedødsfall på amfetamin..
http://arkiv.nettavisen.no/Nyhet/125...%B8dsfall.html

Det er sjeldent, men dødsfall på amfetamin-overdose er mulig...
Sist endret av paranoy; 14. februar 2009 kl. 09:41.
Selvfølgelig kan ma dø av å overdose på speed. Ser at det er påpekt allerede, men vil bare understreke det. Å påstå noe annet er jo direkte uforsvarlig.
Nei, det er ikke direkte uforsvarlig. Hvor mye amfetamin må man ikke ta for og dø av overdose? Det er faen meg nærmest umulig, og det er ingen i det hele tatt som putter i seg så mye. Da må man gå rundt og si at vann, salt og alt mulig piss er dødelig og få i seg.
Det er en rimelig stor forskjell på vann og amfetamin i forholdene mellom dosering og dødelig overdose da. Hadde det vært snakk om LSD eller cannabis skulle jeg vært enig med deg. Jeg har selv vært vitne til en episode hvor en person så vidt overlevde en overdose amfetamin, så for min del er det ikke en veldig urealistisk situasjon.

At det forekommer svært sjelden har jeg ikke sagt noe på. Men det betyr ikke at det er forsvarlig å gi folk inntrykk av at man kan putte i seg ubegrensede mengder amfetamin uten at det setter livet i fare.
Sist endret av mentalmelt; 14. februar 2009 kl. 14:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ja, man kan dø av en amfetaminoverdose, men sjansene for dette er jo ganske små ved mindre du har noen feil i hjertet eller andre viktige organer som kan påvirkes.
Sist endret av Dodecha; 27. mars 2009 kl. 02:45. Grunn: fjernet svar på søppel
litt OT, men hva dør du enkli av når du overdoser på amf?

sovner du inn som med hero?
Sitat av raxor Vis innlegg
litt OT, men hva dør du enkli av når du overdoser på amf?

sovner du inn som med hero?
Vis hele sitatet...
Overoppheting, hjertestans, eller hjerneblødning.
Det du dør av er at kroppen har fått nok, eller utslitt om du vil.
Om du kommer deg til akutten er det derimot sansynlig at du kan reddes, om du blir funnet i tide.

Angående om du sovner inn; Hjerneblødning kan få deg til å besvime, det betyr ikke nødvendigvis at du dør.
Blodkar sprenges i hjernen og lager ett trykk som må/burde behandles.

Søk litt rundt på google om hjerteinfarkt og hjerneblødning.
PS: Amfetamin er blodfortynnende og øker blodtrykket. Blodårene blir mindre, og får mer trykk i seg. Stor belastning på åresystemet med andre ord.

Dette er det jeg har googlet meg frem til, og har 1 hånds og andre hånds erfaring med dette.
skal ikke komme med moral-babbel, da det hjelper lite uansett på en som skyter noe form for stoff uansett.
men sette ett skudd i gravemaskinen på jobb ?

vennligst skill jobb og fritid, vær så snill.

jeg vet det frister å være ruset 24 \ 7, men du får en "større glede" av å heller ruse deg i filler etter jobb.
uansett hvor langt nede jeg selv har vært noen ganger så har jeg ALLTID skillet jobb og fritid mtp stoff eller annet.

arbeidsulykker er ikke å spøke med, langt værre om du er beviselig ruset på jobb.

(forøvrig det jeg også synes skiller en bruker fra en misbruker, brukeren bruker fritiden, misbrukeren bruker ALL tiden.)



-T
▼ ... noen uker senere ... ▼
Har ikke tenkt å prøve å forsvare dette, for det stemmer nok forsåvidt.. Har aldri påberopt meg å være den skarpeste kniven i skuffen når det kommer til stoff anyway..

Men når det er sagt så må jeg også legge til at hasj fører nødvendigvis deg ikke videre til heavy'ere stoffer! De som bruker sterkere saker, hadde vel egentlig gjort det uten å ha prøvd hasj også! Det er nok ganske individuelt fra pers til pers..

Men skyte kommer jeg nok til å gjøre til jeg føler selv at det er nok.. Er ikke akkurat som om jeg MÅ ha det hver dag, all the way!!
Og den veien du snakker om er det vel egentlig bare til å styre unna. Har ganske grei kontroll på meg sjøl!

Og du som påpeker det å smelle i gravemaskinen, så må eg bare si at faren er mindre en du sku tro. Jobber ikke på bybanen liksom Graver, aleine, på et annlegg godt utenfor tettbebyggde strøk.. Men jeg skjønner jo selvfølgelig hvor du vil hen
Sist endret av Dodecha; 27. mars 2009 kl. 02:46. Grunn: fjernet svar på søppel
Satt meg en smell med amf og fikk hjerneblødning. holdt på å dø. lav i venstre side nå. Jeg var en dreven speed freak. så Ikke faen i helvete at jeg skjønner at dere vil gjøre dette. du har blitt advart!! ta heller en drop!
Godt med smør
Sitat av Ongabonga Vis innlegg
Overoppheting, hjertestans, eller hjerneblødning.
Det du dør av er at kroppen har fått nok, eller utslitt om du vil.
Om du kommer deg til akutten er det derimot sansynlig at du kan reddes, om du blir funnet i tide.

Angående om du sovner inn; Hjerneblødning kan få deg til å besvime, det betyr ikke nødvendigvis at du dør.
Blodkar sprenges i hjernen og lager ett trykk som må/burde behandles.

Søk litt rundt på google om hjerteinfarkt og hjerneblødning.
PS: Amfetamin er blodfortynnende og øker blodtrykket. Blodårene blir mindre, og får mer trykk i seg. Stor belastning på åresystemet med andre ord.

Dette er det jeg har googlet meg frem til, og har 1 hånds og andre hånds erfaring med dette.
Vis hele sitatet...
Godt mulig du besvimer, men har selv vært vitne til en hjerneblødning på en bekjent. Og der var det skjelving, spy mangel på kroppskontroll, desillusjonert, frykt og mangt så mye mere. Heldigvis overlevde vedkommende, takket være helikopter og fantastisk medisinsk personel. Ble dog flere 1-2 uker med morfin og blir nok aldri helt frisk, litt redusert.

Så ja, er det en sjangs for hjerneblødning, så ville jeg vært ytterst forsiktig, og er du ute etter og dø. Gjør det på en mindre smertefull måte :P


Anyways, jeg moraliserer ikke. Har selv sniffet pepper flere ganger, bare vær forsiktig med dosering. For hjerneblødning er ikke ett pent syn, og sikkert ikke en opplevelse du bare rister av deg :P

ON TOPIC :

Får du ikke dette rushet folk snakker om? hvorfor skyter du fortsatt da?

Trodde det var derfor folk skjøt, umiddelbarvirkning osv.
Det "rushet" kan dabbe litt av eller virke fraværende på enkelt mennesker, men rusen er jo umiddelbart den samme. Det er sterkere feng ved injeksjon enn sniffing eller oralt, uavhengig om du får rushet eller ikke.

Du trenger ikke nødvendigvis stramme så ekstremt hardt hvis du bruker belte, bare såpass at blodårene dine er tydelige - de trenger med andre ord ikke være stramme. På den måten, etter treff og du lener deg fremover med nakken, løsner beltet taket litt og du får nok blodsirkulasjon til at det burde være safe å injisere. Ellers er det ikke no særlig at du gir det trykk i blodårene før du har fått løsnet på staset - hva enn du bruker. Kan jeg aldri ser for meg skal være bra i lengden..
▼ ... noen uker senere ... ▼
ongabonga har helt rett.. personlig har jeg nesten dævva av makka.. det går på hjerte å hjernen. pleide å skyte 1gram om gangen.. å det flere ganger om dagen\natten, vanskelig å holde styr på sånt når man bruker makka. mine kilder om dødlighet ved amfitaminbruk er fra rustelefonen, akutten og infomasjon sider om rus på nettet.

det beste å bruke for å finne årene er ''stas'', det er det som legene bruker når de tar blodprøver, du får det på feltpleien eller andre steder hvor man henter sterilt styr, mulig det fås kjøpt på apotek også.

makka er absolutt noe en burde styre unna!! det kommer til å knekke en psykisk, pluss mulig dødsfall, riktignok er det mennesker som går hele livet på speed uten noen alvorlige konsekvenser, men er det en risk å ta. hva en gjør er opp til dem selv.

det at hasj er et springbrett til sterkere til andre stoffer er så riktig!!! jeg startet vel å røyke daglig når jeg var 15 og satt min første smell med speed når jeg var rundt 17, skøyt heroin første gang bare et par mnd seinere. da jeg var blitt 21 var jeg alerede heroinist og alkoholiker å det er drøyt for en så ung gutt som meg, nå er jeg 22.
fra hasj til helvete = sant

vil infomere om at jeg er tørrlagt og kuttet heroin bl.a pga en fatal overdose for ca et år siden.

husk også at pepper tar tenna dine.. du er ung og kul nå, men om tredve år med det der er du bare en narkis.
Sitat av Dysmenoré Vis innlegg
det at hasj er et springbrett til sterkere til andre stoffer er så riktig!!! jeg startet vel å røyke daglig når jeg var 15 og satt min første smell med speed når jeg var rundt 17, skøyt heroin første gang bare et par mnd seinere. da jeg var blitt 21 var jeg alerede heroinist og alkoholiker å det er drøyt for en så ung gutt som meg, nå er jeg 22.
fra hasj til helvete = sant
Vis hele sitatet...
Selv om du begynte å missbruke hasj når du var 15 og gikk videre til nåla når du var 17, betyr ikke det at ALLE som røyker hasj er like "smarte" og går samme vei.

Gateway propogandaen er for lenge siden død og begravet. Fra hasj til helvete = usant, så lenge du er oppegående nok til å skille mellom hverdag og fest. Det går an å ha et vanlig forbruk.

Du er bare en person og at du skylder på hasjen finner jeg latterlig.
Sitat av Jehes Vis innlegg
Selv om du begynte å missbruke hasj når du var 15 og gikk videre til nåla når du var 17, betyr ikke det at ALLE som røyker hasj er like "smarte" og går samme vei.

Gateway propogandaen er for lenge siden død og begravet. Fra hasj til helvete = usant, så lenge du er oppegående nok til å skille mellom hverdag og fest. Det går an å ha et vanlig forbruk.

Du er bare en person og at du skylder på hasjen finner jeg latterlig.
Vis hele sitatet...
at hasj er et springbrett til sterkere stoffer er riktig. jeg skylder ikke på hasjen pga de valgene jeg har gjort, men den var med på å hjelpe meg. jeg er fult klar over mennesker som klarer å holde det til helgen og har et kontrolert forbruk av rev.

skille mellom hverdag og fest! dette er jo anonymt så jeg kan utlevere litt om meg.. jeg har skjelden vært på fest, jeg har alltid lidd av sterke psykiske plager bl.a GAD, paranoide vrangforestillinger og dype depperisjoner. min historie er at hasj hjalp meg, når det sluttet å funke så lette jeg videre etter andre ting for å holde meg frisk, noe som resulterte i total katastrofe.

å jeg har sett så mange som starter med reven og sier de skal aldri byne med noe annet, så går det et år eller to så sitter de med nåla i armen. jeg har vært i miljøet i 7 år, det er ikke så lenge, men det er lenge nok til å se mye dritt å mange gode kompiser forsvinne fra det de pleide å være.

riktignok skal det sies! at at flertallet, i følge statistikker, ikke fortsetter med hasjrøyking etter å ha prøvd det.

men at hasj er et potensielt springbrett til tyngre droger, det står jeg ved.
har man brutt barrieren ved å inhalere hasj, er man mer mottagelig for å bryte barrierer med andre stoffer.

åsså lurer jeg på hvorfor du opptrer så aggressiv?
her er det jo bare utveksling av info, meninger, råd o.l
mye mer ålreit hvis man holder det på et vennelig nivå.

hvis du er uenig i det jeg sier, så kom med innvendinger.
å føler jeg at det du sier virker mer logisk en det jeg mente, så blir jeg gla av det, for da har jeg lært noe.
Du får kjøpt stas-strikker ved mange apoteker. Men uansett burde du ligge langt unna både sprøyter og speed. Det mener jeg seriøst, for selv om du kanskje har det gøy med speedinga nå og ikke merker så store bivirkninger, så er det sen-virkningene, sen-skadene du bør tenke på. Basert på egen erfaring, hva jeg har sett selv gjennom mange år, så virker det som om folk som bruker mye speed, som regel dør tidlig i førti-åra, eller tilogmed tidligere, av hjerneblødning eller annet svineri som har sammenheng med speed-bruken. Som de fleste andre her sikkert ville si: Ligg unna speed, det er et giftstoff.
Sitat av Dysmenoré Vis innlegg
at hasj er et springbrett til sterkere stoffer er riktig. jeg skylder ikke på hasjen pga de valgene jeg har gjort, men den var med på å hjelpe meg. jeg er fult klar over mennesker som klarer å holde det til helgen og har et kontrolert forbruk av rev.

skille mellom hverdag og fest! dette er jo anonymt så jeg kan utlevere litt om meg.. jeg har skjelden vært på fest, jeg har alltid lidd av sterke psykiske plager bl.a GAD, paranoide vrangforestillinger og dype depperisjoner. min historie er at hasj hjalp meg, når det sluttet å funke så lette jeg videre etter andre ting for å holde meg frisk, noe som resulterte i total katastrofe.

å jeg har sett så mange som starter med reven og sier de skal aldri byne med noe annet, så går det et år eller to så sitter de med nåla i armen. jeg har vært i miljøet i 7 år, det er ikke så lenge, men det er lenge nok til å se mye dritt å mange gode kompiser forsvinne fra det de pleide å være.

riktignok skal det sies! at at flertallet, i følge statistikker, ikke fortsetter med hasjrøyking etter å ha prøvd det.

men at hasj er et potensielt springbrett til tyngre droger, det står jeg ved.
har man brutt barrieren ved å inhalere hasj, er man mer mottagelig for å bryte barrierer med andre stoffer.

åsså lurer jeg på hvorfor du opptrer så aggressiv?
her er det jo bare utveksling av info, meninger, råd o.l
mye mer ålreit hvis man holder det på et vennelig nivå.

hvis du er uenig i det jeg sier, så kom med innvendinger.
å føler jeg at det du sier virker mer logisk en det jeg mente, så blir jeg gla av det, for da har jeg lært noe.
Vis hele sitatet...
Var ikke meningen å opptre aggresivt, men enkelte eks-rusmissbrukere har en lei tendens til å legge all skyld på hasjen. F.eks de som holder foredrag ved diverse barneskoler.
Men det er jo ikke hasjen som får folk til å prøve sterkere stoffer, heller det at de kommer i kontakt med en dealer som ofte pusher mer en bare hasj, dermed har de enkel tilgang på sterkere stoffer. Da skal det ikke så mange kommentarer fra jungeltelegrafen om hvor bra speed er før man prøver det ut.

"Hverdag og fest" ble bare en formulering på at det går an å ha et kontrollert forbruk.
Sist endret av Jaso; 25. mars 2009 kl. 22:45.
Sitat av penduftw Vis innlegg
Gratulerer. Du er et prakteksempel på at hasj fører til sterkere stoffer. Skjønner ikke hvorfor du er så jævlig dum å skyter. Det er bare å fortsette. Det går jo bare en veg fra det nivået du er på nå.

Det er ingen som helst vits i å forsvare det jeg nettopp skrev. For det er det riktige det jeg sier! Med mindre du tar deg selv i nakken så klart
Vis hele sitatet...

Hasj fører ikke til sterkere stoffer. Hva legger du i sterke stoffer egentlig?
Myten om hasj fører til sterkere stoffer er tåpelig, og hva folk normalt forbinder med sterkere stoffer henger ikke på greip da det er så mange rusmidler med forskjellige egenskaper. Både positive og negative.
Det de fleste forbinder med sterke stoffer er ett politisk begrep, og propaganda.
Jeg vil si at alkohol er ett meget potent rusmiddel, både nå det kommer til rus og skadevirkninger. Men jeg hører sjeldent noen snakker om hvor sterkt stoff dette er blant folk flest.. Selv om mange oppfører ser helt mongo på dette rusmiddelet. F.eks http://www.youtube.com/watch?v=tZmDWltBziM
Skal man si at de som kun røyker hasj gikk på sterkere stoffer før de begynte å røyke? De fleste har jo drukket før de prøvde hasj osv.

Hva gjør at lsd og mdma er så mye sterkere, og hva legger man i begrepet sterkere stoffer? Rus, skadevirkninger,hvor potent det er. Hva?
Forskjellige rusmidler gir i de fleste tilfeller helt forskjellig rus. Ikke nødvendigvis sterkere, men enkelt og greit en annen rus.
At noen prøver andre stoffer skal ikke skylde på noe annet\andre enn seg selv. Selv om miljø osv er med på å påvirke det. Men det er du selv som avgjør hva du vil putte i kroppen. Ikke hasj, alkohol eller hva enn nå skal skylde på. Hvorfor er så mange ekstremt redde for å skylde på seg selv?
Det er jo litt patetisk å prøve å legge skylda på alt annet og at man selv er like uskyldig som ett lam.

Det er ingen som helst vits i å forsvare det jeg nettopp skrev. For det er det riktige det jeg sier! Med mindre du tar deg selv i nakken så klart
Vis hele sitatet...
Jeg forsvarer ikke det du sa, snarer tvert imot. Jeg tror at det du legger i sterkere stoffer er tull og vas.

Trådstarter. Det er ikke nødvendigvis farlig når du knuser klumpene, bare du ikke får det i sprøyta. Men viss det ikke løser seg opp i vannet så er det bøff. Ren amf løser seg opp. Men ikke se bort ifra at selv om alt løser seg opp så er det rent. Mye man kan blande amf med som løser seg opp i vann..
Sist endret av sneipen; 25. mars 2009 kl. 22:56.
Sitat av Jehes Vis innlegg
Var ikke meningen å opptre aggresivt, men enkelte eks-rusmissbrukere har en lei tendens til å legge all skyld på hasjen. F.eks de som holder foredrag ved diverse barneskoler.
Men det er jo ikke hasjen som får folk til å prøve sterkere stoffer, heller det at de kommer i kontakt med en dealer som ofte pusher mer en bare hasj, dermed har de enkel tilgang på sterkere stoffer. Da skal det ikke så mange kommentarer fra jungeltelegrafen om hvor bra speed er før man prøver det ut.

"Hverdag og fest" ble bare en formulering på at det går an å ha et kontrollert forbruk.
Vis hele sitatet...
det at de kommer i kontakt med en dealer som pusher mer en hasj er jo en del av miljøet man havner i når man røyker hasj. velger man å begynne å røyke, innvies man til et miljø hvor droger av alle slag konsumeres. slik kan man konekte hasj = tyngre stoffer. hvis tilfelle var slik at hasj kunne kjøpes lovelig i butikkene så hadde det vært annerledes, men, selv da tror jeg fortsatt at i mange av tilfellene hasj ville ført videre til såkalte tyngre droger. av den begrunnelse at dagelig røykin øker toleransenivået hos røykeren, å når rusen ikke gir noen rus lenger pga personen er innrøyka, da er det lett å ty til andre stoffer.
jeg mener ikke at dette er gjelder befolkningen generelt, men simpelthen enkelte grupper som du finner over hele landet.

dessuten syns jeg at hasj er et tungt stoff.. av de drogene jeg brukte var det hasj og speed jeg kutta først pga det gikk så hardt utover psyken min. hasj er ikke farlig med tanke på at det ikke er fysisk avhengihetsdannende, men det er farlig når det kommer til hjernen, psykiske lidelser, nerver, paranoia o.l

å jeg tar sterk avstand fra narkotika!

vet at mange tidligere missbrukere forteller slike historier som fra hasj til helvete.. men det er jo bedre en at de sier at det er greit å fyre en beis av og til.
Hvor mye må man snorte for og få en dødlig overdose på pepper'n?
Sitat av Dysmenoré Vis innlegg
vil infomere om at jeg er tørrlagt og kuttet heroin bl.a pga en fatal overdose for ca et år siden.
Vis hele sitatet...
Hvis du tok en fatal overdose, hvordan kan du skrive her da?
Weed. Det tviler jeg sterkt på at noen gang har skjedd, faktisk. At et normalt, friskt menneske har dødd av å snorte en lainer. Men hold dosene dine normalt store hvis du absolutt må bruke det drittstoffet, ikke sniff kjempedoser, for skadelig er det uansett.
Sitat av takZa Vis innlegg
Hvis du tok en fatal overdose, hvordan kan du skrive her da?
Vis hele sitatet...
fordi overdosen drepte meg... grunnen til at jeg kan skrive her er at jeg ble gjennopplivet.. vanskligere er det ikke..
Sitat av weed911 Vis innlegg
Hvor mye må man snorte for og få en dødlig overdose på pepper'n?
Vis hele sitatet...
Hentet fra Felleskatalogen:

Amfetamin
Toksisitet: Individuell følsomhet og toleranseutvikling gjør det vanskelig å angi toksisk og letal amfetamindose. Alvorlig reaksjon selv ved lave doser kan ikke utelukkes. Inntak hos barn: Til sykehus. Voksne: Den kliniske tilstanden er av størst betydning for å vurdere om pasienten skal til legevakt/sykehus. Letale forgiftninger er beskrevet hos voksne fra rundt 100-120 mg ren amfetamin, men brukere kan tolerere vesentlig større doser uten betydelige symptomer.
Men siden virkningen varierer så sterkt fra person til person, og folk kan ha svake hjerter, allergier osv, så bør man aldri starte med store doser. Man må prøve seg frem forsiktig.
Sist endret av Drøggs; 25. mars 2009 kl. 23:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Vil bare si at det er nok smart å skille fritiden og jobb.
Om du blir tatt i å sette sprøyte på jobb så er nok det fyken ganske kjapt, og da kan det gå nedenom veldig, veldig fort.
en kliniske tilstanden er av størst betydning for å vurdere om pasienten skal til legevakt/sykehus. Letale forgiftninger er beskrevet hos voksne fra rundt 100-120 mg ren amfetamin, men brukere kan tolerere vesentlig større doser uten betydelige symptomer.
Vis hele sitatet...
Hvor ren er amfetaminen man normalt får kjøpt på gata?
30-40% blir vell reknet som rent på gata?
Det kan umulig hver i nærheten av 100?

Blir vell kanskje vondt å finne ut da det sikkert varierer i hele landet?
Sist endret av sneipen; 26. mars 2009 kl. 03:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av sneipen Vis innlegg
Hvor ren er amfetaminen man normalt får kjøpt på gata?
30-40% blir vell reknet som rent på gata?
Det kan umulig hver i nærheten av 100?
Vis hele sitatet...
Pga. forurensing når stoffet kommer i kontakt med luft vil det aldri bli 100% rent. Jeg har desverre ingen kilder på dette, men prata med en fyr som hadde kjøpt rent amfetamin direkte fra noen kjemikere. Små mengder av dette ble senere tatt og sendt inn til lab, der de fastslo rundt 70%, såvidt jeg husker. Så 30-40% er vel ganske bra.

Igjen, beklager mangel på kilder.
Du mister ikke 30% til urenheter bare fordi stoffet kommer i kontakt med luft. Da må man isåfal ha oppbevart stoffet på en fulstendig idiotisk måte over lang tid. 3% er vel heller mer sansynlig..
Hva skjer når du ikke får noe særlig rus/kick utav og stikke i hovedpulsårene lenger? De er vel oppbrukt , men er det da og gå over til de små årene i underarmene eller sette i hendene?
Stol på meg, du injiserer ikke i noen pulsårer, du injiserer i vener. Å injisere i pulsårer er veldig farlig og så utrolig smertefullt at du ikke klarer det uansett.
greit, du vet hvilke årer jeg mener da.... Stikker i åra med albueleddet. Men har blitt mange stikk og hardt rundt stikkstedet og åra er vanskelig og treffe der (på begge sider). Virker ikke som man får det samme "kicket" som før heller når man treffer....

Hvilke årer skal man satse på da når det gjelder armene? Regner med de årene i albueleddene er utslitte?
▼ ... over en uke senere ... ▼
forundrer meg over uvitenheten, selvfølgelig mange som kommer med gode poeng, men flere av disse sprøytebrukerene som får undervisning i hva og hvordan man gjør. og hva som er farlig? det er veldig individuelt, selv er jeg en halvgammel speedfreak, levde et normalt liv, med jobb, dame, jobb, bil osv. men nåla var en stor del av livet mitt, til det gikk til helvete og behandling x2 var et faktum. ingen hadde trodd det, og plutselig var jeg uten dame, uten jobb, uten tak over hodet. nevover bakken kommer jævlig fort. jeg tenker fortsatt på speed, hver dag, men suget blir svakere og svakere for hver dag som går. nykter på 15mnd nå. og det som forundrer meg mest er at noen kan si "bruker" og misbruker ikke er det samme.. den samme innstillingen hadde jeg også tidligere. stikk fingeren i rompa og kjenn på drittlukta. du er ikke noe bedre om du er en bruker eller en misbruker, det er det samme. kun uvitenhet og benektelse. Du er en Narkoman, uansett om du ligger i rennesteinen eller om du sitter som direktør i Statoil.
Noen som vet hva speeden er blandet ut med hvis vannet i korken blir hvit som melk og det ligger et seigt tjukkt lag igjen når vannet er trukket opp??

Er det ikke sånn ca tre vener som går nedover på innsiden av under armen fra albu leddet til håndleddet hos alle??

De funker hvertfall hos meg

Men ska du smelle oppå hånden eller beina, må du injisere ganske sakte.. Har hørt fra en sykesøster at de lett kan sprekke.. Og ligg unna lysk og hals, for der blir det bare py!
Hvis makkaen ikke blir klar/helt gjennomsiktig når du mekker den ut, bør du ikke skyte den. Da bør du droppe den el sprute løsninga oppi ræva eller noe isteden(Den metoden er faktisk ganske effektiv, jeg kødder ikke). Samma f hva makkaen du forteller om er blanda ut med, no bra å putte i årene dine er den ihvertfall ikke uansett.
Sist endret av Drøggs; 7. april 2009 kl. 16:31.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Skyter man 3-4 ganger for dagen så blir årene med albueleddene fort slitte. Selv med nytt utstyr og det som hører med. Har prøvd og skyte litt lenger ned på underarmene i den åra som leder til albueleddet. Men virker ikke som det kommer noe særlig rus ut av det?? Eller er det bare at det kommer mye tregere??

Hvorfor virker det som at man får best effekt av og sette i venstre åre albueledd?

Er vel mest sannsynligvis methamfetamin det går i og den er vel ikke kjent for og kicke. Synes det blir irriterende og kjedelig og skyte den så er det noe man kan tilsette den for at det skal kicke?
cannabis preparater i seg selv er ufarlige. Først visst det finnes en underliggendes "sårskade" i sinnet, kan nevnte preparater utløse det som allerede ligger der. Det vil si at cannabisen innehar forsterkendes egenskaper som kan komme brått på unge uerfarene sinn. Det som skiller de modne "dervisjene" fra de uerfarene er at når de røyker, så røyker de når de har det bra. de røyker ikke for å unnslippe hverdagens trivialiteter

Og må man være psykriatrisk spesialist for å skjønne at skremsels progangdaen til "knute-svina" ikke vil komme godt ut, hvis de kommer over ungdommer som har røyket cannabis for forste gang?
Og det at man akselererer fra hasj til hero sier ikke den damn shit om cannabisens skadelige potensiale. Det sier desto mer om de personene som går den "trappa", og gir næring til de mennesker som er av den oppfatning som KRF i dag innehar. Vil påstå at mennesker med en frisk psykisk helse ikke havner på den trappa i det hele tatt ?

Men anyways back to topic, sette skudd i gravemaskin? Selv om det ikke er hver dag. Skjønner godt hva du mener med at du ikke er den smarteste kniven i skuffen dude. Men så lenge det er din greie, og du er klar for å ta ansvar den dagen (krysser fingre for AT DET ikke skjer) en ulykke er et faktum på bakgrunn av ditt missbruk, go for it dude Du lever jo bare en gang? Hvem er det som oppsøker hjelp a?
Sitat av weed911 Vis innlegg
Hvor mye må man snorte for og få en dødlig overdose på pepper'n?
Vis hele sitatet...
så mye klarer du ikke å "snorte" hva f... skal du snorte så svære brøyte kanter for?? blir bare "stein" alikevel..
Javel, hvor har du funnet ut at man ikke kan snorte på seg en ovedose med speed?
Har du noen kilder?
Sist endret av eL Bohondo; 2. mai 2009 kl. 09:29. Grunn: mer info
Jeg merker at jeg har krøpet sammen i stolen min her under lesningen om all denne skytingen. Jeg klarer bare ikke å forstå hvordan folk klarer det.

Jeg er nå på mitt tiende år som cannabisrøyker, og har pr. dags dato ikke gått over til eller prøvd, noen andre stoffer. Jeg røyker daglig etter jobb, men føler at jeg fungerer helt fint, og at dette ikke går utover hverdagen min.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Sitat av Ragge Magnus Vis innlegg
Har ikke tenkt å prøve å forsvare dette, for det stemmer nok forsåvidt.. Har aldri påberopt meg å være den skarpeste kniven i skuffen når det kommer til stoff anyway.. ^^

________

Men skyte kommer jeg nok til å gjøre til jeg føler selv at det er nok.. Er ikke akkurat som om jeg MÅ ha det hver dag, all the way!!
Og den veien du snakker om er det vel egentlig bare til å styre unna. Har ganske grei kontroll på meg sjøl!
Vis hele sitatet...
Du sier du ikke er den skrapeste kniven i skuffen når du kommer til stoff, derfor velger jeg å skrive her og håper på at du ikke oppfatter det som moralsk skvip, for det er absolutt ikke meningen.
Som du sier selv kommer du til å skyte til du selv føler det er nok. Jeg undrer meg bare på når du selv finner ut at det er nok, hva må til liksom?
Jeg har flere bekjente og et par venner som har problemer med amfetamin og nålebruk. De første 4-6 årene gikk det forsåvidt bra. Det ble med sporadisk bruk der det ikke var nødvendig å bruke nåler for hvert inntak av amfetamin. De kunne sniffe det og droppe det helt uten noe sug etter å innta det intravenøst. Men på det siste året har denne venne gjengen begynt å injisere mer og mer . En god venn av meg som jeg de siste årene har mistet mer og mer kontakt med var på besøk hos meg i forgje uke og lurte på om han kunne få låne badet. Jeg skjønte hva han skulle og vanligvis ville jeg aldri tillatt det. Men ettersom jeg visste hva han skulle tenkte jeg å starte en liten diskusjon rundt emnet i det han hadde gjort seg ferdig.
Det han fortalte var at nålen var nå gått fra å være sporadisk til å bli et problem. Han kan fremdeles sniffe stoffet, men det er etter at han først har tatt seg en smell. Han har vært sporadisk bruker i nærere 9 år, der han har gått mange måneder uten å smelle, for så å kjøre hardt i 2-3 uker. Nå er det altså blitt hver gang han skal innta amfetamin. Han fortalte at han ikke visste hvordan han skulle slutte med det. Probemet var at ikke at han trengte amfetamin hver dag, men han trengte nålen i armen hver gang han inntok amfetamin.
For meg viser det at han ikke har hatt den kontrollen han selv har trodd han har hatt. Han har også sagt at han skal slutte når han blir lei, men dette har vist seg å bli en grundig blunder fra hans sin side.

Poenget mitt er ikke mer enn at jeg er usikker på om du vil klare å slutte når du er lei, eller når du har fått nok.
Siden du skriver det i posten, valgte jeg å qoute deg på det. Det har ingenting med moral å gjøre egentlig, heller en opplysning ettersom du selv påpekte at du ikke var den skarpeste kniven i skuffen når det gjaldt stoffer.
Jeg håper du finner ut av det.

Det du evt. trenger til å ha rundt armen ved injisering er en stas. Det får du nok kjøpt på apoteket eller kan sikkert også bestille fra nett. Men jeg mener at dette er noe de har på apoteket. Om legen din er klar over ditt rusmisbruk kan du nok sikkert spørre hxn om å en også.
Lykke til.

[edit] Så ikke at det var flere sider i tråden. Dermed svarte jeg gjerne på ting som har blitt sagt før.
Sist endret av spQ; 2. mai 2009 kl. 13:31.
Sitat av bronsky Vis innlegg
Jeg merker at jeg har krøpet sammen i stolen min her under lesningen om all denne skytingen. Jeg klarer bare ikke å forstå hvordan folk klarer det.

Jeg er nå på mitt tiende år som cannabisrøyker, og har pr. dags dato ikke gått over til eller prøvd, noen andre stoffer. Jeg røyker daglig etter jobb, men føler at jeg fungerer helt fint, og at dette ikke går utover hverdagen min.
Vis hele sitatet...
Du må være bra stolt over deg selv. Du har vel røykt så mye at evnen til og forstå at folk er forskjellig og har sitt og stri med kan føre til nålehelvete.
Sitat av bronsky Vis innlegg
Jeg merker at jeg har krøpet sammen i stolen min her under lesningen om all denne skytingen. Jeg klarer bare ikke å forstå hvordan folk klarer det.

Jeg er nå på mitt tiende år som cannabisrøyker, og har pr. dags dato ikke gått over til eller prøvd, noen andre stoffer. Jeg røyker daglig etter jobb, men føler at jeg fungerer helt fint, og at dette ikke går utover hverdagen min.
Vis hele sitatet...
Hvis du ønsker å forstå det bedre, ta å bråkutt med røykingen i en måneds tid sammenhengende, og gang den verste perioden med oppholdet fra din 10 år lange daglige røyking med ca. 10, og dermed skulle du ha et lite bilde av hvordan det er for en nålbruker for hver dag han eller hun er borte fra nåla.

Kan hende du er blant de som heller ikke har nevneverdige problem med å ta slike månedsopphold, selv på daglig inntak over 10 år. Da vil du selvsagt ikke forstå nålbrukerne noe bedre, men du vil absolutt bli stein (!) når du begynner på igjen etter oppholdet! Hvis du tar den følelsen der og ganger med minimum 10, så vil du lettere forstå hvorfor enkelte falt så pladask for nåla..
Sitat av knott Vis innlegg
Du må være bra stolt over deg selv. Du har vel røykt så mye at evnen til og forstå at folk er forskjellig og har sitt og stri med kan føre til nålehelvete.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg lever på rosa skyer og problemer eksisterer ikke i min hverdag.

Jeg dømmer ingen for å bruke stoff, men jeg er fast bestemt på at alle har hatt et valg en gang i tiden. Jeg forstår at folk har hatt det vondt av diverse grunner; fysisk og psykisk. Det jeg derimot ikke forstår, er hvordan oppegående mennesker tyr til nåla, når det er et såpass etablert faktum at sprøytenarkomani i de alle fleste tilfeller ender i tragedie. Å gå fra legebehandling til å kjøpe stoff av en dealer på Plata fordi _legen_var_kjip_og_ikke_ville_skrive_ut_mer. Og til den nedlatende kommentaren din om cannabisbruken min; jeg har ikke røkt så mye at jeg mistet evnen til å forstå ting. Hadde jeg derimot hengt på nåla i ti år, så hadde jeg vel mest sannsynlig vært død i dag.
Sitat av paranoy Vis innlegg
Hvis du ønsker å forstå det bedre, ta å bråkutt med røykingen i en måneds tid sammenhengende, og gang den verste perioden med oppholdet fra din 10 år lange daglige røyking med ca. 10, og dermed skulle du ha et lite bilde av hvordan det er for en nålbruker for hver dag han eller hun er borte fra nåla.

Kan hende du er blant de som heller ikke har nevneverdige problem med å ta slike månedsopphold, selv på daglig inntak over 10 år. Da vil du selvsagt ikke forstå nålbrukerne noe bedre, men du vil absolutt bli stein (!) når du begynner på igjen etter oppholdet! Hvis du tar den følelsen der og ganger med minimum 10, så vil du lettere forstå hvorfor enkelte falt så pladask for nåla..
Vis hele sitatet...
Jeg har blitt advart om at jeg som er glad i røyking bør holde meg unna minus og den slags, så jeg fullt klar over at det er et dop som sikkert er kjempemorsomt. Når det er sagt, så står jeg fast ved mitt om alle som ruser seg på ett eller annet tidspunkt hadde et valg om å bruke eller ikke.

Jeg tar eksempler av de som er eldre enn meg, og noen som er yngre, og drar den konklusjonen at sprøytenarkomani uansett ikke er noe særlig lurt.
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av bronsky Vis innlegg
Jeg forstår at folk har hatt det vondt av diverse grunner; fysisk og psykisk. Det jeg derimot ikke forstår, er hvordan oppegående mennesker tyr til nåla, når det er et såpass etablert faktum at sprøytenarkomani i de alle fleste tilfeller ender i tragedie.
Vis hele sitatet...
Kanskje ikke alle var så oppegående i gjerningsøyeblikket da. Kanskje de ikke satt seg ned og lagde en pro- og cons-liste før de tok en veloverveid beslutning om å sette sitt første skudd. Eller kanskje de gjorde det. Det spiller liten rolle i denne sammenhengen, og jeg ser ikke hvor du vil. Hvis ikke du dømmer noen, hvorfor skrive at alle vet hvor lite lurt det er og bruke ordet "oppegående" i en slik kontekst?
Hvis du virkelig er interessert i hvordan folk utvikler tyngre rusproblemer så er det gjort mye forskning på området, og mye interessant er blitt skrevet.