Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 6154
Hei!

De siste dagene har jeg slitt med Youtube, enkelte videoer kan ta lang tid å starte, og stopper opp og bufferer ofte. Dette gjelder både AppleTV, iphone og ipad. Alle er oppdatert. Er alltid samme videoer som sliter, og enkelte fungerer perfekt. Andre ting fungerer perfekt, Rikstv streaming på samme enheter har aldri problemer. Apple TV er tilkoblet via ethernet, og andre via stabilt trådløst nett.

Måler hastighet og ping og det er alltid 100 % stabilt. Har 100/100 Mbit fiber som aldri har problemer. Prøvd å bytte dns server uten hell.

Er det et youtube problem? Andre som opplever det samme?
Var sikker på dette var et problem på min side, men har faktisk opplevd det samme et par dager nå. Skal ikke si skråsikkert at det ikke er noe på min side, da jeg hovedsaklig har opplevd det på én maskin, men tidvis tar det evigheter å buffre videoer og kvaliteten går rett på 360p.
Sitat av drewjuice Vis innlegg
Var sikker på dette var et problem på min side, men har faktisk opplevd det samme et par dager nå. Skal ikke si skråsikkert at det ikke er noe på min side, da jeg hovedsaklig har opplevd det på én maskin, men tidvis tar det evigheter å buffre videoer og kvaliteten går rett på 360p.
Vis hele sitatet...
Er nettet ditt ellers stabilt? Andre streaming tjenester ok?
Opplever det samme de siste dagene, alle andre streaming-tjenester fungerer som de skal, nettet er stabilt, kun enkelte YouTube-videoer og fra enkelte opplastere bufrer på tvers av alle enheter. Begynner å bli smått frustrerende.
Sist endret av bruisepristine; 22. juni 2021 kl. 21:00.
YouTube har problemer ja. Sitter selv på fiber 500/500 og det stopper stadig opp og buffrer.
Samme her, takk for at du nevnte det. Trodde det var noe kødd hos meg
Har hatt samme problemene med youtube de siste dagene.
Sitat av Stesolidhode Vis innlegg
Er nettet ditt ellers stabilt? Andre streaming tjenester ok?
Vis hele sitatet...
Alt annet fungerer problemfritt. Har ikke hatt problem med youtube heller siden i går.
Har irritert meg noe jevnlig siste dagene selv, var på nippet til å ringe å klage på tven...
Samme her YT er treigt og loader sakte
Sist endret av Oddiii; 22. juni 2021 kl. 22:38.
har hatt samme problem, men hos meg har det utelukkende vært på innhold som nylig er releasa innafor en time eller 2.

så det kan hende videoen ikke har spredd seg enda, og at man ser direkte fra f.eks usa/andre lang langt unna (jeg ser kun på utenlandsk innhold)
samme her men fant en fiks. bytt ut www med CA og da blir det bedre så lenge du er på canada versonen
Forsøkt en VPN? Er det eneste jeg har god suksess med om YT sliter med buffering. Dette kan du f.eks sette opp i routeren din.
Sist endret av Not Normal; 23. juni 2021 kl. 10:16.
Jeg sitter på 1000/1000 linje og det skjer her også.

Veldig «godt» å høre at det ikke bare er meg.
Sitat av ronniba Vis innlegg
Jeg sitter på 1000/1000 linje og det skjer her også.

Veldig «godt» å høre at det ikke bare er meg.
Vis hele sitatet...
Apropos 1000/1000 linje, er det verdt det? Vurderer selv å kjøre meg opp ditt. Gamer en del, og surfer en del, men bruker internett ekstremt mye.
Sitat av smilinh Vis innlegg
Apropos 1000/1000 linje, er det verdt det? Vurderer selv å kjøre meg opp ditt. Gamer en del, og surfer en del, men bruker internett ekstremt mye.
Vis hele sitatet...
De færreste har nok behov for gigabit-linje, men er utrolig praktisk når man skal laste ned 100+GB med spilldata (eller andre type data). Men nei, under spilling trenger man ikke det.
Sitat av raze Vis innlegg
De færreste har nok behov for gigabit-linje, men er utrolig praktisk når man skal laste ned 100+GB med spilldata (eller andre type data). Men nei, under spilling trenger man ikke det.
Vis hele sitatet...
Skiller 300,- kr fra 500/500 og en gigabit linje. 999,- og 1299,-.

Må ruge litt på den karamellen der.
Sist endret av smilinh; 23. juni 2021 kl. 13:56.
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Det er mange antagelser her om hvorfor "intærn lagger", og uten å ha sjekket så kan jeg ikke se for meg at å bruke https://youtube.ca fremfor https://youtube.com skal utgjøre noen forskjell, det er rett og slett ikke sånn DNS, routing og Internett i den skalaen Google opererer på fugerer. Det vil trolig ikke endre stort om du oppgraderer hastigheten din, det er ikke der kapasitetsproblemet ligger. Det er ikke sikkert det er et kapasitetsproblem engang. Spør utviklere om caching og cache invalidering.

Det er heller ikke nødvendigvis sånn at dere alle opplever de samme problemene.

Back in the days så kunne du se mer detaljert statistikk om kapasiteten mellom deg og YouTube / Google, nå er det litt mer iffy.
Rapport for YouTube gjennom din ISP https://www.google.com/get/videoqualityreport/
Speedtest mot Google sin infrastruktur: https://projectstream.google.com/speedtest
Jeg har hatt samme issuet noen dager selv.
Noe som ser ut til å gjøre det bedre for meg, er å endre fra "auto" til feks. 1080p under Quality.

Litt usikker på om det kun er placebo, men dere kan jo teste det selv ��x♂️
Sitat av smilinh Vis innlegg
Apropos 1000/1000 linje, er det verdt det? Vurderer selv å kjøre meg opp ditt. Gamer en del, og surfer en del, men bruker internett ekstremt mye.
Vis hele sitatet...
Jeg får det gratis, men hadde fint klart meg med 500/500, så jeg hadde aldri betalt for det.

Eneste gangene jeg virkelig merker at det er 1000/1000, er når jeg laster ned nye spill eller oppdateringer, noe som skjer ofte, men igjen, 500/500 hadde vært mer enn nok.
Ja youtube var ekstremt tregt her også for noen dager siden.
Er helt på trynet hos meg igjen nå. 480p buffrer i sneglefart. Andre som har problem igjen nå?
Tregt igjen her og.

Husker for lenge sida da wow var ett nytt spill, så var det ofte problemer med lag på sommeren pga varmen i serverparken.. vettafaen kanskje det har noe med det å gjøre?