Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 749
Hei.

Jeg har bygget meg en ny HTPC.

Innhold i vidunderet:
CPU: AMD Ryzen 3 2200G
RAM: Kingston HyperX 8GB 3200MHz
Hovedkort: Gigabyte GA-AB350N GAMING WIFI
SSD: Corsair Force MP500 120GB
PSU: Enermax Modu 82+ (EMD625AWT) 625W


Trøbbelet begynner etter windows installasjon, når drivere til APU (integrert skjermkort i cpu) blir installert. Når driveren installeres kuttes strøm og maskinen starter på ny, den ruller så tilbake driveren for å kunne starte opp.

Etter hva jeg leser på nettet å dømme så er det et gjengående problem. Det er mange forslag til løsninger, men den eneste jeg har fått til å fungere er å bytte til en hauggammal PSU på 350W med kun 4-pins plugg til CPU power og ikke 8-pins. Usikker på hvilken betydning dette har oppi alt....

Etter byttet til denne gamle slitne PSU'en virker maskinen knall, men den bråker jo desto mer.

Forklaringen er skal visst være at maskinen trekker så lite strøm når driveren kicker inn at strømforsyningen bare slår seg av. Dette høres veldig merkelig ut for meg.

Er det noen som kan ha forslag til løsning?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Den eneste logiske løsningen her er jo å få byttet psu i en annen variant som ikke har dette problemet, dette er nyinnkjøpte deler? Eller er typisk psu noe du har hatt liggende?

Har ikke hørt noe om denne spesifikke forklaringen på dette problemet, men det kan jo stemme. Du kan jo prøve å koble mer last på psu.